Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-07-2022 om 17:15

-Nienke- schreef op 31-07-2022 om 17:10:

[..]

Precies. Daarbij, als ik m’n kinderen mee op pad neem, wil ik graag betalen. Uiteraard ga ik níet die zoveelste Frappucino van de Starbucks bekostigen (die betalen ze maar lekker zelf), maar gewoon met elkaar een drankje of broodje op het terras doen is voor mijn rekening. Natuurlijk kan ik ook fanta en icetea meeslepen in een koelbox (als ik zo’n ding had, tenminste…), maar dat is niet mijn en pubers idee van een dagje uit. Met kleintjes is dat gewoon allemaal wat makkelijker, is mijn ervaring - die zijn nu eenmaal sneller tevreden.

(En dan heb ik overigens zelf hard werkende, helemaal niet enorm verwende pubers die mij zéker niet als wandelende pinpas en taxi zien).

Ja het lijkt me zo lullig naar je kind toe als die met jou een dagje op stap gaat en dat je dan bij elk hapje en drankje verwacht dat ze het zelf afrekenen. En nee koelboxen vind ik dus ook niks en ik heb ook geen zin om allerlei extra troep mee te slepen. Zeker geen bolderkar in elk geval.

Battle-Royale schreef op 31-07-2022 om 17:09:

[..]

Ja zelfde hier, wij gaan dan ook een hele dag en dan wil ik niet op mn centen zitten maar gewoon lekker genieten. Zo vaak gaan we niet.

Ja klopt en bovendien zelfs met een goede koelbox is het nog vrij snel warm en niet lekker. Maar goed dat is weer een andere discussie.

Kijk wij doen niet om de haveklap een uitje, vinden we simpelweg niet nodig, dus als we gaan mag het best iets kosten. Niet extreem duur ofzo maar ga niet met 30 graden als een pakezel rondlopen. Als je op vakantie niet stil kunt zitten zoals sommigen en bijna elke dag iets wilt doen wordt het wel een dure grap en kan ik me het gesjouw met koelboxen voorstellen.

Als we naar een pretpark gaan neem ik overigens wel wat drinken en snacks mee. Maar meer om dat ik geen zin heb om oeverloos lang in de rij bij kraampjes te staan.

Pistache

Pistache

31-07-2022 om 17:27 Topicstarter

Wij gaan echt veel naar het strand, niet maar een paar keer per jaar. We wonen in NL dichtbij het strand. Misschien maakt dat nog een verschil.

Flanagan schreef op 31-07-2022 om 16:43:

[..]

(Ot) Wel, volgens mij hebben we niet te maken met een nieuw forumlid. Een volhoudend typetje, meer zeg ik niet. Ik ben wel blij dat we dat niet allemaal doen.

Ik snap precies wie en wat je bedoelt. Het is zo herkenbaar. Ik kijk ook best vaak op dit forum hoor maar heb geen tijd en zin om de hele dag hier rond te hangen en constant reacties te geven. Ik heb gelukkig wel een eigen leven.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-07-2022 om 17:46

Maar ik denk dat niemand hier echt bijhoudt wat de kinderen per maand kosten. 

Battle-Royale schreef op 31-07-2022 om 17:46:

Maar ik denk dat niemand hier echt bijhoudt wat de kinderen per maand kosten.

Nee niet tot in de kleinste puntjes.

Bijtje82

Bijtje82

31-07-2022 om 18:44

Battle-Royale schreef op 31-07-2022 om 16:31:

[..]

Ik woon in Brabant dus even een paar uur op de fiets naar het strand is er niet bij.

Ach duin genoeg daar 😜  water neem je zf maar mee.

De meeste uitjes doe je toch vaak redelijk in de omgeving.
Wij hebben een museumjaarkaart voor onszelf en voor ons kind. Maken we regelmatig gebruik van in weekenden en vakanties. Ons kind vind dat soort dingen ook echt leuk om te doen.
Strand is voor ons ver weg en zowel kind als ik kunnen slecht tegen de zon en hitte dus niet zo ons ding. Bovendien word ik panisch van alles wat in water drijft/zwemt en aan mijn voeten komt, dus zwemmen in zee is ook niet aan mij besteed. We gaan wel gewoon naar een zwembad, met een ligweide en schaduw.
Trouwens, een bolderkar op het strand, dat is toch niet te doen door al dat zand of ligt dat aan mij?

Pretparken gaan we het liefst heen op een studiedag of zo. Lekker rustig en kun je overal heel vaak in. Voor of de prijs het waard is let ik vooral op lengte. Ik vind het lullig als mijn kind in heel veel dingen niet in mag terwijl ze wel wil en zonde van het geld.
Een abbo op de efteling of walibi is voor ons niet rendabel omdat het te ver weg is om heel vaak te gaan. Je kunt niet even een middagje gaan en je bent per keer behoorlijk wat kilometers aan het rijden. Ik vraag me ook wel af of het speciale van een dagje pretpark er dan niet vanaf gaat, als je wekelijks gaat. 
Wij nemen als het even kan wel zelf broodjes en drinken mee op dagjes uit. We gaan heus wel een ijsje eten of ergens iets drinken op een terrasje of uit eten maar niet altijd overal alles daar kopen, loopt ook behoorlijk in de kosten. Vind ik ook een stukje financiële opvoeding; dat je dingen zo duur kan maken als je zelf wil. 

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 07:57 Topicstarter

MamaE schreef op 31-07-2022 om 22:38:

De meeste uitjes doe je toch vaak redelijk in de omgeving.
Wij hebben een museumjaarkaart voor onszelf en voor ons kind. Maken we regelmatig gebruik van in weekenden en vakanties. Ons kind vind dat soort dingen ook echt leuk om te doen.
Strand is voor ons ver weg en zowel kind als ik kunnen slecht tegen de zon en hitte dus niet zo ons ding. Bovendien word ik panisch van alles wat in water drijft/zwemt en aan mijn voeten komt, dus zwemmen in zee is ook niet aan mij besteed. We gaan wel gewoon naar een zwembad, met een ligweide en schaduw.
Trouwens, een bolderkar op het strand, dat is toch niet te doen door al dat zand of ligt dat aan mij?

Pretparken gaan we het liefst heen op een studiedag of zo. Lekker rustig en kun je overal heel vaak in. Voor of de prijs het waard is let ik vooral op lengte. Ik vind het lullig als mijn kind in heel veel dingen niet in mag terwijl ze wel wil en zonde van het geld.
Een abbo op de efteling of walibi is voor ons niet rendabel omdat het te ver weg is om heel vaak te gaan. Je kunt niet even een middagje gaan en je bent per keer behoorlijk wat kilometers aan het rijden. Ik vraag me ook wel af of het speciale van een dagje pretpark er dan niet vanaf gaat, als je wekelijks gaat.
Wij nemen als het even kan wel zelf broodjes en drinken mee op dagjes uit. We gaan heus wel een ijsje eten of ergens iets drinken op een terrasje of uit eten maar niet altijd overal alles daar kopen, loopt ook behoorlijk in de kosten. Vind ik ook een stukje financiële opvoeding; dat je dingen zo duur kan maken als je zelf wil.

Er bestaan speciale bolderkarren met brede banden voor op het strand. Zo eentje hebben wij, omdat we zo vaak naar het strand gaan.

Met het laatste wat je schrijft ben ik het eens. Kinderen moeten leren dat geluk niet afhangt van geld en dat een picknick in het park net zo leuk, of soms zelfs leuker kan zijn dan een sushi lunch in een restaurant.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 08:40

Ik denk eigenlijk dat een picknick in het park qua prijs ongeveer op hetzelfde uit komt als een lunch in een restaurant.

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 08:40:

Ik denk eigenlijk dat een picknick in het park qua prijs ongeveer op hetzelfde uit komt als een lunch in een restaurant.

Een goeie picknick komt daar zeker in de buurt. Als je luxe broodjes haalt met luxe beleg en wat meer dingen die makkelijk mee te nemen zijn zoals gesneden fruit in van die dichtgesealde bakjes die niet lekken en daarbij ook wat luxere drankjes. 

Gewoon dezelfde bammetjes smeren die ook mee naar school gaan maakt een picknick niet iets speciaals. 

Dat hebben wij een term voor: (school)reisjesbrood. Op een speciale dag eet je iets speciaals en niet de kleffe hap van elke dag. 

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 08:53 Topicstarter

Bakblik schreef op 01-08-2022 om 08:48:

[..]

Een goeie picknick komt daar zeker in de buurt. Als je luxe broodjes haalt met luxe beleg en wat meer dingen die makkelijk mee te nemen zijn zoals gesneden fruit in van die dichtgesealde bakjes die niet lekken en daarbij ook wat luxere drankjes.

Gewoon dezelfde bammetjes smeren die ook mee naar school gaan maakt een picknick niet iets speciaals.

Dat hebben wij een term voor: (school)reisjesbrood. Op een speciale dag eet je iets speciaals en niet de kleffe hap van elke dag.

Je hoeft toch niet voor die voorverpakte producten te gaan? Ik zou dan gaan voor vers fruit en zelf snijden. En zelf lekkere broodjes maken en een salade in plaats van broodjes voor gemaakt of voorverpakt kopen, of die eeuwige kleffe bruine boterhammen. 

Met een beetje creativiteit en liefde kun je er iets heel moois voor maken, voor weinig.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 09:00

Pistache schreef op 01-08-2022 om 08:53:

[..]

Je hoeft toch niet voor die voorverpakte producten te gaan? Ik zou dan gaan voor vers fruit en zelf snijden. En zelf lekkere broodjes maken en een salade in plaats van broodjes voor gemaakt of voorverpakt kopen, of die eeuwige kleffe bruine boterhammen.

Met een beetje creativiteit en liefde kun je er iets heel moois voor maken, voor weinig.

Tja ieder zn ding he, ik heb geen zin om uren bezig te zijn om een picknick voor te bereiden en ben niet te vrekkerig om mijn vriendin en kind mee uit eten te nemen, niemand hoeft te koken of af te ruimen, mijn zoon kan op die manier ook vaker dingen proeven die we thuis niet snel maken en ik vind uit eten gaan ook gewoon leuk. Lessen over de waarde van geld doen we wel op een andere manier.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 09:02

Bakblik schreef op 01-08-2022 om 08:48:

[..]

Een goeie picknick komt daar zeker in de buurt. Als je luxe broodjes haalt met luxe beleg en wat meer dingen die makkelijk mee te nemen zijn zoals gesneden fruit in van die dichtgesealde bakjes die niet lekken en daarbij ook wat luxere drankjes.

Gewoon dezelfde bammetjes smeren die ook mee naar school gaan maakt een picknick niet iets speciaals.

Dat hebben wij een term voor: (school)reisjesbrood. Op een speciale dag eet je iets speciaals en niet de kleffe hap van elke dag.

Ja ik viel ook bijna achterover toen ik zag dat een armoedig gevulde picknickmand voor twee personen al 50 euro kost.

Pistache schreef op 01-08-2022 om 08:53:

[..]

Je hoeft toch niet voor die voorverpakte producten te gaan? Ik zou dan gaan voor vers fruit en zelf snijden. En zelf lekkere broodjes maken en een salade in plaats van broodjes voor gemaakt of voorverpakt kopen, of die eeuwige kleffe bruine boterhammen.

Met een beetje creativiteit en liefde kun je er iets heel moois voor maken, voor weinig.

Broodjes maken doe ik ook zelf hoor. Maar bij de Jumbo van die bakjes met gemengd gesneden fruit gaan er hier goed in en vinden wij echt luxe.  Dan heb je net een beetje geluk 12 soorten fruit bij 1 maaltijd.  Gewoon doordeweeks red ik dat niet dan heb ik appels en bananen, aardbeien,  kiwi of druiven dat is het dan wel.  Soms een hele meloen maar dan gaat er iets anders af. Ik heb nooit 12 soorten fruit in huis, jij wel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.