Pelle
15-10-2010 om 09:05
Kinderen hebben, werk hebben en ziek zijn
In Werk-Geld-Recht werd het interessant toen bleek wat ouders (moeders vaak!) moeten doen als ze ziek zijn, niet kunnen werken maar wel de kinderen thuis hebben. Het gaat dan dus vooral om parttimers die op hun niet-werkdag de kinderen thuis hebben, daar ook voor moeten zorgen maar niet in staat zijn om de andere dagen op het werk te verschijnen.
Hoe zou dat geregeld moeten zijn? Waarom kan een vrouw zonder baan WEL met griep voor haar kinderen zorgen en waarom zou een vrouw MET baan dat niet kunnen en gewoon moeten kunnen werken?
rodebeuk
25-10-2010 om 17:01
Rosase
Ik had het beter nog anders kunnen formuleren. De eerste zin vond ik normaal, daar reageer ik graag op. Ik wil ook geen mensen tegen de nekharen strijken, beoogd of niet beoogd. Dus feedback is dan alleen maar prettig. De tweede zin "Zullen we proberen om geen waarde-oordelen over elkaar uit te spreken?" had een zuster bloedwijngehalte die mijn nekharen overeind zette.
maar dat had jij dan weer niet zo bedoeld.
Hmm.. of ik het vervelend vind dat mensen waarde-oordelen over elkaar uitspreken? Ja, ook dat er eigenlijk best wel veel gespreksonderwerpen daardoor afvallen of draadjes vervormen. Ik vind het ook altijd lastig inschatten wanneer dat gebeurt. Hier bijvoorbeeld. Als ik het niet met je eens was geweest zou ik zeker geen -huppeldepup opgeschreven hebben. Want dan was het denigrerend geweest - door de combinatie. Maar ik was het juist met jou eens en ik vond het jammer dat het door Mirjam zo'n ja/nee discussie werd. Ik wilde het draadje daar uit trekken en in mijn ijver heb ik dus de verkeerde term gebruikt. Eerlijk gezegd moet ik ook niet in de herfstvakantie forummen, dat moet ik alleen doen als ik alle rust heb.
Nou ja, bedankt voor het nog een keer terugreageren want ik vond ook weer niet precies de goede woorden om mijn nekhaarverhaal over zin 2 te formuleren.
Zwaai van Beuk!
Rosase
25-10-2010 om 20:18
Okee mevrouw beuk
Ik probeer mijn tenen altijd redelijk kort te houden, maar kon in dit geval dus idd niet bepalen of je het denigrerend bedoeld had of niet. Dat je het met me eens was kon ik er namelijk niet uithalen, en dat had denk ik idd wel iets uitgemaakt in de interpretatie.
Maar goed een zwaai terug en nu weer terug naar de kern.
ChrisH
26-10-2010 om 13:39
Nicks kwijt (zwaar ot)
Ik reageer ook wel eens op een posting en weet dan niet meer precies de nick van degene waar ik op reageer. Daar kom ik natuurlijk pas achter tijdens het typen.
En dan kun je dus niet even snel teruggaan om die nick te controleren, want dan ben je de getypte tekst kwijt.
Nou ja, even om aan te geven dat ik Rode Beuks huppeldepup ook een beetje onverschillig afstandelijk vond klinken, maar wel snap hoe zoiets gebeurt.
Chris
Rosase
26-10-2010 om 18:59
Nog meer ot: kan wel
Je kunt met rechtermuisknop op een posting in het draadje klikken en dan kiezen voor openen in nieuw venster en dan teruggaan. Dan behoudt a. je post en b. kun je toch de vermistte nick opzoeken.
Niet dat ik dat nou persé gewild had, maar meer om even te vertellen dat mogelijkheid bestaat.
Gut, het wordt wel een heel ander draadje zo.