Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe tonen dat ik goede ouder ben

Die oppas-discussie leidt alleen maar af van waar het om hoort te gaan. Laten we wel wezen, die oppas is ingehuurd om voor een paar kinderen te zorgen, niet om te zorgen voor een wilsonbekwame volwassene. Je haalt de mede-alcoholisten zó uit dit topic. 

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:44:

Ik dacht nog een paar shotjes jenever dan ga ik wat eten 

😱... Met je kindjes van 4 en 6 in huis dacht je 'ik neem nog een paar shotjes jenever'?

Dat is toch overmatig alcoholgebruik en zeer onverantwoord gedrag naar je kinderen toe? Ook zonder de hele escalatie daarna lijken me die 'paar' shotjes al zeer problematisch. 

Je bagatelliseert veel in dit topic. Je wilt graag een goede moeder zijn, daar twijfel ik niet aan, maar 'slechts een paar shotjes jenever' passen daar écht niet bij.

to ik heb niet alles gelezen maar ik wilde toch proberen een advies te geven. 
Toen ik alleenstaand was had ik het ook heel moeilijk. Ik ging dan ook proberen om alles te vergeten dmv een aantal substanties. Uiteindelijk is veilig thuis daar toen ook bij betrokken geraakt. Gelukkig zag ik toen in dat ik echt niet ook nog mijn kinderen kwijt wilde. 
Net zoals jij dacht ik niet echt een drugs/alcohol probleem te hebben maar vooral te veel stress maar achteraf zie ik in dat dat alles alleen maar voor meer stress zorgde. 
To alcohol drinken kan even lekker zijn om alles te vergeten maar uiteindelijk heb je door dat alles nog meer stress dan dat je daarvoor had. Dus alcohol helpt helemaal niks. 
Je zal wellicht niet lichamelijk verslaafd zijn aan alcohol maar het is wel jouw manier om met stress om te gaan en die manier is echt destructief. Het zorgt dat je in een spiraal komt die alleen maar meer naar beneden gaat. Straks raak je je kinderen ook nog kwijt. Dat wil je niet. .
Ik snap dat het moeilijk is maar je zult sterk moeten zijn. Het begin is om in ieder geval voorlopig even niet meer te drinken. Dat kan jij. Want ook ik denk dat je wellicht nog niet lichamelijk verslaafd bent. Maar het zal wel zorgen dat je tijdelijk even iets meer stress hebt. Daarom is hulp vragen echt belangrijk. Het is niet het afkicken van de drank wat lastig wordt maar alle dingen die maar boven komen als je het niet meer verdoofd. Daar kan je niet voor weglopen. Je moet het aankijken. Anders wordt het alleen maar nog zwaarder. 
Als je nu niks doet dan beland je dus echt als lichamelijk verslaafde alcoholist (want je hebt steeds meer nodig om de stress die alcohol ook veroorzaakt erbij weg te krijgen) en je kinderen worden uit huis geplaatst. En dat wil je niet  

Ikzelf ben inmiddels al jaren overal vanaf. Ben inmiddels hertrouwd en heb een rustig en stabiel leven. Dat kan jij ook.

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:07:

[..]

Ja dat zou ik niet weten. Toen ik 19 was zorgde ik al heel lang voor mezelf en vroeg niemand waar ik was. Ook niet nodig.

Maar ik vind het ook niet abnormaal ofzo dat ze dat aan haar moeder laat weten. Wel dat ze haar moeder in huis haalt.

Ze was bang voor jou 

En ik denk dat het wel goed is dat veilig thuis mee kijkt . Hoe jij omgaat met stress en drank is niet goed voor je kinderen.  

o en nog even als toevoeging. Je kan dit je rock bottom laten zijn. Je realisatie dat je er echt wat aan moet doen. Als je dat niet doet is je volgende rock bottom nog een stuk dieper. En daar gaan je kinderen ook last van krijgen. 

Kinderen voelen àlles feilloos aan . Nu al .

[..]

Ik kan me herinneren dat het in mijn hoofd heel slecht ging. Veel stress en drukte. Dat ik toch wat van de avond wilde maken en mijn hoofd wilde stil leggen. Ik dacht nog een paar shotjes jenever dan ga ik wat eten en als ik me dan beter voel ga ik echt nog stappen anders ga ik weer naar huis. Toen ben ik de controle verloren en ging ik steeds meer shotjes nemen en ik ben ook een paar keer gevallen. Daarna weet ik het niet meer. Totdat ik plots in de cel geduwd werd en toen werd ik heel bang en ging door het lint en toen zei de politie dus je bent hier voor openbare dronkenschap je moet rustig worden als je jezelf weer in de hand hebt mag je weer gaan.

Zo zien jullie trouwens ook dat ik niks ontken ik zie dat het echt heel fout was. Maar het was 1 incident en ik laat het niet opnieuw gebeuren.

Je zegt de hele tijd dat je geen probleem met alcohol hebt, maar dit soort posts helpen echt niet om dat te onderbouwen.

Ik denk namelijk dat je wel een alcohol probleem hebt. Dit maakt je niet per definitie een slechte ouder. Het niet aanpakken wel zegt een kind van een functionerend alcoholist.

Je moet stoppen met de schuld bij de oppas leggen dat zij haar moeder binnen gehaald heeft. Er zijn al 10 scenarios gegeven waarom ze binnen zou kunnen zijn. Maar boven al zat ze binnen omdat jouw oppas (of haar moeder met meer levenservaring in haar plaats) zich zorgen maakte om JOUW kinderen. Sorry voor mijn harde woorden, maar jij bent toch echt de enige schuldige in deze situatie, NIET je oppas.

Moederkareltje schreef op 05-01-2025 om 23:23:

Ik ga jou de gouden tip geven.

Jouw angst is nu een instantie die zich gaat bemoeien, op een negatieve manier, begrijp ik uit het verhaal. Het allerslimste om te doen is in de periode tot je daadwerkelijk personen van veilig thuis over je vloer krijgt alle drank laten staan. Dan kun je met droge ogen zeggen dat je zelf ook geschrokken bent van het incident en dat je de alcohol nu sindsdien hebt laten staan. Dat jij dat op je eigen kracht kan zegt dat jij in ieder geval geen drankprobleem hebt. Die rode vlag vinken ze dan vast van hun kaart. Iemand met een drankprobleem zou namelijk niet 6 weken, stel het bezoek is over 6 weken, op eigen kracht de drank kunnen laten staan. Die zou zeggen nee ik moet alleen wat minderen of nee ik moet minder glaasjes nemen, ik ben geminderd, ik drink alleen op vrijdag en zaterdag, ik heb geen probleem, ik had alleen stress, ik drink niet meer zoveel etc etc etc, alle excusen passeren de revu.. Als jij je echt zoveel zorgen maakt en geen drankprobleem hebt waarom stop je dan niet in ieder geval tot ze langskomen? Gegarandeerd succesvol. Asjeblieft voor mijn gouden tip.

Dit is nou goed advies , een advies wat aansluit op je vraag hoe toon ik dat ik een goede moeder ben, want je oppas heeft daar niks mee te maken , want als je kind naar school/kinderopvang/gastgezin gaat kun je ook geen uur later dronken aankomen en dan klagen dat de directie aanwezig is en de juf niet even gewacht heeft zonder iemand wat te zeggen

[..]

Ik kan me herinneren dat het in mijn hoofd heel slecht ging. Veel stress en drukte. Dat ik toch wat van de avond wilde maken en mijn hoofd wilde stil leggen. Ik dacht nog een paar shotjes jenever dan ga ik wat eten en als ik me dan beter voel ga ik echt nog stappen anders ga ik weer naar huis. Toen ben ik de controle verloren en ging ik steeds meer shotjes nemen en ik ben ook een paar keer gevallen. Daarna weet ik het niet meer. Totdat ik plots in de cel geduwd werd en toen werd ik heel bang en ging door het lint en toen zei de politie dus je bent hier voor openbare dronkenschap je moet rustig worden als je jezelf weer in de hand hebt mag je weer gaan.

Zo zien jullie trouwens ook dat ik niks ontken ik zie dat het echt heel fout was. Maar het was 1 incident en ik laat het niet opnieuw gebeuren.

Je ging door het lint, je kan geen maat houden en hebt een kwaaie dronk, je drinkt zoveel dat je niet meer weet wat er gebeurt en daarnaast drink je thuis als je alleen met de kinderen bent en nog snap je niet dat dat niet samengaat met goed ouderschap

Ik zou als vader / moeder ook zeker naar mijn dochter van 19 toegaan als ik hoor dat Karenm2 stomdronken om 1.30 aan de lijn hangt. Wie weet wat er was gebeurd als er geen nuchtere ouder bij was. Wat een non issue. 

92 reacties verder met voornamelijk discussie over dat meisje van 19. Hoe kunnen mensen nou in alle eerlijkheid denken dat zij fout zat? Wat een triest gedoe.

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:27:

[..]

Klopt maar ik dacht ze weet dat ik onderweg ben en ondertussen deed ik mijn best om er zo snel mogelijk te zijn. Als ze zich zorgen maakte of er was iets aan de hand had ze wel mij kunnen bellen, moeder was niet nodig. Ik hoop tenminste dat die moeder niet al heel lang in mijn huis zat. Toen ik belde met de oppas heeft ze daar niks van gezegd maar ja ze heeft toen ook niet gezegd dat ze haar moeder nog zou gaan bellen dus weet ik veel.

En wat als ze daar al wel langer zat wat veranderd dat aan de zaak. of ze nou een uur of 10 minuten binnenzat , haar dochter van 19 was oppassen bij de buurvrouw en de buurvrouw kwam thuis van het politiebureau voor openbare dronkenschap dus mogelijk agressief , ik zou er zeker weten zijn voor mijn kind dat is ouderschap ook als je kind al 19 is , als mijn kind op die leeftijd last zou hebben van vervelende dronken lui in de stad met stappen zou ik ook het advies geven blijf in de kroeg/disco ik kom je halen, mensen met een kwaaie dronk zijn doodeng ook voor iemand van 19.

joh, ik ben 32 en had mijn vriend, vader en beste vriendin gebeld. 

Aviendha schreef op 06-01-2025 om 09:40:

92 reacties verder met voornamelijk discussie over dat meisje van 19. Hoe kunnen mensen nou in alle eerlijkheid denken dat zij fout zat? Wat een triest gedoe.

Wie denkt dat dan behalve Nick en TO

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.