Wijnand Meertens
18-07-2011 om 09:00
Mening van ouders gezocht over fruitsnack (enquete afstuderen)
Beste potentiele respondent,
voor mijn afstuderen ben ik bezig met een consumentenonderzoek voor mijn Griekse stagebedrijf. Het gaat om een potentiele productintroductie van een nieuwe fruitsnack op de Nederlandse markt. Nu ben ik nog op zoek ouders die willen reageren om mijn onderzoek representatief te maken! Ik heb namelijk nog weinig repons gehad van mensen met kinderen.
De enquete duurt +/- 5 minuten. Door onderstaande link te volgen kom je bij de enquete terecht.
http://www.thesistools.com/web/?id=208964
Omdat ik tijdens mijn stage in Griekenland verblijf, ben ik aangewezen op online enquetes. Jullie zouden mij hier een groot plezier mee doen!
Bij voorbaat dank voor de medewerking!
Met vriendelijke groet,
Wijnand Meertens
Student commerciele economie
Avans Hogeschool, te Breda
Kaaskopje
22-07-2011 om 00:46
Tirza
Ik heb ook twee kinderen minder dan ik had gewild.. Je hebt mijn ogen geopend! Ik heb de wereld een enorme berg luiers bespaard, heel veel plas en poep, plastic, glas, etc.. Als ik plastic weggooi voel ik mij voortaan minder bezwaard)
Primavera
22-07-2011 om 10:00
Ojee
Ik heb 4 kinderen meer dan ik ooit gepland had, ik vrees dat ik daarmee meteen naar de hel der vervuilers zal worden verbannen
Tirza G.
22-07-2011 om 11:28
Kaaskopje
Het is zo heerlijk, dat boek van Midas Dekkers. Een baby wordt een volwassene. En de mens is nou eenmaal de meest vervuilende component op aarde. Die schattige baby van jou gaat tig kilo waspoeder gebruiken, 5-10 auto's verslijten, in 7 huizen wonen - enzovoort. Gemiddeld dan he. Als je écht iets goeds wil doen voor het milieu, moet je geen kinderen 'nemen'. Hij is daar zelf het levende voorbeeld van
Tirza
Tirza G.
22-07-2011 om 11:30
Berber
Ik heb -2 kinderen, dus ik neem die ene van jou wel over. Dan heb ik er nog -1. Pak ik er ook nog eentje van Primavera bij, die heeft dan +3. Die kan er misschien 2 aan Kaaskopje kwijt, dan heeft ze er nog maar +1.
Kortom. Zitten wij bijna CO2-neutraal te broeden hiero.
Tirza
Tink
22-07-2011 om 12:12
Tja
Zo kan ik ook redeneren . Ik had er eigenlijk 6 gepland, maar ik heb er maar 4. Hoera!
Terpi
22-07-2011 om 12:34
Ik ook
Ook hier zouden er meer gewenst zijn... dus al met al doet OO het zo slecht nog niet voor het milieu
Margriet*
22-07-2011 om 16:38
Ach die midas
Heeft zelf tig katten. Wel eens uitgerekend wat kattenbakkorrels en verpakking van voer (plastic, papier, blik) aan vervuiling bijdragen. Katten schijten bovendien de tuin van de buren onder. Ook overlast.
De een vervuilt zo de andere zo. Ok met vier kinderen vervuil je extreem, maar als je dan heel milieu bewust bent en nooit vliegt heft het de boel weer aardig op met gezinnen met twee kinderen die alijd op vliegvakantie gaan....
Maylise
22-07-2011 om 17:32
Nou margriet
Volgens mij kunnen tig vliegvakanties nog niet zo milievervuilend zijn als een extra kind. Ik kan zelf nooit meer goedmaken wat ik aan milieuvervuiling heb veroorzaakt. Al zou ik nu nooit meer vliegen, autorijden, nieuwe spullen kopen, electriciteit en olie gebruiken dan blijf ik alsnog milieuvervuilend puur door de hoeveelheid kinderen die ik zelf op de wereld heb gezet.
Kaaskopje
22-07-2011 om 20:12
Tirza
Leve Midas Dekkers Ik zal man vragen het boek eens te zoeken als hij weer in de bieb is.
Kaaskopje
22-07-2011 om 20:16
Oh jee... katten
Die heb ik en veel ook... toch niet zo klimaatneutraal dus. Ik kan wel een paar kinderen van Primavera adopteren (milieubewust gezien dan), maar mijn katten gooien roet in het eten. Sorry Primavera
Wijnand Meertens
25-07-2011 om 08:31
Genoeg respons (enkel 65+ nodig)
Allen hartelijk dank voor het invullen en voor de smakelijke discussie. Erg vermakelijk in ieder geval!
Inmiddels heb ik voor de meeste categorieen genoeg respons verworven, dus meer enquetes heb ik niet nodig. (Tenzij u 65+ bent).
Mochten er mensen zijn die tips hebben om 65+ ers te bereiken, dan hoor ik het graag. Zit al op verscheidene seniorenfora, maar ook daar blijft de respons laag helaas. Eventueel ouders van ouders op dit forum?
Nogmaals heel erg bedankt voor iedereen die heeft geholpen!.
Met vriendelijke groet,
Wijnand Meertens
dc
25-07-2011 om 22:58
65+
Wat dacht je van een stapel papieren enquetes in een paar bejaardenhuizen neerleggen? Het lijkt me dat deze doelgroep met de computer toch wat moeilijker te bereiken is....
Anneque
26-07-2011 om 09:27
Pelle
"Ik dacht eerder aan 85+ en die kopen echt geen cupjes met fruit hoor!"
Nu je dat zo zegt...dat vraag ik me eigenlijk af. Ik vind/vond die cupjes een onzinproduct, maar wie weet zijn (hoog)bejaarden wel dé markt ervoor. Serieus hoor, ik zie mijn oude omaatje wel aan zo'n cupje zitten. Zelf kan ze niet goed meer een appel of wat dan ook schoonmaken, en het scheelt het personeel weer een hoop tijd.
Wilgenkatje-
26-07-2011 om 10:27
Inderdaad, 85 plus wellicht
mensen voor wie het moeizaam is geworden een appeltje of sinaasappel van zijn schil te ontdoen.
Je zou enquetes kunnen houden in een senioren-appartementengebouw.
Wijnand Meertens
26-07-2011 om 12:22
Goed idee
zal ik zeker iemand voor proberen te charteren. Of ik moet vragen of ik een snoepreisje vanuit Griekenland mag maken om het zelf te doen.
Weet alleen niet of ik wel naar NL wil komen als ik de verhalen over het weer hoor...
Tirza G.
27-07-2011 om 19:54
Niet dus
En waaróm kunnen die oude mensen geen appel of peer meer schillen? Omdat ze 'moeilijke handen' hebben. Reumatisch, of stijf, of artrose, of geen goed gevoel meer in hun vingers waardoor ze de grip kwijtraken. En jullie denken dat die zo'n plastic ding kunnen openpielen? Dat dácht ik niet. Probeer de volgende keer eens zo'n klein cupje koffiemelk open te laten maken door een 75plusser en je zult zien wat ik bedoel. Of een simpele plastic koekjesverpakking. Als ze zo'n fruitcupje open kunnen krijgen met hun handen, kunnen ze ook nog wel een appel schillen.
Tirza
Leen13
27-07-2011 om 20:41
Openmaken
Kan een groot probleem zijn. Dan vraag ik het gewoon aan mijn collega's of aan een kind. Dat is toch makkelijker dan te vragen of ze ook voor mij willen schillen.
Leen13
27-07-2011 om 20:43
Schaar
Overigens lukt er vaak wel iets met een schaar of een scherp aardappelmesje. Dat is ook iets anders dan schillen.
Wilgenkatje-
27-07-2011 om 22:06
Helemaal eens tirza!
zo wordt de uitdaging nog leuker.
Fruitcupjes die makkelijk te openen zijn.
Nou, er is een wereld te winnen in de seniorensamenleving. Mijn moeder heeft net een nieuwe wekkerradio die via een menu moet worden ingesteld. Snapt ze niks van.
Makkelijke apparaten maken! Niet alleen met grote cijfers, maar ook met makkelijke instellingen. Idem dito geluidsapparatuur.
Leen13
27-07-2011 om 22:31
Flap
Het helpt al als een ding een flinke flap heeft waar je goed greep op hebt om open te trekken. Heel vaak zijn het minuscule flapjes die ik met mijn 'dikke' vingers niet kan pakken.
Tirza G.
27-07-2011 om 22:54
Ja bromvlieg!
Dat heb ik nou al zo vaak gedacht! Mijn schoonmoeder wordt zeer binnenkort 91 en haar handen zijn gewoon niet echt soepel meer door artrose. En door onbehandeld carpaal tunnel syndroom heeft ze af en aan tintelingen en krachtverlies in haar vingers. En dan verpakken ze in het verzorgingshuis al die boterhammen zo fijn in plastic en dan zit ze met een mesje te prikken en te ratsen om de zooi open te krijgen. Levensgevaarlijk, denken wij wel eens, maar goed, het gaat al tig jaar goed.
Ze belt regelmatig of we de TV uit willen komen zetten. Of de kerktelefoon aan. En natuurlijk de wekker met zomer-wintertijd. Of het gaat niet meer vanwege de onbegrijpelijke techniek of niet vanwege haar handen.
Die melkcupjes uit mijn eerdere posting. Men. Die kún je niet eens te lijf met je mesje, je mesje is bijkans groter dan dat hele pokkecupje.
Tirza
Wilgenkatje-
28-07-2011 om 12:49
Oh ja
en dan is door een stroomstoring de hele voorkeursinstelling van de zenders eruit - paniek!
Wat die kaas betreft heeft onze oma een oplossing: ze eet voortaan smeerkaas en die metalige cupjes zijn nog net open te krijgen. Melkpakken gaan vaak lastig, dop te strak. Wat je zegt - artrose, verminderde kracht in de vingersm dat herken ik helemaal. Ze vindt het zelf enorm vervelend want ze kan nu ook niet meer handwerken, knutselen, schrijven gaat moeizaam. Gelukkig kan ze nog grootletterboeken lezen.
Ja, de industrie mag best nog wat meer energie steken in de generatie die het al zo lang volhoudt in onze samenleving!
Tirza G.
28-07-2011 om 16:08
En zelfs
al is het niet uit respect, dan is het gewoon uit business. Want dáár is geld te halen, er komen steeds meer senioren
Tirza
Wijnand Meertens
29-07-2011 om 13:41
Getest
Er is wel degelijk rekening gehouden met de grootte van het lipje. Het is zelfs zo getest dat kinderen het ook gemakkelijk open kunnen krijgen zonder te hard te trekken waardoor je knoeit. Dit geldt ook voor (oudere) volwassenen. De deksel zit dan ook niet vastgesmolten, maar smelt lichtjes, waardoor er een soort flexibel laagje (ziet er rubberachtig uit) ontstaat. Dit sluit perfect en zorgt dat er niet te hard aan getrokken moet worden. Zoals u dus ziet, wordt er met u meegedacht!
Wijnand Meertens
01-08-2011 om 09:18
Voldoende respons. dank!
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de respons en de leuke discussie die het heeft opgeleverd!
Mede dankzij jullie ben ik een stap dichter bij mijn afstuderen gekomen!
Met vriendelijke groet,
Wijnand
IngridT
01-08-2011 om 11:57
Wijnand...wow!
DAT vind ik nou eens attent! Een student die niet alleen een vragenlijst dropt, maar open en constructief meediscussieert, en om het helemaal af te maken ook nog eens komt bedanken voor alle respons & verdere feedback.
Wow! Zo zien we ze niet vaak!
Succes met je afstuderen...jij komt er wel!
Ingrid