Leen13
06-02-2016 om 19:15
10 feburari: gesprek Defence for children met Ombudsman
"Van Rest maakt zich ook zorgen over de eventuele gevolgen van het vertrek van de huidige Kinderombudsman voor het Nederlandse voorzitterschap van ENOC, de Europese Kinderombudsmannen. "Onze grote zorg betreft de mogelijke leemte in de periode vanaf april tot de aanstellingsdatum van een nieuwe Kinderombudsman. Ongelukkiger kan haast niet, qua timing. Ik hoop dat de ongerustheid daarover door Reinier van Zutphen kan worden weggenomen, zodat de onrust niet verder toeneemt. De leden van het Kinderrechtencollectief verwachten een duidelijk antwoord van de Nationale Ombudsman."
Leen13
06-02-2016 om 19:43
Opmaat naar ontslag: Van Zutphen heeft gezag verspeeld
"Van Zutphen heeft in Nieuwsuur benadrukt dat het zijn besluit is, dat de Kinderombudsman weg moet. Hoezo, persoonlijk besluit? De Nationale Ombudsman is een instituut met een publieke functie, nota bene bedoeld om het vertrouwen in de overheid en haar instanties te borgen. In zijn toelichting ging het niet over het belang van het kind, niet over het belang van het instituut, niet over het belang van de ander maar over zijn eigen visie. Aiaiaiai. Daarmee schoffeerde Van Zutphen niet alleen het publiek, maar etaleert hij ook geen enkel inzicht in zijn eigen functie: het grootste belang van de Ombudsman is immers publiek gezag, en daarbij past verantwoording. Dit is dan ook geen gebrek aan communicatief talent, maar veel erger: miskenning van de eigen rol."
Leen13
06-02-2016 om 20:22
It ain't over till it's over - blijven tekenen en delen
Ranada van Kralingen @Ranada1967 11h11 hours ago
#nubentuzelfeenklacht It ain't over till it's over, dus blijf delen en tekenen. Dank U! https://petities.nl/petitions/reinier-van-zutphen-moet-weg …
http://www.petities24.com/marc_dullaert_moet_blijven_als_kinderombudsman
De teller staat op 33 584.
Leen13
06-02-2016 om 22:15
Drang- en dwangalarm morbide obesitas
Amsterdam en wethouder Eric van der Burg zijn weer bezig om het verdienmodel van de GGD op te peppen. Er zijn tot nu toe geen bruikbare interventies, mogelijk iets meer kans via de obesitaskliniek/poli.
Dat weerhoudt de wethouder er niet van om weer een hoop geld, drang en dwang de stad in te gooien.
"Door veel dichter op de huid van deze kinderen te kruipen, wil de GGD hun leefstijl echt veranderen."
https://twitter.com/RobertVermeiren/status/696041052344606720
"Wethouder @ericvanderburg noemt ernstige obesitas #kindermishandeling. Ouders schuldige? Hen viseren de oplossing? "
mirreke
07-02-2016 om 17:29
Ik wilde het artikel net plaatsen
over obesitas bij kinderen, maar je was me voor AnneJ
Ik las net trouwens ook een artikel over obesitas bij kinderen in Engeland. Ook daar gaan er er actie op ondernemen. Zal wel weer een EU-dingetje zijn, of via WHO genoemd...
Daar is het zelfs een nationale ramp.
En ik ben het ermee eens dat het een slechte ontwikkeling is, allerlei gezondheidsproblemen liggen in het verschiet. Maar om daar dus nu de ouders van de schuld te geven...
Zelf heb ik vier kinderen, de drie oudsten echt heel slank, en de jongste is juist vrij dik aan het worden. En ondertussen enorm aan het groeien. Hij was altijd een spriet, heel tenger en echt klein voor zijn leeftijd, en inmiddels zit hij qua lengte al bijna bovenin (bij de jongens). En hij heeft altijd honger. En we hebben nooit frisdrank, nooit koekjes, nooit yoghurt, hij neemt altijd water mee naar school, inmiddels ook echt een schamele lunch, eet crackertjes voor het ontbijt... Maar hij eet heel veel. Daaraan zijn we nu paal en perk aan het stellen. Toch vind ik het heel erg moeilijk omdat je ook niet wilt dat een kind er extreem gevoelig voor wordt...
Hij heeft zelf wel door dat hij behoorlijk stevig is en vindt dat natuurlijk ook weer niet leuk...
mirreke
07-02-2016 om 17:31
Waarmee ik maar wilde zeggen
Ik zou best hulp willen en tips om hem wat slanker te krijgen. Maar niet als je als ouder meteen als mishandelaar te boek staat...
Leen13
07-02-2016 om 17:37
Ja sorry Mirreke
We gaan zien of de 'sugartax' in Engeland er voor gaat zorgen dat het gewicht van de kinderen omlaag gaat.
Net als bij plastic vind ik het zo'n achterdeur uit. En je jaagt mensen op kosten.
Ja, lijkt me echt lastig als je een kind hebt waarvan je je toch zorgen maakt over het gewicht.
Leen13
09-02-2016 om 00:50
Publieke Rehabilitatie
http://www.vrolijkzorgenkind.nl/blog/entry/nachtmerrie
Klassiek dramaverhaal over 'valse' melding. Nu een paar ambtenaren in de hoofdrol.
" Het trieste is dat deze nachtmerrie natuurlijk diepe sporen heeft achtergelaten bij dit gezin. Ik vind dat zij recht hebben op eerherstel want de overheid heeft hen in alle opzichten in de steek gelaten. Daarom geef ik hier, op deze openbare plek, een duidelijke krachtige verklaring af om hen mentaal te steunen. Alles wat ik gehoord en gelezen heb toont aan dat Tom en Anne fantastische ouders zijn. Punt. De taak die op hun schouders rust is enorm en niet te onderschatten. Ik maak met groot respect een diepe, hele diepe buiging voor hen. Amen!"
Leen13
10-02-2016 om 09:31
Obesitas op radio 1
Aankondiging op Radio 1 dat het programma over morbide obesitas besproken wordt op de radio. Na half tien.
Leen13
11-02-2016 om 15:38
Kinderombudsman onafhankelijk van de Nationale Ombudsman?
http://nos.nl/artikel/2085918-kinderombudsman-moet-onafhankelijker-zijn.html
"De wet die de rol van de Kinderombudsman regelt, wordt komende zomer tegen het licht gehouden. Dan wordt ook bekeken of er aanpassingen nodig zijn. De jongerenorganisaties doen vandaag dus al gezamenlijk een voorzet.
Vijftien jaar strijd
Het Kinderrechtencollectief heeft vanmiddag een gesprek bij de Nationale ombudsman om hun grieven te uiten. Vooral de wens van Van Zutphen dat de Kinderombudsman "intern gericht" moet zijn, leidt tot bezorgdheid. "Dat is in tegenspraak met de Wet op de Ombudsman. Daarin staan duidelijke taken genoemd: voorlichting geven en informatie garen en verstrekken, gevraagd en ongevraagd advies geven en onderzoek doen", zegt Daniëlle de Jong van Defence for Children.
"We hebben vijftien jaar gestreden voor een Kinderombudsman, waarmee Nederland een van de laatsten was in Europa. En nu moeten we ons zorgen maken over de toekomstige rol en de continuïteit van die functie."
Leen13
12-02-2016 om 00:15
Thuiszitters onderwijs met 14 procent gestegen
http://www.in1school.nl/actueel/item/aantal-thuiszitters-gegroeid
Blijkbaar helpt het niet om te doen alsof je 'normaliseert' en 'weer samen naar school gaat'.
"Er zijn nog meer kinderen die vanwege hun handicap of een ander probleem niet (meer) naar school gaan; totaal ruim 15.000 kinderen in leerplichtige leeftijd. Het gaat niet om gewone spijbelaars die af en toe wegblijven. In de brief aan de Tweede Kamer gaat het over leerlingen die langer dan drie maanden niet naar school gaan en voor een deel ook nergens ingeschreven staan.
Het is niet precies bekend om welke reden deze verzuimers de school niet meer in willen of mogen gaan. Het kan zijn vanwege een handicap, ziekte of gedragsprobleem. Leerlingen en ouders melden bij In1school ervaringen die erop neerkomen dat vooral op middelbaar onderwijs de school niet in staat blijkt rekening te houden met specifieke behoeften van een leerling (met bijvoorbeeld autisme); de leerling of ouders reageren met niet meer naar school gaan zonder dat een andere oplossing wordt gevonden"
Leen13
12-02-2016 om 00:29
Rotterdam en thuisonderwijs: ouders en kinderen pesten
Derde christelijke gezin dat uit Nederland vertrokken is vanwege rechtmatig thuisonderwijs waarna men toch geconfronteerd wordt met de Kinderbescherming.
"Volgens moeder van het gezin Patricia Kamp staan zij als ouders in hun recht om de kinderen thuis les te geven. Het gezin maakt gebruik van de uitzondering in de Leerplichtwet, omdat zij geen school kunnen vinden die aansluit bij hun geloofsovertuiging 'charismatisch christen'. Kamp is bang dat de Raad voor de Kinderbescherming haar kinderen gaat gebruiken in de strijd over het thuisonderwijs. Omdat zij hun kinderen niet inzet wil laten zijn, is het gezin vertrokken uit Nederland naar een familie in Ierland.
Kamp zegt dat zij het derde gezin zijn dat vertrokken is als gevolg van de strijd met de gemeente Rotterdam over thuisonderwijs. In Rotterdam wordt op dit moment nog aan 37 kinderen uit 16 gezinnen thuisonderwijs gegeven."
Leen13
12-02-2016 om 01:03
Rotterdam nog een keer: gemeente niet bevoegd tot dranghulp
http://www.maassluis.nu/columns/column-veeg-uw-billen-af-met-die-gemeentelijke-brief/
Desiree van Doremalen
Dranghulp niet meer inkopen
Bij drang ontbreekt iedere rechtsbescherming voor ouders. Ouders worden immers niet gewezen op hun recht op rechtsbijstand die ook geldt in dwangsituaties. Positief aan dit besluit van de rechtbank Rotterdam is de bezuiniging voor de gemeente. Nu is geoordeeld dat ouders hun billen mogen afvegen met een besluit van dranghulp hoeft de gemeente deze vorm van hulp ook niet meer in te kopen…. De belastingbetaler is er blij mee."
Leen13
12-02-2016 om 01:34
Zembla: 14 procent stijging thuiszitters
Jammer voor staatssecretaris Sander Dekker dat die politiek correcte proefballonnetjes over normalisering niet blijken te kloppen. Het was natuurlijk ook een onwaarschijnlijke bezuinigingsoperatie. Je kon er op wachten dat die borrelpraatjes in de realiteit niet kloppen.
http://nos.nl/artikel/2086078-dekker-doveninternaat-toch-openhouden.html
Het doveninternaat, landelijke voorziening, moet afgeschaft volgens Dekker. Daar mag geen onderwijsgeld naartoe. Doven moeten ook naar regulier onderwijs. Gelukkig is de 2e kamer het niet met hem eens.
Leen13
25-02-2016 om 16:32
Rechtzaak vermeende helpers Sylvano vandaag
Ranada van Kralingen @Ranada1967 7 uur7 uur geleden
#jeugdzorg Vandaag rechtszitting Sylvano B: http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/2013/03/de-hel-die-jeugdzorg-heet.html …
Vandaag is de rechtzaak tegen de vermeende helpers van Sylvano, een intelligent kind dat thuis kwam te zitten van school en om die reden uithuisgeplaatst werd.
Hij bleef weglopen naar huis en uiteindelijk hebben mensen hem 100 dagen verborgen gehouden, en ondertussen doorgegaan met schoolwerk. Daarna mocht hij verblijven in een netwerk pleeggezin, want moeder heeft het natuurlijk gedaan, dus terug naar huis kan niet, dan zou blijken dat de terreur voor niets was geweest.
De rechtzaak, bijzonder is dat het een openbare zitting is, is gericht op de vermeende helpers van Sylvano die hem hielpen onderduiken.
Zelfs de AIVD werd er bij betrokken en er zijn mensen afgeluisterd en opgepakt.
Om een kind dat het niet volhield op school.
De uitspraak is in maart.
mirreke
02-03-2016 om 16:01
Vandaag was rechtzaak Petra M.
tegen Petra M en haar man (twee kinderen van hem, waaronder het zeer onderkoelde meisje werden mn door stiefmoeder mishandeld) drie eigen kinderen zijn nu ook in pleeggezin, omdat ouders in gevangenis zitten.
Lees de tweets van Saskia Belleman van de telegraaf voor info tijdens (nu na, denk ik) de rechtzaak.
Even los van de zaak zelf, (het is te erg voor woorden) vallen mij wel enkele dingen op: de jongen en het meisje (volle broer en zus0 om wie het gaat, zijn niet bij elkaar ondergebracht. Petra M vertelt dat zij over haar eigen drie kinderen geen informatie krijgt, ze zijn twee keer op bezoek geweest. (ouders zitten nu een jaar vast).
Die drie kinderen zitten wel bij elkaar...
De moeder wordt beschuldigd van Munschhausen by Proxy (was inmiddels niet in omringende landen gebleken dat dit syndroom helemaal niet bestaat?), er wordt alleen een psycholoog gehoord en geen psychiaters (lees ik op twitter...)
Jeugdzorg was al lang en volgens mij redelijk intensief bij dit gezin betrokken, hoe kan dit dan gebeuren?
Verder missen ook de mishandelde kinderen hun (stief)ouders en de andere broertjes. Dus waarom wordt in godsnaam die familierelatie niet in stand gehouden, al was het maar door regelmatige bezoekjes.
De twee kinderen wonen overigens niet bij hun eigen moeder: de jongen in een instelling en het meisje in een pleeggezin.
Als ik denk aan de schade die iedereen hierbij oploopt, word ik naar...
Leen13
02-03-2016 om 18:47
Nog zoiets
Natuurlijk is het niet goed te praten hoe het uit de hand gelopen is. Toch is het ook gewoon een gevalletje geen zorg in jeugdzorg. Beide kinderen hebben een vorm van autisme waarvoor geen enkele zinvolle begeleiding is geweest terwijl je aan de voorbeelden kunt raden dat er problemen waren met eten en zindelijk worden, waarna de straffen (ja hoor, wie is er hier de baas) steeds ernstiger werden. Slapen in een nat bed, staande uit de pan eten, eten waarover geurineerd was, tape over de mond van een jongen die al de hele dag aan het schreeuwen was.
Dan vraag ik me toch ook in gemoede af waarom hier geen passende begeleiding is geboden en men het afdeed met de publieke onderbuik van de baas zijn, straffen en belonen. Bij twee kinderen die vanwege hun andere karakter zeer waarschijnlijk moeilijk opvoedbaar zijn gebleken.
Treurig is dat ze door Petra M. al aan hun eigen moeder zijn ontfutseld omdat die blijkbaar niet op de gangbare manier aan het opvoeden was geslagen. en ja, dan ligt het blijkbaar aan de opvoeding. Ik heb zo'n grijs vermoeden dat hier tot het uiterste geprobeerd is om 'normaal' op te voeden, met de koude douche, buiten zetten, zelf verschonen. Waar de kinderen, en de ouders, vervolgens alleen maar verder mee in het moeras terecht zijn gekomen.
ingrijpen had hier moeten betekenen, opvoedingsadvies gericht op het autisme van de kinderen. Ouders daar vaardigheden en ruggegraat in bijbrengen, de autibril opzetten.
Maar ja, kom er eens om.
Leen13
02-03-2016 om 19:56
Hulpvraag
http://www.telegraaf.nl/binnenland/25305111/__Mishandeld_meisje_22_6_graden__.html
"In de rechtbank werden filmpjes vertoond die gevonden zijn op de telefoon van de stiefmoeder. Het zoontje (toen ongeveer 12 jaar) moest onder grote dwang zijn plas ophouden en het dochtertje haar eten naar binnen werken.
Naar eigen zeggen heeft de stiefmoeder de beelden gemaakt om die te laten zien aan artsen en andere professionals die bij het gezin betrokken waren."
Dat Munchausen by proxy is natuurlijk een aanfluiting.
Je vraagt hulp, ouders liepen niet voor niets bij jeugdzorg, ze hadden een eigen hulpvraag, maar je krijgt geen hulp en alleen 'bescherming' als doordringt dat zaken hier gierend uit de bocht zijn gevlogen.
Leen13
02-03-2016 om 21:14
Begrijpelijk
Twitter #kindermishandeling zit vol met afgrijzen en afwijzing van de stiefmoeder.
"Bij de ouders is volgens de advocaten nooit sprake geweest van opzet, hoogstens van onmacht en onkunde. Dat zou ook gespeeld hebben bij de vermeende mishandeling van de zoon. Die zetten de advocaten weg als bestraffingen, mede ingegeven door adviezen van deskundigen die bij het gezin betrokken waren."
" Maar volgens T. heeft zijn vrouw altijd klaargestaan voor de stiefkinderen en heeft zij voor ze gevochten. ''Ze heeft het niet makkelijk gehad. Ik ben trots op haar."
Vader weet hoe dramatisch het kan oplopen in je gezin, onwetende omstanders hebben geen idee.
De 'adviezen van deskundigen die bij het gezin betrokken waren'. Dan weten we het wel weer. Zelf had ik ook een opvoedingsondersteuning waar je je van afvraagt wat de 'deskundigheid' voorstelt. Niets dus. Moet jezelf bij elkaar zien te sprokkelen.
Maar goed, liever veroordelen we de ouders dan dat we echt hulp weten te bieden. Dat kunnen we namelijk gewoon niet.
Leen13
02-03-2016 om 21:20
Kindermishandeling serieus nemen
http://nos.nl/artikel/351511-verklaring-robert-m-ik-zocht-hulp.html
Als we echt kindermishandeling serieus willen nemen, en dat blijkt nu nergens uit, dan bieden we de hulpvragende potentiele daders deskundige hulp aan. En we gaan niet wachten tot het uit de hand loopt.
"Robert M. verklaarde ook dat hij hulp zocht voor zijn gevoelens. "Ik voelde dat er een risico was en ging naar mijn huisarts. Ik vertelde hem over mijn dwalende gedachten. Maar hij nam mijn probleem niet serieus. Wat als mijn huisarts mij had geholpen? Dat had misschien veel pijn kunnen voorkomen."
Ook Benno L., de pedosexuele zwemleraar zocht hulp.
"http://www.nu.nl/algemeen/2101487/benno-l-zocht-drie-keer-hulp.html
"De Bossche zwemleraar Benno L. die verdacht wordt van seksueel misbruik van bijna honderd meisjes, heeft drie pogingen gedaan zich te laten behandelen voor zijn pedoseksuele neigingen."
Liever laten we onze agressie op ze los. Soort heksenjacht. Je zelf fijn even stukken beter voelen dan een ander. #hypocriet
Minder geld naar 'jeugdbescherming' en meer geld naar de ggz en naar deskundige behandeling zal hopelijk eens een keer de cijfers doen dalen.
mirreke
03-03-2016 om 08:01
Hulpvraag, dossier?
Dan zou je toch hopen dat er een dossier van al die hulpverlening bestaat. Ik vind de redenering van AnneJ uiterst plausibel. Ik kan me helemaal voorstellen dat het zo is gegaan, dat je langzaam in iets rolt wat steeds extremer wordt.
Petra M is ook voorzitster van de Cliëntenraad van de jeugdhulpverlening, ik geloof eigenlijk wel dat zij goede intenties had en heeft. Het is uiterst treurig dat hier, alweer, de jeugdhulpverlening met de snufferd bovenop stond en het desondanks zo heeft kunnen escaleren. Het zou mij niets verbazen als over een jaar of tien/twintig de opinie is gekanteld, en dit soort treurige gevallen enorme schadeclaims kunnen indienen bij het rijk/de instanties, omdat hun levens zijn verwoest.
Als ik de advocaat was, zou ik in dat Munchhausen by Proxy duiken, trouwens. Van de zotte, mensen die zelf om hulp komen vragen, en dat je dan als moeder voor de rest van je leven vastzit. Ik vind dat de jeugdzorg instanties hier terecht hadden moeten staan...
Leen13
03-03-2016 om 11:19
Het heet 'kindermishandeling'
Door alle hulpvragen in een gezin 'kindermishandeling' te noemen ontstaat er een kokervisie. Als het fout gaat ligt het niet aan de niet geboden hulp maar is er niet goed 'gescreend'. Want het gaat natuurlijk om de melding en niet om hulp.
https://www.inspectiejeugdzorg.nl/actueel/nieuws/nw_detail.asp?nw_id=459
"Mogelijke signalen van kindermishandeling zijn te weinig gedeeld met andere professionals en daardoor niet in samenhang beoordeeld. Daarnaast hebben de betrokken organisaties en professionals over het algemeen onvoldoende adequaat gereageerd op signalen van (mogelijk) onveilige situaties voor de kinderen. Concrete afspraken over het beperken van veiligheidsrisico’s werden niet gemaakt. Ook stelden professionals niet vast of risico’s op onveiligheid waren verminderd."
http://zembla.vara.nl/seizoenen/2016/afleveringen/17-02-2016
Ook in Zembla een 'Pieter van Vollenhove' reactie op een aantal jeugdzorggevallen. Teveel begrip voor de ouders en te weinig oog op de kinderen. Onzin natuurlijk. Je hebt een 'situatie' en je kunt niet helpen, je weet niets, hebt geen kennis en geen kanalen en blijft maar screenen of het allemaal nog net kan. Meer is je missie niet. Want stel je voor dat er echte deskundigen betaald moeten worden. Bovendien is dat toch onzin want de buurvrouw kan je ook een tip geven.
"Rapporten
Het afgelopen jaar publiceerde de Inspectie voor de Jeugdzorg drie rapporten die vernietigend waren voor hulpverleners in Amsterdam, Roelofarendsveen en Groningen, omdat ze zich richtten op ouders maar nauwelijks bezig waren met de veiligheid van kinderen, met dramatische gevolgen."
Li
03-03-2016 om 11:41
Ik ben het met je eens AnneJ
Kennelijk vinden we als maatschappij het welzijn van kinderen niet belangrijk genoeg. Behalve dan als we fijn naar de buurvrouw kunnen wijzen. Want die doet het niet goed en ik wel, kijk maar naar mijn makkelijke kindjes (komt allemaal door mijn fantastische opvoeding). Maar sommige kinderen zijn van nature niet zo makkelijk en dan moet je doorkomen met echte experts. En niet met een UHP die ook veel geld kost, maar waarbij de pleegouders dan ook weer het wiel kunnen gaan uitvinden en het kind weer aan een nieuwe omgeving moet wennen.
Wat ik in dit verhaal niet begrijp is waarom de biologische moederde kinderen niet heeft teruggekregen, met echte deskundige hulp. Die had tenslotte niets vekeerd gedaan. Komt het misschien omdat er domweg te weinig echte deskundigen zijn?
Ik vind autisme niet zo moeilijk te snappen, het is geen rocket science. Toch kost het mensen (school bv) enorme moeite om te begrijpen dat straf echt, ècht niet helpt.
mirreke
03-03-2016 om 13:58
In dit verhaal
en dus los van hoe tot dat moment is gekomen, is nadat de zaak 'duidelijk' de situatie nu zo (op basis van wat ik heb meegelezen gisteren):
De halfbroers- en zusjes zijn van elkaar gescheiden. Het meisje was eerst heel ziek en kwam natuurlijk in het ziekenhuis, nu zit ze in een pleeggezin. De jongen kwam in een instelling. De drie kleinere broertjes kwamen samen in een ander pleeggezin.
De moeder heeft haar eigen (drie) kinderen daarna nog maar twee keer gezien. Van de vader weet ik het niet. Volgens mij hebben de kinderen elkaar niet meer gezien. Er gaan verhalen dat de jongen het meisje zou hebben misbruikt, dat o.a. dat de reden is dat ze elkaar niet meer zien.
De moeder ziet de beide kinderen wel, maar ze wonen dus niet bij haar. De moeder heeft een verklaring voorgelezen van beide kinderen waarin ze aangaven dat ze de stiefmoeder missen, en de broertjes, en het hele gezin, de gezelligheid, allemaal bij elkaar...
Van de vader hoorde ik niet zoveel.
Ja, een dergelijke thuissituatie is natuurlijk vreselijk, voor alle partijen. maar volgens mij is het nooit een oplossing om alles rücksichtlos uit elkaar te plukken. Ik denk dat dat net zoveel schade oplevert uiteindelijk, en een gat in je hart, de rest van je leven.
Alkes
03-03-2016 om 20:41
verbazing
Ik heb verhaal ook gevolgd en begreep dat stiefmoeder juist hulp van jeugdzorg weigerde. Ik snap dat de zaak meerdere kanten heeft, maar jullie zijn al zeker waar de schuld ligt. Bij Jeugdzorg.
Terwijl ik dit type begrijp ik ook dat mijn reactie weinig zin heeft. AnneJ en in mindere mate mirreke zullen tirade tegen jeugdzorg in voortzetten. Dit draadje heeft ook niets gemeen heeft met de rest van dit forum, omdat hier nooit een discussie plaats kan vinden.
Jammer want ik vind het onderwerp rol ouders en rol hulpverleners wel interessant.
Mussie
03-03-2016 om 21:06
Ik snap het ook niet
Een kind van 12 dat met ducktape op z'n mond in de tuin wordt gezet, een meisje dat bijna dood was...allemaal de schuld van jeugdzorg. En dan is een dergelijke thuissituatie voor alle partijen vreselijk? Ik vind het vooral vreselijk voor het meisje dat bijna dood was.
Leen13
03-03-2016 om 21:13
Discussie Alkes
Het is een hele zinvolle discussie, de rol van ouders en de rol van hulpverleners. Vooral als het over schuld gaat. Dat is zwarte pieten, en daar gaat het juist over. Zwarte pieten helpt niet en dat is precies wat er gebeurt als je in de jeugdhulpverlening terecht komt.
Het is een wespennest.
Het wordt gepresenteerd als 'hulp' maar door perverse prikkels en lobbies is het een dysfunctioneel systeem waarin steeds minder geholpen word. Als we maar kunnen screenen of het 'veilig' is en zelfs dat kunnen we niet.
De rol van hulpverleners en ouders, daar heb ik een heel ander beeld bij. Het contact dat ik had met de hulpverleners die ons wel deskundig vooruit wisten te helpen. Zonder mijn ouderschap onderuit te kachelen.
Alkes
04-03-2016 om 07:19
AnneJ
Precies wat ik bedoel. Jouw ervaringen bepalen de discussie over jeugdzorg, die echt de duivel in eigen persoon is.
Welke perverse prikkels en welke lobbies zitten er bij jeugdzorg?
Alkes
04-03-2016 om 07:21
ps Annej
Graag een reactie in je eigen woorden en niet een verzameling van links.
Leen13
04-03-2016 om 10:16
Discussie?
Goed Alkes. Lees de promotie van Rene Clarijs: "Tirannie in de jeugdzorg".
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.