Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Pistache schreef op 01-08-2022 om 13:03:

[..]

Het was gewoon de gezinsauto van mijn vriendin.

Waar je dan toch maar mooi gebruik van mocht maken. Dat heeft niet iedereen.

Gingergirl schreef op 01-08-2022 om 12:53:

[..]

Huurauto's; Heb je daar nog nooit van gehoord? Zo ging ik al ruim 25 jaar geleden naar mijn eindgala. Hier is dat echt op alle VO scholen gebruikelijk hoor. Dat bedoel ik dus; het is ook vaak net wat je gewend bent.

Pak hoeft zeker geen 500 te kosten, wij kochten het bij de C&A maar met 20 euro ben je er ook niet. Of je moet het kunnen lenen of al in huis hebben ivm een andere gelegenheid.

Nee, nooit van gehoord. Gelukkig niet.

Wat een poppenkast zeg. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 13:14

Pistache schreef op 01-08-2022 om 13:03:

[..]

Het was gewoon de gezinsauto van mijn vriendin.

Want jouw ouders hadden geen auto? Of een die niet zo mooi paste tussen de porches en maserati’s? 

Hier komen de leerlingen inderdaad aan in een mooie auto (of met iets grappigs, als een tractor, paard en wagen of een politieauto) én zijn ze allemaal in gala. Natuurlijk kun je dat zo duur maken als je wilt, maar wij wilden zoon graag een mooi pak cadeau doen (waar hij ook bij z’n vervolgopleiding nog wat aan heeft). 

Auto kostte ons dan weer niets, want zoon mocht meerijden in een oldtimer van opa van een vriendin. 

irmama schreef op 01-08-2022 om 13:12:

[..]

Nee, nooit van gehoord. Gelukkig niet.

Wat een poppenkast zeg.

Waarom " gelukkig niet" ?

Het eindgala is de afsluiting van je middelbare schooltijd, waarom zou dat niet op een bijzondere manier = iets wat je niet zo snel op een ander moment doet, mogen doen? Waarom zou iets nooit " een poppenkast" mogen zijn?

Zoals vaker aangegeven;  het hoeft niet duur te zijn. Hier letten ze er ook op dat iedereen er aan mee kan doen. 

-Nienke- schreef op 01-08-2022 om 13:33:

Hier komen de leerlingen inderdaad aan in een mooie auto (of met iets grappigs, als een tractor, paard en wagen of een politieauto) én zijn ze allemaal in gala. Natuurlijk kun je dat zo duur maken als je wilt, maar wij wilden zoon graag een mooi pak cadeau doen (waar hij ook bij z’n vervolgopleiding nog wat aan heeft).

Auto kostte ons dan weer niets, want zoon mocht meerijden in een oldtimer van opa van een vriendin.

Ja klopt hier kon oudste ook lang doen met het pak bij meerdere gelegenheden. De huurauto huurden ze hier met meerdere vrienden, kosten waren daarom laag.

Dit draadje is inderdaad verworden tot waar ik al bang voor was: het elkaar be- en veroordelen. Heb je eruit gehaald wat je hoopte, TO?

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 15:01 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 13:14:

[..]

Want jouw ouders hadden geen auto? Of een die niet zo mooi paste tussen de porches en maserati’s?

Mijn ouders hadden inderdaad geen auto.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 15:12

Pistache schreef op 01-08-2022 om 15:01:

[..]

Mijn ouders hadden inderdaad geen auto.

Kijk dat maakt het verhaal al heel anders dan wat jij ervan maakte. 

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 17:08 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 15:12:

[..]

Kijk dat maakt het verhaal al heel anders dan wat jij ervan maakte.

Hoe bedoel je? Ik vertelde toch waar het om ging, je hoeft geen auto te huren en geen kleding van 500 euro aan om toch mee te kunnen doen (op je eigen manier). Ik heb er echt geen minder leuk gala door gehad.

Pistache schreef op 01-08-2022 om 17:08:

[..]

Hoe bedoel je? Ik vertelde toch waar het om ging, je hoeft geen auto te huren en geen kleding van 500 euro aan om toch mee te kunnen doen (op je eigen manier). Ik heb er echt geen minder leuk gala door gehad.

Een auto huren voor een uurtje zeker als je het samen doet ( dat is hier wel gebruikelijk) kost echt niet veel, wij waren voor oudste 20 euro kwijt omdat hij het samen deed met vrienden. Kleding kun je ook zo duur/ goedkoop maken als je zelf wilt. Een gala is toch wel een eenmalige en unieke gebeurtenis. Ik zou het zelf wel jammer vinden als ik daar op de fiets heen had gemoeten in mijn normale kleding. Dat jouw feest niet minder leuk was, was omdat je kleding kon lenen en ook in een mooie auto gebracht kon worden, je viel niet uit de toon = weinig verschil met mensen die huren en kleding kopen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 17:28

Pistache schreef op 01-08-2022 om 17:08:

[..]

Hoe bedoel je? Ik vertelde toch waar het om ging, je hoeft geen auto te huren en geen kleding van 500 euro aan om toch mee te kunnen doen (op je eigen manier). Ik heb er echt geen minder leuk gala door gehad.

Nee maar had je het geld wel gehad had je het waarschijnlijk anders gedaan. De meesten mensen roeien met de riemen die ze hebben, en ja je kunt uiteraard mee doen op je eigen manier maar dat was waarschijnlijk niet vanwege dat jij (of je ouders) vonden dat het wel zonder allerlei extra’s kon maar omdat het gewoon niet anders kon. Komt daar ook je fixatie wbt dit onderwerp vandaan?

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 17:47 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 17:28:

[..]

Nee maar had je het geld wel gehad had je het waarschijnlijk anders gedaan. De meesten mensen roeien met de riemen die ze hebben, en ja je kunt uiteraard mee doen op je eigen manier maar dat was waarschijnlijk niet vanwege dat jij (of je ouders) vonden dat het wel zonder allerlei extra’s kon maar omdat het gewoon niet anders kon. Komt daar ook je fixatie wbt dit onderwerp vandaan?

Het zijn keuzes die je maakt. Dat je geld hebt, betekent nog niet dat je alles altijd maar moet uitgeven. 

Pistache schreef op 01-08-2022 om 17:47:

[..]

Het zijn keuzes die je maakt. Dat je geld hebt, betekent nog niet dat je alles altijd maar moet uitgeven.

Dat ben ik volledig met je eens. Alles uitgeven is zeker niet nodig.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 17:53

Pistache schreef op 01-08-2022 om 17:47:

[..]

Het zijn keuzes die je maakt. Dat je geld hebt, betekent nog niet dat je alles altijd maar moet uitgeven.

Klopt, als je geld hebt heb je gewoon de keuze om het wel of niet uit te geven zoals jij wil. Wie geen geld heeft, heeft ook niet veel keuze en die moet het doen met wat ie wel heeft. Wat is jouw probleem met mensen die gewoon geld laten rollen?   Vanwaar die fixatie daarop?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.