Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nul

Nu een baby van twee maanden en een peuter van drie en een half

Vrouw durft wel voor zichzelf te kiezen ik niet 

@Orakel, in ieder geval scherp dat je dat ziet! Betekent niet dat het dient te veranderen, dat is aan jou. Een 50:50 balans is geen voorwaarde voor goede relatie; als je elkaar maar niet uit het oog verliest.

Julali

Julali

04-08-2021 om 17:50 Topicstarter

Orakel schreef op 04-08-2021 om 14:46:

Nul

Nu een baby van twee maanden en een peuter van drie en een half

Vrouw durft wel voor zichzelf te kiezen ik niet

Ik zou je toch aanraden om af en toe tijd voor jezelf te nemen. Dan kun je er daarna weer met frisse moed tegenaan. Op de lange termijn is dat voor iedereen beter, dan alleen maar doorgaan. 

Julali schreef op 04-08-2021 om 17:50:

[..]

Ik zou je toch aanraden om af en toe tijd voor jezelf te nemen. Dan kun je er daarna weer met frisse moed tegenaan. Op de lange termijn is dat voor iedereen beter, dan alleen maar doorgaan.

Ja over een paar maanden weer Ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel





Julali

Julali

05-08-2021 om 08:21 Topicstarter

Orakel schreef op 04-08-2021 om 21:48:

[..]

Ja over een paar maanden weer Ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel





Dan zou je just af en toe een uurtje voor jezelf moeten nemen. Ben jij degene in de relatie die het kind heeft gedragen en gebaard? Geef je borstvoeding? Of ben jij de partner en ga je naar je werk? Dat is me niet helemaal duidelijk. 

Julali schreef op 05-08-2021 om 08:21:

[..]

Dan zou je just af en toe een uurtje voor jezelf moeten nemen. Ben jij degene in de relatie die het kind heeft gedragen en gebaard? Geef je borstvoeding? Of ben jij de partner en ga je naar je werk? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Ik ben de man. En ik doe alle nacht voedingen.

Julali

Julali

06-08-2021 om 09:26 Topicstarter

Orakel schreef op 06-08-2021 om 08:44:

[..]

Ik ben de man. En ik doe alle nacht voedingen.

Maar dan heb je wel tijd voor jezelf op je werk en als je bijvoorbeeld onderweg bent met de auto. Dat is heel anders dan echt 24/7 voor een baby zorgen, terwijl je net een bevalling achter de rug hebt. 

Waarschijnlijk krijg jij alsnog veel meer tijd voor jezelf dan je vrouw voor zichzelf heeft. 

Ik geloof dat mijn man in de babytijdfase ‘s avonds verhoudingsgewijs ook tijd in de kinderen stak dan ik. Hij vond dat fijn want hij had ze de hele dag gemist en ik gunde hem die tijd want ze zijn groot voor je het weet. We stemden de taken op elkaar af; op zaterdagmorgen deed ik de grote boodschappen; lekker even geen ogen voor en achter nodig want vader zorgde thuis voor hen.
Wie wat vrije tijd nodig heeft, doet er slim aan dat aan te geven.

Flanagan schreef op 06-08-2021 om 11:45:

Ik geloof dat mijn man in de babytijdfase ‘s avonds verhoudingsgewijs ook tijd in de kinderen stak dan ik. Hij vond dat fijn want hij had ze de hele dag gemist en ik gunde hem die tijd want ze zijn groot voor je het weet. We stemden de taken op elkaar af; op zaterdagmorgen deed ik de grote boodschappen; lekker even geen ogen voor en achter nodig want vader zorgde thuis voor hen.
Wie wat vrije tijd nodig heeft, doet er slim aan dat aan te geven.

Het nare was: ik had die vrije tijd graag thuis gehad, maar dat was moeilijk te begrijpen. 

Ik heb geen structurele vrije tijd, dus geen vaste dagdelen waarin ik geen zorg heb voor de kinderen. Ik werk bijna fulltime en de twee vrije middagen die ik heb zorg ik voor de kinderen. In het weekend doe ik klussen en het huishouden. Maar soms, zo af en toe tussendoor, heb ik wel vrije momenten. Zoals nu.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 12:23

Julali schreef op 06-08-2021 om 09:26:

[..]

Maar dan heb je wel tijd voor jezelf op je werk en als je bijvoorbeeld onderweg bent met de auto. Dat is heel anders dan echt 24/7 voor een baby zorgen, terwijl je net een bevalling achter de rug hebt.

Waarschijnlijk krijg jij alsnog veel meer tijd voor jezelf dan je vrouw voor zichzelf heeft.

Je zegt zelf in je OP vrije tijd zonder werk enz. Hoe heeft hij tijd voor zichzelf in de auto of op werk? 

Julali

Julali

06-08-2021 om 12:28 Topicstarter

Nose schreef op 06-08-2021 om 12:23:

[..]

Je zegt zelf in je OP vrije tijd zonder werk enz. Hoe heeft hij tijd voor zichzelf in de auto of op werk?

Op je werk heb je pauze en als je in je eentje in de auto zit met een lekker muziekje op, dan zie ik dat ook als vrije tijd. Je bent dan niet aan het werk en hebt geen verplichtingen, hoeft aan niemand te denken, voor niemand te zorgen. 

Toen ik na mijn verlof weer ging werken voelde dat echt als een zee van me - time, ten opzichte van 24/7 voor een pasgeboren baby zorgen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 12:29

Julali schreef op 06-08-2021 om 12:28:

[..]

Op je werk heb je pauze en als je in je eentje in de auto zit met een lekker muziekje op, dan zie ik dat ook als vrije tijd. Je bent dan niet aan het werk en hebt geen verplichtingen, hoeft aan niemand te denken, voor niemand te zorgen.

Toen ik na mijn verlof weer ging werken voelde dat echt als een zee van me - time, ten opzichte van 24/7 voor een pasgeboren baby zorgen.

Nou dan ben ik nooit vrij. Ik denk altijd wel aan iemand in de zin van zorg of mijn kinderen. Vrije tijd is voor mij iets heel anders dan. 

Julali schreef op 06-08-2021 om 12:28:

[..]

Op je werk heb je pauze en als je in je eentje in de auto zit met een lekker muziekje op, dan zie ik dat ook als vrije tijd. Je bent dan niet aan het werk en hebt geen verplichtingen, hoeft aan niemand te denken, voor niemand te zorgen.

Toen ik na mijn verlof weer ging werken voelde dat echt als een zee van me - time, ten opzichte van 24/7 voor een pasgeboren baby zorgen.

Dat had ik niet hoor. Maar ik heb dan ook een mens-intensieve baan. 

Julali

Julali

06-08-2021 om 12:37 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 06-08-2021 om 12:31:

[..]

Dat had ik niet hoor. Maar ik heb dan ook een mens-intensieve baan.

Nooit pauze, of een uurtje eerder vrij? Volgens mij is pauze bij wet geregeld. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.