Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Nog een kind? Kosten/milieu


Bijtje82

Bijtje82

14-08-2022 om 19:49

Treurniet schreef op 14-08-2022 om 19:45:

[..]

Er komen genoeg statushouders bij elke maand, die kunnen ook werken lijkt me.

Heb deze week al 2 x gelezen over kinderen die hier geboren en getogen zijn, maar gewoon nergens recht op hebben. Sterker nog, er wordt verwacht dat ze vertrekken zodra ze volwassen zijn. Geboren in Nederland, maar gewoon niet mogen werken. Zullen we met die mensen beginnen?

https://www.ad.nl/binnenland/niet-verzekerd-nooit-door-rood-lopen-catharina-20-leeft-al-sinds-haar-geboorte-illegaal-in-nederland~a70c3d7c/

https://www.ad.nl/werk/waarom-jongeren-als-vinicius-18-wel-willen-maar-niet-mogen-werken-kan-niks-met-mijn-diploma~ac95a90e/

watertoren schreef op 14-08-2022 om 19:40:

[..]

Dat sowieso , liefde en aandacht is het belangrijkste zoals ik eerder ook al schreef. Ik vind het echt fijn dat wij onze zoon veel luxe konden geven maar ik ben ook blij en dankbaar dat hij deze levensstijl voort kan zetten door zijn goede baan. Een vriend van hem heeft een zelfde soort opvoeding gehad maar heeft het niet zo gemaakt in het leven. Hij heeft het nu niet meer zo goed en heeft moeite om met minder genoegen te nemen dan hij gewent was.

Ik denk als je kinderen met veel luxe omringt tijdens hun jeugd dat je ze ook moet vertellen dat dat luxe is en geen vanzelfsprekendheid.  Een beetje realiteitszin in hun jeugd is niet gek.

Maar ik moet ook eerlijk zijn en mijn kinderen zijn ook in een bevoorrechte omgeving opgegegroeid en hebben zich tijdens en na hun jeugd gerealiseerd dat bepaalde zaken niet vanzelfsprekend zijn.

Kinderen meegeven wat echt belangrijk is in het leven is best lastig in een opvoeding en moeten ze ook zelf ervaren.

Wij hebben 2 kinderen en het boek 'een derde' is nog niet gesloten, maar in deze onzekere tijd (inderdaad die stijgende kosten) en met het oog op dat ik heel graag minder betaalt werk wil doen en meer vrijwilligerswerk en we dan nog weer opnieuw met 4 jaar opvangkosten zitten laten we het idee even rusten. Ook het milieu vind ik wel belangrijk en als iemand nu een 3de aankondigt denk ik soms ook; poeh, dat zijn wel veel kinderen.

Daarnaast heb ik best veel miskramen gehad en zijn we een baby wat verder in de zwangerschap verloren. Daarbij zijn al mijn zwangerschappen HG zwangerschappen geweest, al dan niet met ziekenhuisopnames. Ik ben dus (op een paar weken na) 9 maanden uit de roulering en kan dan niet voor de kinderen zorgen die ik al heb. En het is zo vreselijk om zo ziek te zijn, kan ik dat nog een keer aan? Na de geboorte van mijn jongste was ik mentaal ook niet helemaal fris, dus dat helpt ook niet mee.
Als ik dat allemaal niet had, zou de keuze wel makkelijker zijn denk ik, want in ons hart en aan tafel is wel een plekje voor een 3de.

Ik geloof niet dat wanneer jij je gezin wilt uitbreiden, dat milieubelastend uitpakt. Zo groot is die voetprint van die uitbreiding van nr 2 niet; jullie hoeven geen grotere auto aan te schaffen ( huidige volstaat), ledikantje kan ook doorgeschoven worden, net als de rest van de babyuitzet zoals maxicosi. Als je je zorgen zou gaan maken over de studiekosten, valt dat ook te bezien; we hebben voor elk een studiepot gespaard, ene maakt daar gebruik van, ander heeft een andere carrière en werkt.
Degene die werkt, dient wel met een bedrijfswagen heel wat kilometers af te leggen, maar daardoor kunnen de opdrachtgevers wel hun bedrijf draaiende houden. Onze kinderen ( even in het algemeen) zijn best belangrijk voor de toekomst; laat die uitbreiding je niet weerhouden op basis van klimaat en milieuaspecten.

Toen onze kinderen jong waren, trokken ze best veel met elkaar op. Vanaf de puberteit zijn ze hun vleugels gaan uitslaan. Maar ik zie wel een band tussen hen, en dat is mooi.
Na nr 2 ben ik, deels om medische redenen, bewust gestopt met uitbreiding. Financieel is dat ook praktisch qua hotelkamers of formaat auto. Dat is weer het voordeel van maar twee kinderen.

Je kan je kinderen ook leren bewuster met de milieu en natuur om te gaan, door bv te kiezen voor stoffen boodschappentassen ipv plastic of spullen repareren ipv weggooien en nieuw kopen. Of wandelvakantie ipv vliegvakanties. Onze kinderen hebben door de rondreizen wel meegekregen dat het meer de sfeer binnen het gezin maakt of de vakantie een succes is dan de plek waar ze vertoeven. Texel was net zo leuk als Kreta.

Herfstappeltaart schreef op 14-08-2022 om 18:55:

[..]

Maar jonge kinderen vinden het toch over het algemeen heerlijk, lekker ravotten, hutten bouwen, door de natuur scharrelen enzo. Ons kind is op scouting geweest, die zomerkampen waren de beste weken van haar zomer.

Ik vond het nooit leuk met zoveel kinderen. Mijn beste kinderherinneringen zijn met mijn ouders samen naar Oostenrijk en thuis zelf avontuurlijk rondstruinen in het bos.

redbulletje schreef op 14-08-2022 om 21:25:

[..]

Ik vond het nooit leuk met zoveel kinderen. Mijn beste kinderherinneringen zijn met mijn ouders samen naar Oostenrijk en thuis zelf avontuurlijk rondstruinen in het bos.

Die mogelijkheid heb je op campings ook. Oké, het zwembad heb je niet voor jezelf, maar je hoeft niet met andere kinderen te spelen of aan animatie team activiteiten mee te doen.

Klaas_Jesper schreef op 14-08-2022 om 19:39:

[..]

Hier net zo: niet te primitief, maar een hotel vind ik ook niets, zeker niet voor kinderen. Hier ook huisjes of appartementjes, geen stacaravan.

Ik ben altijd in hotels op vakantie geweest, vond (en vind dat nog steeds) dat heerlijk. Altijd een eigen kamer wat ik ook nodig had om op te laden na een enerverende dag. Heerlijk aanschuiven bij een luxe ontbijtbuffet en overdag leuke afwisselende uitstapjes en lekker uit eten. Geen grote drukke all-ins maar kleinschalig, rustig en sfeervol.

MamaE schreef op 14-08-2022 om 21:26:

[..]

Die mogelijkheid heb je op campings ook. Oké, het zwembad heb je niet voor jezelf, maar je hoeft niet met andere kinderen te spelen of aan animatie team activiteiten mee te doen.

Maar dat is een grote drukte met allemaal schreeuwende kinderen en geen privacy. Geen eigen sanitair. Niet aan mij besteed. En gelukkig ook niet aan mijn ouders.

redbulletje schreef op 14-08-2022 om 21:30:

[..]

Maar dat is een grote drukte met allemaal schreeuwende kinderen en geen privacy. Geen eigen sanitair. Niet aan mij besteed. En gelukkig ook niet aan mijn ouders.

Jij hebt wel een heel eenzijdig beeld van kamperen hoor. Hoeft niet perse in een tent natuurlijk. Luxe stacaravan heb je ook een eigen kamer en eigen sanitair. En zit je niet vast aan allerlei regeltjes en openingstijden van bufetten. Schreeuwende kids kun je ook overal tegenkomen. Ieder zijn ding natuurlijk😁. Ik vind hotels een verschrikking.

wij zijn ons heel bewust over het grote overschot aan mensen op deze aarde. Hebben daarom toen ook heel erg getwijfeld een kind te krijgen maar hadden ook wel een erg diep verlangen dat kind te krijgen. Een tweede kind komt er niet zeiden we direct bij de geboorte van de eerste. De mensheid moet krimpen maar ik vind ook dat het krijgen van een kind een stukje verantwoordelijkheid is om voor de ouderen van de toekomst (onszelf dus) te zorgen. Ik begrijp mensen die twee keer van levende kinderen bevallen nog best maar de kinderen erna begrijp ik niet zo ja het zal vast gezellig zijn maar we zijn al overbevolkt waarom zou je dat probleem nog groter willen maken. 

Ovefufens begrijp ik meer dingen niet hoor, zoals scheiden voordat je (jongste) kind een jaar of 4 is. Of kinderen blijven krijgen maar zelf je eigen boterhammen niet kunnen betalen.

Gingergirl schreef op 14-08-2022 om 21:41:

[..]

Jij hebt wel een heel eenzijdig beeld van kamperen hoor. Hoeft niet perse in een tent natuurlijk. Luxe stacaravan heb je ook een eigen kamer en eigen sanitair. En zit je niet vast aan allerlei regeltjes en openingstijden van bufetten. Schreeuwende kids kun je ook overal tegenkomen. Ieder zijn ding natuurlijk😁. Ik vind hotels een verschrikking.

Alhoewel ik als semi bejaarde van rust houd, vind ik een hotel,  hoe luxe en rustig ook, vreselijk.  Ik hoef die luxe niet. Een huisje of stacaravan met eigen sanitair vind ik veel rustiger. En qua prikkels lijkt het mij rustiger dan een hotel

Ik voel me opgesloten in een hotel, heb meer ruimte nodig dan alleen een bed. En ik wil de mogelijkheid hebben zelf te koken, al komt het er in de praktijk niet vaak van. Elke dag uit eten moeten gaat me ook vervelen.

Wat mij stoort is van die mensen met een baby op de arm die er helemaal niet over nagedacht hebben. Die op Schiphol in de rij staan en dan vraagt de verslaggever "Heeft het klimaat nog een rol gespeeld in de keuze om te gaan vliegen?" en dan kijken of ze het in Keulen horen donderen. Dat vind ik wel zo dom.

Verder is ieder (Westers) kind natuurlijk een enorme belasting voor de aarde maar een maatschappij zonder kinderen zou toch afschuwelijk zijn. 

Dorestad schreef op 14-08-2022 om 21:59:

[..]

Alhoewel ik als semi bejaarde van rust houd, vind ik een hotel, hoe luxe en rustig ook, vreselijk. Ik hoef die luxe niet. Een huisje of stacaravan met eigen sanitair vind ik veel rustiger. En qua prikkels lijkt het mij rustiger dan een hotel

Ja ik ook. Ben een paar keer in zo'n 5 sterren hotel geweest, kwam zo wat overspannen thuis was meteen weer aan vakantie toe. Ik kom in een hotel echt niet tot rust. Maar goed dat is off topic. Over verschil in vakanties kunnen we forums vol typen; voor ieder wat wils zeg ik maar.

Wij hebben heel bewust twee kinderen, de reden voor mij is voornamelijk de overbevolking. Met twee kinderen vervang je jezelf (mijn partner en mij) is mijn gedachte, en blijft het stabiel. En inderdaad hoef ik daardoor geen grotere auto, geen groter huis, etc. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.