Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tango

Tango

04-05-2015 om 20:38

Kinderen die buiten spelen tijdens dodenherdenking


Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2015 om 17:32

Barvaux

Tja, ik vraag me af waarom je nu echt perse tijdens dat ene uurtje onkruid moet willen wieden in de tuin. Als je je niet op je gemak voelt in je eigen huis ga dan een uurtje wandelen want als het regent vind je het vast opeens niet nodig om te gaan wieden.===

Het zou ook niet bij mij opkomen, maar áls je dan zonodig wat te doen wilt hebben om met dat ongemak om te kunnen gaan, dan is stilletjes onkruidwieden naar mijn idee acceptabel. Je kunt niet eisen dat iemand binnen gaat zitten en een uur wandelen door een omgeving met halfstok vlaggen, mensen die wél bij de tv zitten, e.d. kan opnieuw voor onbehagen zorgen. Tijdens de twee minuten stilte zou ik in een open tuin dan wel even netjes stoppen met wieden. Wieden maakt geen lawaai, maar gewoon doorgaan (in het zicht) zou voor mij als ongepast voelen.

Astrid

Astrid

09-05-2015 om 13:11

vroegah

Als ik in mijn kindertijd voor het raam stond te herdenken stopten er zelfs nog auto's in de straat. Ik weet nog dat ik daar als kind een enorm gevoel van bewondering voor had.

Hier altijd de stilte. Ik wil een ander daar niet toe dwingen, maar 2 minuten van een jaar in je leven voor zoiets belangrijks lijken me niet zo vreselijk om dan even je kwek te houden en je luide werkzaamheden (indien mogelijk)neer te leggen. Als ze in een stadion iemand herdenken kan dat immers ineens ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.