Van de (Forum)redactie
23-03-2009 om 17:29
Nomineer een working mom/dad
Ambities gezocht (M/V)
nomineer nu je favoriete Working MOM/DAD 2009
Ken jij een werkende ouder binnen jouw organisatie of daarbuiten die op inspirerende wijze ambities weet te combineren op het gebied van werk, gezin en/of maatschappij? Houdt diegene heel wat ballen in de lucht, met een goed humeur en hoge output?
Nomineer hem en/of haar vóór 15 april aanstaande via www.lofonline.nl (zie Working MOM & DAD) en maak kans op een totaal verzorgde Club Med vakantie naar Portugal ter waarde van € 3500,-
Op 11 juni wordt tijdens het Lof Nationaal Werkende Moeder- en Vaderdagontbijt in het stadhuis van Amsterdam de Lof Working Mom/Dad van het jaar uitgeroepen. Kijk ook voor meer informatie over de verkiezing en dit inspirerende Lof event op www.lofonline.nl.
Koffieboontje
28-03-2009 om 21:23
Sinilind
"Maar ze hebben altijd hulp van d omgeving gehad, zijn in de juiste milieu geboren, als er problemen zijn geweest vroeger op school hebben ze bijles gehad, of hulp van een psych als ze tijdelijk in de knel gezeten hebben. ....... Maar inderdaad heel erg geholpen door de juiste opvoeding en studie, de juiste man, etc...."
Is dat niet een kort-door-de-bocht-redenering?
Ik ben in een arbeidersmilieu geboren, mijn moeder (huishoudschool) heeft me altijd gestimuleerd om mijn capaciteiten te gebruiken (bij mij lagen die toevallig op het cognitieve vlak), bijles heb ik nooit gehad (ook nooit nodig gehad, mams hielp me wel met overhoren maar spak zelf geen engels of andere taal). En ik heb een leuke man maar hij past volgens mij niet in jouw definitie van "juiste man", hij komt uit een soortgelijk milieu en heeft inderdaad een leuke functie.
Nee, ik zeg niet dat iedereen zoveel geluk heeft als ik heb gehad. Aan de andere kant, mijn glas is altijd bijna vol, ook al gaat het niet goed in mijn leventje dan nog zie ik de positieve punten. Ik heb de nodige tegenslagen gehad: moeder is overleden toen ik net aan mijn universitaire studie begonnen was, zwaar auto-ongeluk, geen contact met vader. En toch altijd weer alles bij elkaar gepakt en omhoog gekrabbeld. Nooit met heel veel zelfvertrouwen maar nu ik kijk naar mijn leven, denk ik: "jeetje, dat had ik echt nooit kunnen bedenken" en aan de andere kant zijn heel veel dingen l weer gewoon.
Genista
29-03-2009 om 22:06
Fladder
Dat is dan vrij simpel. Met uw welnemen stel ik jou kandidaat, we stemmen met z'n allen op jou, zij doet dat ook en zij kan daarmee de reis winnen Want als ik de site goed lees, gaat die reis naar een stemmer, niet naar de winnaar.
LouiseB
30-03-2009 om 12:05
Lof not my cup of tea
Ik heb eens even rondgeneusd op de site van LOF. Ik zou waarschijnlijk helemaal in de doelgroep vallen maar het is niet mijn ding. Ik hou sowieso niet van die clubjes. In dat opzicht Sinilind geef ik je gelijk. Maar laat die Loffers dan maar lekker elkaar nomineren, gesponsord door de reiswereld zo te zien. Want natuurlijk doe je alleen je kinderen een plezier door een verantwoorde kindervakantie uit te kiezen
Daarnaast heb ik meer moeite met het working MOM or DAD principe op zich, omdat je je daarmee onderscheidt als bijzonder op je werk ten opzichte van de mensen zonder kinderen. Op mijn werk ben ik werknemer, thuis ben ik moeder.
Overigens vind ik Opzij (totaal OT) wel een erg leuk blad, omdat het voor de verandering eens niet gaat over de juiste kinderaccessoires en uitjes.
Coco
30-03-2009 om 12:14
Louise
"Op mijn werk ben ik werknemer, thuis ben ik moeder."
Ben ik heel erg slecht voor de reputatie van de "working moms" als ik zeg dat ik op mijn werk, behalve werknemer, nog steeds moeder ben? Noem het ziekelijk, maar sinds dat eerste kind op mijn buik gelegd werd is het me niet meer gelukt om me ook maar één moment geen moeder te voelen.
Vic
30-03-2009 om 12:23
Absoluut
Mijn reactie als iemand zegt dat ze 'fulltime moeder' is, is: 'ik ook!'. Fulltime moeder, en daarnaast (slechts) 32 uur per week werknemer.