Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Klaas_Jesper schreef op 05-08-2022 om 12:52:

[..]

Even gemist dat er heel wat beroepen zijn waarin mensen vele uren meer maken dan waar ze voor betaald worden: zorg, onderwijs, wetenschap, rechtspraak, om er een paar te noemen.

Dat zou niet moeten. Werk moet eerlijk beloond worden. 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 13:04

Pief schreef op 05-08-2022 om 12:45:

[..]

Ja, maar daar is tijdelijk voor een paar weken. Niet structureel. Hoeft ook niet hoor, maar daar zit echt wel een verschil. Het zou wel mooi zijn als iedereen wat meer zou werken in deze tijd. Met een half uur tot en uur per week extra is het personeelstekort opgelost.

"Volgens een eerdere berekening van adviesbureau McKinsey zouden vrouwen in het onderwijs slechts 34 minuten meer hoeven te werken om de personeelstekorten op te lossen. In de zorg zou een verlenging van 48 minuten volstaan."

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ser-adviseert-over-personeelstekorten-meer-uren-werken-en-minder-regeldruk~b4c00d12/

Er worden hier structureel overuren gemaakt en er loopt genoeg personeel. Probleem zijn hier de klanten zelf en het beleid van de firma. Japans bedrijf en nee is geen optie.

Als er deze maand een target is van 1000 orders, dan is het de maand erop meer en meer en meer. Maar wel met hetzelfde personeel. Denk dat er efficiënter gewerkt moet worden, niet perse harder of meer. 

Ik werk dagelijks een half uur tot een uur langer, maar als er vervolgens op mijn vrije dag niks gedaan wordt, dan moet ik daarna meer uren maken om alles weer recht te trekken. En dat recht trekken is niet diezelfde dag, maar rekt zichzelf over dagen want het is stapelen. 

Pief schreef op 05-08-2022 om 12:58:

[..]

Het kan niet altijd, maar veel mensen willen niet extra werken. Nederland is kampioen deeltijdwerken. Dat is jammer, het zou zoveel problemen oplossen. Minder tekorten aan personeel, meer inkomsten, dus minder problemen met stijgende kosten, meer belasting, dus meer geld voor voorzieningen, etc.

Als ik naar mezelf kijk zou ik best bereid zijn om iets meer te werken mits leuk genoeg en bij dezelfde werkgever. Dus geen bijbanen meer naast mijn huidige werk. 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 13:08

Pief schreef op 05-08-2022 om 12:58:

[..]

Het kan niet altijd, maar veel mensen willen niet extra werken. Nederland is kampioen deeltijdwerken. Dat is jammer, het zou zoveel problemen oplossen. Minder tekorten aan personeel, meer inkomsten, dus minder problemen met stijgende kosten, meer belasting, dus meer geld voor voorzieningen, etc.

Meer uren staat trouwens niet garant voor meer werk verzetten. Je bent maar een aantal uur echt productief per dag. 

Parttimers werken vaak efficiënter dan fulltimers trouwens.

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 13:04:

[..]

Er worden hier structureel overuren gemaakt en er loopt genoeg personeel. Probleem zijn hier de klanten zelf en het beleid van de firma. Japans bedrijf en nee is geen optie.

Als er deze maand een target is van 1000 orders, dan is het de maand erop meer en meer en meer. Maar wel met hetzelfde personeel. Denk dat er efficiënter gewerkt moet worden, niet perse harder of meer.

Ik werk dagelijks een half uur tot een uur langer, maar als er vervolgens op mijn vrije dag niks gedaan wordt, dan moet ik daarna meer uren maken om alles weer recht te trekken. En dat recht trekken is niet diezelfde dag, maar rekt zichzelf over dagen want het is stapelen.

Werk je dan structureel over zonder betaling?

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 13:04:

[..]

Er worden hier structureel overuren gemaakt en er loopt genoeg personeel. Probleem zijn hier de klanten zelf en het beleid van de firma. Japans bedrijf en nee is geen optie.

Als er deze maand een target is van 1000 orders, dan is het de maand erop meer en meer en meer. Maar wel met hetzelfde personeel. Denk dat er efficiënter gewerkt moet worden, niet perse harder of meer.

Ik werk dagelijks een half uur tot een uur langer, maar als er vervolgens op mijn vrije dag niks gedaan wordt, dan moet ik daarna meer uren maken om alles weer recht te trekken. En dat recht trekken is niet diezelfde dag, maar rekt zichzelf over dagen want het is stapelen.

Vaak is er inderdaad ook sprake van inefficiënt werken, dat is bij ons ook het geval. Personeel en uren genoeg maar ze worden, naar mijn mening, niet efficiënt benut. Er iets over zeggen helpt helaas niet, heb ik al gedaan.

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 13:08:

[..]

Meer uren staat trouwens niet garant voor meer werk verzetten. Je bent maar een aantal uur echt productief per dag.

Parttimers werken vaak efficiënter dan fulltimers trouwens.

Als het gaat om zorg, onderwijs en politie dan gaat het ook om roosters vullen. En dan helpen meer uren juist wel. 

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 13:08:

[..]

Meer uren staat trouwens niet garant voor meer werk verzetten. Je bent maar een aantal uur echt productief per dag.

Parttimers werken vaak efficiënter dan fulltimers trouwens.

Het is natuurlijk afhankelijk van het soort werk dat je verricht. Bij ons moet er vooral in de vroege ochtenduren veel werk verzet worden. Dan heb je meer aan 6 mensen die bijvoorbeeld 4 uur per dag werken dan aan 4 mensen die 6 uur of langer per dag aan het werk zijn want later op de dag wordt het steeds rustiger én kun je niet meer overal terecht. En ja, ik werk zelf meestal 5 dagen (maar alleen in de ochtend).

Pief schreef op 05-08-2022 om 13:10:

[..]

Als het gaat om zorg, onderwijs en politie dan gaat het ook om roosters vullen. En dan helpen meer uren juist wel.

Ja, maar niet iedereen is geschikt voor deze functies. 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 13:16

Pief schreef op 05-08-2022 om 13:09:

[..]

Werk je dan structureel over zonder betaling?

Ja ik schrijf niet altijd mijn uren. Voor mij is een uurtje doorwerken, werk afmaken. Kost me meer tijd om die uren administratief te verwerken dan dat ze opleveren. Daarbij geeft het uiteindelijk vaak ook nog problemen tegen de tijd dat je je belasting aangifte moet doen. Zeker als je toeslagen ontvangt. 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 13:17

Poezekat schreef op 05-08-2022 om 13:14:

[..]

Het is natuurlijk afhankelijk van het soort werk dat je verricht. Bij ons moet er vooral in de vroege ochtenduren veel werk verzet worden. Dan heb je meer aan 6 mensen die bijvoorbeeld 4 uur per dag werken dan aan 4 mensen die 6 uur of langer per dag aan het werk zijn want later op de dag wordt het steeds rustiger én kun je niet meer overal terecht. En ja, ik werk zelf meestal 5 dagen (maar alleen in de ochtend).

Ik ben transportplanner en vliegend keep voor alle andere afdelingen.

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 13:17:

[..]

Ik ben transportplanner en vliegend keep voor alle andere afdelingen.

Lijkt me wel een leuke functie overigens. 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 13:50

Poezekat schreef op 05-08-2022 om 13:20:

[..]

Lijkt me wel een leuke functie overigens.

Op zich wel hoor, maar ik zou wel iets meer tijd willen krijgen om echt iets te betekenen voor klanten. Het is echt zo druk dat het hersenloos stampwerk is. Alhoewel..hersenloos zeker niet. Het is continu schakelen. Bij een wijziging moet je alles weer omgooien en dan blijft de rest liggen. 

Mijn ex vond altijd dat hij meer recht had op moe zijn na een werkdag omdat hij fysiek werk doet. Maar mijn brein staat volcontinu op aan en schakelmodus. Dat is mentaal en fysiek vermoeiend. Ook als je mentaal druk bent kun je fysiek moe worden, maar leg dat maar eens uit aan mensen die denken dat alleen fysiek werk lichamelijk zwaar is.

We zoeken nog goed personeel voor op kantoor 

Pief schreef op 05-08-2022 om 12:45:

[..]

Ja, maar daar is tijdelijk voor een paar weken. Niet structureel. Hoeft ook niet hoor, maar daar zit echt wel een verschil. Het zou wel mooi zijn als iedereen wat meer zou werken in deze tijd. Met een half uur tot en uur per week extra is het personeelstekort opgelost.

"Volgens een eerdere berekening van adviesbureau McKinsey zouden vrouwen in het onderwijs slechts 34 minuten meer hoeven te werken om de personeelstekorten op te lossen. In de zorg zou een verlenging van 48 minuten volstaan."

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ser-adviseert-over-personeelstekorten-meer-uren-werken-en-minder-regeldruk~b4c00d12/

Ik vraag me weleens af of mensen hoe zwaar de zorg is, fysiek maar ook mentaal, met de verantwoordelijkheid over iemands leven??

Miepjecody schreef op 05-08-2022 om 13:54:

[..]

Ik vraag me weleens af of mensen hoe zwaar de zorg is, fysiek maar ook mentaal, met de verantwoordelijkheid over iemands leven??

Het lijkt me zeker zwaar werk met die verantwoordelijkheid en ook fysiek. Ook mentaal overigens. Het lijkt me heftig om mensen slecht nieuws te geven, om mensen te zien overlijden waarvoor je gezorgd hebt. 

Ik werk in een ziekenhuis maar in een ondersteunende functie, zoals ik al eerder genoemd heb. Tijdens de corona heb ik ook wel eens een poosje naast iemands bed gezeten omdat die patiënt het erg moeilijk had en mijn hand wilde vasthouden, het raakte me echt enorm, de tranen liepen over mijn wangen. Een paar dagen later hoorde ik dat hij overleden was, op dat moment was ik blij dat ik toch nog iets voor hem kon betekenen door naast zijn bed te zitten omdat ik toch in die kamer bezig was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.