Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julali

Julali

06-08-2021 om 17:08 Topicstarter

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 17:06:

[..]

Koffie pauze gegarandeerd? Nee hoor. Werk gaat gewoon door. Je zit toch niet constant met een baby in je armen als die wakker is?

Ok, dan weet jij het beter 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 17:08

Julali schreef op 06-08-2021 om 16:49:

[..]

Werken jullie niet met diensten, waardoor je elkaar afwisselt?

Nee alleen. Samen werken is luxe maar komt heel soms voor. 

@Desiree, prima verwoord.

Desire schreef op 06-08-2021 om 16:59:

[..]



Kinderen zijn niet het ultiem genot of hoogst haalbare om een leven mee te vullen. Ook niet als het om druk zijn gaat, want ik vind het een enorme dooddoener dat “ik denk dat het lastig voorstellen is als je zelf geen kinderen hebt”. Mensen zonder kinderen zijn niet blind hè en hebben altijd in hun directe omgeving wel mensen met kinderen om te zien hoeveel tijd hierin gaat zitten. Jij brengt het als een ‘over the top’ iets ofzo, alsof je dan pas écht weet wat druk zijn is en al die anderen maar ‘zeuren’ met zogenaamd druk zijn. Je mist een bepaalde empathie en inzicht richting anderen.


Eens, best apart om alles op te hangen aan het hebben van kinderen. Er is nog een hele wereld buiten kinderen.

Mijn kinderen zijn mijn hobby. En mijn baan ook. En tuinieren en koken... Dus eigenlijk heb ik alléén maar vrije tijd 😃

Overigens bij kind 1 had ik tijdens het geven van borstvoeding alle tijd om boeken te lezen (nóg een hobby!). Ik vond het leven met 1 kind echt mega relaxed (en het was nog wel een huilbaby en ik was toen alleen)

Ik krijg trouwens wel een wat naargeestig beeld van de ouders hier die half aandacht geven aan hun kind en ondertussen steeds met een half (of heel) oog op een beeldscherm zitten... 

Mijn werk is leuk, maar het is net als het hebben van een kind: of ik pauze heb hangt af van wie er op inopportune momenten met een metaforische poedersuikerbus loopt te strooien.

Julali schreef op 06-08-2021 om 17:06:

[..]

Volgens mij ben ik erg eerlijk in dit topic, aangezien ik beschrijf hoe moeilijk het kan zijn met een baby die amper slaapt. Nu gaat het beter en heb ik dus veel meer vrije tijd, maar ik beschrijf ook dat er altijd wel wat te doen is als je met het hele gezin thuis bent. Het is niet zo zwart wit als jij het nu schetst en als je mijn posts goed leest, dan zie je dat ik daarin eerlijk ben.

Als dit het enige is wat je uit mijn post haalt, is dat alleen maar een bevestiging van.

Julali schreef op 06-08-2021 om 17:08:

[..]

Ok, dan weet jij het beter

Jij dus wel?

Julali

Julali

06-08-2021 om 17:14 Topicstarter

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 17:09:

[..]

Eens, best apart om alles op te hangen aan het hebben van kinderen. Er is nog een hele wereld buiten kinderen.

Ik schrijf nergens dat kinderen het ultieme genot zijn. Je mag me quoten als je het ergens ziet staan, maar ik denk niet dat dat gaat lukken, aangezien ik dat nooit op die manier zou omschrijven. 

Mijn kinderen zijn een belangrijk onderdeel van mijn leven, maar daarnaast heb ik ook mijn carrière, mijn vrienden, mijn familie, mijn vrijwilligerswerk waar ik veel voldoening uithaal, ik doe al 20 jaar lang zeer fanatiek aan een sport, ik reis graag en heb al heel wat gezien van de wereld. 

Dat de wereld groter is dan mijn kinderen hoef je mij niet te vertellen. Ik vind dat ook wat belerend overkomen voor iemand die mij nauwelijks kent. 

Julali

Julali

06-08-2021 om 17:17 Topicstarter

Desire schreef op 06-08-2021 om 17:12:

[..]

Jij dus wel?

Als iemand zonder kinderen mij gaat vertellen hoe het is om kinderen te hebben, dan komt dat vreemd op mij over. 

Alsof een man mij uitlegt hoe het is om ongesteld te worden Mansplaining in een ander jasje. 

Julali schreef op 06-08-2021 om 17:14:

[..]

Ik vind dat ook wat belerend overkomen voor iemand die mij nauwelijks kent.

Julali schreef op 06-08

Mijn kinderen zijn een belangrijk onderdeel van mijn leven, maar daarnaast heb ik ook mijn carrière, mijn vrienden, mijn familie, mijn vrijwilligerswerk waar ik veel voldoening uithaal, ik doe al 20 jaar lang zeer fanatiek aan een sport, ik reis graag en heb al heel wat gezien van de wereld.

Maar je hebt geen relatie dus? Dan snap ik dat die verdeling van vrije tijd zo'n issue voor je is! 

Julali

Julali

06-08-2021 om 17:21 Topicstarter

Jippox schreef op 06-08-2021 om 17:18:

[..]

Maar je hebt geen relatie dus? Dan snap ik dat die verdeling van vrije tijd zo'n issue voor je is!

Ja hoor, ook nog een relatie. Mijn vrije tijd is geen issue. Ik heb al eerder in dit topic geschreven dat ik tevreden ben over de hoeveelheid vrije tijd die ik heb. Misschien even teruglezen voordat je voorbarige conclusies trekt? 

Julali

Julali

06-08-2021 om 17:22 Topicstarter

Julali schreef op 28-07-2021 om 13:08:

Interessant om jullie verhalen te lezen. Nu onze kinderen ouder worden merk ik dat mijn vrije tijd sterk toeneemt. De kinderen gaan naar school en hebben steeds meer hun eigen leven, vrienden en bezigheden.

Ik sport bijna elke dag, spreek zeker 1 tot 2x per week met vrienden af, mijn man en ik gaan elke week op date night. Naast deze actieve dingen heb ik zeeën van tijd om boeken te lezen en te gamen.

Mijn man heeft een vergelijkbaar vrije tijd patroon.

(Ot) Nou  Desiree, het doet mij eerder denken aan een waslijntje met allemaal plakjes ontbijtkoek aan een draadje en kijken wie er hapt..🤔

Ik zit momenteel trouwens  met mijn voetjes in het zwembad te genieten van de wijze waarop die leuke glazenwasser de ramen lapt; ultieme toppunt van vrije tijd.
De Picnic- wagen komt aan als man arriveert, want die is zo handig met inruimen en vanmorgen heeft de manicure mijn nagels verzorgd dus die mogen niet breken.
Over paar weken gaan de scholen weer beginnen, en volgt een nieuw tijdschema. Dus nu ga ik  nog even flink genieten van die vrije tijd.🤭

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.