Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Pistache

Pistache

02-08-2022 om 10:09 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 10:07:

[..]

Ja de mijne liggen vooral bij mijn kind.

Is het echt zo moeilijk te begrijpen dat het een het ander niet uitsluit? Voor mij is het zo vanzelfsprekend dat mijn kinderen prioriteit nummer 1 zijn in mijn leven, dat ik dat niet constant hoeft te benoemen en benadrukken. 


Pistache schreef op 02-08-2022 om 09:51:

[..]

Ja we wonen in een huis. Vreemde post dit. Ben je nu al dronken zo vroeg in de ochtend, of zit je in een andere tijdzone?

Nee hoor, broodnuchter. Zit mijn pubers rond te commanderen, omdat ik zelf fysiek niet uit de voeten kan na een operatie. 

Heb alle tijd om grappige metaforen te verzinnen om jou en spiegel voor te houden, jammer dat je er niet in wil kijken. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 10:16

Pistache schreef op 02-08-2022 om 10:09:

[..]

Is het echt zo moeilijk te begrijpen dat het een het ander niet uitsluit? Voor mij is het zo vanzelfsprekend dat mijn kinderen prioriteit nummer 1 zijn in mijn leven, dat ik dat niet constant hoeft te benoemen en benadrukken.


Met kinderen wordt het wel lastig om voor je 50ste binnen te zijn. 

Pistache schreef op 02-08-2022 om 09:53:

[..]

Niet als je je huis volledig energieneutraal hebt gemaakt. Natuurlijk blijven er altijd wat onderhoudskosten over, maar dat valt in het niet bij de vaste woonlasten die je normaal gesproken hebt.

Heb net even de aangeschafte materialen voor onderhoud van de dakkapel betaald, moet later vandaag met oudste even studieboeken bestellen en collegegeld betalen en weg is het maandinkomen dat eergisteren gestort is. 

Onderhoud van je huis kost veel geld en veel tijd. Dat valt niet in het niet, tenminste van een huis met muren van baksteen en kozijnen van hout niet. 

Bij een luchtkasteel met een gaatje is een beetje bandenplak en een stickertje misschien genoeg. 

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 10:22 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 10:16:

[..]

Met kinderen wordt het wel lastig om voor je 50ste binnen te zijn.

Je kent onze situatie niet en die ga ik je ook niet uit de doeken doen. Ik kan alleen zeggen dat het voor ons realistisch is, gezien de aard van onze werkzaamheden en de keuzes die we op dit moment maken.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 10:26

Pistache schreef op 02-08-2022 om 10:22:

[..]

Je kent onze situatie niet en die ga ik je ook niet uit de doeken doen. Ik kan alleen zeggen dat het voor ons realistisch is, gezien de aard van onze werkzaamheden en de keuzes die we op dit moment maken.

En dan ook nog tijd om de hele dag te forummen, knap hoor. 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 10:26:

[..]

En dan ook nog tijd om de hele dag te forummen, knap hoor.

Dat krijgen jij en ik,  ziek en tijdelijk fysiek beperkt, niet voor elkaar 200  berichten in net iets meer dan 4 dagen. Zelfs niet als we het samen doen. 😉

En de afgelopen week heb ik veel gepost, omdat ik niet veel anders kan dan op de bank hangen en letterlijk een rondje om het huis wandelen.  

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 10:36

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 10:33:

[..]

Dat krijgen jij en ik, ziek en tijdelijk fysiek beperkt, niet voor elkaar 200 berichten in net iets meer dan 4 dagen. Zelfs niet als we het samen doen. 😉

En de afgelopen week heb ik veel gepost, omdat ik niet veel anders kan dan op de bank hangen en letterlijk een rondje om het huis wandelen.

Heb je wel minder pijn nu dan? Hopelijk merk je snel verbetering. 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 10:36:

[..]

Heb je wel minder pijn nu dan? Hopelijk merk je snel verbetering.

Heb ik in een pbtje verteld.  Is erg offtopic en niet iedereen hoeft te weten wat er is gedaan. 

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 10:14:

[..]

Nee hoor, broodnuchter. Zit mijn pubers rond te commanderen, omdat ik zelf fysiek niet uit de voeten kan na een operatie.

Heb alle tijd om grappige metaforen te verzinnen om jou en spiegel voor te houden, jammer dat je er niet in wil kijken.

Ja dat kwartje wil maar niet vallen....

Wat een tenenkrommend topic. Pistache, jij bent helemaal niet geïnteresseerd in de situaties van anderen, dat is al vanaf pagina 1 duidelijk. Ik zie vanuit jou nul begrip voor minderverdienenden, voor wie kinderopvang een veel grotere hap uit het netto inkomen is dan voor jou en je “bijna FIRE” gezin. Erg denigrerend om de eigen bijdrage van minderverdienenden “bijna gratis” te noemen, terwijl zij er keihard voor werken en veel moeten laten om dat maandelijks neer te leggen. En dan maar blijven ontkennen en jezelf met je hoge kosten als slachtoffer zien van het systeem. Wat een bord voor je kop!

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 11:54 Topicstarter

KittyFantastico schreef op 02-08-2022 om 11:47:

Wat een tenenkrommend topic. Pistache, jij bent helemaal niet geïnteresseerd in de situaties van anderen, dat is al vanaf pagina 1 duidelijk. Ik zie vanuit jou nul begrip voor minderverdienenden, voor wie kinderopvang een veel grotere hap uit het netto inkomen is dan voor jou en je “bijna FIRE” gezin. Erg denigrerend om de eigen bijdrage van minderverdienenden “bijna gratis” te noemen, terwijl zij er keihard voor werken en veel moeten laten om dat maandelijks neer te leggen. En dan maar blijven ontkennen en jezelf met je hoge kosten als slachtoffer zien van het systeem. Wat een bord voor je kop!

 Ik vind niet dat mensen met minder inkomen meer moeten betalen aan kinderopvang, maar dat het voor iedereen gratis of een stuk goedkoper moet zijn. Gelukkig is het een kwestie van tijd voordat mijn wens in vervulling gaat, want het ziet ernaar uit dat kinderopvang gratis wordt, ongeacht het inkomen van de ouders.

Ik zie mezelf totaal niet als slachtoffer, je kunt er niet verder naast zitten. Wel heb ik kritiek op het kinderopvangtoeslagsysteem dat we nu in Nederland hebben, net als heel veel anderen overigens.

Wij zijn niet bijna FIRE, we werken er naartoe, daardoor betalen we nu bijvoorbeeld hogere lasten voor onze woning. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 11:55

Pistache schreef op 02-08-2022 om 11:54:

[..]

Ik vind niet dat mensen met minder inkomen meer moeten betalen aan kinderopvang, maar dat het voor iedereen gratis of een stuk goedkoper moet zijn. Gelukkig is het een kwestie van tijd voordat mijn wens in vervulling gaat, want het ziet ernaar uit dat kinderopvang gratis wordt, ongeacht het inkomen van de ouders.

Ik zie mezelf totaal niet als slachtoffer, je kunt er niet verder naast zitten. Wel heb ik kritiek op het kinderopvangtoeslagsysteem dat we nu in Nederland hebben, net als heel veel anderen overigens.

Wij zijn niet bijna FIRE, we werken er naartoe, daardoor betalen we nu bijvoorbeeld hogere lasten voor onze woning.

Het word niet gratis maar werkend nederland draait er voor op.

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 12:00 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 11:55:

[..]

Het word niet gratis maar werkend nederland draait er voor op.

Inclusief alle werkende ouders 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 12:03

Pistache schreef op 02-08-2022 om 12:00:

[..]

Inclusief alle werkende ouders

Maar die krijgen er wat voor terug. Het zou alleen gratis moeten zijn voor lagere inkomens. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.