Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Pistache

Pistache

04-08-2022 om 12:31 Topicstarter

Aiden schreef op 04-08-2022 om 12:30:

[..]

Bellen en administratie zie ik dan ook niet als mantelzorg. Ja het moet ook gedaan worden en fijn dat iemand dat kan doen maar het geeft vrijwel nul belasting op je tijd en energie. Te pas en te onpas er heen moeten, dus oproepbaar zijn, met ze naar het ziekenhuis, andere afspraken, eten geven, huishouden doen. DAT is mantelzorg!

Ook regelzaken en administratie horen er toch echt bij. Voor veel andere klussen kun je professionele hulp inschakelen.


Anoniemst schreef op 04-08-2022 om 12:20:

Nogmaals, ik vind dit topic vermakelijk hoor, maar ik merk dat ik door dit topic toch ook aan mezelf ga twijfelen. Voelt alsof ik zo’n beetje alles verkeerd doen, wat ik verkeerd kan doen.
Ik ben niet op mijn 50e FIRE. Heb mijn hypotheek zoals die nu is pas in 2048 afbetaald, maar eigenlijk zou ik juist nog wat extra hypotheek moeten opnemen. En als alleenstaande fulltime werkende moeder kost het mij al ver moeite om hier thuis alle ballen in de lucht te houden. Soms voelt het alsof ik nu de kinderen al tekort doe. Hier geen ex die de kinderen de helft van de tijd opvangt, zelfs niet af en toe een weekend. Heb alleen aan de zorgen voor mijn kinderen, het werk en het huishouden mijn handen al zo vol dat ik niet zou weten hoe ik al die extra taken op me kan nemen. Blijkbaar hoor je dan ook nog gewoon te kunnen mantelzorgen, al is het maar de regeldingen en regelmatig een weekend. Ik heb gelukkig sinds een jaar een rijbewijs en auto, maar zonder die auto was het 2 uur enkele reis naar mijn ouders, nu een uur en een kwartier, dus ja ik zou er in het weekend heen kunnen rijden, maar zo gemakkelijk is dat niet met mijn pubers die ook de nodige problemen hebben. Bovendien heb ik nu al het gevoel dat ik jaren vooral aan het overleven ben geweest, vandaar die burn-out, waar ik overigens ook niet gevoelig voor dacht te zijn. Kom al jaren uren te kort in een dag en dagen tekort in een week om alles te doen wat ik zou moeten doen. Inmiddels gaat het gelukkig beter, maar ik vind het wel heel zuur wat voor een verwachtingen sommige mensen hier hebben van hun medemensen. Hoe maakbaar de wereld wel niet zou zijn. Krijg daardoor het gevoel alsof andere mensen vinden dat ik tekort schiet. Het is immers allemaal zo makkelijk… Voor mezelf ben ik in ieder geval wel overtuigd dat ik doe wat ik kan. Pistache, ik vind het echt fijn voor je dat jij in de ideale wereld leeftijd, maar laat anderen alsjeblieft in hun waarde. Veel dingen zijn uitzonderlijk en niet iedereen heeft er mee te maken, maar heel veel mensen hebben toch ook met uitzonderlijke dingen te maken….

En nu ga ik eens opzoeken of after live iets voor mij is.

Ga niet aan jezelf twijfelen, waarom? 

Menigeen die dit topic leest zou er onzeker van worden, zelfs degenen die het prima voor elkaar hebben.

We kunnen nu eenmaal niet allemaal alles zo perfect doen als TO. En gelukkig hoeft dat ook niet.

Dikke knuffel voor jou 

Pistache

Pistache

04-08-2022 om 12:33 Topicstarter

Anoniemst schreef op 04-08-2022 om 12:20:

Nogmaals, ik vind dit topic vermakelijk hoor, maar ik merk dat ik door dit topic toch ook aan mezelf ga twijfelen. Voelt alsof ik zo’n beetje alles verkeerd doen, wat ik verkeerd kan doen.
Ik ben niet op mijn 50e FIRE. Heb mijn hypotheek zoals die nu is pas in 2048 afbetaald, maar eigenlijk zou ik juist nog wat extra hypotheek moeten opnemen. En als alleenstaande fulltime werkende moeder kost het mij al ver moeite om hier thuis alle ballen in de lucht te houden. Soms voelt het alsof ik nu de kinderen al tekort doe. Hier geen ex die de kinderen de helft van de tijd opvangt, zelfs niet af en toe een weekend. Heb alleen aan de zorgen voor mijn kinderen, het werk en het huishouden mijn handen al zo vol dat ik niet zou weten hoe ik al die extra taken op me kan nemen. Blijkbaar hoor je dan ook nog gewoon te kunnen mantelzorgen, al is het maar de regeldingen en regelmatig een weekend. Ik heb gelukkig sinds een jaar een rijbewijs en auto, maar zonder die auto was het 2 uur enkele reis naar mijn ouders, nu een uur en een kwartier, dus ja ik zou er in het weekend heen kunnen rijden, maar zo gemakkelijk is dat niet met mijn pubers die ook de nodige problemen hebben. Bovendien heb ik nu al het gevoel dat ik jaren vooral aan het overleven ben geweest, vandaar die burn-out, waar ik overigens ook niet gevoelig voor dacht te zijn. Kom al jaren uren te kort in een dag en dagen tekort in een week om alles te doen wat ik zou moeten doen. Inmiddels gaat het gelukkig beter, maar ik vind het wel heel zuur wat voor een verwachtingen sommige mensen hier hebben van hun medemensen. Hoe maakbaar de wereld wel niet zou zijn. Krijg daardoor het gevoel alsof andere mensen vinden dat ik tekort schiet. Het is immers allemaal zo makkelijk… Voor mezelf ben ik in ieder geval wel overtuigd dat ik doe wat ik kan. Pistache, ik vind het echt fijn voor je dat jij in de ideale wereld leeftijd, maar laat anderen alsjeblieft in hun waarde. Veel dingen zijn uitzonderlijk en niet iedereen heeft er mee te maken, maar heel veel mensen hebben toch ook met uitzonderlijke dingen te maken….

En nu ga ik eens opzoeken of after live iets voor mij is.

Als je alles alleen moet doen, zonder co-oudsrschap, dan lijkt me dat loodzwaar. Alleen maar logisch dat je veel andere taken er niet bij kan hebben. 

De meeste mensen hebben gewoon een looptijd van 30 jaar om hun hypotheek af te lossen. Niks mis mee.

Pistache schreef op 04-08-2022 om 12:30:

[..]

Alleen maar luxe dat als je geen huis kunt betalen, dat er in Nederland gesubsidieerde huurwoningen bestaan. Deze zijn trouwens lang niet voor iedereen beschikbaar, want de wachtlijsten zijn ellenlang.

Om dan te gaan klagen dat je zelf meer van je eigen woonlasten moet gaan betalen als je meer gaat verdienen, vind ik een beetje krom. Je hebt jaren geprofiteerd van het systeem, wees liever dankbaar dat dit bestaat in Nederland. Als jouw financiële situatie verbetert ga je logischerwijs meer meebetalen aan de kosten die anderen maken, die het anders niet kunnen betalen. Net zoals anderen jarenlang voor jou hebben bijgedragen

O ten aanzien van wonen mag het wel maar kinderopvang niet. 

Draaien draaien draaien pas maar op dat je niet duizelig wordt en van je roze wolk pleurt. Je kinderen zijn nog te jong om te mantelzorgen. 

Pistache

Pistache

04-08-2022 om 12:41 Topicstarter

Bakblik schreef op 04-08-2022 om 12:34:

[..]

O ten aanzien van wonen mag het wel maar kinderopvang niet.

Draaien draaien draaien pas maar op dat je niet duizelig wordt een van je roze wolk pleurt. Je kinderen zijn nog te jong om te mantelzorgen.

Wat bedoel je nou precies? Ik zeg alleen dat het super luxe is dat je in een land woont waar het allemaal voor je wordt geregeld. Ook als je er bewust voor kiest parttime te werken, alleen maar omdat je geen zin hebt om meer uren te maken. 

Ik vind het wel heftig om te horen dat mensen jaren en jaren gebruikmaken van het systeem en dan gaan zeuren als ze meer gaan verdienen, meer zelf moeten betalen en aan de andere kant komen te staan. Waar denk je dan dat al dat geld vandaan komt? Mensen werken daarvoor hè?

Sommige dingen kun je beter voor je houden, in plaats van uitspreken. Daar laat ik het bij voor dit topic.

Aan alle mama’s & papa’s in dit topic; jullie doen het goed . Het zal vast niet altijd meevallen, vaker tegenvallen misschien, maar jullie klinken allemaal op jullie eigen manier als goede ouders. Laat een ander met een zeer uitgesproken idealistische mening jullie niet aan het twijfelen brengen - want dat is niet nodig. Jullie doen het goed.

Pistache schreef op 04-08-2022 om 12:31:

[..]

Ook regelzaken en administratie horen er toch echt bij. Voor veel andere klussen kun je professionele hulp inschakelen.


Voor veel regelzaken en administratie kan je ook professionele hulp inschakelen. Er zijn zelfs Rita's die anderen vrijwillig ondersteunen bij het doen van administratieve taken. 

Punt blijft dat het op aarde niet zo werkt als dat jij denkt dat het werkt. En dat is helemaal niet erg. Ook is het helemaal niet erg dat jij gewoon niet het verstand hebt om te begrijpen dat jouw waarheid en wereld niet de waarheid en wereld van ieder ander is. 

Wat wel erg is dat jij je gedraagt alsof jouw waarheid en wereld de enige juiste is. En dan ook van mening bent dat je iets hebt te vinden over hoe een ander zijn leven leeft. Dat heb je namelijk niet. En dat probeert men jou duidelijk te maken. Maar goed dan komen we weer op het punt dat je schijnbaar niet bij machte bent om dat te begrijpen. 

Pistache schreef op 04-08-2022 om 12:41:

[..]

Wat bedoel je nou precies? Ik zeg alleen dat het super luxe is dat je in een land woont waar het allemaal voor je wordt geregeld. Ook als je er bewust voor kiest parttime te werken, alleen maar omdat je geen zin hebt om meer uren te maken.

Ik vind het wel heftig om te horen dat mensen jaren en jaren gebruikmaken van het systeem en dan gaan zeuren als ze meer gaan verdienen, meer zelf moeten betalen en aan de andere kant komen te staan. Waar denk je dan dat al dat geld vandaan komt? Mensen werken daarvoor hè?

Lees je eigen verhalen even terug wil je. Wel zo fijn discussiëren als je er 1 mening op na houdt en niet steeds draait. 

Het is me teveel werk maar als je al jouw bijdragen aan dit topic achter elkaar zet dan zul je zien dat je af en toe ineens 180 graden de andere kant op gaat. 

Pistache

Pistache

04-08-2022 om 12:54 Topicstarter

Bailey26 schreef op 04-08-2022 om 12:48:

[..]

Voor veel regelzaken en administratie kan je ook professionele hulp inschakelen. Er zijn zelfs Rita's die anderen vrijwillig ondersteunen bij het doen van administratieve taken.

Punt blijft dat het op aarde niet zo werkt als dat jij denkt dat het werkt. En dat is helemaal niet erg. Ook is het helemaal niet erg dat jij gewoon niet het verstand hebt om te begrijpen dat jouw waarheid en wereld niet de waarheid en wereld van ieder ander is.

Wat wel erg is dat jij je gedraagt alsof jouw waarheid en wereld de enige juiste is. En dan ook van mening bent dat je iets hebt te vinden over hoe een ander zijn leven leeft. Dat heb je namelijk niet. En dat probeert men jou duidelijk te maken. Maar goed dan komen we weer op het punt dat je schijnbaar niet bij machte bent om dat te begrijpen.

Alleen weet je helemaal niks van mij. Je vult van alles in en anderen ook, waarin ik mij niet herken.

Als ik betaal voor anderen via belastingen, dan mag ik wel degelijk iets vinden van de manier waarop dit geld wordt besteed. Ik weet dat heel veel mensen het met mij eens zijn en dat het systeem op dit moment wankelt door de manier waarop onze toeslagen, subsidies en extraatjes geregeld zijn. Ik denk niet dat deze situatie nog heel lang houdbaar is, dus geniet er nog maar even van. 

En misschien handig om vast eens na te denken hoe je het gaat doen als huursubsidie, zorgtoeslag, kgb en andere extraatjes wegvallen voor mensen die minder dan 32 uur werken, zonder dat daar een reden toe is.

De beste stuurlui staan aan wal, zeggen ze toch? En sommige mensen denken dat ze de hele wereld overeind houden met het beetje belasting dat ze afdragen. Ik mediteer er nog even op, stuur ik zometeen wat positieve energie rond. 

Pistache schreef op 04-08-2022 om 12:54:

[..]

Alleen weet je helemaal niks van mij. Je vult van alles in en anderen ook, waarin ik mij niet herken.

Als ik betaal voor anderen via belastingen, dan mag ik wel degelijk iets vinden van de manier waarop dit geld wordt besteed. Ik weet dat heel veel mensen het met mij eens zijn en dat het systeem op dit moment wankelt door de manier waarop onze toeslagen, subsidies en extraatjes geregeld zijn. Ik denk niet dat deze situatie nog heel lang houdbaar is, dus geniet er nog maar even van.

En misschien handig om vast eens na te denken hoe je het gaat doen als huursubsidie, zorgtoeslag, kgb en andere extraatjes wegvallen voor mensen die minder dan 32 uur werken, zonder dat daar een reden toe is.

Nee pistache jij bent de gene die continu bezig is met invullen voor anderen. Iedereen reageert hier op wat jij zegt. Dat jij zelf niet kan onthouden wat jij zegt is toch echt jouw probleem. 

En nee jij hebt niks te vinden over hoe belasting wordt uitgegeven. Iedereen betaald belasting. De een wat meer dan de ander. Zo zijn er ook genoeg mensen die belasting betalen zodat jij je leven kan leven zoals je nu doet. Als je dat echt zo vervelend vindt moet je verhuizen naar een land waar het anders werkt. 

En ik zou niet weten waarom ik moet nadenken over hoe ik het moet doen als alle toeslagen en extra's wegvallen. Ik krijg namelijk alleen een klein beetje kinderopvangtoeslag. En daarbij geloof ik meteen dat er geen enkel mens ter wereld minder dan 32 uur werkt zonder reden. Dat het een reden is waar ik zelf niet zo veel mee kan is een ander verhaal. En dan nog is het niet aan mij om daar een oordeel over te hebben. 

Pistache

Pistache

04-08-2022 om 13:13 Topicstarter

Incosequenties graag aantonen dmv quotes. Zomaar iets roepen, daar kan ik weinig mee.

Pistache schreef op 04-08-2022 om 13:13:

Incosequenties graag aantonen dmv quotes. Zomaar iets roepen, daar kan ik weinig mee.

Dat is met jouw hoeveelheid posts onmogelijk, maar de voorbeelden zijn al diverse malen door anderen en mezelf aangehaald en aangezien je fantastisch bent time management én vakantie hebt, zou ik zeggen: doe je best, lees zelf maar terug.

Bijtje82

Bijtje82

04-08-2022 om 13:29

Pistache schreef op 04-08-2022 om 12:54:

[..]

Alleen weet je helemaal niks van mij. Je vult van alles in en anderen ook, waarin ik mij niet herken.

Als ik betaal voor anderen via belastingen, dan mag ik wel degelijk iets vinden van de manier waarop dit geld wordt besteed. Ik weet dat heel veel mensen het met mij eens zijn en dat het systeem op dit moment wankelt door de manier waarop onze toeslagen, subsidies en extraatjes geregeld zijn. Ik denk niet dat deze situatie nog heel lang houdbaar is, dus geniet er nog maar even van.

En misschien handig om vast eens na te denken hoe je het gaat doen als huursubsidie, zorgtoeslag, kgb en andere extraatjes wegvallen voor mensen die minder dan 32 uur werken, zonder dat daar een reden toe is.

Ik mag hopen dat je geen elektrische auto rijdt..

Bijtje82

Bijtje82

04-08-2022 om 13:32

Ik wilde iers heel lelijks zeggen, maar laat maar. . Hou de eer aan mezelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.