Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Nog een kind? Kosten/milieu


Dorestad schreef op 14-08-2022 om 18:43:

[..]

De jong volwassenen hier hebben juist de mooiste herinneringen aan de kampeervakanties op kleine natuurcampings in Nederland. Met simpele genoegens als bij/in het water zijn, kampvuur maken, fossielen zoeken in Zuid Limburg. Grappig om te zien wat mensen mooi vinden.

Dat zou voor mij een horrorvakantie zijn en voor mijn zoon ook maar ieder zijn ding.

watertoren schreef op 14-08-2022 om 18:46:

[..]

Dat zou voor mij een horrorvakantie zijn en voor mijn zoon ook maar ieder zijn ding.

Horror nog wel....

Herfstappeltaart schreef op 14-08-2022 om 18:47:

[..]

Horror nog wel....

Ja, dat meen ik uit de grond van mijn hart. Dan liever geen vakantie want dan ben ik veel liever thuis. Thuis heb ik alle luxe en op vakantie wil ik het nog beter hebben dan thuis. Nergens aan hoeven denken en even zelf niks hoeven doen.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

14-08-2022 om 18:53

Ik heb 1 kind. Had er graag meer gewild. Er zijn een aantal redenen geweest om dat niet te doen. En die redenen waren ook van invloed bij de keuze om het bij 1 te laten. Het klimaat was NIET 1 van die redenen. En zou het ook nu niet zijn. 

watertoren schreef op 14-08-2022 om 18:52:

[..]

Ja, dat meen ik uit de grond van mijn hart. Dan liever geen vakantie want dan ben ik veel liever thuis. Thuis heb ik alle luxe en op vakantie wil ik het nog beter hebben dan thuis. Nergens aan hoeven denken en even zelf niks hoeven doen.

Maar jonge kinderen vinden het toch over het algemeen heerlijk, lekker ravotten, hutten bouwen, door de natuur scharrelen enzo. Ons kind is op scouting geweest, die zomerkampen waren de beste weken van haar zomer. 

Herfstappeltaart schreef op 14-08-2022 om 18:55:

[..]

Maar jonge kinderen vinden het toch over het algemeen heerlijk, lekker ravotten, hutten bouwen, door de natuur scharrelen enzo. Ons kind is op scouting geweest, die zomerkampen waren de beste weken van haar zomer.

Mijn zoon ( inmiddels 29) vond daar echt niks aan. In groep 8 was hij op kamp geweest. Hij zei primitief gedoe en stomme spelletjes. Wij zorgden er vroeger wel voor dat we hotels boekten waan ook veel kinderen waren en hij had altijd zo vrienden. Heerlijk spelen op het strand en in de zee en bij het hotel een speeltuin en glijbanen in het water. Hij zegt zelf dat hij altijd erg leuke vakanties heeft gehad en wij als ouders ook. Je moet het zelf ook leuk vinden he. 

watertoren schreef op 14-08-2022 om 19:07:

[..]

Mijn zoon ( inmiddels 29) vond daar echt niks aan. In groep 8 was hij op kamp geweest. Hij zei primitief gedoe en stomme spelletjes. Wij zorgden er vroeger wel voor dat we hotels boekten waan ook veel kinderen waren en hij had altijd zo vrienden. Heerlijk spelen op het strand en in de zee en bij het hotel een speeltuin en glijbanen in het water. Hij zegt zelf dat hij altijd erg leuke vakanties heeft gehad en wij als ouders ook. Je moet het zelf ook leuk vinden he.

Deels herkenbaar. Het hoeft niet te primitief hier dan gaat 3/4 vh gezin niet mee. We houden weer niet van hotels. Huisje, stacaravan etc.

watertoren schreef op 14-08-2022 om 19:07:

[..]

Mijn zoon ( inmiddels 29) vond daar echt niks aan. In groep 8 was hij op kamp geweest. Hij zei primitief gedoe en stomme spelletjes. Wij zorgden er vroeger wel voor dat we hotels boekten waan ook veel kinderen waren en hij had altijd zo vrienden. Heerlijk spelen op het strand en in de zee en bij het hotel een speeltuin en glijbanen in het water. Hij zegt zelf dat hij altijd erg leuke vakanties heeft gehad en wij als ouders ook. Je moet het zelf ook leuk vinden he.

Ja dat is waar. Een heel verschil in types kinderen.

watertoren schreef op 14-08-2022 om 19:07:

[..]

Mijn zoon ( inmiddels 29) vond daar echt niks aan. In groep 8 was hij op kamp geweest. Hij zei primitief gedoe en stomme spelletjes. Wij zorgden er vroeger wel voor dat we hotels boekten waan ook veel kinderen waren en hij had altijd zo vrienden. Heerlijk spelen op het strand en in de zee en bij het hotel een speeltuin en glijbanen in het water. Hij zegt zelf dat hij altijd erg leuke vakanties heeft gehad en wij als ouders ook. Je moet het zelf ook leuk vinden he.

Op een camping is meestal ook een meertje met strand, speeltoestellen, speeltuinen, zwembad etc. En ook de mogelijkheid voor stacaravan of huisje. Desnoods elke dag uit eten. 

Het klinkt een beetje alsof het alleen leuk was vanwege het hotel omdat het een hotel was. 

Daarnaast zou ik er geen moeite mee hebben als mijn kind het minder goed krijgt dan wij, want dan komt ze nog steeds niks tekort. Ze had wel graag een broertje of zusje gewild maar snapt ook dat dat niet kan en waarom. Ik ga ook niet zeggen dat milieu/klimaat een afweging was want dat was het niet. Denken mensen soms wel omdat we dat wel belangrijk vinden.

Dorestad schreef op 14-08-2022 om 18:43:

[..]

De jong volwassenen hier hebben juist de mooiste herinneringen aan de kampeervakanties op kleine natuurcampings in Nederland. Met simpele genoegens als bij/in het water zijn, kampvuur maken, fossielen zoeken in Zuid Limburg. Grappig om te zien wat mensen mooi vinden.

Ieder kind is anders. Mijn oudste is b.v. net als ik een adrenalinejunkie. Die vindt het geweldig om mee in de raceauto te gaan, zelf te karten, vol gas over het water, of in zoveel mogelijk achtbanen.  

De natuur vindt ze ook heel leuk, maar als ze moest kiezen, dan kiest ze voor spanning en sensatie. 

En dan na afloop een goed restaurant en een fijn hotel.

Ik denk dat het voor een kind heel fijn is om op te groeien in een gezin waar geen financiële zorgen zijn. Dat er geld is voor gezonde voeding, een fijn huis, nieuwe schoenen, sport, af en toe een uitstapje of een vakantie. (Extreme) luxe is echt niet nodig, is ook niet erg als het er wel is, maar een kind heeft het meeste baat bij liefdevolle ouders, aandacht en een stabiele omgeving.

Thomass schreef op 14-08-2022 om 19:10:

[..]

Deels herkenbaar. Het hoeft niet te primitief hier dan gaat 3/4 vh gezin niet mee. We houden weer niet van hotels. Huisje, stacaravan etc.

Hier net zo: niet te primitief, maar een hotel vind ik ook niets, zeker niet voor kinderen. Hier ook huisjes of appartementjes, geen stacaravan.

Tuinfluiter schreef op 14-08-2022 om 19:31:

Ik denk dat het voor een kind heel fijn is om op te groeien in een gezin waar geen financiële zorgen zijn. Dat er geld is voor gezonde voeding, een fijn huis, nieuwe schoenen, sport, af en toe een uitstapje of een vakantie. (Extreme) luxe is echt niet nodig, is ook niet erg als het er wel is, maar een kind heeft het meeste baat bij liefdevolle ouders, aandacht en een stabiele omgeving.

Dat sowieso , liefde en aandacht is het belangrijkste zoals ik eerder ook al schreef. Ik vind het echt fijn dat wij onze zoon veel luxe konden geven maar ik ben ook blij en dankbaar dat hij deze levensstijl voort kan zetten door zijn goede baan. Een vriend van hem heeft een zelfde soort opvoeding gehad maar heeft het niet zo gemaakt in het leven. Hij heeft het nu niet meer zo goed en heeft moeite om met minder genoegen te nemen dan hij gewent was. 

watertoren schreef op 14-08-2022 om 19:40:

[..]

Dat sowieso , liefde en aandacht is het belangrijkste zoals ik eerder ook al schreef. Ik vind het echt fijn dat wij onze zoon veel luxe konden geven maar ik ben ook blij en dankbaar dat hij deze levensstijl voort kan zetten door zijn goede baan. Een vriend van hem heeft een zelfde soort opvoeding gehad maar heeft het niet zo gemaakt in het leven. Hij heeft het nu niet meer zo goed en heeft moeite om met minder genoegen te nemen dan hij gewent was.

Dat is ook wel een bekend verschijnsel. Luxe went snel, maar een of meer stappen terug doen is vaak moeilijk.

Rozi schreef op 13-08-2022 om 22:40:

Ik denk juist dat we meer kinderen nodig hebben om de vergrijzing op te gaan vangen.

Er komen genoeg statushouders bij elke maand, die kunnen ook werken lijkt me.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.