Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


O, wat erg Yette. Die slechte communicatie! Echt niet leuk. Gelukkig  is  alles  toch nog geregeld, maar poeh, wat een stress. 

Fijne vakantie nog!

lientje69 schreef op 16-05-2024 om 18:23:

[..]

Hoi crêpe! Operatie al geweest? Of zeer binnenkort?

Hi Lientje, om exact te zijn was de operatie gister. Dus hij ligt nog bij te komen. Bij het verwisselen van verband en verwijderen drains hebben ze het goed bekeken en was de algemene conclusie dat het er goed gelukt was. Zag er super uit.

Dus nu kan het herstel beginnen.

Yette, wat heerlijk zo samen op reis. En niets zo lekker als een echte Franse crêpe  

Wat een gelazer om een beetje tempo in dat traject te krijgen zeg... gelukkig gebeurt er nu wel wat. Hopelijk gaat de hormoonbehandeling dan ook sneller op gang.

Crepe_au_fromage schreef op 17-05-2024 om 10:39:

[..]

Hi Lientje, om exact te zijn was de operatie gister. Dus hij ligt nog bij te komen. Bij het verwisselen van verband en verwijderen drains hebben ze het goed bekeken en was de algemene conclusie dat het er goed gelukt was. Zag er super uit.

Dus nu kan het herstel beginnen.

Fijn dat het achter de rug is  crêpe! En een voorspoedig herstel gewenst!

Zoon had een baantje gevonden, was er erg blij mee en voelde zich er geaccepteerd. kreeg toen ineens een telefoontje dat hij niet meer hoefde te komen vanaf een bepaalde datum en vlak daarna dat hij per direct niet meer welkom was, dus ook geen afscheid kunnen nemen. Hij had er juist zin in om weer te gaan, en nou dit.
Ze hadden teveel mensen, had blijkbaar een spreadsheet manager besloten. Waarom neem je dan mensen aan en train je die als ze er binnen twee maanden weer uit moeten? Enfin, grote domper en ik baal er ontzettend van. Zit nog steeds te overwegen om een boze brief te schrijven, ieder bedrijf moet gezond draaien maar dit is een nare manier van met mensen omgaan. Maar dat zal vast niet helpen.

Nu maar weer verder aftellen naar de operatie dan.

AnnaPollewop schreef op 26-06-2024 om 08:48:

Zoon had een baantje gevonden, was er erg blij mee en voelde zich er geaccepteerd. kreeg toen ineens een telefoontje dat hij niet meer hoefde te komen vanaf een bepaalde datum en vlak daarna dat hij per direct niet meer welkom was, dus ook geen afscheid kunnen nemen. Hij had er juist zin in om weer te gaan, en nou dit.
Ze hadden teveel mensen, had blijkbaar een spreadsheet manager besloten. Waarom neem je dan mensen aan en train je die als ze er binnen twee maanden weer uit moeten? Enfin, grote domper en ik baal er ontzettend van. Zit nog steeds te overwegen om een boze brief te schrijven, ieder bedrijf moet gezond draaien maar dit is een nare manier van met mensen omgaan. Maar dat zal vast niet helpen.

Nu maar weer verder aftellen naar de operatie dan.

Ach dat is niet leuk  zeg! Denk je ook dat een geval discriminatie  is of is het gewoon  domme pech dat zoon net de  sjaak was?

Wat ontzettend lullig Anna! Had hij een contract? Is hun eigen foute planning een geldige reden voor ontslag op staande voet? 

Ik kan me voorstellen dat je een boze brief wil schrijven. In geval van een grotere werkgever is er wellicht een klachtenfunctionaris? En of het nou help of niet, dat weten ze iig wel hoe je erover denkt!  

Zelf zou ik trouwens om te beginnen vriendelijk (!!!) vragen om een schriftelijke bevestiging van het ontslag mèt uitleg. Als die reden niet klopt, heeft je zoon het iig zwart op wit. 

Het ontslag is binnen zijn proeftijd (vandaar dat het op stel en sprong was) en als er mensen uit moeten, is het meestal de laatste binnen, het eerste er weer uit. Weinig aan te doen verder vrees ik, maar ik baalde er wel erg van. Hij was daar juist blij en voelde zich juist wel erg geaccepteerd. Maar ja, er zal wel ergens een besluit zijn genomen dat er minder medewerkers moeten zijn (waarom neem je dan nieuwe aan?) en ipv dat gesprek zelf te voeren wordt dat bij de directe manager gelegd dus die mag dat dan doen. 
Mijn respect voor hoge managers was al nooit hoog en dit past in het beeld. Enfin, wel zijn diploma gehaald en dat is een opsteker, en wie weet komt er wel weer een baan langs.

Hoe dan ook balen! Positieve ervaringen zijn zó belangrijk als je in de knoop zit. 

Er komt vast werk weer langs - en als hij het er naar zijn zin had, kan hij ze natuurlijk vragen of ze hem bovenaan de lijst zetten voor als ze weer personeel zoeken?

yette schreef op 27-06-2024 om 05:43:

Hoe dan ook balen! Positieve ervaringen zijn zó belangrijk als je in de knoop zit.

Nou ja dat inderdaad.


Er komt vast werk weer langs - en als hij het er naar zijn zin had, kan
hij ze natuurlijk vragen of ze hem bovenaan de lijst zetten voor als ze
weer personeel zoeken?

Voorlopig heeft hij daar even geen zin in, vermoed ik. Maar hopelijk komt er ook wel weer eens wat anders voorbij.

Ik heb altijd clashes met dit kind, maar als ze hem teleurstellen, dan zou ik er toch wel graag met mijn paard onder de arm en gezeten op mijn lans (onee andersom) naar toe willen galopperen.

Herkenbaar  ik kan ook zomaar in een fanatieke strijder veranderen als een van mijn kinderen onrecht wordt aangedaan. 

yette schreef op 28-06-2024 om 05:25:

Herkenbaar ik kan ook zomaar in een fanatieke strijder veranderen als een van mijn kinderen onrecht wordt aangedaan.

Ik ook. Terwijl  ik normaal  best een pussy ben. Denk dat dat moeders eigen is.

AnnaPollewop schreef op 26-06-2024 om 08:48:

Zoon had een baantje gevonden, was er erg blij mee en voelde zich er geaccepteerd. kreeg toen ineens een telefoontje dat hij niet meer hoefde te komen vanaf een bepaalde datum en vlak daarna dat hij per direct niet meer welkom was, dus ook geen afscheid kunnen nemen. Hij had er juist zin in om weer te gaan, en nou dit.
Ze hadden teveel mensen, had blijkbaar een spreadsheet manager besloten. Waarom neem je dan mensen aan en train je die als ze er binnen twee maanden weer uit moeten? Enfin, grote domper en ik baal er ontzettend van. Zit nog steeds te overwegen om een boze brief te schrijven, ieder bedrijf moet gezond draaien maar dit is een nare manier van met mensen omgaan. Maar dat zal vast niet helpen.

Nu maar weer verder aftellen naar de operatie dan.

Wat een rare manier van met mensen omgaan. Dat kan natuurlijk veel beter.

Hier had zoon ook een baan, bij een drogist in een redelijk gelovig winkelcentrum. Er was geen enkel probleem dat (toen nog) in zijn paspoort een andere naam en sekse stond. Uitleg aan de manager en prima. Die manager vertrok na een bepaalde tijd en toen hoorde hij dat zij de rest van het personeel had verteld dat hij transgender was. Wat natuurlijk helemaal niet aan haar was om te vertellen. Ondanks dat ze vertrokken was heeft hij toch een klacht ingediend bij het hoofdkantoor omdat het best zou kunnen dat ze bij een ander filiaal ging werken. Ze moet weten dat dat not done was.

Ondertussen heeft ie die baan zelf opgezegd na anderhalf jaar. Maar dat stond hier natuurlijk compleet los van.

AnnaPollewop schreef op 26-06-2024 om 22:46:

Het ontslag is binnen zijn proeftijd (vandaar dat het op stel en sprong was) en als er mensen uit moeten, is het meestal de laatste binnen, het eerste er weer uit. Weinig aan te doen verder vrees ik, maar ik baalde er wel erg van. Hij was daar juist blij en voelde zich juist wel erg geaccepteerd. Maar ja, er zal wel ergens een besluit zijn genomen dat er minder medewerkers moeten zijn (waarom neem je dan nieuwe aan?) en ipv dat gesprek zelf te voeren wordt dat bij de directe manager gelegd dus die mag dat dan doen.
Mijn respect voor hoge managers was al nooit hoog en dit past in het beeld. Enfin, wel zijn diploma gehaald en dat is een opsteker, en wie weet komt er wel weer een baan langs.

Offtopic, maar wat een passieve insteek. Waarom niet zelf actief op jacht?

Ploef schreef op 15-07-2024 om 06:22:

[..]

Offtopic, maar wat een passieve insteek. Waarom niet zelf actief op jacht?

Hij zoekt heus wel. Maar vacatures moeten er wel zijn, je kunt niet bedrijven binnenlopen en ze dwingen om je in dienst te nemen. Dus ja, je moet toch afwachten tot er passende vacatures zijn. 

Dan moet het nog passen bij hem en zijn capaciteiten, het moet een beetje aan te rijden zijn en er staat ook nog een operatie op til dus dan is het bijvoorbeeld niet netjes om bij een klein bedrijfje voltijds aan de slag te gaan en dan over een paar maanden een tijd thuis te zijn en hen met een probleem op te zadelen.

Ja, iedereen die wil kan werken, ik weet het, maar niet iedereen kan alles. Nog afgezien van of jouw oordeel over iemand die je niet kent op basis van hoe ik het nu toevallig even verwoord had, passend is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.