Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
mammie2

mammie2

16-12-2008 om 22:18

Opvoeding tot "goede partij"

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mammie2

mammie2

18-12-2008 om 10:33

Maar toch ....

Ik heb zelf ook gestudeerd en heb drie kinderen. Mijn man werkt erg veel (eigen bedrijf) en heeft gezondheidsklachten, waardoor hij in het weekend erg moe is. Mijn huishoudelijke hulp heeft ook gezondheidsklachten en zegt telkens af (ik zoek vervanging voor haar). We hebben geen familie in de buurt die ons helpt.

Ik voel mij tegen het randje van overspannenheid aan en ben daarom nu tijdelijk even gestopt met werken. Alle goede intenties ten spijt, vind ik het zelf vrij moeilijk om mij momenteel professioneel optimaal te ontplooien. Ik zou waarschijnlijk wel een goede baan kunnen krijgen, maar trek het momenteel even niet meer.

De gedachte om een rijke man te hebben gehad, klinkt nu wel aantrekkelijk. Er zijn inderdaad wel heel veel leuke dingen die geld kosten (maar natuurlijk nog zat leuke dingen die weinig-geen geld kosten). De meeste Nederlandse vrouwen werken parttime en zijn niet financieel onafhankelijk. Het maakt als vrouw voor je financiele positie nog erg veel uit met wat voor een man je trouwt.

Ik heb een tijd geleden een boek gelezen genaamd "The seven stages of money maturity". Het gaat erover hoe je je financien kunt afstemmen op je wensen in het leven. Volgens dat boek was het voor vrouwen die getrouwd waren met een rijke man het allermoeilijkst om zichzelf te verwezenlijken: een zekere financiele prikkel is nodig om je genoeg stimulans te geven om te werken aan je wensen.

Ik hoop in ieder geval volgend jaar alles wat beter georganiseerd te hebben om weer te gaan werken.

mammie2

mammie2

18-12-2008 om 10:37

Trouwens