Coco
01-02-2012 om 08:53
Opiniestuk volkskrant
In de Volkskrant van vanmorgen stond een stukje van Stijn Sieckelinck (die ik verder niet ken) http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3147680/2012/02/01/TVOH-Kids-gedresseerde-kids-in-arena-van-verval.dhtml
Ik vind dat hij heel goed het gevoel verwoordt dat ik ook heb bij dit soort "kinder"programma's. Ook legt hij goed uit waarom bijvoorbeeld "Junior Masterchef" dit soort gevoelens niet oproept.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mach
06-02-2012 om 16:34
Omgangsvormen
Als je het dan toch over omgangsvormen hebt......
Hoerig en rijp voor hulpprogramma's op school en nog meer beledigende opmerkingen van Sini getuigen nou ook niet bepaald van omgangsvormen, als ze dan vervolgens zegt er later op terug te komen en dat niet doet vind ik dat nou ook niet erg netjes. Terwijl ik dat toch echt erg netjes gevraagd heb.
Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven. Maar beledigen vind ik ongepast, en dat vind ik de posting van Sini absoluut. Lees nog maar eens terug wat Sini in haar eerste posting te melden had.
Anders
06-02-2012 om 16:51
Chris
Sini wordt niet 'afgebrand' door de meute. Allereerst was het Sini die kinderen afbranden. Hoerig, geen talent, rijp voor hulpprogramma's. Het zal maar over je eigen kind worden gezegd. Ten tweede valt niemand over het feit dat zij het kinderexploitatie vindt, het gaat om dat volledig ongefundeerd (want niets gezien) afbranden van kinderen.
Anders
06-02-2012 om 16:56
Izar
'Veel forummers hebben in de loop van de tijd de nodige kennis verkregen over andere forummers (tenzij ze anoniem, anders etc heten). De algemene omgangsvorm hier is dat je die informatie niet zomaar in een discussie gebruikt. Daar hoef jij je niet aan te houden, maar betekent wel dat je bedreigend of achterbaks overkomt.'
Goh, als ik had gezegd dat Sini ooit in dat-en-dat leuke blad stond, met haar leuke gezin etc en dat ze een talentvolle dochter heeft op KA dan was er niets aan de hand geweest.
Ik heb helemaal niets negatiefs gezegd (niet over het artikel, niet over het blad, niet over opleiding van haar dochter). Ik heb haar alleen een spiegel voorgehouden ivm (de door Sini zelf aangehaalde!) 15 minutes of fame.
Tirza G.
06-02-2012 om 19:41
Ja maar
Waarom mogen wij op dit forum niet oordelen over de kinderen die wij op TV zien? Allemaal alleen maar omdat we het niet leuk zouden vinden als er zo over onze kinderen zou worden geoordeeld? Dat is toch een bewuste keuze van de ouders en de programmamakers - om die kinderen daar aan bloot te stellen en de discussie uit te lokken? Ze hóeven niet, hoor.
We mogen toch ook zeggen dat we een reclame stom vinden zonder dat we het verwijt krijgen dat die acteur anders heus zijn best wel doet en we blij mogen zijn dat hij zijn hand niet ophoudt voor een uitkering?
Tirza
Mach
06-02-2012 om 19:55
Tirza
Klopt hoor mening mag je geven. En je hoeft niet alles leuk te vinden.
Maar als voor het overgrote deel van het forum de beschrijving van de kinderen volstrekt niet begrijpt (hoerig) is het wel handig om dan even te zeggen wie je dan precies hoerig vond. Ik vond dit namelijk nogal een scheldwoord!
En volstrekt ongefundeerd roepen dat deze kinderen naar een hulpgroep moeten op school?? Als je dat roept dan is het ook wel handig even uit te leggen wie je waarom daar wil zien!
Maar ondanks toezegging tot nadere uitleg kwam die niet. En dan vind ik een mening niet meer zoveel waard. Maar je mag hem hebben natuurlijk, gedachten zijn vrij.
Anders
06-02-2012 om 20:01
Tirza
Sini vindt het programma stom. Prima, dat mag (en ze heeft hier en daar wel een punt. Maar ze brandt kinderen af zonder dat ze het programma überhaupt heeft gezien. En ik vind het prima dat je een negatieve mening geeft maar het is wel prettig dat dat ergens op gebaseerd is.
Terug naar je voorbeeld: als ik ga roepen dat die AH-man geen acteertalent heeft, hoerig is opgetut en dringend in een hulpverleningsprogramma thuishoort, tja dan vind ik dat toch echt ongefundeerd 'afbranden'. En inderdaad, zeker als dat bij kinderen gebeurt dan heb ik daar moeite mee.
Daarmee zeg ik niet dat je er niets van mag zeggen als een kind niet zuiver zingt of niet zo'n geweldig talent is, etc. Dat hoort erbij, dat is risico van het vak en inderdaad, ze hoeven niet. Maar dat is totaal iets anders dan alle kandidaatjes 'afbranden' zoals Sini dat heeft gedaan.
Ely
06-02-2012 om 21:12
Ja een mening mag
En een reactie verwachten op zo'n mening ook.
Wat de omgangsvormen hier zijn weet ik niet (meer). Mag je in een ander draadje terugkomen op iets wat iemand zelf eerder heeft geschreven of niet? Of mag dat alleen als het goedbedoeld is? Of als het goedbedoeld overkomt?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
ijsvogeltje
06-02-2012 om 23:16
Doen we voortdurend
"Mag je in een ander draadje terugkomen op iets wat iemand zelf eerder heeft geschreven of niet?"
Dat gebeurt hier aan de lopende band op het forum. Veel mensen komen hier al lang, dus 'kennen' elkaar en weten het nodige van elkaar. Die kennis neem je (bewust of onderbewust mee) als je draadjes leest en als je reageert.