Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 20:05

Miraval schreef op 18-09-2021 om 19:06:

[..]

Wat heeft dat voor toegevoegde waarde? Blueheart beschouwt zijn zoon als van hemzelf ongeacht de uitkomst van die test. En dat vind ik persoonlijk heel erg waardevol. Veel meer dan wat voor test dan ook.

Ja dat is mijn zoon, en hij mocht vandaag afzwemmen voor zijn Adiploma en ik ben echt heel trots op hem. Ik was er toen hij geboren werd en nu is ie al 6, hij kan zijn eigen naam schrijven en lezen en die van haar en de mijne en hij kan nu zwemmen. Ik ben toch zo trots op mn maat!

dan

dan

18-09-2021 om 20:21

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 20:05:

[..]

Ja dat is mijn zoon, en hij mocht vandaag afzwemmen voor zijn Adiploma en ik ben echt heel trots op hem. Ik was er toen hij geboren werd en nu is ie al 6, hij kan zijn eigen naam schrijven en lezen en die van haar en de mijne en hij kan nu zwemmen. Ik ben toch zo trots op mn maat!

Een mooie prestatie dus, het afzwemmen voor A. Geniet vooral veel van je zoon, de tijd gaat al zo snel voorbij. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 20:25

dan schreef op 18-09-2021 om 20:21:

[..]

Een mooie prestatie dus, het afzwemmen voor A. Geniet vooral veel van je zoon, de tijd gaat al zo snel voorbij.

Dat vind ik ook, tijd vliegt echt voorbij en hij wacht niet maar groeit gewoon door. 

Julali

Julali

18-09-2021 om 20:33 Topicstarter

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 20:05:

[..]

Ja dat is mijn zoon, en hij mocht vandaag afzwemmen voor zijn Adiploma en ik ben echt heel trots op hem. Ik was er toen hij geboren werd en nu is ie al 6, hij kan zijn eigen naam schrijven en lezen en die van haar en de mijne en hij kan nu zwemmen. Ik ben toch zo trots op mn maat!

Dit klinkt heel lief. Geniet van de mooie prestatie van je zoon. 

Julali schreef op 18-09-2021 om 17:15:

[..]

...omdat dat in een traditioneel gezin het ego van de man schaadt. Het is immers zijn taak om zijn gezin financieel te onderhouden, dus wanneef een vrouw zelf geld verdient dan ondermijnt ze daarmee zijn taak. Daardoor wordt dat denigrerend weggezet als 'hobby', het vrouwtje mag immers alleen werken voor de lol.

Huh. Tegenwoordig moeten vrouwen gewoon werken om rond te kunnen komen hoor, ook in een traditioneel gezin.

Rockstar schreef op 18-09-2021 om 20:36:

[..]

Huh. Tegenwoordig moeten vrouwen gewoon werken om rond te kunnen komen hoor, ook in een traditioneel gezin.

De meeste wel inderdaad. 

We leven niet meer in de jaren '30.

Overigens heb ik ook respect voor vrouwen of mannen die de keuze maken om thuis te blijven. Niks mis mee, maar niets voor mij. 

Julali

Julali

18-09-2021 om 21:41 Topicstarter

Rockstar schreef op 18-09-2021 om 20:36:

[..]

Huh. Tegenwoordig moeten vrouwen gewoon werken om rond te kunnen komen hoor, ook in een traditioneel gezin.

Lang niet allemaal. Lees het andere topic anders even voor meer inzichten. 

Julali schreef op 18-09-2021 om 21:41:

[..]

Lang niet allemaal. Lees het andere topic anders even voor meer inzichten.

Niet allemaal maar wel de meeste gok ik zo. Ik weet niet over welk topic het gaat. In elk geval wordt de carrière van de vrouw tegenwoordig wel serieus genomen, althans wel in mijn kringen.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

19-09-2021 om 09:51

DanGun schreef op 18-09-2021 om 18:14:

[..]

Manmanman. Als je er echt aan twijfelt, heb je dan al eens een dna test gedaan?

 


En dat is belangrijk omdat?? 

Deze kindvrije gaat straks met 3 kids op stap. Ik hoop toch wel een beetje op wat lekkere ondeugendheid van van die apenkoppies 😍

-Jutta- schreef op 15-09-2021 om 10:53:

Leven en laten leven.
Aanwas van kinderen is nodig om de maatschappij draaiend te houden, maar niet iedereen hoeft kinderen te hebben en niet iedereen hoeft kinderen leuk te vinden.
Dat gezegd hebbende vind ik kindvrijen vaak wel erg onverdraagzaam reageren als een kind overlast veroorzaakt, bv gillen in een winkel.
Helaas, een kind moet leren wat gepast is en dat duurt allemaal even. Ik wilde ook niet dat mijn kinderen liepen te zeuren om snoep en dan een driftsaanval kregen in de supermarkt, maar toch is het wel eens gebeurd, omdat het een leerproces is.
Ik heb weleens iemand zien pleiten om supermarkten verboden terrein voor kinderen te maken. Maar als je nooit je kinderen mee mag nemen, leren ze ook niks. Om nog maar te zwijgen over hoe problematisch dit is als je als ouder boodschappen moet doen, maar je kleine kinderen thuis hebt.

Och, daar zijn kindblijen ook goed in; mopperen op kinderen van anderen omdat ze het zelf juist zo goed doen. Kindvrijen vind ik veel gemoedelijker dan kindblijen.

Coorectie; gemoedelijker dan sommige kindblijen.

Flanagan schreef op 19-09-2021 om 13:27:

[..]

Och, daar zijn kindblijen ook goed in; mopperen op kinderen van anderen omdat ze het zelf juist zo goed doen. Kindvrijen vind ik veel gemoedelijker dan kindblijen.

Coorectie; gemoedelijker dan sommige kindblijen.

Yes, vandaag ook weer een paar staaltjes van meegemaakt. Wat kunnen ouders zeiken over andermans kids zeg. En hun eigen kids breken ondertussen de boel af 😂

Had vandaag een perfect voorbeeld van onopgevoed: Twee kids die de hele tijd door het restaurant heen renden over een houten vloer (dreunen dus) waarbij 1 ook nog een keer tegen mij aan beukte, die gewoon op een stoel zat te eten. Echt waarom moeten anderen last hebben van je beebs, hou ze lekker bij je denk ik dan.


Ik zeik over andermans kids maar heb er zelf geen, dan mag het wel toch?😙

Ja dan mag het wel 😂😂😂
‘Mijn’ kids waren gewoon lekker bezig. Soms een beetje luidruchtig maar daar zijn het kids voor. En het museum waar we waren is ook echt gericht op kids, dus we zaten goed.
Maar allemachtig zeg, er liepen een paar van die vreselijk truttige gezinnetjes rond. Blegh. Van die ‘kijk ons een intellectueel doen’ en verstoord kijken naar de 5yo die vol enthousiasme alles aanwees en benoemde en luidkeels riep hoe mooi alles was. Maar in het restaurant misdroegen hun kids zich en mijn gajes at lekker hun patatjes 😍😍

Ik heb ook het idee dat er zowel door mensen met als zonder kinderen vaak geoordeeld wordt. Vooral tijdens vakanties merk ik het vaak. We hebben deze vakantie een uitstapje gemaakt naar een historische opgraving, uiteraard is dat geen speeltuin voor kinderen. Maar dochter zat lekker in de draagtas en wees ons de weg. Ze had al snel door dat er overal katten verstopt zaten en die was ze aan het zoeken. We hadden geen kind aan haar. En toch werden we aangesproken dat het zo sneu voor dochter was en dat dit geen plek voor kinderen was. Gelukkig ook een paar mensen die wel zagen dat dochter gewoon blij was en dat ze niemand tot last was.

Net als wanneer dochter weigert te slapen en wij haar dan om negen uur op een vakantiepark ver weg van de huisjes/kamers savonds nog even laten uitrazen in een speeltuin. Onverantwoord zo'n klein kind hoort gewoon in bed te liggen. Thuis kan ze haar energie kwijt in de huiskamer zonder de buren daarbij te storen, ik doe dat op vakantie liever niet omdat daar vaak de isolatie een stuk minder is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.