Dendy Pearson
08-01-2014 om 22:01
Ik mis zoveel mensen
Ik mis zoveel namen hier nadat we een modern forum hebben. Bijv. Manda en Tinus. Zijn zij nou echt weg of gebruiken zij een nieuwe nick?
Anneque
11-01-2014 om 16:12
titel
Nee, je had idd eerst alleen "ik mis". Maar dat forumbeheer de titels in geval van onduidelijkheid wel eens aanpast, is al heel oud gebruik. Zo lang als ik me kan heugen in elk geval.
Samara Palti
11-01-2014 om 23:30
Leuk!
Ha leuke draad!
Ik ben hier ook jarenlang actief geweest en nu de laatste paar jaar een tijd niet, maar heb sinds vorige week opnieuw de draad weer opgepakt... Ff kijken of het een blijvertje is nu. Er is idd wel heel veel veranderd en ik herken ook weinig nicks (denk er nu net eentje wel te herkennen haha!) Maar vind dat juist wel prettig. En tegelijk ook wel grappig en uitdagend om uit te vinden of er nog bekenden tussen zitten.
En op mijn beurt zal ik met deze nieuwe nick door sommigen ook wel herkend worden... Een iemand heeft me via een privé berichtje al duidelijk gemaakt dat dat het geval was En dat is ook niet erg...
Maar nieuw of oude bekende, bekende nick of onbekende nick, het maakt mij niet uit. Ik heb er weer zin in, dus zal hier weer regelmatig komen lezen en/of reageren... Denk ik... Tenzij het tegendeel blijkt natuurlijk maar dat merken we vanzelf.
Tot gauw!
Annet
11-01-2014 om 23:56
Oja, nieuwe nicks herkennen......
Het interesseert mij helemaal niets of iemand die mee schrijft, eerder onder een andere nick actief was. Ik sta geen seconde stil bij een nieuwe naam, vraag me niet af of het om een 'vorige' forummer gaat. Allemaal niet interessant. Het gaat mij om de discussie van dat moment. Maar ja, dat schoolplein was ik ook niet goed in.
OK, P heb ik herkend. Maar die is dan ook de enige.....
bertje1
12-01-2014 om 17:06
kom hier ook al 12 jaar of zo
en niemand merkt me blijkbaar überhaupt op (hihi) ik post regelmatig maar ga niet uitgebreid in op diverse discussies. Heb vroeger ook nog wel eens gechat. Verbaasd me zo dat jullie iedereen zo kennen en weten hoe iemand is. Waarschijnlijk ben ik dan toch niet al te intensief bezig met ool.
Druif
12-01-2014 om 17:35
Bertje1 lol
Dat had ik ook kunnen schrijven.
Soms 'herken' ik wel eens iemand, maar de nieuwe identiteit wordt dan zo snel gewoon voor me, dat ik de oude vergeet. En dat is ook de bedoeling toch?
Eva
12-01-2014 om 18:38
Anneque en anonimiteit
Mis je mij? Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar laat even weten waar je me (o.a.) van kent, dan weet ik of ik het ben of een andere Eva . Maar als ik het wel ben: ik ben er nog steeds (en hoe, lees in elk geval erg veel en reageer regelmatig), (heel) soms als Eva, soms onder andere namen.
Ik loop hier al meer dan 13 jaar mee, maar altijd onder verschillende nicks, waardoor ik denk ik minder herkenbaar ben. Dus ze zullen niet zo snel naar mij vragen, zoals misschien wel bij Tsjor, Miriam, P. of sommigen anderen.
Maar anonimiteit (minder herkenbaarheid) is ook wel weer handig. En ik herken wel sommige anderen als ze een vaste naam hebben, maar ben helemaal niet bezig om met de nieuwe namen uit te zoeken of ik iemand van vroeger herken.
Ik vind het ook helemaal leuk allemaal nieuwe mensen (of misschien niet, maar dat lijken ze dan aan hun naam). En uiteindelijk gaat het mij om de discussies, info en bijdragen of ik er wat aan heb als ik wat uitvraag en of ik soms juist andere mensen kan helpen (altijd leuk als iemand laat blijken wat aan mijn bijdrage te hebben).
Kaaskopje
12-01-2014 om 19:36
herkenning
Ik vind nickwissels wel jammer. Ik heb na een poosje toch het gevoel een band te hebben met andere forummers. Niet het soort verbondenheid in de zin van vriendschap, maar van bij een geheel horen of gewend zijn aan elkaar. Dat 'jammere' ervaar ik in zekere mate ook op mijn werk. Omdat het tijdelijk is, zal ik er weg zijn voor ik ook maar een beetje band met de collega's kan krijgen. Met een paar weet ik dat het erin had gezeten bij een langere periode. Zo voelen nickwissels ook. Ik was aan 'je' gewend en opeens is dat kwijt. Dat maakt het te vluchtig voor mij. Maar evengoed hoor, elke bijdrage is zinvol en nieuwe mensen vind ik ontzettend welkom, maar ja als iedereen steeds maar 'nieuw' blijft, dat dus.... Ik snap de noodzaak om niet traceerbaar te zijn ook niet zo. Zou er echt iemand zijn die de moeite neemt om 8 jaar van mij op te diepen uit de krochten van OO, als diegene mij irl denkt te kennen? En wat kan diegene daarmee? Ik maak me daar niet druk over.
Dendy Pearson
12-01-2014 om 19:51
Kaaskopje
Niet dat het uitmaakt, maar in al die jaren dat ik hier nu vertoef heb ik jou best leren "kennen". Ik weet in welke stad je woont en wie je buren zijn. Niet dat dat er verder toe doet, maar ik zal maar net één of andere gek zijn. Ik heb dat met een aantal anderen die hier zijn/waren ook.
Zelf ben ik ook niet zo heel voorzichtig hier en ik heb ook altijd het idee dat anderen mijn persoon niet zo interressant vinden. Maar ik denk dat er wel een hoop over mij te vinden is. En vooral, dat er van alles over mijn kinderen te vinden is. En met name voor mijn oudste vind ik dat nu wel iets om rekening mee te houden.
Kaaskopje
12-01-2014 om 20:08
Dendy
Dan heb je dus echt de moeite genomen om uit te zoeken hoe mijn buren heten? Ik sta versteld.
Ik heb ooit ook wat intensiever naar een forummer gezocht. Ik wilde heel graag weten wie dat nou eigenlijk was en ik ben daar ook achtergekomen. Maar verder doe ik het met wat ik hier op OO van iemand lees. Daarnaast heb ik ook via andere wegen contact met (ex)forummers en dan is de anonimiteit natuurlijk al helemaal zoek.
Tango
12-01-2014 om 21:02
Ik mis ook wel wat mensen
Ayla bijvoorbeeld, later had zij een ander nick die ik even niet weet. Ze schreef altijd over haar hoogbegaafde dochter en werd weleens behoorlijk aangevallen op haar postings.
Verder miste ik P ook, maar die schijnt er dus nog te zijn. Die nickwissels vind ik ook lastig. Sommigen herken ik wel, bijv. Katniss maar andere dan weer helemaal niet en dan denk ik dus dat ze weg zijn.
Ik houd het maar bij mijn eigen nick, hoewel ik weleens ben herkend door iemand. Als ik iets heel persoonlijks schrijf doe ik dat dan wel weer onder een andere, tijdelijke naam.
Dendy Pearson
12-01-2014 om 21:54
Kaaskopje
Nee, natuurlijk niet!!! Dat zou pas idioot zijn.
Nee, je hebt zelf eens laten vallen wat er naast jouw huis is. Dat bedoel ik met je buren. En van sommige mensen onthoud ik dat blijkbaar
Katniss
12-01-2014 om 22:12
Nickwissel
Dit is al mijn vierde naam (ik ben begonnen onder mijn eigen voornaam), en ik vond het nieuwe forum wel een mooie gelegenheid om van nick te wisselen. Ik vind het dan weer niet leuk als ik vervolgens niet meer herkend wordt, dus ik doe niet al te geheimzinnig over mijn leven en gezinssamenstelling. Een beetje als P eigenlijk, die ik binnen een dag weer had gevonden. Het maakt mij niet zoveel uit als een 'vaste forummer' nog weet wat ik 5 jaar geleden schreef, maar ik vind het dan weer niet fijn als met een zoekactie alles ineens naar boven komt.
Wie ik mis zijn Manda, Gale Zwankezwaan (dat was haar laatste naam, ik hoop dat ik hem goed heb onthouden), Margje, Mieke (wier nieuwe naam ik vergeten ben), en Tirza. Nog meer trouwens wel, maar dan wordt het een hele lijst. Een nieuwe meeting zou ik best leuk vinden. Op de een of andere manier ben ik Knurf steeds misgelopen en daar moet ik echt nog eens een kop koffie mee drinken
Tonny
12-01-2014 om 22:17
Nou katniss, wat houdt je tegen ?
Leuk idee, een meeting. Maak maar een plan
Katniss
12-01-2014 om 22:19
Tonny
Ik ben daar helemaal niet zo goed in Volgens mij heeft Dendy er wel eens een georganiseerd? En jij toch ook, of vergis ik me?
Tonny
12-01-2014 om 22:32
Ja hoor, weleens gedaan
Met iemand anders samen. Heel ingewikkeld is her niet. Meetingdraadje starten, peilen welke data. / plaatsen in de smaak vallen, locatie kiezen, menuutje kiezen, mailadres aanmaken, mensen laten aanmelden. En ik zou ervoor kiezen een aanbetaling te laten doen.
Succes !
amk
12-01-2014 om 22:51
appeltje eitje idd
nog wat consumptiebonnen printen en uitdelen bij binnenkomst.
Ik trek mijn blauwe stiletto's wel weer aan.
Astrid
12-01-2014 om 23:41
katniss ot
ik herkende je vrij snel na de start van het nieuwe forum hoor
Er zijn erg veel "ouwe bekenden" met een nieuwe nick en dan lijkt het idd net of de aanwas sneller groeit dan voorheen.
Zelf loop ik schat ik een jaar of 7 a 8 mee, tijden een vaste nick om erna weer te veranderen.
dirksmama
13-01-2014 om 02:10
struinen
Zag toevallig 2 weken geleden de Bommelse brug in de verte liggen en herinnerde me de struinbijeenkomst, met zeer geslaagde high tea.
Ik ben ook op de meeting in Houten geweest.
Vond dat toch best gezellig hoor.
Kunnen we niet weer eens iets organiseren, zo ongeveer rond de tijd dat het halverwege een Albert Heijn dierenplaatjes verzamel actie is en ik toevallig in het land ben?
Van sommige mensen was me nog niet opgevallen dat ze weg waren, misschien omdat ik er een handvol op mijn facebook heb. Ik mis toch wel dat warme oranje. Hetzelfde is aantal jaar geleden met Babybrabbel gebeurd. Toen dat van gewolkt blauw naar neonroze ging zijn er ook veel mensen weggevallen (gelukkig heb ik daarvan ook wat mensen in mijn gezichtenboekje gekregen).
Knurf
13-01-2014 om 07:44
lol Katniss
'Op de een of andere manier ben ik Knurf steeds misgelopen en daar moet ik echt nog eens een kop koffie mee drinken '
Haha, ik wist niet dat jij het was! Inderdaad, dat drankje staat al een aantal jaar op onze planning!
Ciska22
13-01-2014 om 08:45
Ook al 14 jaar..
Ik kom hier ook al 14 jaar, vrijwel dagelijks. Sommige periodes zelfs meer dan dagelijks. Meng me ook niet in lange discussies en ga ook niet naar de bijeenkomsten. Is ook niemand die mij herkent denk ik. Ook al post ik wel regelmatig..
Ik herken natuurlijk veel namen maar herken ook geen nickwissels. Ben ik ook niet zo mee bezig...
Geerke
13-01-2014 om 09:38
alleen een nick bij onderwijs
Rosa, ik ga alleen in de onderwijsrubriek onder een andere naam verder hoor, verder blijf ik gewoon Geerke!
Geerke
13-01-2014 om 09:40
en nickwissels
herken ik echt nooit.
Maar ik vind OOL nog steeds leuk...!
100%mama
13-01-2014 om 10:22
Oud en nieuw
Nog steeds allemaal leuk, maar merk ook dat het terug loopt....jammer, maar ik doe daar zelf ook aan mee sinds we in de rooie kleur zitten. vroegah logde ik iedere dag wel even in, nu? 1x in de ehhh 2 weken ofzo? Heeft niets te maken met oude weg en nieuwe erbij, ik vind het forum in deze staat gewoon echt niets....
Katniss
13-01-2014 om 10:27
Niet rustiger
Ik heb toch niet het idee dat er minder wordt gepost dan een half jaar geleden ofzo. Als ik een of twee dagen niet kijk, moet ik echt heel erg veel bijlezen. Ik ga meestal naar recente inhoud, en soms staan discussies al na een dag op pagina 2.
Tigress
13-01-2014 om 11:40
Oudgediende
Hoewel ik al bijna vanaf het begin van OO op het forum aktief ben, lees ik vooral. Ik reageer niet erg regelmatig en zelden start ik een draad. Ik heb in de tijd zo'n 3 nickwissels gehad. Ik heb nog nooit een meeting bezocht.
In de kinderrubrieken kom ik eigenlijk niet meer. Die ben ik ontgroeid. Ik kijk vooral bij gezondheid, huis-tuin-keuken en off-topic en eerlijk is eerlijk: seksualiteit. Puur uit nieuwsgierigheid.
Monique D*
13-01-2014 om 13:31
Ik herken nieuwe nicks niet
Ik heb hetzelfde als Kaaskopje. Het lijkt wel alsof er nieuwe mensen zijn binnengekomen en de oude verdwijnen. Wat ik heb opgemerkt is dat die nieuwe mensen vaak weer dezelfde mensen zijn..
Vanaf ik bij OOL zit (zeker ongeveer vanaf 1999) heb ik altijd dezelfde nick gehouden. Ik vond het niet nodig om dit te veranderen. Maar ik snap wel dat mensen dat willen doen: aan zo'n nick hangt er een hele historie, zodat die persoon voor veel mensen gaat "leven". Zeker als hij of zij veel vertelt. En bij volgende discussies wordt een aantal zaken, die er eigenlijk niet toedoen er weer bijgehaald uit die historie.
Dit is vooral ook te zien bij historie van Kaaskopje. In het grijze verleden heb ik een keer de fout gemaakt om een groot deel van wat ik van haar wist (alleen via OOL en niet via meetings of persoonlijke mail) op OOL gezet. Dat werd mij niet in dank afgenomen. Men had gelijk en daarom had ik de forumbeheerder gevraagd om mijn posting te verwijderen. Dat heeft men gedaan.
Maar zelf heb ik er tot nu toe geen last van gehad. Misschien omdat ik niet zoveel vertel?
Monique D*
13-01-2014 om 13:35
Anonimiteit verdwijnt via meetings en persoonlijk contact
En via een meeting en persoonlijk contact via de mail verdwijnt ook de anonimiteit en men weet gelijk wie wie is.. zo kan men ook achter de nieuwe nicks komen.
skik
14-01-2014 om 09:24
Genista en Primavera
Is Genista als een dief in de nacht verdwenen of mis ik een nickwissel? Primavera postte al niet zo heel vaak meer, maar als ze het deed was het heel uitgebreid en informatief.
Ik heb altijd het idee dat het forum uit zo'n vijftig mensen maximaal bestaat. Maar als ik dan zie dat er op de vraag wie een kind op een bepaalde school heeft zitten er wel 6 moeders reageren, dan moet dat wel een veelvoud daarvan zijn. Of
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.