Van de (Forum)redactie
23-03-2009 om 17:29
Nomineer een working mom/dad
Ambities gezocht (M/V)
nomineer nu je favoriete Working MOM/DAD 2009
Ken jij een werkende ouder binnen jouw organisatie of daarbuiten die op inspirerende wijze ambities weet te combineren op het gebied van werk, gezin en/of maatschappij? Houdt diegene heel wat ballen in de lucht, met een goed humeur en hoge output?
Nomineer hem en/of haar vóór 15 april aanstaande via www.lofonline.nl (zie Working MOM & DAD) en maak kans op een totaal verzorgde Club Med vakantie naar Portugal ter waarde van € 3500,-
Op 11 juni wordt tijdens het Lof Nationaal Werkende Moeder- en Vaderdagontbijt in het stadhuis van Amsterdam de Lof Working Mom/Dad van het jaar uitgeroepen. Kijk ook voor meer informatie over de verkiezing en dit inspirerende Lof event op www.lofonline.nl.
Imre
23-03-2009 om 17:58
Jij?
Ouders Online zullen we jou opgeven? Lijkt me wel leuk massaal OOL opgeven.
Imre
Silone
23-03-2009 om 18:05
Imre
Hmmm, we weten dat bv Justine goed werk levert, maar we kennen haar niet als moeder. Dus volgens mij is onze stem dan niet eerlijk. Ik lees dat het juist om de combinatie moet gaan.
Lietje
23-03-2009 om 18:06
Onzin
Ik vind dit soort verkiezingen regelrechte onzin. Iedereen houdt zoveel ballen in de lucht als hij/zij kan. En om nou iemand te verkiezen als beste, staat mij tegen. Ik doe dus niet mee.
Lietje
Silone
23-03-2009 om 18:16
Dit soort?
Dan ben je dus tegen elk soort verkiezing? Want iedere regisseur en scriptschrijver doet z'n best, dus waarom een oscar voor die ene? Waarom oevreprijs voor die ene schrijver? De ander put toch ook uit diepe gronden? En waarom zou er nog een president gekozen moeten worden? etc.etc.
Overigens kan ik me voor deze verkiezing niet kandidaat stellen, en heb ook weinig behoefte om anderen in mijn omgeving aan elkaar af te meten wie 'de beste' is.
Sancy
23-03-2009 om 18:30
Oeh
Ik ken er één die ik oprecht bewonder en graag zou willen nomineren. Helaas zou ze mij verrot schoppen als ik het deed
Lietje
23-03-2009 om 18:41
Silone
Ik ben tegen dit soort van verkiezingen omdat die absoluut niet gebaseerd zijn op ook maar iets van 'objectieve' criteria. Waar moet je aan af meten wie de beste 'mom/dad' is (zou ook in gewoon nederlands kunnen hoor).
Ik hou inderdaad ook niet van oscars ed., al dat gekietel van vips onderling. En een president of kabinet kiezen, dan heb je nog een zekere keuze uit het programma waar iemand voor staat. Is toch ander niveau dan dit lijkt mij.
Lietje
margje van dijk
23-03-2009 om 20:22
Sancy
Ik weet wie je bedoelt en ik steun van harte die keuze!
Margje
Annet
23-03-2009 om 20:26
Ik doe mee sancy
Gewoon starten die nominatie dus!
Als we allemaal meedoen heeft ze niet genoeg voeten om te schoppen.
Kaaskopje
24-03-2009 om 01:24
Snap lietje wel
Iedere moeder/vader doet binnen haar of zijn vermogen wat zij of hij kan. Voor de ene moeder is het huishouden doen en de kinderen goed opvangen al 'alle ballen hooghouden', een ander staat 's morgens fluitend op, trimt eerst een paar kilometer, huppelt naar het werk na eerst de kinderen bij de opvang neergezet te hebben, huppelt weer terug, haalt de kinderen blij op, kookt de maaltijd en is dan nog steeds goedgehumeurd en heeft dus nog zin in de een of andere vergadering van de een of andere vereniging. Knap van haar, maar ik neem aan dat ze dat niet doet om er een prijs mee te winnen, maar omdat ze voor zo'n leven gekozen heeft en dat binnen haar mogelijkheden ligt. Ik vind dit van een hele andere orde dan een filmregisseur. Die wil in eerste instantie natuurlijk een mooie film neerzetten, maar heeft beslist wel de hoop dat de film opgemerkt wordt en in de prijzen valt. Is het niet voor de Oscar dan wel voor de Gouden Roos of de Rembrandt of de ....
Hillary
24-03-2009 om 08:48
Privacy
Ging even kijken, dacht aan mijn schoonzus, sinds 3 jaar weduwe nadat haar man plotseling overleed toen zij 36 weken zwanger was van nummer 2. Maar geloof niet dat ze dat op prijs zou stellen zo met naam en toenaam en foto op internet. Maar niet gedaan dus.
Tijgeroog
24-03-2009 om 09:43
Pijnlijk
Leuk zo'n verkiezing, voor de mensen waar alles soepel loopt en ze het allemaal goed voor elkaar krijgen.
Maar helaas zijn er ook genoeg mensen die graag willen maar waar het allemaal niet zo makkelijk loopt. Omdat ze de randvoorwaarden (zoals goede kinderopvang, of een baas die ook een beetje flexibel is) niet goed geregeld krijgen. En/of omdat ze zelf nou eenmaal anders in elkaar zitten. En dat is helemaal niet erg, als je niet zo bent. Maar dan kan zo'n verkiezing/oproep wel pijnlijk confronterend zijn. Want dan ben je dus geen succesverhaal dat een prijd verdient.
En er zal wel een hoop commentaar komen, over dat je weerbaar moet zijn tegen dit soort dingen enzo , maar ik wil het toch even kwijt.
mirreke
24-03-2009 om 10:07
Ergerlijk
vind ik dit soort oproepjes. Ik vind dit soort competities echt helemaal niks en sluit me wat dat betreft aan bij Lietje en *Diana*.
Verder zou het volgende punt onder het ergenissendraadje (off topic discussies geloof ik) passen, waarom, oh waarom moet dat toch in het Engels???
Mamvantwee
24-03-2009 om 10:32
Nee, heel slecht idee
Ik hou hier ook helemaal niet van! Die pluim in je kont omdat je jezelf voorbij loopt en mooi weer loopt te spelen tegenover de buitenwereld, wat heb je eraan? Ik probeer alles te combineren ja, werk, zorg voor kleine kinderen, huishouden, opvoeding, sociaal leven, ga maar door. En dat doen alle mensen op dit forum. Is de één dan beter dan de ander? Echt, ik vind dit soort verkiezingen een fout signaal afgeven.
mamvantwee
Mamvantwee
24-03-2009 om 11:12
Staartmees
Omdat er in de oproep staat "...met een goed humeur en een hoge output". Dat komt op mij over als iemand die naar buiten toe uitstraalt dat het allemaal goed onder controle is. En daarbij wordt ons gevraagd om iemand anders te nomineren, dus kijk je als "buitenwereld" naar de genomineerde. Je nomineert niet jezelf.
Ik zeg niet dat ik altijd mooi weer speel of dat iedereen dat doet. Maar ik herken het wel van fases in mijn eigen leven én ik zie het dichtbij om me heen ook gebeuren.
Bijvoorbeeld: "Hoe gaat het met de gebroken nachten?" "Ach, goed hoor, als we alles maar goed organiseren/het is een fase/elk kind is wel eens wakker/etc" Tegen de tijd dat ikzelf/vrienden op mijn werk niet meer de schijn voor onszelf en de buitenwereld hoog hielden, zaten we een potje te janken bij collega's....dan word je vast niet meer genomineerd, toch?
Kort gezegd: bij dit soort verkiezingen wordt het gewenste gedrag (alles onder controle) beloond, door iemand anders dan de persoon zelf.
Ik ben ook oprecht blij dat alles bij ons op rolletjes loopt. En daar geniet ik van. Ik zie het niet als mijn eigen verdienste, al doe ik veel om de 'ballen hoog te houden'. Maar ik kies ook om bewust ballen te laten vallen als het even niet zo lekker gaat. En dan voldoe je opeens minder aan het ideaalbeeld dat uit zo'n verkiezing voortkomt.
mamvantwee
Guinevere
24-03-2009 om 11:16
Ik wil wel naar portugal
Ik nomineer mezelf, zo'n vakantie zie ik wel zitten, haha.
Maar zonder dollûh, je kunt half Nederland wel nomineren. En als ik de oproep lees, dan zal iemand de prijs gaan winnen die in 4 dagen een fantastische baan heeft op hoog niveau, een paar kinderen die alle kanten op sjezen omdat moeder/vader het zo druk heeft met werk en eigen hobbies. En die persoon staat natuurlijk ook op de rand van overspannenheid, maar weet dit nog goed te verbloemen. Want al die ballen in de lucht houden is moeilijk.
Het lijkt me leuk om iemand te nomineren die alleenstaand is, een paar dagen achter de kassa werkt, in een kleine portiekwoning woont en gewoon een hele leuke, gezellige vader/moeder is. Kortom, een gewone Nederlander. En die kan die vakantie naar Portugal beter gebruiken dan zo'n supermom/dad die alles toch al heeft.
liora
24-03-2009 om 16:51
Vreemd
Hoi,
Wat een merkwaardige reacties... ik zou het erg leuk vinden om genomineerd te worden, als alleenstaande zwangere moeder, die ook nog vier dagen per week een goede baan heeft, en die niet op het randje van overspannenheid zit.
Ik lees hier vooral dat mensen het een ander niet gunnen dat zij veel aankan. Ik vind wel degelijk dat iemand die werkt en daarnaast een gezin heeft, meer ballen in de lucht houdt, dan iemand die niet werkt en een gezin heeft. (En dan uitzonderingen daar gelaten als je kinderen ziek zijn of extreem allergisch, of of of of.. enzovoort).
Liora
Nasha 1st
24-03-2009 om 17:01
Gunnen
ik gun het een ander net zoveel als ik het mezelf gun....wie nomineert mij? Nomineer ik jou
Pippie
24-03-2009 om 21:45
Oordeel
Van alles gaat er nu door mijn hoofd. Op basis van wat geef je je oordeel. Het resultaat voor het gezin, of resultaat van het werk, voor jezelf als 'mens' of de combinatie van dat alles? En buitenstaanders gaan dat dan beoordelen? Wat is goed? Wat is slecht?
Voor de buitenwereld kan ik wel een leuke/goede moeder lijken. En een harde werkster. Mijn kinderen zullen de enigen zijn die het werkelijke antwoord kunnen geven vwb mijn kwaliteiten als moeder, ooit. Ik zal ze vragen wat ze er van vinden.
Zo houden we de rijs naar Portugal toch nog in het gezin. Kunnen we wel gebruiken ha ha.
Ik ben bang dat vooral het aantal vrienden en kennissen (en oproepjes op OOL om te stemmen ) van de kandidaten de uitslag zullen bepalen.
Pippie
(uh... je mag ook toch gerust op mij stemmen hoor, lijkt me best leuk ha ha)
Tijgeroog
24-03-2009 om 22:28
Liora
Ik gun het iedereen dat ze veel aankunnen. Ik ben blij voor iedereen die veel aan kan. En zoals jij het doet vind ik een hele prestatie.
Maar... Is het een wedstrijd? En je hebt geen keuze: als je wilt hardlopen maar je ontdekt dat je niet kan rennen, alleen kan nadenken, dan kun je stoppen met hardlopen en lid worden van een schaakvereniging. Maar als je ontdekt dat het je niet lukt om naast je kinderen ook te werken en een sociaal leven te onderhouden, dan kun je moeilijk je kinderen de deur uit doen en de hypotheek moet ook betaald worden. Als het dan niet lukt, dan kan zo'n verkiezing heel zuur zijn.
Maar ik wil je best nomineren hoor. En mijn kinderen mogen gewoon thuis blijven wonen, met een tevreden mama.
reina
25-03-2009 om 06:58
Wie?
Wie wil door mij genomneerd worden ? Ik kom niet inaanmerking, want mijn kinderen zijn de deur al uit, dus ik heb niks te moederen . Ik vind dit soort nominaties altijd onzin, zo rond moederdag verschijnen er ook in kranten dit soort wedstrijdjes. De wedstrijd is eigenlijk "wie heeft iemand om haar te nomineren en wie weet daarna de meeste stemmen te vergaren?" 'k weet niet of dit ook via internet-stemmen gaat, dat vind ik ook zo'n onzin.
Pippie
25-03-2009 om 10:31
Ooooooo
Ik lees mijn berichtje ook nog eens... ik schaam me zo. Ik weet namelijk heel goed hoe 'reis' wel geschreven wordt. Schaam schaam. Maar toch even laten weten dat ik het weet ha ha.
Pippie
jasset
25-03-2009 om 21:07
Geen onderwerp
Wie verzint zo'n belachelijke verkiezing!!!!!!!!!!!!
En de winnaar is.......
VOLGEND JAAR OVERSPANNEN!!!!!!!!!!!
APPLAUS!!!
Kiki
26-03-2009 om 09:28
Boze reactie op sini
Je frustratie spat eruit, ben je misschien teleurgesteld in je eigen keuzes in het leven?
Je was misschien een tikkeltje emotioneel in je reactie, maar dit vind ik dus werkelijk niet kunnen.
Voel je je beter nu je over mijn keuzes en trouwens heel veel anderen in het leven kotst. Want behalve de golden retriever beschrijf je bijna letterlijk en heel respectloos mijn leven.
Het kan me werkelijk niet schelen wat voor keuzes jij in je leven hebt gemaakt, die zijn voor jou en die respecteer ik. Ben je thuis gebleven voor je kind prima, werk je fulltime ook prima. Ik verwacht dezelfde mate van respect terug. Respect dat ik heel treurig mis in jouw emotionele betoog.
O en Sini, ik hoef niet genomineerd te worden door een magazine. Ik ben zonder dat ook al trots op mezelf, ook al woon ik in een jaren 30 huis, heb een hulp niet een maar twee dagen in de week, werk 4 dagen in de week en nog twee avonden en laat soms mijn boodschappen bezorgen. Dat niet alleen, ik laat bijna alles bezorgen. O en ik heb ook nog een eigen bedrijf, geen bedrijfje hoor.
En als jij daar misselijk van wordt zou ik maar eens kritisch naar jezelf gaan kijken, want het niet niet mooi wat je hier doet
Tinus_p
26-03-2009 om 09:41
Sini heeft wel een punt
Sini:
"Ik ben echt tegen z\'n verkiezing, ik vind het absoluut niet representatief van de meerderheid van ouders in NL die hun best doen maar soms een steekje laten vallen."
Ik ben verder niet boos, maar ik vind wel dat je een punt hebt in dit opzicht.
Genista
26-03-2009 om 09:42
Och
Om eerlijk te zijn, vind ik het wel een geinig idee om Fladder of Mari of Kaatje te nomineren - en dan bovendien massaal te gaan stemmen. Alleen als het als voorbeeld zou moeten dienen voor hoe je je ideale leven inricht, dan klopt het natuurlijk niet met het beeld van het Bona-gezinnetje. Verder gun ik deze moeders natuurlijk van harte die dikke vakantie in Portugal. Maar of ze op de bijbehorende belangstelling zitten te wachten?
Wat mij betreft, is dit precies wat Beemer zegt: een wat dommig spelletje. De kunst van het gedoseerd ballen laten vallen is eigenlijk veel bewonderenswaardiger. Sommigen houden zoveel ballen in de lucht dat ze uiteindelijk een keertje allemaal vallen.
M Lavell
26-03-2009 om 09:43
Rustig aan meisjes
Ik bespeur een chronisch tekort aan eendenvet.
http://www.frankrijkoptafel.nl/winkel.php?view=productListPage&category=6&gclid=COnArpqZwJkCFUU_3godW1HiuQ
Zachtjes sudderen, niet aan laten branden en met het resterende vet je ziel behandelen.
Groet,
Miriam Lavell
Sancy
26-03-2009 om 09:45
En kiki ook
Kiki:
"Het kan me werkelijk niet schelen wat voor keuzes jij in je leven hebt gemaakt, die zijn voor jou en die respecteer ik. Ben je thuis gebleven voor je kind prima, werk je fulltime ook prima. Ik verwacht dezelfde mate van respect terug."
Daarmee heeft kiki ook een punt.
Sinilind: adem in, adem uit, en laat alsjeblieft los. Ik onderschrijf ook wat Beemer zegt: je hebt jezelf er meer mee dan een ander.
rodebeuk
26-03-2009 om 10:02
Kiki/sini
Ligt het verschil in jullie zienswijze misschien in het woord "keuze" zoals Kiki dat hanteert?
Je kunt alles wat goed gaat in je leven toeschrijven aan je eigen keuzes of - andere extreem - aan het feit dat je de wind mee hebt gehad in je bestaan.
Andersom is het verleidelijk om minder gunstige ontwikkelingen bij anderen toe te schrijven aan hun eigen keuzes en niet aan eventuele pech die zij hebben gehad.
Volgens mij verzet Sini zich vooral tegen het scenario dat er nu iemand opgehemeld moet worden waar een heeeel gunstig plaatje van te schetsen valt, en dat het blad Lof graag op de toeter blaast dat alles wat ouders wedervaart rechtstreeks aan hun eigen keuzes toe te schrijven valt.
En ja, daar valt idd wel iets op af te dingen. Ook zonder in slachtoffergedrag te vervallen kun je wel stellen dat we niet met zijn allen het geluk bijelkaar kunnen kiezen. Wel het geluk van binnen misschien, maar bij slagen in het maatschappelijke bestaan kan een beetje hulp van de goden echt geen kwaad.
Manda Rijn
26-03-2009 om 10:40
Goh wel lekker
portugal en dan nog betaald ook, grutjes ik heb er ontzettende zin in.
Ik vind dat mijn vriend met een hoge output *LOL* meerdere ballen in de lucht (nogmaals lol) houdt en meestal ook wel een goed humeur heeft. Alleen heeft hij geen tijd om de prijs op te halen bij dat ontbijt in Amsterdam want hij is altijd druk met die ballen en die output.
hahaha.
maar serieus vind ik dat mijn vriend een hele goede toegewijde vader is die ondanks zijn drukke baan van alles wat hier thuis speelt op de hoogte is, verder is hij ook niet te beroerd om in cowboy outfit de hele dag kleuters te begeleiden op het scoolfeest en legt hij in het weekend nog een stukje terras voor de caviakooi.