Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julali schreef op 06-08-2021 om 12:37:

[..]

Nooit pauze, of een uurtje eerder vrij? Volgens mij is pauze bij wet geregeld.

Pauze, pauze, het heet pauze inderdaad. Zelfs een dagje met een baby of peuter vond ik minder intensief. 

Julali

Julali

06-08-2021 om 12:44 Topicstarter

Nose schreef op 06-08-2021 om 12:29:

[..]

Nou dan ben ik nooit vrij. Ik denk altijd wel aan iemand in de zin van zorg of mijn kinderen. Vrije tijd is voor mij iets heel anders dan.

Ik bedoel dat je niet op dat moment iets moet doen. Dat kan in de auto niet eens. Daarom voelde het voor mij echt als een rustmoment. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 12:46

Julali schreef op 06-08-2021 om 12:37:

[..]

Nooit pauze, of een uurtje eerder vrij? Volgens mij is pauze bij wet geregeld.

Nee in de zorg hier geen pauze. Tijdens rapporteren werk ik snel mijn eten tussendoor weg. 

Julali schreef op 06-08-2021 om 12:28:

[..]

Op je werk heb je pauze en als je in je eentje in de auto zit met een lekker muziekje op, dan zie ik dat ook als vrije tijd. Je bent dan niet aan het werk en hebt geen verplichtingen, hoeft aan niemand te denken, voor niemand te zorgen.

Toen ik na mijn verlof weer ging werken voelde dat echt als een zee van me - time, ten opzichte van 24/7 voor een pasgeboren baby zorgen.

Dat is toch geen vrije tijd! Je moet je kop erbij houden achter het stuur. Je kan geen uurtje gaan zitten forummen.

Julali

Julali

06-08-2021 om 13:00 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 12:54:

[..]

Dat is toch geen vrije tijd! Je moet je kop erbij houden achter het stuur. Je kan geen uurtje gaan zitten forummen.

Nee dat niet, maar als je maandenlang met een baby thuis hebt gezeten, dan voelde het als vrije tijd. Mijn eigen muziek kunnen luisteren, of een luisterboek of podcast op. Alleen maar hoeven rijden, verder niks aan mijn hoofd. Het voelde als een korte vakantie. 

Mijn werk vond ik ook erg ontspannen. Tijdens een vergadering uitgebreid koffie drinken, beetje brainstormen, maar voor de rest lekker achterover leunen 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 13:02

Julali schreef op 06-08-2021 om 13:00:

[..]

Nee dat niet, maar als je maandenlang met een baby thuis hebt gezeten, dan voelde het als vrije tijd. Mijn eigen muziek kunnen luisteren, of een luisterboek of podcast op. Alleen maar hoeven rijden, verder niks aan mijn hoofd. Het voelde als een korte vakantie.

Mijn werk vond ik ook erg ontspannen. Tijdens een vergadering uitgebreid koffie drinken, beetje brainstormen, maar voor de rest lekker achterover leunen

Podcast luisteren of muziekje op kan ook prima als een baby slaapt. 

Julali

Julali

06-08-2021 om 13:08 Topicstarter

Nose schreef op 06-08-2021 om 13:02:

[..]

Podcast luisteren of muziekje op kan ook prima als een baby slaapt.

Niet elke baby slaapt veel. Als dat al gebeurde sliep ik zelf ook, aangezien we 's nachts veel wakker waren. Of ik zat te kolven, of ik at iets, want dat kwam er anders niet van. 

Ik vond het een stuk intensiever dan werken in ieder geval. 

Julali schreef op 03-08-2021 om 20:27:

[..]

Dat lijkt me ook. Voor iemand zonder kinderen is alles buiten werk en eventueel mantelzorg vrije tijd.

Ja nou! En mijn huis maakt zichzelf schoon enzo. 

(Ja, ik heb meer vrijetijd dan iemand met kinderen... maar deze opmerking is wel heel zwart wit)

Julali

Julali

06-08-2021 om 13:36 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 06-08-2021 om 13:31:

[..]

Ja nou! En mijn huis maakt zichzelf schoon enzo.

(Ja, ik heb meer vrijetijd dan iemand met kinderen... maar deze opmerking is wel heel zwart wit)

Het huishouden stelt weinig voor als je alleen woont of samen met een partner. Ik heb 12 jaar zelfstandig gewoond voordat ik kinderen kreeg en was daar bijna geen tijd aan kwijt. Je huis wordt amper vies als je er weinig bent en als er alleen volwassenen wonen. 

Julali schreef op 06-08-2021 om 13:00:

[..]

Nee dat niet, maar als je maandenlang met een baby thuis hebt gezeten, dan voelde het als vrije tijd. Mijn eigen muziek kunnen luisteren, of een luisterboek of podcast op. Alleen maar hoeven rijden, verder niks aan mijn hoofd. Het voelde als een korte vakantie.

Mijn werk vond ik ook erg ontspannen. Tijdens een vergadering uitgebreid koffie drinken, beetje brainstormen, maar voor de rest lekker achterover leunen

Chill baantje zeg. 

Julali schreef op 06-08-2021 om 13:36:

[..]

Het huishouden stelt weinig voor als je alleen woont of samen met een partner. Ik heb 12 jaar zelfstandig gewoond voordat ik kinderen kreeg en was daar bijna geen tijd aan kwijt. Je huis wordt amper vies als je er weinig bent en als er alleen volwassenen wonen.

Nou dat valt toch nog best tegen. Ik sta elke veertien dagen mijn afzuigkap schoon te maken (is maar 1 van de vele voorbeelden).

Julali schreef op 06-08-2021 om 13:08:

[..]

Niet elke baby slaapt veel. Als dat al gebeurde sliep ik zelf ook, aangezien we 's nachts veel wakker waren. Of ik zat te kolven, of ik at iets, want dat kwam er anders niet van.

Ik vond het een stuk intensiever dan werken in ieder geval.

Ik dus niet. En mijn kind was ook nou niet de makkelijkste baby (voor je dat voor mijn voeten gooit). 

Julali schreef op 06-08-2021 om 13:36:

[..]

Het huishouden stelt weinig voor als je alleen woont of samen met een partner. Ik heb 12 jaar zelfstandig gewoond voordat ik kinderen kreeg en was daar bijna geen tijd aan kwijt. Je huis wordt amper vies als je er weinig bent en als er alleen volwassenen wonen.

Je kent het verschijnsel huisdieren? En fulltime thuis werken? 

Doornroosje75 schreef op 06-08-2021 om 13:41:

[..]

Je kent het verschijnsel huisdieren? En fulltime thuis werken?

En tuinonderhoud

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 13:43

Julali schreef op 06-08-2021 om 13:36:

[..]

Het huishouden stelt weinig voor als je alleen woont of samen met een partner. Ik heb 12 jaar zelfstandig gewoond voordat ik kinderen kreeg en was daar bijna geen tijd aan kwijt. Je huis wordt amper vies als je er weinig bent en als er alleen volwassenen wonen.

Onzin. Je zal toch ook je deuren ramen koelkast enz eens moeten doen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.