Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders vertrokken met kind met hersentumor uit het ziekenhuis

http://www.bbc.com/news/uk-29000933

"There is no indicstion his parents have broken any law".

"Eerder vandaag werd bekend dat de familie in Spanje door de politie is aangehouden. Vader Brett en moeder Naghemeh King zeggen in de video dat ze zijn vertrokken om hun zoon een behandeling te geven die Britse gezondheidszorg niet levert. De familie King deed eigen onderzoek naar medicijnen. Hun kind heeft een hersentumor."

Kaaskopje

Kaaskopje

31-08-2014 om 13:21

Ik ben geen arts

en ik ken de precieze gegevens van dit jongetje niet, dus ik kan er geen onderbouwde mening over hebben. Ouders willen tot het uiterste gaan om hun kind te redden, maar is het nog wel redelijk wat ze willen? Die vraag moet je soms ook stellen. Als in een ander land erkende mogelijkheden zijn, die in Nederland niet aangeboden kunnen worden, dan staan artsen daar volgens mij ook wel achter. Maar bij dit soort zaken heb ik op de een of andere manier altijd het verhaal van Silvia Millecam op mijn netvlies staan. Goedgelovigheid die fataal afliep.

Leen13

Leen13

31-08-2014 om 15:47 Topicstarter

onenigheid

Natuurlijk heb je zo je vragen bij zo'n verhaal. Volgens mij heb ik ook ergens gelezen dat het Jehovah's getuigen zijn.
Maar aan de basis van deze heksenjacht op deze mensen ligt onenigheid met de behandelend arts. Deze mensen hebben zich voor hulp voor hun kind gemeld en ze accepteren de hulp maar er ontstaat een voor ons onbekend conflict met de behandelaar.
Ouders zien aankomen dat ze uit de ouderlijke macht gezet gaan worden, en gaan ongezien weg.
En dan zijn artsen veel machtiger dan ouders.
Dat conflict gaat uitgevochten worden in de rechtbank.