Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI đŸŗī¸â€âš§ī¸ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


AnnaPollewop schreef op 15-07-2024 om 15:04:

[..]

Hij zoekt heus wel. Maar vacatures moeten er wel zijn, je kunt niet bedrijven binnenlopen en ze dwingen om je in dienst te nemen. Dus ja, je moet toch afwachten tot er passende vacatures zijn.

Dan moet het nog passen bij hem en zijn capaciteiten, het moet een beetje aan te rijden zijn en er staat ook nog een operatie op til dus dan is het bijvoorbeeld niet netjes om bij een klein bedrijfje voltijds aan de slag te gaan en dan over een paar maanden een tijd thuis te zijn en hen met een probleem op te zadelen.

Ja, iedereen die wil kan werken, ik weet het, maar niet iedereen kan alles. Nog afgezien van of jouw oordeel over iemand die je niet kent op basis van hoe ik het nu toevallig even verwoord had, passend is.

Mijn zoon kwam destijds aan zijn baan door open sollicitaties te versturen. Dat hij niet zou gedijen bij vakkenvullen bij de Appie was wel duidelijk door zijn ASS en ADD. Dus we hebben eerst gebreinstormd over wat hij zou kunnen en willen doen. Dat was iets met auto's. Toen hebben we toevallig een keer ontdekt dat er bij autodealers ook 'zaterdaghulpen' zijn. Dat leek hem wel wat! Toen hebben we alle dealers in de befietsbare omgeving een open sollicitatie gestuurd. Of nou ja, we hebben er 3 verstuurd, en bij 2 mocht hij direct op gesprek, de 3e hield hem 'in portefeuille'. En hij kon bij allebei aan de slag. Hij heeft een klein bedrijfje gekozen, waar hij prima op zijn plek was en waar hij later zelfs fulltime als verkoper heeft gewerkt. Wat ik maar wil zeggen is dat je niet hoeft te wachten tot er een vacature voorbij komt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.