Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
mammie2

mammie2

28-11-2008 om 20:40

Kennen jullie ouders die beiden fulltime werken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

30-11-2008 om 13:32

Land

Hoi,

Ik wil nog wel even toevoegen dat in een land als Israel, waar het hele leven is ingericht op tweeverdieners fulltime, het me makkelijker lijkt om beiden full time te werken, dan in een land als NL.
Nogmaals, in Israel gaan mensen dus heel vroeg van huis, kinderen ontbijten op de creche en eten er 's middags warm. Kinderen gaan pas met vijf jaar naar school, en op de creche blijven ze heel lang 's middags slapen, waardoor ze ook laat naar bed kunnen en hun ouders dus 's avonds langer zien. (zeg van 16.30-20.30 uur). Een echte warme maaltijd met het hele gezin is alleen op vrijdagavond en zaterdagavond.

Bovendien is het daar volstrekt normaal. Dus iedereen doet het, geen schuldgevoel. Dat scheelt zoveel met hoe het hier is geregeld.

Liora

liora

liora

30-11-2008 om 17:42

Meeleven met anderen

Oh ja, ik wil ook nog ingaan op het punt van Tonny. Wat mij altijd opvalt in Israel is juist dat mensen veel warmer zijn naar elkaar toe. Op kraamvisite in Israel komen mensen met eten voor een week. Serieus, je hoeft daar echt niet te koken de eerste maand na je bevalling.

En mensen zijn heel gul en behulpzaam naar elkaar, dus ik denk dat dat niet zoveel te maken heeft met fulltime versus partime werken.

Liora

-Wendy-

-Wendy-

30-11-2008 om 22:47

Kiki

Waarom vreemd gekozen? Ik zou echt niet fulltime willen werken en vind het dan ook bijzonder prettig dat het niet nodig is. Vandaar gelukkige omstandigheid.

Overigens wil ik nog eens benadrukken dat ik niet vind dat het voor kinderen slecht hoeft te zijn als ouders veel werken. Ik wil het voor mezelf niet. Om dezelfde reden vind ik het prettig dat ook mijn man maar vier dagen werkt.

Gelukkige omstandigheid - kiki

Kike, ik denk dat jij en Wendy allebei in een gelukkige omstandigheid verkeren. Jullie hebben namelijk allebei de *keuze* kunnen maken om te kiezen voor het aantal uren werk dat je het fijnste vind.
Ik ben blij dat jullie allebei gleukkig zijn met je situatie.

liora

liora

01-12-2008 om 09:49

Pelle

Hoi Pelle,

In Israel heb je geen kraamhulp, maar familie komt helpen. En je bent echt wel een paar dagen in het ziekenhuis in het begin.

Je krijgt gewoon ladingen eten van mensen, en je krijgt ook weer veel bezoek dus het eten gaat echt wel op.
En het past gewoon niet in de cultuur om 7 diepvriesmaaltijden te kopen voor je hele gezin.

Ik zie verder niet de relevantie ervan dat jij het niet zou willen, het gaat erom dat het een voorbeeld is dat mensen fulltime kunnen werken en toch ook nog tijd kunnen maken voor vrienden en familie.

Liora

joer

joer

01-12-2008 om 12:22

Ik ken ze niet

Ik heb even na moeten denken.

Maar in onze vrienden en familiekring ken ik echt niemand waarvan beide ouders full time werken.

De man full time en de vrouw tussen de 16 en 24 uur.

Groeten JOER. (bij ons ook man full time en ik 20 uur)

Hillary

Hillary

01-12-2008 om 13:01

Mijn ouders

Toen ik een jaar of 14/15 was wilde mijn moeder gaan werken. Parttime werken was toen nog relatief onbekend, dus werd het een fulltime baan. MIjn zusje was toen 11. Zelf heb ik er weinig van gemerkt. Mijn vader werkte in ploegendiensten en kon het zo regelen dat hij alleen nog vroege dienst had en was meestal 2 of 3 uur 's middags thuis. Ook werkte hij regelmatig in het weekend of op feestdagen en dan was mijn moeder thuis. Mijn zusje zat nog op de lagere school en kwam tussen de middag thuis en zorgde voor zichzelf, overblijf bestond toen nog niet (althans in onze regio). Als ik uit school kwam dronk ik een kopje thee met mijn vader, daarna ging ik huiswerk maken en rond 10 over 5 kwam mijn moeder thuis en dronken we gezamenlijk koffie. Daarna ging ik de krant lezen, terwijl vader kookte. Na het eten ruimden moeder en ik of zusje en moeder af en deden de afwas. Op een gegeven moment is er wel een hulp in huis gekomen voor het grote schoonmaakwerk. Als middelbare school kind voelde het voor mij allemaal prima en relaxt. Denk wel dat het anders was geweest als vader ook elke dag tot 5 uur zou werken.

Hier geen fulltime vaders in de wijk

Althans, geen vaders die vijf dagen op kantoor zitten. Ze zijn minimaal een middag thuis, vaak een hele dag. Moeders werken vaak wat meer dan 3 dagen. Soms werken pa en ma allebei 28.

Zou het liggen aan de buurt waar je woont? Ik denk het wel. Het zoekt elkaar op. Een vriendin van mijn woont in een buurt die zo duur is dat iig de vader ft werkt en daar wemelt het dus van de au pairs. Wij zitten in een buurt waar mensen kiezen voor een minder representatief huis en meer tijd met de kinderen. Even grof genomen.

joer

joer

01-12-2008 om 15:53

Inderdaad rodebeuk

De reden dat mijn vriendinnen en ik part-time werken is:

- het is financieel niet noodzakelijk
- wij willen de meeste tijd met de kinderen doorbrengen
- meer balans tussen werken en zorgen. Meer tijd en rust

Maar kies je ervoor om in zo,n prachtig duur huis te wonen ja dan moet je je steentje financieel bijdragen.

En kies je ervoor om toch die carriereladder te beklimmen dan zal je ook meer uren moeten werken.

Maar gelukkig is iedereen vrij om daarin zelf een keuze te maken.

Groeten JOER.

mopperkont

mopperkont

01-12-2008 om 16:07

Ik zou het wel willen

Het is maar net wat het beste bij je past denk ik, het is een hele opgave, een gezin, en voor de een is het beter te combineren met werken en de ander heeft meer lol thuis. Vooral doen wat het beste bij je past vind ik. Laten we er blij mee zijn dat we in dit land kunnen kiezen en laten we ophouden met elkaar te veroordelen. Ik wil op dit moment graag fulltime werken, de jongste is net 3, maar geen plek op het kdv...

Meer rust

Maar hoezo hebben thuisblijfmoeders meer rust? Ik snap het amper. Tenminste, ik snap het niet zo goed voor moeders van jonge kinderen. Die heten niet voor niks handenbindertjes (de kinderen, niet de moeders). Je komt op zo'n dag werkelijk nergens aan toe, want om de haverklap wordt je onderbroken door Ukje ('Mama, kijk, Mama, Mamaaaaa), die je bovendien ook nog scherp in de gaten moet houden om rampen te voorkomen. En dan heb ik op dit punt nog een vrij makkelijk kind (hij heeft tenminste niet de neiging overal op te klimmen of de fles allesreiniger leeg te drinken)

Goed, een was draaien of boodschappen doen (althans, naar de supermarkt, kleding kopen laat ik maar) is nog wel te doen, maar veel ingewikkelder moet het niet worden. Mijn huis puilt uit van het achterstallige opruim/schoonmaak/organisatiewerk. Daar kom ik op mijn thuisdag niet aan toe, en als ik de hele werkweek thuis zou zijn zou ik daar evenmin aan toe komen. Het voeren van een normaal volwassen telefoongesprek is al een opgave ('nee, Ukje, *niet!* aankomen! Wat zei ik nou! Pardon meneer, ik moet even ingrijpen, ja daar ben ik weer')
Ja, als die kinderen eenmaal op school zitten, dan is het een ander verhaal, dan heb je uren achtereen het rijk alleen. Maar dat is nou juist de leeftijd waarop veel moeders alsnog aan het werk gaan.

Dat ouders (moeders) ervoor kiezen om bij hun kinderen te zijn omdat ze 'ze zelf willen opvoeden' dan wel 'niets willen missen' kan ik niet invoelen, maar is op zichzelf niet onlogisch. Maar moeders die 'lekker rustig bij de kinderen willen zijn'? Hoe dan? Hebben ze zulke rustige kinderen, of zijn ze zoveel slimmer dan ik?

Rustige thuisblijfmoeders, wat is jullie geheim?

groeten,

Temet

Inflexibel werk temet

...in mijn kleinste pt-baan was het een hell of a job om het te combineren. Ik kon geen vrij krijgen op dagen dat ik dat wilde. Ik mocht me niet ziek melden (tijdelijk contract dus liep ik te lang door waardoor het erger werd). Ik mocht niet naar hij bij weeralarm (waardoor ik met heel veel moeite nog naar huis kon komen terwijl ik nog borstvoeding gaf. Dat was nov 2005 en nov 2006 toen er echt niets meer reed). Ik kon niet een half uur later beginnen om mijn kinderen een keer weg te brengen als ze veel moeite hadden met beginnen in groep 1 bijvoorbeeld. Was dus altijd een kwartier te vroeg voor de zekerheid (OV). Als je later kwam door overmacht werd je langer ingeroosterd, dan kon je alle zeilen bijzetten om je kinderen op te halen of je moest vakantie opnemen.

Tsja, dan is niet werken rustiger.

Als je een baan op niveau hebt in de zakelijke dienstverlening met flexibele eindtijden en de mogelijkheid om ook eens thuis een klus af te maken, je zelf mag kiezen wanneer je vrij neemt ja, dan is het rustiger om te werken. In die situatie verkeer ik nu dus ik ken het van 2 kanten. En echt, het is een wereld van verschil.

Dus we zijn bij die standaard-frase die iedere jurist paraat moet hebben

Het hangt van de omstandigheden af.

(was laatst weer op een cursus waar een jurist vertelde dat hij aan zijn zoon van 9 had gevraagd wat hij ergens van vond en tot zijn teleurstelling lepelde het zoontje onmiddelijk geroutineerd dat zinnetje op: besmet door zijn vader)

Hier een rustige thuisblijmoeder

Maar mijn kindern zijn al wat ouder (7/8/11)

Ik heb een echtgenoot die doordeweeks minimaal een dag (en nacht) of 4 van huis is.

Ik vind niet buitenshuis werken op dit moment rustiger omdat er teveel dingen zijn die ik (als ik wel zou werken) allemaal buiten werk en BSO tijden zou moeten doen. Mijn doordeweekse 'avondspits' duurt tegenwoordig grofweg van 3 uur 's middags tot een uur of 1/2 10 's avonds (kinderen ophalen, naar sport/muziek/zwemles brengen, speelafspraakjes, eten koken & opeten, helpen met huiswerk/spreekbeurten/werkstukken/goede gesprekken voeren/voorlezen/hele handel in bed mikken.) De uren die ze op school zitten gebruik ik om het huishouden te doen, de was, de administratieve romslomp, de boodschappen, en af en toe eens een uurtje voor mezelf (sporten, pianospelen, kop koffie met een buurvrouw), of (met mate) eens bijspringen op school.

Onze weekends zijn heerlijk rustig (op wat sportactiviteiten vd kinderen na).

Als ik zou werken geloof ik niet dat ik dat rustiger zou vinden. Ik ben eerder bang dat ik er zelf behoorlijk bij in zou schieten, en dat onze weekends voor een veel groter deel gevuld zouden zijn met allerlei geklus, geshop en andere romslomp ipv heerlijk relaxte gezinstijd.

Dus, ja, ik vind dit rustiger!

Ingrid

Rodebeuk

Leuk, zo'n jochie. Grijnzz... Ik krijg dit straks bij mijn zoon ook, vermoed ik, want de kreet 'verbaal vaardig' lijkt voor hem te zijn uitgevonden.

Overigens geeft jouw posting een risico aan van het 'fijne rustige' part-time werk: als een kleine parttime baan betekent dat je weinig regelmogelijkheden hebt, dan levert het meer stress op dan een baan van meer uren met meer ruimte voor eigen inbreng.

Ik ben als zelfstandige in de gelegenheid grotendeels mijn eigen werktijd in te delen, en bovendien hoef ik me niet schuldig te voelen over privé-telefoontjes in de 'baas zijn tijd'. Dat scheelt een slok op een borrel.
Valkuil is dan overigens weer dat ik degene ben die bij iedere onverwachte crisis kan inspringen.

Groeten,

Temet

Ja temet

..dat wist ik ook van jou.

Ik word steeds voorzichtiger met mijn postings, ik heb geleerd dat zoveel van die omstandigheden afhangt!

Zo wist ik dat jij een zelfstandige bent in die branche die mij ook niet vreemd is.. en als jij 4 dagen koek en ei vindt dan is dat echt heel anders dan kennissen van mij die in een gezinsvijandige omgeving zitten zoals banken of advocatenkantoren met een contract voor 4 dagen...die hebben zo weinig vrijheid!

Niet veel

In mijn vriendenkring (in Engeland) is er maar 1 stel dat volledig werkt, om financiele redenen en omdat de vrouw niet parttime mocht van haar baas.

Verder werken eigenlijk alle vaders full-time en moeders 4 dagen. Van een stel werkt de man 4 dagen en de vrouw 5.

Zelf werk ik 22.5 uur (3 dagen) en man fulltime en dat bevalt ons goed. Man brengt zoon naar kdv en ik haal hem op, allebei hebben we dus onze eigen tijd met zoon elke dag. Verder kunnen we gelukkig onze tijd flexibel indelen als het moet.

Ik ben 13 maanden fulltime thuis geweest (had echt zo lang zwangerschapsverlof) en was echt blij om weer een paar dagen aan het werk te gaan.

Voor mij niet

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om fulltime te werken. Nou ja, eerlijk gezegd lijkt parttime werken me momenteel ook niks. We hebben 3 kinderen van 6, 4 en 20 maanden en de vierde is onderweg. Ik ken in mijn omgeving ook geen stellen die beiden fulltime werken. Tenminste niet met jonge kinderen, wel met kinderen vanaf een jaar of 14.
Mijn man werkt fulltime, 5 dagen in de week, geen "papadag" ofzo. En ik ben thuisblijfmoeder. Bevalt me prima.
Maar inderdaad, het is goed dat we de keus kunnen maken en de mogelijkheden hebben om (als het nodig is of als je dat graag wilt) wel allebei fulltime te werken.

Altair,

tja, daar was ik al bang voor, dat het niet zo spectaculair klonk.

Nou ja, laat ik maar zeggen dat we er op het moment aardig tevreden mee zijn, met hoe de dingen geregeld zijn...

Ingrid (net de kinderen plat)

Rieke

Rieke

01-12-2008 om 22:13

Nou, ik ken ze wel

En inderdaad in Israel zoals al genoemd is. Daar is werken noodzaak, alhoewel ik er een vriendin heb die drie dagen werkt, en 'maar' 1kind heeft. Die wordt er ook wel op aangekeken dat ze zo lui is. Verder heb ik er alleen maar vriendinnen die fulltime werken met 3 of meer kinderen.
In nederland ken ik slechts 1 stel uit mijn vriendenkring die beide fulltime werken. Het merendeel van mijn vriendenkring bestaat uit parttime werkende moeders en fulltime werkende vaders. En zelf werk in nauwelijks buiten de deur, ja een oproepbaan maar dat is misschien 2 keer in de maand een dagje, soms meer. En de reden is een drukke baan echtgenoot en net wat Ingridt zegt; als ik zelf zou werken zou ik er bij in schieten. Dus ik doe lekker het huishouden, en wat leuke dingen voor mezelf erbij. ik kom de dagen goed door, verval niet in lethargie, val eerder op de bank in slaap 's avonds van de drukke dag. bevalt ons prima zo. Lekker de weekenden voor onszelf, geen gedoe met supermarkten of schoonmaken, dat doe ik door de week wel weer.
Maarik mis mijn werk wel, voor de goede orde. Zou liever willen dat we beide een partime baan hadden.

Tihama

Tihama

01-12-2008 om 22:26

Hier ook

al jaren. We werken allebei 36 uur verdeeld over 4,5 dag.
Dat gaat prima. Voor mij is het gebaseerd op 3 heel cruciale punten

1. Flexibele banen
2. Huishoudelijke taken uitbesteden
3. Sámen eerlijk delen

Mijn man en ik hebben banen met veel indelingsvrijheid (we bepalen onze eigen agenda) en werkgevers die begrijpen dat een privéleven belangrijker is. We werken dichtbij huis.

We hebben zoveel mogelijk het huishouden uitbesteed.

Mijn man en ik hebben jarenlang het systeem gehad dat hij zijn moeilijk te verzetten afspraken 's middags plande en ik 's ochtends. Dat betekende dat als we een ziek kind hadden (wat vaak voorkwam) we allebei een halve dag konden werken en allebei een halve dag thuis konden zijn. Natuurlijk werkte dit niet allemaal vlekkeloos, maar het hielp wel enorm in het combineren.

Ik ken overigens wel meer mensen die beiden fulltime werken.

Tihama

mammie2

mammie2

02-12-2008 om 10:10

Ik ben net in israel geweest

Ik verbaas me altijd over mijn vrienden: ze werken allemaal fulltime en hebben een kind of drie.

Maar inderdaad het is zoals Liora zegt, de kinderen ontbijten op de creche, dus 's morgens kleed je ze aan en loopt dan gelijk naar de auto. Ze eten inderdaad daar warm en je hoeft 's avonds niet meer uitgebreid te koken. Verder wonen veel mensen in appartamenten, dus minder schoonmaakwerk. Ook zijn mensen heel sociaal, ondanks het feit dat ze veel werken, gaan ze toch nog veel bij elkaar op bezoek. Volgens mij is dat stressverlagend. Ook helpen daar opa's en oma's veel met de opvang en opvoeding.

Op zich zou ik in de toekomst ook meer willen werken, misschien niet fulltime, maar wel meer dan nu. Vandaar dat het mij fascineert hoe andere mensen dat voor elkaar krijgen hier in Nederland. In Israel is er een andere cultuur met andere omstandigheden, dus je kunt dat niet zomaar in Nederland navolgen.

Maylise

Maylise

02-12-2008 om 11:33

Fladderbeestje

Ik heb jaren in Frankrijk gewoond waarvan de eerste periode als alleenstaand moeder. Kinderen gingen fulltime naar de creche en ik werkte overdag. In mijn omgeving waren verschillende kinderen die een handicap hadden. Sommige kinderen gingen gewoon naar de creche. Voor andere kinderen werdt de oplossing bij een gastouder gezocht of oppas aan huis. Zo was er in mijn omgeving een autistische jongen en een meisje met het syndroom van down die naar een gastmoeder gingen die speciaal kinderen opving die extra zorg nodig hadden.
Oudere kinderen die op een gewone school zitten (eventueel met extra begeleiding) kunnen ook naar de gewone BSO zover ik weet. In Frankrijk ligt tegenwoordig net als in Nederland de nadruk erg op het samen naar school gaan en het integreren van kinderen met een handicap in het normale onderwijs en dus ook de normale buitenschoolse opvang.
Niet zo anders dan in Nederland geloof ik.

Maylise

Maylise

Maylise

02-12-2008 om 11:34

Oh en speciaal onderwijs

Het speciaal onderwijs is minder belangrijk geworden nu met het samen naar school gaan maar in Frankrijk heb je uiteraard ook verschillende vormen van speciaal onderwijs en vaak zullen die hun eigen buitenschoolse opvang hanteren.

Maylise

Maylise

Maylise

02-12-2008 om 11:41

Flexibiliteit

Flexibiliteit in het werk is natuurlijk sowieso fijn en het is vooral fijn als de kinderen wat ouder worden. Toen ik nog alleenstaand moeder was van twee kleine kinderen had ik een gewone fulltime kantoorbaan. Die combinatie met twee kinderen op de creche ging prima. Het was allemaal heel strak geregeld maar het ging best zo. 's ochtends bracht ik ze naar de creche, na werk haalde ik ze rond 17:30 weer op en dan gingen we vaak even naar het park of strand als het weer het toeliet, daarna gingen we meestal ergens eten, bijvoorbeeld in een bistrot en dan naar huis (als het slecht weer was gingen we gelijk naar huis). Thuis nog even spelen, kinderen in bad en dan naar bed. En dan ging ik nog een paar uur studeren. Doordeweeks dus een heel strak schema maar het was wel te doen, ook met inflexibele kantoortijden.

Inmiddels is mijn situatie heel anders en zijn flexibele tijden toch wel heel fijn met basisscholen die geen rekening houden met werkende ouders en clubjes en andere buitenschoolse activiteiten. Ik zou het nu wel heel lastig vinden als ik vijf dagen per week op kantoor zou moeten zitten. Het zou wel kunnen maar ik vind de flexibiliteit die ik nu heb toch wel erg prettig.

Maylise

Limi

Limi

02-12-2008 om 12:35

Nee

Op dit moment ken ik er geen. Met kleine kinderen dan. Hier in de straat bijvoorbeeld zijn zes gezinnen met kinderen waarvan 3 moeders parttime werken en 3 niet.

Het lijkt me dat je als je fulltime werkt zo weinig uitwijkmogelijkheden hebt qua tijd. Je kunt niet iets uitstellen of invoegen. Juist dat waardeer ik nu.

Fladderbeestje

hier (engeland) is het volgens mij zo dat kinderen met een handicap veel meer op een 'normale' creche en school zitten, er wordt extra geld voor uitgetrokken om deze kinderen goed te kunnen begeleiden. (vaak een eigen begeleider full/parttime).
bij cohter op de creche zit een jongetje die heeeel slecht kan lopen, ik weet de afwijking niet precies, hij is 3,5 en loopt sowieso altijd op krukken/rekje. Daar is dus een extra leidster voor. Op de vorige creche zaten 2 down kindjes, weet niet exact de afwijking, maar in elk geval doof. Hoe het geregeld was weet ik niet,k maar er was geen probleem.
Ik zag pas in de krant een aantal banen voor 1 of 2 uur per dag als 'teaching assistant' voor lagere scholen, en dan met ervaring voor autistische kinderen etc. dus ik neem aan dat ze daar mensen voor aannemen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-12-2008 om 15:04

Fladderbeestje: 9 tot 3

Ken je de site mamas.nl? Hier staan allerlei vacatures op voor banen tussen 9.00 en 15.00 uur.

Lusitaantje

Lusitaantje

02-12-2008 om 16:24

Alle ouders die ik ken...

.... werken hier in Portugal fulltime. Er zijn weinig tot geen part-time banen. Als gevolg daarvan zitten kinderen op KDV de heel week met dezelfde groep kinderen om zich heen en niet elk dagdeel weer andere kinderen. De leidsters werken ook allemaal full-time en zijn zo ook een constante factor. KDV plaatsen zijn dan ook altijd voor een volle werkweek en niet voor dagen of dagdelen. O ja, er wordt wel warm gegeten op scholen en KDV, maar thuis komt er gewoon nog een warme maaltijd op tafel ´s avonds.

Ik weet niet hoe het voor onze kinderen zou zijn om geen twee full-time werkende ouders te hebben, maar tot nu toe gaat het wat ons betreft prima. Alle tijd na school en in het weekend is zoveel mogelijk voor de kinderen en ik vind het belangrijk om ook dan duidelijkheid en bepaalde regels te hanteren. Er is echt nog genoeg energie over om aan opvoeden te besteden.

Wat betreft tijdsbesteding aan andere activiteiten, sporten kan tijdens de lange lunchpauze, boodschappen kunnen ´s avonds nog laat gedaan worden en werkgevers zijn redelijk flexibel voor doktersbezoeken, tandartsbezoeken en andere dingen die onder werktijd moeten plaatsvinden.

Ik denk dat Nederland eerder uitzondering dan regel is wat betreft fulltime werkende ouders.

O ja, scholen zijn hier vaak open van 7h30 tot 19h00. Niet dat er kinderen zijn die er zo lang zitten, maar de mogelijkheid is er wel.

Lusitaantje

Massi Nissa

Massi Nissa

02-12-2008 om 20:32

Fladder

Hoe doe je dat? Nou, ik begin om kwart voor acht 's morgens op mijn werk, dus ik sta om kwart over zes op. Man is dan tot tien uur bij dochter thuis en brengt haar naar het kdv/oma. Tussen half vier en half zes ergens (ligt eraan) ben ik klaar op mijn werk en haal ik dochter weer op. Zo doen we dat. Op woensdag en vrijdag komen man en dochter samen pas om kwart voor zeven. Dan eten we altijd makkelijk, meestal stamppot uit de diepvries ofzo.
Hier dus ook een superstrak schema. Wij doen wel het hele huishouden zelf omdat het te duur is om hulp in te schakelen. Ik doe gewoon zo weinig mogelijk, alleen aan koken en aan de was besteed ik relatief veel tijd. Maar ik vind koken ook wel ontspannend, radio 1 erbij, half glas wijn. Enfin, het gaat omdat het moet, denk ik.
Groetjes
Massi

rianne j

rianne j

02-12-2008 om 20:54

Allebei

wij werken allebei fulltime.
Man heet 4 jaar part-time gewerkt. Ik altijd full-time.
Wel allebei behoorlijke regelruimte binnen de functie, goed netwerk en zijn beide bereid voor elkaar in te springen.
Ik vind het goed te doen. Hobby's heb ik natuurlijk niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.