Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rachel. schreef op 11-08-2021 om 14:36:

[..]

Ik volg het ook niet meer😅 hier en dan reageer ik dan op een specifiek berichtje maar dit gaat alle kanten op😬

Nu geef ik toe dat mijn kijk ernaar in mijn berichten in het begin ook veranderde hoor. Maar dat komt puur omdat ik niet helemaal uitsluit wat anderen hun ervaringen zijn en dat ik kan inzien wat ze bedoelen, en dat mijn eerste kijk daar op ook niet altijd kan kloppen. Al met al ik ben de beroerste niet om toe te geven dat ik een verkeerde kijk daarop had, dus vandaar mijn draai in het topic😬😅

Daar is ook helemaal niks mis mee. Het prettige van een gedachtenwisseling is juist dat je van inzicht kunt veranderen hierdoor.

Julali

Julali

11-08-2021 om 14:38 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 11-08-2021 om 14:29:

Op het kindvrije topic doet ze niet anders dan ageren tegen 'vooroordelen' over moeders en benadrukken dat ze echt nog steeds alles kan doen wat ze deed voordat ze kids kreeg. En tegelijkertijd wil ze hier mensen zonder kinderen ervan overtuigen dat ze het echt veel drukker heeft gekregen dan toen ze geen kids had. Wàt is het nu?

Ik doe inderdaad nog alles wat ik deed voordat ik kinderen kreeg, daardoor is mijn leven wel drukker geworden, maar dat zie ik niet als iets negatiefs. 

Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen? 

ik denk omdat we in het begin zo hamerde opdat wij het drukker dan hun hebben... (waar ik trouwens nu anders over denk) dat het nogal als een last en negatief over kwam. Daarom had ik dat in een eerder bericht ook eve voor mezelf recht gezet. 

Maar nogmaals ik denk dat we door vooral veel van die berichten een beeld hebben geschept dat we het o zo zwaar hebben en dat als n last voelen..
Dat hebben we niet specifiek gezegd maar kan absoluut voorstellen dat dat het beeld is wat je overbrengt. 
Vandaar het eerder bericht van mij om dat recht te zetten dat dat bij mij niet het geval is dat ik het als een last zie.

@julali 

Nouja "we", ik heb eigenlijk vaak in mijn berichten aangegeven hoe gek ik ben op moeder zijn en alles wat daar bij komt kijken. Dus ik bedoel eigenlijk meer "jij" als ik eerlijk mag zijn.

Julali

Julali

11-08-2021 om 14:55 Topicstarter

Rachel. schreef op 11-08-2021 om 14:45:

ik denk omdat we in het begin zo hamerde opdat wij het drukker dan hun hebben... (waar ik trouwens nu anders over denk) dat het nogal als een last en negatief over kwam. Daarom had ik dat in een eerder bericht ook eve voor mezelf recht gezet.

Maar nogmaals ik denk dat we door vooral veel van die berichten een beeld hebben geschept dat we het o zo zwaar hebben en dat als n last voelen..
Dat hebben we niet specifiek gezegd maar kan absoluut voorstellen dat dat het beeld is wat je overbrengt.
Vandaar het eerder bericht van mij om dat recht te zetten dat dat bij mij niet het geval is dat ik het als een last zie.

Ik denk dat dat het grootste misverstand is onder mensen die zelf geen kinderen hebben. Ja, bepaalde fasen kunnen zwaar zijn en druk, maar dat is niet per se negatief. Het betekent ook niet dat je anders keuzes had willen maken, of dat je een vertekend beeld had van het ouderschap toen je eraan begon.

Ik accepteer dat die periodes erbij horen en ik doe het met alle liefde en plezier. Ik heb het liever 10x zo druk met mijn kinderen bij me en een interessante, maatschappelijk relevante baan, dan dat ik dat allemaal niet zou hebben. 

Het zijn bewuste keuzes die mijn leven rijk en betekenisvol maken en waardoor ik elke ochtend zin heb in de nieuwe dag 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-08-2021 om 14:58

welke fases hebben we het over? 

Julali schreef op 11-08-2021 om 14:55:

[..]

Ik denk dat dat het grootste misverstand is onder mensen die zelf geen kinderen hebben. Ja, bepaalde fasen kunnen zwaar zijn en druk, maar dat is niet per se negatief. Het betekent ook niet dat je anders keuzes had willen maken, of dat je een vertekend beeld had van het ouderschap toen je eraan begon.

Ik accepteer dat die periodes erbij horen en ik doe het met alle liefde en plezier. Ik heb het liever 10x zo druk met mijn kinderen bij me en een interessante, maatschappelijk relevante baan, dan dat ik dat allemaal niet zou hebben.

Het zijn bewuste keuzes die mijn leven rijk en betekenisvol maken en waardoor ik elke ochtend zin heb in de nieuwe dag

Geen misverstand. Wel een andere beleving. Het zien van die drukte bij ouders, bevestigt mij in mijn keuze. Ik ervaar het dus als uitermate positief dat mensen zoals jij het zo druk hebben met bezigheden waar ik geen behoefte aan heb. 

BlueHeart schreef op 11-08-2021 om 14:58:

welke fases hebben we het over?

De drukke fases?

Julali schreef op 11-08-2021 om 14:55:

[..]

Ik denk dat dat het grootste misverstand is onder mensen die zelf geen kinderen hebben. Ja, bepaalde fasen kunnen zwaar zijn en druk, maar dat is niet per se negatief. Het betekent ook niet dat je anders keuzes had willen maken, of dat je een vertekend beeld had van het ouderschap toen je eraan begon.

Ik accepteer dat die periodes erbij horen en ik doe het met alle liefde en plezier. Ik heb het liever 10x zo druk met mijn kinderen bij me en een interessante, maatschappelijk relevante baan, dan dat ik dat allemaal niet zou hebben.

Het zijn bewuste keuzes die mijn leven rijk en betekenisvol maken en waardoor ik elke ochtend zin heb in de nieuwe dag

Dat geloof ik wel. Ik heb geen kinderen maar wel (huis)dieren en die maken je soms het leven zuur, maar toch zou ik ze niet willen missen. Evenals mijn baan waarbij ik soms mijn laptop uit het raam wil gooien, die zou ik toch niet willen omruilen voor iets minder stressvols.

Julali schreef op 11-08-2021 om 14:36:

[..]

Want iedereen is hier ongelukkig op haar werk? Je kunt prima hier meeschrijven en een leuke uitdagende baan hebben, dat bewijzen heel veel vrouwen op dit forum.

Ik ben zelf zeer tevreden met de situatie die ik zelf heb gecreëerd samen met mijn man. We werken allebei en zijn allebei ruim beschikbaar voor onze kinderen. Voor ons is de balans zo heel prettig, we zouden het niet anders willen.

Helaas zijn we er nog lang niet in Nederland en dat frustreert mij als feminist.

Mag ik jou nu eens vragen met welk doel je de vraag in je OP hebt gesteld? Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

Julali schreef op 11-08-2021 om 14:55:

[..]

Ik denk dat dat het grootste misverstand is onder mensen die zelf geen kinderen hebben. Ja, bepaalde fasen kunnen zwaar zijn en druk, maar dat is niet per se negatief. Het betekent ook niet dat je anders keuzes had willen maken, of dat je een vertekend beeld had van het ouderschap toen je eraan begon.

Ik accepteer dat die periodes erbij horen en ik doe het met alle liefde en plezier. Ik heb het liever 10x zo druk met mijn kinderen bij me en een interessante, maatschappelijk relevante baan, dan dat ik dat allemaal niet zou hebben.

Het zijn bewuste keuzes die mijn leven rijk en betekenisvol maken en waardoor ik elke ochtend zin heb in de nieuwe dag :daisy:

Helemaal mee eens🥰

oef, wat gaat het momenteel weer snel.
Ik schreef om12:35 over het bekrompen beeldvorming van een tbm. Ik bedoelde bekrompen beeldvorming over een tbm.
Maar dat zullen jullie wel begrepen hebben.😌

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 15:38

Nose schreef op 11-08-2021 om 14:14:

[..]

Dat is een aanname. Ook mensen met goed betaalde banen kunnen hun werk niet leuk vinden. Als je kiest zelf je kind op te voeden hoeft dat ook niet te betekenen dat je je werk niet leuk vind soepkip.

Ik voed mijn kind niet zelf op?

Wat een vreemde opmerking. Wie doet het dan?

Voor de rest kun je gelukkig en ongelukkig zijn in elke baan, daar heb ik nooit iets over gezegd. Alleen dat ik mijn werk leuk vind, maar dat is hier blijkbaar al heel ernstig.

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 15:40

Oh, is het een bekende TO? Dan geloof ik het verder wel.

@Julali,
( Julali 14:55) ‘Ik denk dat dat het grootste misverstand is onder mensen die zelf geen kinderen hebben. Ja, bepaalde fasen kunnen zwaar zijn en druk, maar dat is niet per se negatief.’)

Dergelijke uitspraken vind ik bedenkelijk want hoeveel mensen heb je dan persoonlijk gesproken dat je kan spreken van ‘onder mensen die zelf geen kinderen hebben’? 3, 6 of 25? 
Je weet toch dat klagen oplucht, maar dat de soep vaak minder heet gegeten wordt als die wordt opgediend.
 Zoals ik al eerder schreef, leef je eigen leven zoals je daar voldoening in mag vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.