Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

21-09-2021 om 17:33 Topicstarter

Keetie schreef op 21-09-2021 om 17:14:

[..]

Heftig. Je bent in een soort keurslijf gedwongen.

Hoe kom je daar nou bij? Ik heb overal veel plezier in, dus het voelt absoluut niet als keurslijf. Mantelzorg is het enige wat minder leuk is, maar dat doe ik met liefde. 

Saga schreef op 21-09-2021 om 17:01:

[..]

Mwa, deed ze bij mij ook. Keer op keer. Worden we samen buitengesloten

Daar hoort ik ook bij! Op mijn vragen krijg ik ook nooit een echt antwoord.  Ik hoor bij jullie

Julali schreef op 21-09-2021 om 17:07:

[..]

Hetzelfde aantal uren als voor iedereen. Die 2-3x is een gemiddelde, daar zit sport al bij in. Vrijwilligerswerk doe ik op een ochtend als de kinderen op school zijn (mijn betaalde baan is niet ft). Mantelzorg is vooral in het weekend.

Wonderlijk weer.  Mantelzorg is vooral in het weekend. Ik mantelzorg ook, voor ouder wordende ouders waarvan met name mijn moeder kleine en wat grotere kwalen heeft.  Ik ben er nu even wat intensiever mee bezig in verband met wat acuuts. 

Soms belt ze of mijn vader belt dan is er een vraag over iets.  Dan hoor ik, zoals vanochtend, dat het niet helemaal pluis is.  Dan laat ik acuut vallen waar ik me bezig ben en ga er heen. De klusjes die ze zelf niet meer (goed) kunnen zoals de ramen boven zemen dat zijn dingen die ik al dan niet met mijn zus samen in het weekend doe. Dat zou ik ook geen mantelzorg willen noemen. Dat zouden we ook een glazenwasser voor kunnen regelen. 

Mantelzorg is wat mij betreft zorgen voor je ouders zoals zij vroeger voor jou zorgden. Met je naar de dokter gaan,  helpen met een ontstoken teen verbinden. Zorgen voor een gezonde maaltijd als zelf koken even niet lukt dat soort dingen. Vaak niet planbaar en zeker niet door te schuiven naar het weekend. 

Dat laatste ligt toch maar net aan de behoefte van de ander, of er meerdere (mantel)zorgers zijn en welke afspraken je met elkaar hebt? 

Bakblik schreef op 21-09-2021 om 17:34:

[..]

Daar hoort ik ook bij! Op mijn vragen krijg ik ook nooit een echt antwoord. Ik hoor bij jullie

Joepie!  

Keetie is ondertussen beantwoord.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

21-09-2021 om 18:30

Julali schreef op 21-09-2021 om 17:33:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Ik heb overal veel plezier in, dus het voelt absoluut niet als keurslijf. Mantelzorg is het enige wat minder leuk is, maar dat doe ik met liefde.

Bedoel meer dat je zo een druk leven hebt. Dat je een soort sociale druk dan hebt tot je overloopt. Jij als vrouw moet bewijzen te werken, kinderen opvoeden, sporten, mantelzorg, vrijwilligerswerk, en je 2 a 3 spontane avonden per week met vriendinnen. Dat voelt/leest  voor mij als een soort keurslijf. Als je maar hard je best doet om de samenleving te laten zien dat je het allemaal voor elkaar hebt. Soms is even niets moeten of doen heel goed voor jezelf en niet elke keer naar maatstaven dansen. 

Julali

Julali

21-09-2021 om 19:19 Topicstarter

Bakblik schreef op 21-09-2021 om 17:47:

[..]

Wonderlijk weer. Mantelzorg is vooral in het weekend. Ik mantelzorg ook, voor ouder wordende ouders waarvan met name mijn moeder kleine en wat grotere kwalen heeft. Ik ben er nu even wat intensiever mee bezig in verband met wat acuuts.

Soms belt ze of mijn vader belt dan is er een vraag over iets. Dan hoor ik, zoals vanochtend, dat het niet helemaal pluis is. Dan laat ik acuut vallen waar ik me bezig ben en ga er heen. De klusjes die ze zelf niet meer (goed) kunnen zoals de ramen boven zemen dat zijn dingen die ik al dan niet met mijn zus samen in het weekend doe. Dat zou ik ook geen mantelzorg willen noemen. Dat zouden we ook een glazenwasser voor kunnen regelen.

Mantelzorg is wat mij betreft zorgen voor je ouders zoals zij vroeger voor jou zorgden. Met je naar de dokter gaan, helpen met een ontstoken teen verbinden. Zorgen voor een gezonde maaltijd als zelf koken even niet lukt dat soort dingen. Vaak niet planbaar en zeker niet door te schuiven naar het weekend.

Mantelzorg bestaat in verschillende vormen. Uiteraard doe ik doordeweeks ook regelmatig iets als de nood hoog is, maar het meeste is gelukkig planbaar in het weekend. 

Als je een baan hebt en kleine kinderen kun je niet altijd alles stante pede uit je handen laten vallen. Knap dat jij dat wel doet, maar je weet hopelijk dat dit een luxepositie is. De meeste volwassenen hebben nog andere bezigheden en verplichtingen.

Julali

Julali

21-09-2021 om 19:21 Topicstarter

Keetie schreef op 21-09-2021 om 18:30:

[..]

Bedoel meer dat je zo een druk leven hebt. Dat je een soort sociale druk dan hebt tot je overloopt. Jij als vrouw moet bewijzen te werken, kinderen opvoeden, sporten, mantelzorg, vrijwilligerswerk, en je 2 a 3 spontane avonden per week met vriendinnen. Dat voelt/leest voor mij als een soort keurslijf. Als je maar hard je best doet om de samenleving te laten zien dat je het allemaal voor elkaar hebt. Soms is even niets moeten of doen heel goed voor jezelf en niet elke keer naar maatstaven dansen.

Zou je dit ook schrijven als een man 32 uur per week werkt, op voetbal zit en regelmatig een biertje gaat drinken na het werk? 

Julali

Julali

21-09-2021 om 19:23 Topicstarter

DanGun schreef op 21-09-2021 om 17:52:

Dat laatste ligt toch maar net aan de behoefte van de ander, of er meerdere (mantel)zorgers zijn en welke afspraken je met elkaar hebt?

Zo is het. Ik ben gelukkig niet de enige mantelzorger en er zijn ook professionals die een deel van de zorg op zich nemen. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

21-09-2021 om 19:39

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:21:

[..]

Zou je dit ook schrijven als een man 32 uur per week werkt, op voetbal zit en regelmatig een biertje gaat drinken na het werk?

Nee want een man zie ik nu niks verkondigen over de rol van. Ik vind het oprecht rot voor je. Lijkt me heel vermoeiend om zo te leven en alles te moeten. In mijn omgeving ben je goed zoals je bent. Ik hoef niks te bewijzen. 

Julali

Julali

21-09-2021 om 19:43 Topicstarter

Keetie schreef op 21-09-2021 om 19:39:

[..]

Nee want een man zie ik nu niks verkondigen over de rol van. Ik vind het oprecht rot voor je. Lijkt me heel vermoeiend om zo te leven en alles te moeten. In mijn omgeving ben je goed zoals je bent. Ik hoef niks te bewijzen.

Je hoeft niks rot voor me te vinden. Ik krijg energie van sporten en mijn vrienden zien. Mijn werk is tegelijkertijd mijn passie, dus ook dat is geen moetje. 

Ik doe al die dingen niet voor een ander, of om iets te bewijzen, maar omdat ik er zelf blij van word. 

Ik zou dan weer ongelukkig worden van altijd maar thuis zitten. Zo is iedereen anders. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

21-09-2021 om 19:55

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:43:

[..]

Je hoeft niks rot voor me te vinden. Ik krijg energie van sporten en mijn vrienden zien. Mijn werk is tegelijkertijd mijn passie, dus ook dat is geen moetje.

Ik doe al die dingen niet voor een ander, of om iets te bewijzen, maar omdat ik er zelf blij van word.

Ik zou dan weer ongelukkig worden van altijd maar thuis zitten. Zo is iedereen anders.

Oké zo lezen je posts niet. Ik lees je juist als eenzaam en hopen op erkenning. Neem tijd voor jezelf en kijk eens om je heen. Adem in adem uit en ren niet zo hard. Leef! 

Julali

Julali

21-09-2021 om 19:59 Topicstarter

Keetie schreef op 21-09-2021 om 19:55:

[..]

Oké zo lezen je posts niet. Ik lees je juist als eenzaam en hopen op erkenning. Neem tijd voor jezelf en kijk eens om je heen. Adem in adem uit en ren niet zo hard. Leef!

Jij kent mij natuurlijk stukken beter dan dat ik mezelf ken 

Leven doe ik juist door vol voor de dingen te gaan die belangrijk voor mij zijn, ik krijg daar energie van. Niet iedereen heeft dezelfde behoeften. 

Ik vind het een beetje vreemd dat jij je eigen voorkeuren projecteert op mij en dan een oordeel velt. Weet je waar die neiging vandaan komt? Ben je zelf tevreden met hoe jouw leven is verlopen? 

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:59:

[..]

Jij kent mij natuurlijk stukken beter dan dat ik mezelf ken

Leven doe ik juist door vol voor de dingen te gaan die belangrijk voor mij zijn, ik krijg daar energie van. Niet iedereen heeft dezelfde behoeften.

Ik vind het een beetje vreemd dat jij je eigen voorkeuren projecteert op mij en dan een oordeel velt. Weet je waar die neiging vandaan komt? Ben je zelf tevreden met hoe jouw leven is verlopen?

Ach ja, en zo projecteert de een vanalles op de ander, zo doet de ander dat wellicht ook. En zo kent de een een ander van binnen en van buiten, zo weet een ander ook weleens wat te vertellen over de een. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

21-09-2021 om 20:04

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:59:

[..]

Jij kent mij natuurlijk stukken beter dan dat ik mezelf ken

Leven doe ik juist door vol voor de dingen te gaan die belangrijk voor mij zijn, ik krijg daar energie van. Niet iedereen heeft dezelfde behoeften.

Ik vind het een beetje vreemd dat jij je eigen voorkeuren projecteert op mij en dan een oordeel velt. Weet je waar die neiging vandaan komt? Ben je zelf tevreden met hoe jouw leven is verlopen?

Wat een sneren! Jammer dat mijn post je zo raakt. Ik geef je een mooi advies en  zonde dat je je zo laat kennen door deze bovenstaande reactie. Neig je vaker naar dit gedrag als mensen je een warm hart toe dragen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.