Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen idee eindelijk, nooit zo over nagedacht. Man werkt 32 uur en heeft op woensdagochtend tijd voor zichzelf zonder kinderen (maar die gaat regelmatig op aan klusjes in en om huis). Ik werk 36 uur. In de avonden en in het weekend doen we allebei regelmatig iets voor onszelf, maar meestal gewoon samen en/of met de kinderen. 
Ik heb geloof ik ook niet zo’n behoefte aan ‘vrije tijd voor mezelf’. 

Geen idee. De ene week meer dan de andere week. Hij ook. Hij werkt van 8.30 tot 17.00 doordeweeks. In het weekend vrij maar dan wel huishouden en kind om voor te zorgen en na werk natuurlijk ook. 

Ik ben zzp'er en werk afhankelijk van de drukte soms 20 uur maar soms ook 60 uur. Kan het zelf indelen. 
Daarnaast nog vrijwilligers werk bij scouting (maar dat zie ik ook als hobby en dus vrije tijd).

Soms ga ik savonds sporten, soms hij. Huishouden doe ik iets meer omdat ik soms minder werk en ik week thuis dus pak het sneller even mee. Hij doet dit dan weer meer in het weekend. 

Iig genoeg. Ik heb niet het idee dat ik tijd voor mezelf te kort kom en anders overleggen we samen zodat de ander tijd voor zichzelf kan nemen als die daar behoefte aan heeft.

Ik heb nu even vrije tijd. Net tweede vaccinatie gehaald en ga zo even heerlijk alleen de stad in zonder kleuter. Man heeft vakantie sinds vandaag en zij gaan samen stukje fietsen. 

AcidicShark11

AcidicShark11

28-07-2021 om 10:58

Welke kinderen?

dan

dan

28-07-2021 om 11:37

mijn man werkt fulltime en is in het weekend thuis. Ikzelf werk parttime, begin al vroeg in de ochtend en ben nog voor de middag thuis, heb wel af en toe weekenddienst maar dat ook alleen in de ochtend. Dus ruim voldoende tijd voor onszelf. Geen thuiswonende kinderen hier. 

AeonofWinter schreef op 28-07-2021 om 10:58:

Welke kinderen?

welke man en welke kinderen?  

ik heb best veel vrije tijd. Werk 24-28 uur per week waarvan 1 dag op kantoor. Blijft dus voldoende tijd over voor huishoudelijke taken.
Mijn man werkt 50-70 uur per week (zzper). Die doet in de avonduren soms zijn boekhouding of schrijft offertes, maar meestal doet ie dat op zondagmiddag. 
Nu de uren zo verdeeld zijn ligt het merendeel van het huishouden bij mij, maar dat vind ik prima en dat is ooit anders geweest toen we allebei 40 uur per week werkten. 
Man doet wel de technische klussen en dat komt toch zeker 3/4 keer per maand voor.

Ik werk vier dagen in de week en heb dus 1 dag voor mezelf. Maar ‘s middags is mijn dochter dan thuis, dus het is alleen de ochtend. En het weekend natuurlijk.

Vaak moet ik dan nog dingetjes doen en ik doe er ook nog een studie bij. Maar ik heb me voorgenomen dat ik meer tijd voor mezelf wil nemen. In ieder geval wil ik veel meer gaan sporten.

Voor mijn man geldt hetzelfde, hij werkt ook parttime.

ForsakenCod30

ForsakenCod30

28-07-2021 om 12:01

veel, allebei
Geen kinderen 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

28-07-2021 om 12:07

Ik doe alles wat ik wil.  Soms is het even puzzelen hoe, maar de verdeling vrije tijd is hier ongeveer gelijk.  Man en ik werken beide 36u, 1 kind.  

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

28-07-2021 om 12:11

Mijn man meer dan ik. Maar goed hij zit thuis met een zware depressie, dus dat is oneerlijk vergelijken.

ik werk 32 uur en doe een opleiding (8 juli diploma gekregen, 6 september nieuwe opleiding). Ik heb dus niet enorm veel vrije tijd eigenlijk. Maar gaat prima zo. 

Geen man, geen kinderen, wel een poets, werk fulltime.

Ik heb zeeën van vrije tijd. Plus ruim 8 weken aan vakantiedagen. 

We werken beiden evenveel, ik neem denk ik meer tijd voor mezelf dan mijn vriend. We hebben twee kleine kinderen, maar de meeste avonden ga ik iets voor mezelf doen en in het weekend vaak ook nog wel een paar uurtjes per dag.
 Ik heb nu nog verlof dus ben nog wel ‘hoofd verzorging’ maar als ik straks ga werken weer zal dat weer omdraaien en zal mijn vriend het meeste van de zorgtaken op zich nemen (hij werkt onregelmatig en is daardoor meer thuis overdag). 
Ik verbouw daarentegen wel net zo hard mee aan ons huis en draai mijn hand niet om voor ‘mannenklusjes’, behalve de echt zware dingen tillen doen we alles 50/50 ongeveer, maar t hoeft niet op de weegschaal. 

En wat als je geen man hebt? 

Sophia_!

Sophia_!

28-07-2021 om 12:21

ik werk niet. Het huishouden: twee/drie uur per dag ofzo. Mijn kinderen zijn allang volwassen, dus zij kosten geen tijd. 
Dus veel vrije tijd per dag 😁

Mijn man werkt 40/50 uur per week, daarnaast kookt hij elke dag (vind hij leuk om te doen). Zijn vrije tijd de rest van de avond. 

Het weekend is vrije tijd voor allebei, hooguit nog wat verse boodschappen halen en een was doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.