Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik krijg steeds maar het gevoel dat TO de discussie maar aan de gang wil houden door net naast de posts antwoord te geven en zo weer nieuwe posts uit te lokken. Bewust zijstraatjes ingaan.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 15:57

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 15:38:

[..]

Ik voed mijn kind niet zelf op?

Wat een vreemde opmerking. Wie doet het dan?

Voor de rest kun je gelukkig en ongelukkig zijn in elke baan, daar heb ik nooit iets over gezegd. Alleen dat ik mijn werk leuk vind, maar dat is hier blijkbaar al heel ernstig.

Lees je eigen tekst even terug....dat stuk over laag betaalde banen

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 15:58

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 15:38:

[..]

Ik voed mijn kind niet zelf op?

Wat een vreemde opmerking. Wie doet het dan?

Voor de rest kun je gelukkig en ongelukkig zijn in elke baan, daar heb ik nooit iets over gezegd. Alleen dat ik mijn werk leuk vind, maar dat is hier blijkbaar al heel ernstig.

Waar zet ik neer dat jij je kind niet opvoed? Wijs het even aan aub

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 15:59

Nose schreef op 11-08-2021 om 15:57:

[..]

Lees je eigen tekst even terug....dat stuk over laag betaalde banen

Nogmaals, wie voedt mijn kind op?

Dat jij kunt mijn stukje zo interpreteert is jouw zaak,ik reageerde op herfstappeltaart die zei dat in dit soort topics alleen hoogopgeleide vrouwen kwamen reageren.

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 16:00

Nose schreef op 11-08-2021 om 15:58:

[..]

Waar zet ik neer dat jij je kind niet opvoed? Wijs het even aan aub

Jij zegt dat andere mensen ervoor kiezen hun kind zelf op te voeden. Dat impliceert dat werkende moeders dat niet doen, zoals jij het nu opgeschreven hebt.


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:00

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 15:59:

[..]

Nogmaals, wie voedt mijn kind op?

Dat jij kunt mijn stukje zo interpreteert is jouw zaak,ik reageerde op herfstappeltaart die zei dat in dit soort topics alleen hoogopgeleide vrouwen kwamen reageren.

Nogmaals waar staat dat ik dat zeg. 


Soepkip schreef op 11-08-2021 om 15:59:

[..]

Nogmaals, wie voedt mijn kind op?

Dat jij kunt mijn stukje zo interpreteert is jouw zaak,ik reageerde op herfstappeltaart die zei dat in dit soort topics alleen hoogopgeleide vrouwen kwamen reageren.

Huh? Dan moet je mijn posts toch iets zorgvuldiger lezen.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:02

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 16:01:

[..]

Huh? Dan moet je mijn posts toch iets zorgvuldiger lezen.

Je was me net voor met typen want ik kan ook niet zien dat ze op jou post gereageerd zou hebben. 

Julali

Julali

11-08-2021 om 16:03 Topicstarter

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:00:

[..]

Jij zegt dat andere mensen ervoor kiezen hun kind zelf op te voeden. Dat impliceert dat werkende moeders dat niet doen, zoals jij het nu opgeschreven hebt.


Ik snap wat je bedoelt. Er staat dat zij haar kind liever zelf opvoed en dus niet werkt. Daarmee zegt ze impliciet dat wanneer je wel werkt, je je kind niet zelf opvoed. 

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 16:04

Nose schreef op 11-08-2021 om 14:14:

[..]

Dat is een aanname. Ook mensen met goed betaalde banen kunnen hun werk niet leuk vinden. Als je kiest zelf je kind op te voeden hoeft dat ook niet te betekenen dat je je werk niet leuk vind soepkip.

Hoe bedoel je dit dan? Ben je echt verbaasd dat ik dacht dat je wilde zeggen dat mensen die stoppen met werken hun kinderen zelf opvoeden, daarmee stellend dat werkende mensen dat niet doen (waarom zou je anders dat verschil benoemen, tenslotte).

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:05

Julali schreef op 11-08-2021 om 16:03:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Er staat dat zij haar kind liever zelf opvoed en dus niet werkt. Daarmee zegt ze impliciet dat wanneer je wel werkt, je je kind niet zelf opvoed.

Nee jullie interpreteren het niet goed! Ach twinning is winning toch? 

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 16:05

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 16:01:

[..]

Huh? Dan moet je mijn posts toch iets zorgvuldiger lezen.

Jij vond het cliché, toch? Ik zoek het wel even op.

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:05:

[..]

Jij vond het cliché, toch? Ik zoek het wel even op.

Ik heb niet gezegd dat alleen hoogopgeleiden komen reageren. 

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 16:06

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 13:02:

Ik vind het ook altijd zo'n cliché om te lezen dat iemand "de intellectuele uitdaging"van haar(zijn) baan nodig heeft en daarom geen thuisblijfmoeder is.
Van mij mag iedereen alles invullen zoals hij/zij wil maar het lijkt wel of de discussie over wel of niet een baan combineren met moederschap altijd alleen maar gaat over hoogopgeleiden met een z.g. "uitdagende baan".
Als je VMBO hebt gehad en achter de kassa zit bij de Hema, ligt dit toch net even iets anders.
Heel veel banen zijn net zo geestelijk afstompend als de hele dag t.v. kijken.

Tadaa! 

Wat tadaaa? Er staat niet wat jij zei hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.