Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Asha schreef op 03-08-2022 om 19:05:

Je zou bijvoorbeeld toeslagen afhankelijk kunnen maken van het gewerkte uren zodat mensen alleen als ze 32 uur of meer werken (en dan alsnog te weinig verdienen) voor bepaalde toeslagen in aanmerking kunnen komen. Zeker in de huidige arbeidsmarkt moet het lukken om meer uren te draaien.

ik volg je gedachtegang, maar dit gaat alleen maar veel administratieve rompslomp opleveren. Immers niet iedereen kan 32 uur werken, wegens arbeidsbeperkingen, wegens de aard van het beroep, wegens een zorgbehoevend kind of mantelzorg. Dan moeten er weer allemaal mensen gaan bepalen of je toch recht hebt op toeslagen, krijg je weer fraude en verdenkingen en bla bla.
Het systeem moet veel simpeler, niet ingewikkelder door meer voorwaarden, beperkingen en uitzonderingen. 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 20:46

Pistache schreef op 03-08-2022 om 20:38:

[..]

Hoe denk je dat fulltime werkende ouders dit doen die hun kinderen fulltime in huis hebben wonen?

Ik neem aan dat je het nu over een twee ouder gezin hebt? Die verdelen de taken..

Tenminste dat mag ik hopen voor je. 

Maar voel je vrij om hier een weekje mee te lopen hoor. Misschien dat je dan een beetje minder hoog van de toren blaast. 

Pistache

Pistache

03-08-2022 om 20:52 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 20:40:

[..]

Die brengen ze naar de opvang van 7 tot 7 en kunnen twee taken tegelijk dus het verplichte werk is eerder klaar.

Ik ken geen enkele werkende ouder die dit doet. Over het algemeen combineren ft werkende ouders hun werk met de zorg voor hun kinderen en het huishouden. 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 20:55

Pistache schreef op 03-08-2022 om 20:52:

[..]

Ik ken geen enkele werkende ouder die dit doet. Over het algemeen combineren ft werkende ouders hun werk met de zorg voor hun kinderen en het huishouden.

Ik ben uitgeluld.. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 21:04

Pistache schreef op 03-08-2022 om 20:52:

[..]

Ik ken geen enkele werkende ouder die dit doet. Over het algemeen combineren ft werkende ouders hun werk met de zorg voor hun kinderen en het huishouden.

Oh ik zie genoeg ouders en kindjes  om 6.45 bij het kdv hier in het dorp en rond 19.00 is het er druk met ouders die hun kindjes weer ophalen dus ik denk dat je FIRE kringen een verwrongen beeld van de realiteit geven. Genoeg ouders die zoveel reistijd hebben dat ze van 7 tot 7 opvang nodig hebben, niet iedereen trekt natuurlijk de gans met de gouden eieren binnen dus bij gebrek daaraan moet je gewoon werken. Ook voor een minder riant salaris trouwens. 

Pistache schreef op 03-08-2022 om 09:21:

[..]

Wij werken sinds de geboorte van onze oudste allebei 4 dagen, dus we hebben altijd genoeg tijd gehad voor onze kinderen en maken geen lange dagen.

We ontbijten en eten 's avonds vrijwel altijd met onze kinderen en 4 van de 7 dagen is tenminste een van ons de hele dag thuis.


Waarom werken jullie niet allebei 5 lange dagen? Alle kleine beetjes helpen bij personeelstekorten.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 21:07

Yaron schreef op 03-08-2022 om 21:06:

[..]

Waarom werken jullie niet allebei 5 lange dagen? Alle kleine beetjes helpen bij personeelstekorten.

Touche..

Toen mijn kinderen klein waren, zag ik ze op mijn werkdagen (toen 4 per week, uitvreter die ik was), van 7 tot 8 ‘s morgens. Dat was ons spitsuur. 17.15 ophalen, Om17.30 waren we thuis. Kwartiertje wat drinken. Koken, 18.30 uur klaar met eten, badje, bedje, dan lagen ze omstreeks 19.30. Dus tijd samen, 1 + 2u15.
Vanaf dat ze een jaar of 7 zijn, wordt dat wel beter.

Ik had dan wel geluk met een werkgever die niet moeilijk deed als ik om 9 uur kwam aankakken en 16.45 weer weg ging. Op donderdag kon ik langer werken en vrijdag vroeg beginnen (kinderen bij hun vader).

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 21:10

MMcGonagall schreef op 03-08-2022 om 21:08:

Toen mijn kinderen klein waren, zag ik ze op mijn werkdagen (toen 4 per week, uitvreter die ik was), van 7 tot 8 ‘s morgens. Dat was ons spitsuur. 17.15 ophalen, Om17.30 waren we thuis. Kwartiertje wat drinken. Koken, 18.30 uur klaar met eten, badje, bedje, dan lagen ze omstreeks 19.30. Dus tijd samen, 1 + 2u15.
Vanaf dat ze een jaar of 7 zijn, wordt dat wel beter.

En daarna ging je nog even je huis poetsen en vooruit koken toch?

Op alle gebieden kom je net kijken, je moet nog een hoop leren, maar ik hoor als oudere zak een hoop ongenuanceerd geblaat. Ik hoop dat je je energiepeil hoog kunt houden en dat je niets gaat mankeren; dat de crypto niet inkakt, dat je beleggingen wat waard blijven, dat je partner je niet zat wordt, je huis waard blijft wat het is, je kinderen gezond blijven, je bedrijf succesvol is, anders word je namelijk verplicht jezelf aan te passen en worden buiten jouw controle de wortels van je bestaan weggeslagen, hoe graag je ook anders wilt. 

En als dat allemaal wél onverhoopt gebeurt, dan hoop ik dat er genoeg parttimers, fulltimers, singles, ouderen, zieken, laagverdieners, gescheiden mensen zijn die jouw verdere jaren willen helpen dragen. 
Misschien begrijp je het dan.

Pistache schreef op 03-08-2022 om 20:52:

[..]

Ik ken geen enkele werkende ouder die dit doet. Over het algemeen combineren ft werkende ouders hun werk met de zorg voor hun kinderen en het huishouden.

Ja bij een eigen bedrijf valt er veel te schuiven en combineren. Als je in loondienst werkt al een stuk minder. En ook niet iedereen kan thuiswerken door de aard van het beroep. Zo makkelijk als je alles stelt is niet voor iedereen haalbaar. 

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 21:10:

[..]

En daarna ging je nog even je huis poetsen en vooruit koken toch?

En ls mantelzorger m'n moeder uit dr bubbelbad halen, ze ligt er al ff.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 21:14

Max88 schreef op 03-08-2022 om 21:13:

[..]

En ls mantelzorger m'n moeder uit dr bubbelbad halen, ze ligt er al ff.

Is inmiddels verschrompeld vrees ik?🤣

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 21:17

Max88 schreef op 03-08-2022 om 21:13:

[..]

En ls mantelzorger m'n moeder uit dr bubbelbad halen, ze ligt er al ff.

Kudo’s als je haar huis en was ook nog gedaan hebt. 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 21:20

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 21:17:

[..]

Kudo’s als je haar huis en was ook nog gedaan hebt.

Zou ik wel doen iig. Want ook ik zorg voor mijn moeder. Maar hoef hier niet mijn hele leven te verantwoorden aan iemand die zo laagdunkend denkt over anderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.