Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Aiden schreef op 31-07-2022 om 16:25:

[..]

Ik doe de deur dicht en ga op de negeerstand, niemand die twee dagen op een forum zit voor het eerst plaatst zoveel berichten en zoveel aanvallen en insinuaties. Dat zouden we allemaal moeten doen.

(Ot) Wel, volgens mij hebben we niet te maken met een nieuw forumlid. Een volhoudend typetje, meer zeg ik niet. Ik ben wel blij dat we dat niet allemaal doen.

Battle-Royale schreef op 31-07-2022 om 16:31:

[..]

Ik woon in Brabant dus even een paar uur op de fiets naar het strand is er niet bij.

Ook geen recreatieplas in de buurt? Vind ik eigenlijk veel leuke. Vaak is daar ook nog wat speelgelegenheid, minder druk en fietsbaar. Ik woon op ruime fietsafstand van het strand maar we komen er eigenlijk alleen buiten de zomer. Dan kan ik ook gewoon aanrijden en daar parkeren. Ik fiets liever naar de plas. 

Pistache

Pistache

31-07-2022 om 16:46 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 31-07-2022 om 16:39:

[..]

Nee hoor, daar geniet je dan niet van. Het is echt stil en dan heb je spijt dat je er niet nog een nakomertje achteraan hebt gegooid.

Dit is voor iedereen anders. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-07-2022 om 16:47

Aiden schreef op 31-07-2022 om 16:44:

[..]

Ook geen recreatieplas in de buurt? Vind ik eigenlijk veel leuke. Vaak is daar ook nog wat speelgelegenheid, minder druk en fietsbaar. Ik woon op ruime fietsafstand van het strand maar we komen er eigenlijk alleen buiten de zomer. Dan kan ik ook gewoon aanrijden en daar parkeren. Ik fiets liever naar de plas.

Jawel dat wel maar dat is geen zee he Dan gaan we gewoon zwemmen, naar het strand (Scheveningen meestal) gaan  we ook andere dingen doen, zoals wat eten en naar dat zeeaquarium. 

Battle-Royale schreef op 31-07-2022 om 16:31:

[..]

Ik woon in Brabant dus even een paar uur op de fiets naar het strand is er niet bij.

Nee daar heb je het bos. Hetzelfde idee zou ik ook niet de hele dag doen. 

Aiden schreef op 31-07-2022 om 16:44:

[..]

Ook geen recreatieplas in de buurt? Vind ik eigenlijk veel leuke. Vaak is daar ook nog wat speelgelegenheid, minder druk en fietsbaar. Ik woon op ruime fietsafstand van het strand maar we komen er eigenlijk alleen buiten de zomer. Dan kan ik ook gewoon aanrijden en daar parkeren. Ik fiets liever naar de plas.

Wij nemen het OV en het laatste stuk met de fiets....of inderdaad met de auto.

Pistache

Pistache

31-07-2022 om 16:59 Topicstarter

Wij nemen vaak een bolderkar mee vanaf de dichtsbijzijnde parkeerplaats, zodat we niet hoeven te sjouwen. Koeltas met drankjes en lekkere hapjes mee, een parasol, veel handdoeken, goede heerlijk zittende strandstoelen en een goed boek mee en we kunnen uren vooruit. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-07-2022 om 17:01

Pistache schreef op 31-07-2022 om 16:59:

Wij nemen vaak een bolderkar mee vanaf de dichtsbijzijnde parkeerplaats, zodat we niet hoeven te sjouwen. Koeltas met drankjes en lekkere hapjes mee, een parasol, veel handdoeken, goede heerlijk zittende strandstoelen en een goed boek mee en we kunnen uren vooruit.

En dat past allemaal in die kar? 

Pistache

Pistache

31-07-2022 om 17:02 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 31-07-2022 om 17:01:

[..]

En dat past allemaal in die kar?

Yes!

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-07-2022 om 17:04

Pistache schreef op 31-07-2022 om 17:02:

[..]

Yes!

En speelgoed voor je kinderen dan?  Moet eerlijk zeggen dat ik dat gesjouw met eten en drinken vreselijk vind. 

Decembermamma schreef op 31-07-2022 om 16:28:

[..]

Naar het strand ga je toch ook niet de hele dag? Als ik erheen ga doe ik dat een ochtendje kind lekker spelen en ik lezen en ja dan neem ik broodjes, drinken, fruit en wat lekkers mee. Dan fietsen we weer naar huis.

Als je dichtbij woont. Wij wonen verder weg dan ga je voor een dag anders is het de moeite niet.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-07-2022 om 17:09

Gingergirl schreef op 31-07-2022 om 17:05:

[..]

Als je dichtbij woont. Wij wonen verder weg dan ga je voor een dag anders is het de moeite niet.

Ja zelfde hier, wij gaan dan ook een hele dag en dan wil ik niet op mn centen zitten maar gewoon lekker genieten. Zo vaak gaan we niet.

Battle-Royale schreef op 31-07-2022 om 16:17:

[..]

Ik denk dat het voor een puber die het overgrote deel zelf de extraatjes op het uitstapje moet betalen ook niet zo nodig hoeft.

Precies. Daarbij, als ik m’n kinderen mee op pad neem, wil ik graag betalen. Uiteraard ga ik níet die zoveelste Frappucino van de Starbucks bekostigen (die betalen ze maar lekker zelf), maar gewoon met elkaar een drankje of broodje op het terras doen is voor mijn rekening. Natuurlijk kan ik ook fanta en icetea meeslepen in een koelbox (als ik zo’n ding had, tenminste…), maar dat is niet mijn en pubers idee van een dagje uit. Met kleintjes is dat gewoon allemaal wat makkelijker, is mijn ervaring - die zijn nu eenmaal sneller tevreden. 

(En dan heb ik overigens zelf hard werkende, helemaal niet enorm verwende pubers die mij zéker niet als wandelende pinpas en taxi zien).

Pistache

Pistache

31-07-2022 om 17:11 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 31-07-2022 om 17:04:

[..]

En speelgoed voor je kinderen dan? Moet eerlijk zeggen dat ik dat gesjouw met eten en drinken vreselijk vind.

We nemen zo'n little dutch strandset mee, dat neemt weinig ruimte in en zo'n klittenbandspelletje, maar ze vermaken zich op het strand prima met schelpen zoeken en een kasteel maken en in de zee spelen.

Gesjouw is het niet met zo'n kar, het rijdt erg licht.


Pistache

Pistache

31-07-2022 om 17:13 Topicstarter

Wij doen het allebei wel (wel/geen strandtent), maar als het zou moeten, omdat het anders te min is voor mijn kinderen, dan zou ik er moeite mee hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.