Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wel vreemd dat hij dan in je lijstje met belangrijke zaken in je leven niet voorkomt... 

Julali

Julali

06-08-2021 om 17:31 Topicstarter

Jippox schreef op 06-08-2021 om 17:28:

Wel vreemd dat hij dan in je lijstje met belangrijke zaken in je leven niet voorkomt...

Ik dacht allereerst aan mijn gezin, dat zijn mijn kinderen en mijn man. Dacht dus dat hij al in het begin erbij zat, maar nu ik het teruglees zie ik inderdaad dat ik hem niet expliciet heb genoemd. Natuurlijk is hij belangrijk, mijn gezin is mijn basis. 

Flanagan schreef op 06-08-2021 om 17:05:

@Rachel, ten eerste vind ik dat je je leven en zorg mag indelen zoals jij dat als prettig ervaart, zonder wat een ander ervan vindt. Straks gaat je kind met 2,5 een paar ochtenden naar peuterschool waardoor je even je handen vrij hebt. Kan je kind daar rennen, zingen, knutselen, leren van andere kinderen etc. Heus, er komt verandering in het moederen. Je hoeft niet te veranderen omdat anderen het anders doen.

Wel een opmerking in kader van veiligheid; ik weet niet hoe oud je kind is, maar ik vond het wel makkelijk dat de kinderbox als speelplek fungeerde wanneer ik aan het koken was , of de deurbel ging. Je kunt ook uitproberen of je kind door rustige muziek, ook rustiger wordt.

Oh hij word helemaal gek als ik hem in de box doe, kheb recent nog die box weer opgeborgen, hij is heel actief en wil overal in meedoen, me zoontje en ik kletsen ook de hele dag tegen elkaar, hij wordt in december 2. Hij is heel pienter laats een update gehad van cb en hij is bovengemiddeld kwa lengte en ontwikkeling. De box zou hem niet goed doen hij gaat schreeuwen heeft zn beweging veel nodig. Tegenwoordig helpt waffel de wonderhond. Dan zit hij wel even goed maar alsnog wilt hij met alles wat ik doe mee doen en dat is ook goed maar daardoor ben je soms wel wat langer bezig. Of meneer haal de was eruit doe ik erin doe 🤣 ik merk ook dat hij enorm leergierig is en door alles samen met hem te doen dat ie zich flink ontwikkeld. Zou hem niet in de box kunnen zetten 🙈 toen hij kleiner was deed ik dat wel dat was wel prettig vond ik.

Julali schreef op 06-08-2021 om 17:17:

[..]

Als iemand zonder kinderen mij gaat vertellen hoe het is om kinderen te hebben, dan komt dat vreemd op mij over.


Ik herhaal de uitdrukking nog maar een keer,

Een goeie oncoloog hoeft zelf geen kanker te hebben om te weten en beseffen hoe het is. Empathie en inlevingsvermogen is een mooie eigenschap.

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 17:06:

[..]

Koffie pauze gegarandeerd? Nee hoor. Werk gaat gewoon door. Je zit toch niet constant met een baby in je armen als die wakker is?

Nee hij zit zeker niet constant in mn armen kind is bijna 2, maar dat wil niet zeggen dat je hem uit het oog kunt verliezen en zn ding kan laten doen, dan heb je 3 keer zoveel meer werk dan dat je het in de gaten houdt naast je huishouden, in de tussentijd ben je toch met je kind bezig want kind wil meedoen, of wik stout doen, als het 2 minuten stil is moet je absoluut gaan kijken. Heb je eens een beetje gelezen hoe het gaat als een kind 2 word, dun krijg je die kinderpuberteit en negeren is geen optie dus vergis je absoluut niet.

Plus het verschilt heeel erg per kind he, je hebt er van die rustige tussenzitten die een hele tijd rustig spelen en hun gang gaan.

De mijne niet die zal ten alle tijden op onderzoek uitgaan en helemaal over hoever hij kan gaan bij mama.

En buitenom fysiek zo bezig te zijn, zit je zelfs in je rustmomenten 30 keer neee niet aanraken, neee niet doen, neee niet gooien te roepen, waarbij je uiteindelijk ook kunt opstaan want ze willen altijd blijven testen.😅

Julali

Julali

06-08-2021 om 17:38 Topicstarter

Desire schreef op 06-08-2021 om 17:31:

[..]

Ik herhaal de uitdrukking nog maar een keer,

Een goeie oncoloog hoeft zelf geen kanker te hebben om te weten en beseffen hoe het is. Empathie en inlevingsvermogen is een mooie eigenschap.

Haar opmerkingen getuigen juist van weinig inlevingsvermogen en kennis over de babytijd, dus om dat nu te vergelijken met een oncoloog? 

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 17:09:

[..]

Eens, best apart om alles op te hangen aan het hebben van kinderen. Er is nog een hele wereld buiten kinderen.

Absoluut maar voor ons is kind nu eenmaal prioriteit , wij kozen hiervoor, we kozen ervoor om moeder te zijn.

Thalas schreef op 06-08-2021 om 17:10:

Mijn werk is leuk, maar het is net als het hebben van een kind: of ik pauze heb hangt af van wie er op inopportune momenten met een metaforische poedersuikerbus loopt te strooien.

Absoluut maar als je klaar met werken bent kun je wel even je een moment je benen strekken zonder constant te moeten opstaan lijkt me toch?

Julali

Julali

06-08-2021 om 17:42 Topicstarter

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 17:37:

[..]

Nee hij zit zeker niet constant in mn armen kind is bijna 2, maar dat wil niet zeggen dat je hem uit het oog kunt verliezen en zn ding kan laten doen, dan heb je 3 keer zoveel meer werk dan dat je het in de gaten houdt naast je huishouden, in de tussentijd ben je toch met je kind bezig want kind wil meedoen, of wik stout doen, als het 2 minuten stil is moet je absoluut gaan kijken. Heb je eens een beetje gelezen hoe het gaat als een kind 2 word, dun krijg je die kinderpuberteit en negeren is geen optie dus vergis je absoluut niet.

Plus het verschilt heeel erg per kind he, je hebt er van die rustige tussenzitten die een hele tijd rustig spelen en hun gang gaan.

De mijne niet die zal ten alle tijden op onderzoek uitgaan en helemaal over hoever hij kan gaan bij mama.

En buitenom fysiek zo bezig te zijn, zit je zelfs in je rustmomenten 30 keer neee niet aanraken, neee niet doen, neee niet gooien te roepen, waarbij je uiteindelijk ook kunt opstaan want ze willen altijd blijven testen.😅

Jouw kind klinkt als mijn jongste. Al die leuke tips van anderen daar kun je niks mee. De box??  daar lanceerde hij zich al uit toen hij een half jaar was.

Het is een kwestie van volhouden, want het is zeer pittig, maar het wordt beter. Echt! Volgens mij doe je het super 

Julali schreef op 06-08-2021 om 17:38:

[..]

Haar opmerkingen getuigen juist van weinig inlevingsvermogen en kennis over de babytijd, dus om dat nu te vergelijken met een oncoloog?

Ik heb het dan ook niet over haar opmerkingen, maar over die van jou en niet alleen in dit topic. Begrijpend lezen is ook een handige eigenschap.

Desire schreef op 06-08-2021 om 17:31:

[..]

Ik herhaal de uitdrukking nog maar een keer,

Een goeie oncoloog hoeft zelf geen kanker te hebben om te weten en beseffen hoe het is. Empathie en inlevingsvermogen is een mooie eigenschap.

Ik begrijp je maar ben wel van mening, ieder kind is anders, echt waar dus je kunt je nooit 100% inleven of voorstellen. Ook met andere dingen in het leven, van sommige momenten weet je pas echt hoe je er naar handelt als je er middeninstaat. Mensen doen niets voor niets ervaring in het leven op en ervaring krijg je door dingen zelf mee te maken, zo is dat ook bij het hebben van kinderen.

Ik wist veel van kinderen voordat ik mijn zoontje had en heb ook vaak opgepast liep stage bij een gastouderbedrijf. maar zelfs toen zag ik het niet exact zoals ik het nu zie en ervaar 24/7,  en leer dat er veeel meer aan vast zit dan dat je jezelf kunt voorstellen.

Nogmaals ik zeg niet dat mensen zich niet kunne inleven maar nooit een 100% tenzij je er zelf mee te maken hebt gehad, en hetzelfde geld voor mij.

Julali

Julali

06-08-2021 om 17:52 Topicstarter

Desire schreef op 06-08-2021 om 17:44:

[..]

Ik heb het dan ook niet over haar opmerkingen, maar over die van jou en niet alleen in dit topic. Begrijpend lezen is ook een handige eigenschap.

Voor mij is het niet moeilijk om me in te beelden hoe het is om geen kinderen te hebben. Ik had namelijk de eerste 30 jaar van mijn leven geen kinderen. 

Ik kende zat ouders met kinderen, maar echt weten hoe het is om een kind te hebben? Achteraf gezien had ik geen idee, al dacht ik toen dat ik het prima kon inschatten 

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 17:48:

[..]


Nogmaals ik zeg niet dat mensen zich niet kunne inleven maar nooit een 100% tenzij je er zelf mee te maken hebt gehad, en hetzelfde geld voor mij.

Er is een groot verschil tussen niet kunnen inleven of deels wél kunnen inleven omdat je door welke reden dan ook de impact wél hebt ondervonden.
Bijvoorbeeld: een vriendin kreeg ooit als alleenstaande vrouw een kind en dat bleek een huilbaby. Ik heb bijna een jaar bij haar ingewoond om haar te helpen en ondersteunen daar waar mogelijk. Vandaar dat ik nogal allergisch ben voor dooddoeners als “je kunt er pas over meepraten als je zelf kinderen hebt” en vervolgens de opmerking in een latere post richting iemand anders te maken ‘het als een belediging te zien voor iemand die je amper kent’. Kijk dan eerst eens zelf in de spiegel voordat je dit soort uitspraken doet. 

Julali schreef op 06-08-2021 om 17:17:

[..]

Als iemand zonder kinderen mij gaat vertellen hoe het is om kinderen te hebben, dan komt dat vreemd op mij over.

Alsof een man mij uitlegt hoe het is om ongesteld te worden Mansplaining in een ander jasje.

Net zoals ik het gek vind dat iemand die mijn werk niet doet mij gaat vertellen dat ik blijkbaar gewoon gegarandeerd koffie pauze heb en dat dat blijkbaar geteld moet worden als vrije tijd.

Jeetje wat is dit een irritant topic geworden. Is er hier een negeer knop ofzo? Kan dit uit mijn lijst. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.