Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

16-09-2021 om 16:24 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 16:14:

[..]

Dat scheelt ook. Mijn vriend en ik hebben beiden regelmatig in de avond activiteiten. Muziekvereniging, teamsport, bestuurswerk, groepslessen in de sportschool... dat soort dingen. Gelukkig kan onze kat prima een paar uur alleen thuis zijn.

Wij hebben dus ook activiteiten, maar dat staat allemaal niet zo ramvast, daarom is er veel ruimte voor waar we maar zin in hebben. 

Etentjes, sporten, theater, waar we maar zin in hebben. Gemiddeld ben ik een avond of 2-3 weg om iets leuks te doen en voor mijn man geldt hetzelfde, dan nog onze vaste date-night en de avonden dat we lekker kneuterig met een dekentje op de bank zitten. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 16:26

Julali schreef op 16-09-2021 om 16:24:

[..]

Wij hebben dus ook activiteiten, maar dat staat allemaal niet zo ramvast, daarom is er veel ruimte voor waar we maar zin in hebben.

Etentjes, sporten, theater, waar we maar zin in hebben. Gemiddeld ben ik een avond of 2-3 weg om iets leuks te doen en voor mijn man geldt hetzelfde, dan nog onze vaste date-night en de avonden dat we lekker kneuterig met een dekentje op de bank zitten.

Maar voor veel dingen moet je toch vooraf allerlei regelingen treffen? Reserveren enzo

En wat houdt datenight precies in? Ik snap dat nooit zo.

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 16:14:

[..]

Dat scheelt ook. Mijn vriend en ik hebben beiden regelmatig in de avond activiteiten. Muziekvereniging, teamsport, bestuurswerk, groepslessen in de sportschool... dat soort dingen. Gelukkig kan onze kat prima een paar uur alleen thuis zijn.

Kan je dat die 3 miauwende betweters van ons ook eens komen leren   ?

Die vinden te vaak alleen thuis - en dus kans op een lege kom na een tijd - toch écht maar niets.

Kindvrije meldt zich.

Jaren gebabysit, gek op kinderen, maar eigen kids ... nee, dank je.

Het is niet het beste plan ever met mijn gezondheid en handicap en past ook niet in onze manier van leven.

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 16:26:

[..]

Maar voor veel dingen moet je toch vooraf allerlei regelingen treffen? Reserveren enzo

In Lalaland hoeft dat niet. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 16:30

_melon schreef op 16-09-2021 om 16:28:

[..]

In Lalaland hoeft dat niet.

Ja overal waar ik wil eten moet ik eerst bellen om te vragen of het kan, een tijdslot kiezen enzovoort enzovoort. Spontaan is niet het woord wat bij mij op komt zeg maar.

Marty1984 schreef op 16-09-2021 om 16:27:

[..]

Kan je dat die 3 miauwende betweters van ons ook eens komen leren ?

Die vinden te vaak alleen thuis - en dus kans op een lege kom na een tijd - toch écht maar niets.

...

Mijn vriend werkt nog steeds fulltime thuis, dus viervoetert heeft overdag altijd één van zijn mensen binnen pootbereik. Die is misschien wel blij met een paar uurtjes het huis voor hemzelf. 

Ik kan ook 's avonds wel vrij makkelijk weg ondanks de kinderen. Mijn man is 's avonds meestal thuis. Hij heeft vooral huiselijke hobbies (schilderen, tekenen, lezen, tuinieren) en is dus vaak thuis. Dus dan kan ik makkelijk even iets gaan drinken of eten ergens, zeker als het in onze eigen plaats is. 

Natuurlijk is hij ook wel eens 's avonds weg of iets doen en dan kan ik dus die avond niet, tenzij mensen bij mij langs willen komen.  

We hebben geen van beiden echt vaste activiteiten 's avonds. Ik heb wel een paar dingen waar ik soms heen ga maar dat kan ik ook makkelijk een keer overslaan, zo ben ik bijvoorbeeld lid van een spellen club maar dat is heel vrijblijvend. Je kan gewoon komen als je zin hebt en als je een week niet wil dan ga je niet. Sommige mensen zijn er altijd en sommige mensen komen 1x in de paar maanden eens langs. 

Julali

Julali

16-09-2021 om 16:34 Topicstarter

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 16:26:

[..]

Maar voor veel dingen moet je toch vooraf allerlei regelingen treffen? Reserveren enzo

En wat houdt datenight precies in? Ik snap dat nooit zo.

Op een doordeweeks dag kun je in de stad last minute prima naar een restaurant. Daarvoor hoef je geen weken van tevoren te reserveren. Ook in het theater is vaak nog wel plek. Ik vind dat juist het leukste, als het een spontaan plan is. 

Datenight is onze avond, dan gaan we samen iets leuks doen en komt onze vaste oppas. 

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 16:30:

[..]

Ja overal waar ik wil eten moet ik eerst bellen om te vragen of het kan, een tijdslot kiezen enzovoort enzovoort. Spontaan is niet het woord wat bij mij op komt zeg maar.

In mijn stad komen wonen! Gezellige horeca in overvloed en altijd wel ergens spontaan een hapje eten of drankje te krijgen. Wij doen dat ook wel wekelijks. We noemen het alleen geen date-night. Meer 'Wie zullen we vanavond eens voor ons laten koken-night' of 'we gaan een stukje wandelen en belanden alweer op het terras-night' 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 16:38

Julali schreef op 16-09-2021 om 16:34:

[..]

Op een doordeweeks dag kun je in de stad last minute prima naar een restaurant. Daarvoor hoef je geen weken van tevoren te reserveren. Ook in het theater is vaak nog wel plek. Ik vind dat juist het leukste, als het een spontaan plan is.

Datenight is onze avond, dan gaan we samen iets leuks doen en komt onze vaste oppas.

Nou ja jij liever dan ik, ik kan me thuis ook prima vermaken.

Overigens heb ik zelf altijd heel neutraal gestaan tegenover kinderen krijgen. Ik wilde wel maar niet ten koste van alles of perse. Ik heb mijn partner pas laat ontmoet en ook pas laat kinderen gekregen. Ik wist niet of het nog zou lukken en vond de gedachte dat het niet zo lukken niet zo heel erg. Ik heb mensen in mijn omgeving zonder kinderen en met kinderen en ik heb ook niet het idee dat de ene groep nou gelukkiger is dan de andere groep. 

Julali

Julali

16-09-2021 om 16:38 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 16:35:

[..]

In mijn stad komen wonen! Gezellige horeca in overvloed en altijd wel ergens spontaan een hapje eten of drankje te krijgen. Wij doen dat ook wel wekelijks. We noemen het alleen geen date-night. Meer 'Wie zullen we vanavond eens voor ons laten koken-night' of 'we gaan een stukje wandelen en belanden alweer op het terras-night'

Nou inderdaad, die tijdsloten bij restaurants zijn er allang niet meer. Je kunt nu weer spontaan komen aanwaaien. 

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 16:35:

[..]

In mijn stad komen wonen! Gezellige horeca in overvloed en altijd wel ergens spontaan een hapje eten of drankje te krijgen. Wij doen dat ook wel wekelijks. We noemen het alleen geen date-night. Meer 'Wie zullen we vanavond eens voor ons laten koken-night' of 'we gaan een stukje wandelen en belanden alweer op het terras-night'

Hier vloek ik dan weer élke keer op het sluitingsuur van al die restaurants.

Wij eten zelden voor 21u.

Geen restaurant - behalve kebab-zaken -  te vinden die ons "onverwacht" (of zelfs verwacht meestal) op dat uur nog wil ontvangen.


Dan kook ik dus net zo lief zelf.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 16:40

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 16:35:

[..]

In mijn stad komen wonen! Gezellige horeca in overvloed en altijd wel ergens spontaan een hapje eten of drankje te krijgen. Wij doen dat ook wel wekelijks. We noemen het alleen geen date-night. Meer 'Wie zullen we vanavond eens voor ons laten koken-night' of 'we gaan een stukje wandelen en belanden alweer op het terras-night'

Ik vind date night ook altijd een beetje geforceerd klinken, zo van nu moet je het leuk hebben samen verplicht. Met kinderen ben je waarschijnlijk wel beperkt tot die ene dag dat de oppas komt.

Julali

Julali

16-09-2021 om 16:42 Topicstarter

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 16:38:

[..]

Nou ja jij liever dan ik, ik kan me thuis ook prima vermaken.

De overige avonden vind ik het heerlijk om thuis te cocoonen, filmpje kijken, beetje schilderen, in bad, boek lezen. 

Het verschilt per week waar ik zin in heb, in de winter heb ik vaker zin in een dekentje op de bank met een pot thee. In de zomer ga ik er vaker op uit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.