Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-12-2014 om 22:16
Hallo,
Mijn zus heeft 2 meisjes van 1 en 5 jaar.
Ze vindt het erg leuk als ze bij ons komen logeren, leuk voor de band enzo, ze is nogal een familiemens en vindt dat zoiets 'hoort'.
Ik vind logeetjes van mijn dochter prima en gezellig.
Maar mijn nichtjes is gewoon hard werken, mijn kinderen zijn 7 en 10 jaar, en hebben totaal andere interesses dan deze kleine meisjes.
Er wordt dus een half uur samen gespeeld, daarna gaan mijn kinderen hun eigen gang en kan ik gaan puzzelen, kleien etc met de nichtjes. Want zelf vermaken lukt (nog niet). En de volgende dag hetzelfde verhaal.
Ik vind het gewoon niet leuk... Gezellig als ze langskomen met ouders, of desnoods een paar uur spelen. Maar geen 1,5 dag... Ik kan geen kant op en kan niks voor mezelf doen.
Ze hebben 2x gelogeerd hier, dat deed ik echt voor mijn zus. Maar nu vroeg ze het weer enthousiast, maar wil ik eigenlijk vertellen dat het aan mij niet besteed is.
Ik vind het ook onzin dat het zo 'hoort' als je familie bent.
Dus, hoe maak ik dit haar duidelijk...
20-03-2015 om 23:41
verplicht?!
Jammer dat ik dit verhaal nu pas lees maar NEE niks verplicht.
Het is mijns inziens juist belachelijk dat omdat zus/broer heeft bedacht kinderen te nemen, jij (algemene zin) gebombardeerd wordt tot tante en dus verplichtingen zou hebben. Ik dacht t ff niet!!
Mijn zus heeft het ook al een aantal keren gevraagd maar a ik vind er niks aan en b: ik werk en ga dan op een zondag ook niet nog een keer voor een anders kind vroeg mijn bed uit.
Daarnaast ben ik niet voor niks bewust kinderloos en wil dat graag zo houden en zit dus écht niet op een anders kids te wachten.
Niet schuldig over voelen..de kids zijn hun keus en niet die van jou!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.