Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tango

Tango

05-02-2011 om 22:58

Kinderen mee naar de sauna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kallisto

Kallisto

07-02-2011 om 21:14

Gezond?

Er gaat een wereld voor me open. Heb er nooit bij stilgestaan dat je voor je gezondheid naar de sauna zou kunnen gaan en al helemaal niet dat je het er prettig zou kunnen vinden. Ik ben er als een kind een keer geweest (in een hotel) en kreeg er een verschrikkelijke migraineaanval van. Het was een helse ervaring en sindsdien blijf ik er ver uit de buurt. Als we er langs een fietsen, klaagt mijn zoon dat het zo stinkt, dus ik denk ook niet dat ik hem er een plezier mee zou doen. Maar gelukkig, het hoeft ook niet!

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 10:44

Puck

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sauna
Uiteraard zijn er meer wegen die naar Rome leiden, en dat zeg ik ook duidelijk tegen Pelle, het een sluit het ander niet uit. Maar een van die meerdere wegen is saunabezoek.
Ik zie werkelijk het probleem niet, jij wilt het niet, nou vooral thuisblijven dan, toch? De een gaat graag veel sporten met een kind,de ander gaat veel uit eten met een kind om allerlei redenen, Dirksmama vindt saunabezoek een goede gewoonte. Dat is vrij onhollands maar geen reden om het af te serveren.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 10:45

Pelle

Spoten is ook heel gezond en een goede gewoonte.

Puck

Puck

08-02-2011 om 11:28

Fio, je mist nog steeds mijn (en pelles) punt

Ik serveer saunabezoek helemaal niet af. Waar het om gaat is dat Dirksmam het zo ongeveer als belachelijk over doet komen dat je niet met een kind naar de sauna gaat (het wordt gebracht als een goede gewoonte die je je kind zou MOETEN leren) en dat het nog idioter is dat een kind niet toegelaten wordt tot een sauna. Verder heb ik nergens gezegd dat het niet gezond zou zijn, dat gezonde heb jij er bij gehaald, niet ik.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 11:43

Puck

Ik reageer vooral op het feit dat ik niet mag zeggen dat het goed is voor je weerstand. Ik vertel niemand wat te doen, maar laten we dingen die gewoon aangetoond zijn dan niet onderuit schoffelen.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 11:44

En puck

ik citeer:En ik kan me voorstellen dat het gezellig en ontspannend is, maar een goede gewoonte. Nou nee, niet echt.
Kijk, jij moet er niet aan denken, prima, maar dat maakt sauna niet ineens een minder goede gewoonte.
Dat is mijn punt.

Puck

Puck

08-02-2011 om 12:06

Tjonge fio

Waar haal je nu ineens vandaan dat je niet mag zeggen dat het goed voor je weerstand is? Ik heb dat helemaal nergens gezegd, sterker nog ik heb aangegeven dat het best zo zou kunnen zijn. Ik verbaas me erover dat je toch weer eens woorden in mijn mond legt die ik helemaal nergens heb gezegd en dat je vervolgens ook compleet aan de inhoud van mijn postings voorbij gaat. Ik laat het hierbij, kennelijk kun jij mijn gedachtengang gewoon niet volgen. Jammer dan.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 12:49

Ik mag niet stellen dat het in het algemeen goed is voor je weerstand, lees ik. Dus daar reageer ik op, want het is wel goed. Maar joh prima.

Puck

Puck

08-02-2011 om 13:18

Nog 1 x dan voor fio

Waar, en citeer dan ook zeg ik dat je niet mag stellen dat het in het algemeen goed is voor je weerstand.
Dat zeg ik echt helemaal nergens dus ik snap werkelijk niet waarom je mij dat nu ineens voor mijn voeten werpt. Ik hou er niet zo van als mensen mij dingen in de mond leggen die ik helemaal nergens zo heb gezegd. Kennelijk ben jij erg goed in eigen interpretaties maken of je kunt gewoon erg slecht lezen.

Reactie op

Mij werd gevraagd:
"ooit wel eens aan gedacht dat volwassenen een avondje zonder kinderen (van een ander of zichzelf maakt niet uit) willen relaxen?"

En mijn reactie DAAROP was:
"Ook wel eens bedacht dat saunebezoek een goede gewoonte is die je kinderen zo jong mogelijk moet aanleren?"

Het is reactie op de aanname dat je blijkbaar alleen volwassen in de avond in een sauna kan zitten en dat dat relaxend en zonder kinderen moet zijn. Prima als er mensen zijn die dat willen. Je hebt ook mensen die niet in een restaurant willen eten als er kinderen zijn. Maar daarnaast heb je ook mensen die in een restaurant eten als onderdeel van de opvoeding beschouwen en die dus hun kinderen meenemen naar een restaurant. En zo heb je dus ook mensen (zoals mijn ouders) die vinden dat je je kinderen ook kunt leren naar een sauna te gaan. En dan vind ik het gek als die mogelijkheid in Nederlandse sauna's blijkbaar nauwelijks bestaat.

Oftewel

je hebt mensen die blijkbaar vinden dat kinderen niet in een sauna horen, maar je hebt ook mensen die vinden dat ze er wel thuishoren. Ik ben opgevoed met het idee dat je als kind als je dat wilt gewoon lekker een sauna in mag. En het verbaast me dat dat in Nederland zo raar gevonden wordt.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 15:10

Puck nogmaals

Dat citaat van jou heb ik al gegeven, maar hier komt ie nog een keer:
En ik kan me voorstellen dat het gezellig en ontspannend is, maar een goede gewoonte. Nou nee, niet echt.
Dit heb jij werkelijk geschreven, ik leg je niks in je mond. Lees al je postings even na, je komt 'm vanzelf tegen.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 15:13

Pelle

Nee, ik moet namelijk niks, dus jij ook niet. De uitleg van Dirksmama hierboven snap ik wel, maar dat moet iedereen voor zich weten. Mijn argument is in zoverre relevant, dat het een reactie is op het inmiddels twee maal geciteerde citaat van Puck. Want, dat je ageert tegen de stelling van Dirksmama snap ik, maar dan wel met argumenten die kloppen. Ik vond het argument niet kloppen, dus vandaar mijn reactie. Duidelijker en leuker kan en ga ik het niet maken.

Puck

Puck

08-02-2011 om 15:19

Precies fio

Een goede gewoonte..... Dat klopt helemaal dat ik dat geschreven heb. En wat heeft dat met weerstand te maken of gezondheid? DAT heb ik nergens gezegd en nu beweer jij ineens dat je dat niet mag zeggen van mij? Dat is wat ik bedoel met dat je me woorden in de mond legt. Je misinterpreteert postings op een geheel eigen wijze waardoor je kennelijk het spoor bijster bent geraakt.

Puck

Puck

08-02-2011 om 15:37

Dirksmama

Nederland heeft van oorsprong geen saunacultuur en de sauna wordt dan denk ik meer als een uitje gezien dan als een gedeelte van de opvoeding en een goede gewoonte (en dat staat los van weerstand of gezondheid Fio!). En ik denk dat het zo gegroeid is dat het als een relax-iets wordt gezien waar je je kinderen eens niet bij wilt hebben. Je vergelijking met een restaurant gaat wel goed op, in sommige restaurants zijn ook idd geen kinderen welkom. Prima, schijnt klandizie genoeg voor te zijn en zo zal het ook zijn met sauna's.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 15:59

Mozeskriebel

Dat Fio minder kwakkelt sinds ze naar de sauna gaat, prima, maar om dan maar algemeen te zeggen dat het goed vooor je weerstand is.... Zal best positief KUNNEN werken, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Zowel ik, Puckman en kinderen zijn zelden of nooit ziek of verkouden en we gaan toch echt nooit naar de sauna.

Hier maak ik toch uit op dat je volgens jou niet in het algemeen kunt stellen dat het goed is voor je weerstand? Tuurlijk,voor de zoveelste keer, er zijn meer wegen die naar Rome leiden, maar dit is best een bekende. Ik leg je niks in je mond, hoor, je schrijft het toch zelf?

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

08-02-2011 om 17:25

Die meneer heeft een grote p... (o.t.)

Hahaha, de meest meneren vinden dat wel prettig om te horen. Pijnlijker zou het zijn als een kind zou zeggen: "Wat heeft die meneer een klein ...tje".

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

08-02-2011 om 17:25

Die meneer heeft een grote p... (o.t.)

Hahaha, de meest meneren vinden dat wel prettig om te horen. Pijnlijker zou het zijn als een kind zou zeggen: "Wat heeft die meneer een klein ...tje".

Puck

Puck

08-02-2011 om 17:51

Oke fio

Dat klopt dat ik dat heb gezegd maar ik trek daar in twijfel of het goed is voor je weerstand. Dat is wat IK ervan vindt. Dat weerleg jij met een link. Prima, maar je legt me nog steeds in de mond dat jij van mij niet mag zeggen dat het goed is voor je weerstand. Waar zeg ik dat! Dat heb ik nooit gezegd. Dat ik een andere mening ben toegedaan dan jij wil niet zeggen dat jij niet jouw mening mag neerzetten. Sorry hoor, maar je doet er gewoon moiete voor volgens mij om me niet te willen begrijpen. Je gaat je gang maar.
Naar Dirksmama heb ik inhoudelijk gereageerd, die reageert op mij op wat ik heb gezegd, niet op wat een ander daarin denkt te lezen zonder daarbij de waarheid te verdraaien of gewoon maar dingen te verzinnen.

Puck

Puck

08-02-2011 om 18:06

Dat vind die meneer dan misschien wel prettig om te horen, maar als moeder wil je dan toch liever door de grond gaan denk ik.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 18:24

Puck

Ik vind het nogal wat dat je mij die verwijten maakt. Ik vind het vrij onbehoorlijk zelfs. Als jij betwijfeld of het goed is voor je weerstand, reageer ik daarop en geef er ook een link bij, om duidelijk te maken dat ik niet de enige ben die die mening is toegedaan. Dat moet kunnen in een discussie. Kan het zijn dat ik je verkeerd begrijp? Uiteraard. Dat heb je met geschreven tekst. Maar stellen dat ik de waarheid verdraai gaat me te ver. Ik zeg helemaal nergens dat jij dat niet mag zeggen, over die weerstand, maar ik reageer er wel op omdat ik dat niet met je eens ben. Het is aangetoond wel goed daarvoor. Te samen met andere wegen uiteraard.

Tirza G.

Tirza G.

08-02-2011 om 18:45

Een goede gewoonte

bevat voor mij een waarde-oordeel. Het is een gewoonte voor sommige mensen (blijkbaar, wissik nie) om naar de sauna te gaan - maar is het daarmee een góede gewoonte? Is je auto elke zaterdag wassen een goede gewoonte? Is elke zondag naar de kerk gaan een goede gewoonte? Volgens mij niet. Het is gewoon een gewoonte. Maar een goede? Mwah.

Tirza

Puck

Puck

08-02-2011 om 18:47

Fiorrucci

Zucht, ik heb zelden iemand gezien die zo met oogkleppen op reageert, geen antwoord geeft en wederom dingen verdraait. Jammer hoor.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 19:13

Ja jammer

Die kaatst ik graag terug, bij deze, inclusief de zucht.

Tirza

Sommige mensen vinden het een goede gewoonte die ze op hun kinderen willen overdragen. Anderen niet. Ook goed. Zolang dat degenen die het hun kinderen willen aanleren maar niet hindert.

Puck

Puck

08-02-2011 om 20:07

Dirksmama

Misschien zijn er niet zoveel mensen in Nederland die die gewoonte op hun kinderen over willen dragen en is de vraag naar sauna's waar ze kinderen toelaten gewoon heel klein. Als niemand er ook over klaagt zal het ook niet veranderen. Maar uit dit draadje blijkt dat er toch ook wel degelijk dauna's zijn die door kinderen bezocht mogen worden.

Tango

Tango

08-02-2011 om 21:38

Wat een discussie, zeg

Ik reageer daar maar niet op. De opmerking van Slimme Brunette vind ik wel grappig, maar het maakt mij inderdaad niet echt uit of mijn kind nou zegt dat de meneer een grote of kleine p..... heeft, ik zou me in beide gevallen doodschamen.
Overigens ging ik als kind ook sporadisch naar de sauna. Meestal als we op wintersport waren, bij het hotel, of bij de sporthal waar mijn ouders vroeger gingen tennissen. Ik vond het altijd wel leuk en interessant. Kan me de interesse van mijn dochter dus ook wel voorstellen. Op een gegeven moment ging ik ook niet meer hoor, toen ik een jaar of 12 was. Vond het toen maar niets, al die blote mensen.

Fiorucci

Fiorucci

09-02-2011 om 07:13

Ik denk

Het zit niet van oudsher ingebed in onze cultuur, en gezien de vele saunaliefhebbers die er inmiddels wel zijn, zou het best kunnen dat het over een aantal jaar steeds gewoner wordt, sauna, ook met kinderen. Maar zolang er voornamelijk alleen dure saunacomplexen zijn, zal dat die ontwikkeling wel tegenhouden.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

09-02-2011 om 10:39

Dure saunacomplexen

Wisten jullie dat sommige zwembaden tegenwoordig een sauna hebben? Begin deze eeuw woonde ik in Wijchen (bij Nijmegen) en daar hadden ze het overdekte zwembad uitgebreid met een saunahoek. Stoombad, speciale koude douche, saunacabine. Geen luxe wellness-omgeving maar de prijs was dan ook een stuk lager. Als je kinderen al kunnen zwemmen kunnen die zich vermaken in het zwembad terwijl jij lekker zit te stomen. Toen ik daar woonde was mijn dochter trouwens nog een baby en vond het héérlijk om met mij in het turks bad te zitten soezen.

Fiorucci

Fiorucci

09-02-2011 om 18:06

Slimme brunette

Dat is zeker een goeie tip, maar mijn tip is dan: check wel even hoe het eruit ziet, het is niet overal even fris helaas..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.