karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen
karenm2
06-01-2025 om 00:18
kenfan schreef op 05-01-2025 om 23:03:
Je toont aan dat je een goede moeder bent als je erkent dat je hulp nodig hebt en daarvoor openstaat. Ik spuug ook niet in een wijntje ,maar als je je toevlucht moet nemen tot alcohol om "alles even te vergeten" en ladderzat wordt, is dat een teken dat je het nu even(?) niet meer aan kunt. Dat is geen schande, maar je hakken in het zand zetten, mensen met goede bedoelingen wegjagen, gaat alleen averechts werken.
Ik vind jou geen slechte moeder, maar wat je schrijft is heel zorgelijk. Dat zullen oppas en haar moeder ook vinden.
Bedankt dat je me geen slechte moeder vind. Ik weet dat ik problemen heb en dat ik beter niet met de therapie was gestopt besef ik nu ook wel, ik heb net gemaild en gevraagd of hij me nog wil helpen. Maar verder heb ik geen hulp voor de kinderen nodig, ik zorg gewoon voor hun als een verantwoordelijke moeder. Ik weet dat ik een fout heb gemaakt daarin en dat kan ik niet meer terug draaien maar ik zorg dat het niet weer gebeurt.
Marty1984
06-01-2025 om 00:19
Mlah! schreef op 06-01-2025 om 00:17:
[..]
Wat is er eigenlijk met je gebeurd? Want om 18:00 uur was je nog thuis en om 21:00 uur zat je in een cel. Dan is het in best korte tijd misgegaan.
Heb je er überhaupt nog een herinnering aan die tijd tussen thuis en politiebureau?
Ze had thuis al gedronken.
Gooi er dan nog een paar zware cocktails of een paar zware biertjes tussen 18 en 21 tussen en het tikt waarschijnlijk stevig aan. Al helemaal als je niet gegeten hebt "omdat je eerst een glas wou".
Bijkomende tip: Zorg dat je hebt gegeten voor je het op een zuipen zet.
karenm2
06-01-2025 om 00:20
Mlah! schreef op 05-01-2025 om 23:03:
[..]
Wat jammer. Ik dacht even dat het kwartje gevallen was. En toen kwam de "ja maar" die alles weer ontkrachtte.
Het kwartje is gevallen, natuurlijk wel. Ik mag deze fout nooit meer maken.
karenm2
06-01-2025 om 00:21
Pimpelmees67 schreef op 05-01-2025 om 23:10:
[..]
Zucht. Meest logisch is dat moeder haar op zou halen en dus thuis zat te wachten. Als dochter dan laat weten dat het later wordt omdat TO in de cel zat, zouden heel veel moeders hetzelfde doen.
Je zucht wel maar wat je schrijft klopt niet. De oppas woont twee straten verderop, ze moest helemaal niet opgehaald worden.
karenm2
06-01-2025 om 00:27
Pimpelmees67 schreef op 05-01-2025 om 23:57:
[..]
Jij had ook kunnen bellen toen die 5 minuten er opeens 30 werden.
Klopt maar ik dacht ze weet dat ik onderweg ben en ondertussen deed ik mijn best om er zo snel mogelijk te zijn. Als ze zich zorgen maakte of er was iets aan de hand had ze wel mij kunnen bellen, moeder was niet nodig. Ik hoop tenminste dat die moeder niet al heel lang in mijn huis zat. Toen ik belde met de oppas heeft ze daar niks van gezegd maar ja ze heeft toen ook niet gezegd dat ze haar moeder nog zou gaan bellen dus weet ik veel.
Nick90
06-01-2025 om 00:29
karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:21:
[..]
Je zucht wel maar wat je schrijft klopt niet. De oppas woont twee straten verderop, ze moest helemaal niet opgehaald worden.
Ja maar de oppas moet natuurlijk wel zo onschuldig mogelijk worden neergezet als een 19 jarige die een drukke week heeft gehad en Miss de volgende dag wel weer naar haar bijbaantje moet terwijl dat in principe niet jouw probleem is , jij huurt haar in, dat ze haar moeder in jouw huis binnenlaat zou ook niet blij van worden. Er was verder blijkbaar niks met de kinderen, de oppas hoefde niet nog 10 km door de polder op haar fietsje alleen in het donker, je was maar 1 uur later thuis en ze wist dat je onderweg was.
troelahoep
06-01-2025 om 00:33
karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:07:
[..]
Ja dat zou ik niet weten. Toen ik 19 was zorgde ik al heel lang voor mezelf en vroeg niemand waar ik was. Ook niet nodig.
Maar ik vind het ook niet abnormaal ofzo dat ze dat aan haar moeder laat weten. Wel dat ze haar moeder in huis haalt.
Is het nu niet zo dat je je schaamt voor de moeder van de oppas? Dat kan ik me goed voorstellen, maar ze weet het nu eenmaal toch wel wat er is gebeurd dus in die zin maakt dat niet veel meer uit.
Wat had je oppas dan moeten doen. Iemand van 19 jaar is misschien wel meerderjarig, maar niet vreselijk volwassen en ervaren. Ik heb zelf ook een kind van 19, die zou ik in zo'n geval waarschijnlijk ook willen ophalen om half 2 's nachts.
In het belang van mijn eigen kind, maar ook om te checken of alles goed is bij het oppasadres. Want mijn kind is wel verantwoordelijk, maar in welke staat zou jij thuiskomen na zo'n toestand? Zou mijn kind wel opgewassen zijn tegen de situatie? Misschien was je nog wel dronken, vervelend, agressief, was het niet verantwoord om jou alleen te laten met je kinderen. Dat is geen vervelende bemoeienis, maar je mag blij zijn dat er mensen zijn die zich bekommeren om je gezin en dat er 19-jarigen zijn die op hun ouders kunnen steunen. Sterker nog, als mijn partner in een vergelijkbare situatie had moeten oppassen om wat voor redenen dan ook was ik misschien ook wel op komen dagen om mijn partner te steunen mocht dat nodig zijn. En die is echt geen meisje van 19.
Het spijt me voor je dat jij al jonge leeftijd op jezelf aangewezen was en kennelijk denkt dat dit normaal is.
karenm2
06-01-2025 om 00:34
Nick90 schreef op 06-01-2025 om 00:13:
[..]
Relax! Het was maar een paar uur, hopelijk lang genoeg om er er lering uit getrokken te hebben! Ja na 4 uur noodgedwongen ontnuchteren nadat je goed zat was ben je idd nog niet helemaal 100 maar wel zover ontnuchterd dat je weer weet wie en waar je bent. De black-out is voorbij dan maar je bent nog wel enigzins dronken. En wees blij dat je maar een paar uurtjes daar zat, met wat pech mag je de hele nacht blijven en das helemaal verwoestend voor jezelf. Doe gewoon rustig aan, niet overmatig zuipen waar je kinderen bij zijn en bij uitgaan wijn met water en cola/fris afwisselen en naar huis gaan als je op het randje zit. Liefst eerder, en dan thuis een theetje en wat eten en dan slapen.
Ja ik heb echt wel mijn les geleerd, dit laat ik nooit meer gebeuren. Bedankt voor je steun.
Max88
06-01-2025 om 00:41
karenm2 schreef op 05-01-2025 om 23:58:
[..]
Ze heeft correct gehandeld door bij de kids te blijven het is een goede oppas. Maar niet door haar moeder in huis te halen. Ik was zelf fout door te laat te zijn en daar had ik sorry voor gezegd. Ze mag daar dan nog boos over zijn maar er is geen reden om haar moeder erbij te halen.
Jawel en dat jij dat niet snapt is zorgwekkend en weinig empathisch voor het misbruik van de oppas. Als jij niets meer weet en bent opgepakt, was je behoorlijk de weg kwijt en geen haar op mijn hoofd die jou dan in beschonken toestand bij mijn dochter laat of zelfs bij je eigen kinderen. Je boft dat ze niet nog eens de politie heeft gebeld.
karenm2
06-01-2025 om 00:44
Mlah! schreef op 06-01-2025 om 00:17:
[..]
Wat is er eigenlijk met je gebeurd? Want om 18:00 uur was je nog thuis en om 21:00 uur zat je in een cel. Dan is het in best korte tijd helemaal misgegaan.
Heb je er überhaupt nog een herinnering aan die tijd tussen thuis en politiebureau?
Ik kan me herinneren dat het in mijn hoofd heel slecht ging. Veel stress en drukte. Dat ik toch wat van de avond wilde maken en mijn hoofd wilde stil leggen. Ik dacht nog een paar shotjes jenever dan ga ik wat eten en als ik me dan beter voel ga ik echt nog stappen anders ga ik weer naar huis. Toen ben ik de controle verloren en ging ik steeds meer shotjes nemen en ik ben ook een paar keer gevallen. Daarna weet ik het niet meer. Totdat ik plots in de cel geduwd werd en toen werd ik heel bang en ging door het lint en toen zei de politie dus je bent hier voor openbare dronkenschap je moet rustig worden als je jezelf weer in de hand hebt mag je weer gaan.
Zo zien jullie trouwens ook dat ik niks ontken ik zie dat het echt heel fout was. Maar het was 1 incident en ik laat het niet opnieuw gebeuren.
Max88
06-01-2025 om 00:45
karenm2 schreef op 06-01-2025 om 00:13:
[..]
Ja dat is waar ik had haar niet moeten vertellen wat er aan de hand was, gewoon sorry en ik kom eraan. Ik dacht dat ik haar wel kon vertrouwen maar dat was fout gedacht.
Jij was hier degene die niet te vertrouwen was. Niet je oppas die is gebleven. Je begrijpt er helemaal niks van.
Madamecannibale
06-01-2025 om 02:33
Nick90 schreef op 06-01-2025 om 00:29:
[..]
Ja maar de oppas moet natuurlijk wel zo onschuldig mogelijk worden neergezet als een 19 jarige die een drukke week heeft gehad en Miss de volgende dag wel weer naar haar bijbaantje moet terwijl dat in principe niet jouw probleem is , jij huurt haar in, dat ze haar moeder in jouw huis binnenlaat zou ook niet blij van worden. Er was verder blijkbaar niks met de kinderen, de oppas hoefde niet nog 10 km door de polder op haar fietsje alleen in het donker, je was maar 1 uur later thuis en ze wist dat je onderweg was.
Je doet het alsof de oppas een professionele gastouder is, dat is ze niet. Maar om even met jouw verhaal mee te gaan. Als ze dat wel was en er belt een ouder dat ze een uur later is omdat ze in de cel zat. En die ouder is duidelijk nog dronken dan zou de gastouder ook actie ondernemen.
Anoniemer
06-01-2025 om 04:58
Mijn god, wat een discussie zeg, over die oppas. Ik hoop voor je dat er überhaupt nog eentje te vinden is na zo'n verhaal en de verwijten achteraf. Ik zou er zelf al geen zin in hebben, en even een buurmeisje vragen kun je ook vergeten denk ik.
Biebel
06-01-2025 om 06:13
Voor Nick90, die zo zijn best doet om Karen te verdedigen: als moeder van een 19-jarige die tot 1 oppast, verwacht je je kind om 1.10 thuis. Als ze dat niet is, dan ben je bezorgd. Dan is het niet maar een uurtje te laat, maar een heel uur later dan verwacht midden in de nacht.
Bovendien, de moeders van de kinderen waar mijn dochter oppaste, vonden het juist een voordeel dat ik in de buurt woonde. Die wisten juist dat dochter mij kon bellen als ze het even niet wist. Of als er een auto nodig was, of hulp met iets waar de moeder zelf niet vooraf aan dacht om dat uit te leggen.
In zo’n situatie zou ik zeker ook gekomen zijn. Omdat het heel akelig is als de oppasmoeder niet bereikbaar is, dronken belt met een verhaal over een politiecel en dan nog steeds niet komt opdagen op het beloofde tijdstip. Al was het maar om mijn dochter gerust te stellen.
Dat heeft absoluut niets te maken met roddelen. Dat is wat Karen er zelf van maakt. Omdat zij zelf zeker zou roddelen over buurvrouwen die door de politie in de cel gestopt worden om af te koelen? Omdat ze diep van binnen voelt dat ze toch echt volledig uit de bocht gevlogen is? Omdat het makkelijker is om te mopperen op de oppas en haar moeder, dan kritisch naar zichzelf te kijken? Omdat de moeder van oppas heel scherp verwoord wat Karen zelf eigenlijk ook vindt maar verstopt omdat ze dan moet toegeven dat ze een drank- en stressprobleem heeft?
De reden weet ik niet, maar de mogelijkheden zie ik hier allemaal langskomen.
Voor Karen; misschien kun je de mensen/de kroeg waar wie je was om te drinken, vragen om beelden(*) of een gesprek over waarom de politie je opgepakt heeft. Dat kan je inzicht geven in hoe heftig dronken je was. Misschien dat dát je helpt om helemaal om (Hulp te zoeken bij het) stoppen met drinken.
(*) Dat laatste is het advies wat politie en kinderartsen van de eerste hulp aan ouders geven van kinderen die dronken op de eerste hulp komen of moeten worden opgehaald; maak foto’s en filmpjes, zodat je de betreffende dronkelap kunt laten zien hoe heftig die dronkenschap was. Want ze zullen het een dag later altijd ontkennen en bagatelliseren. Dat zie je hier ook.
Joszy
06-01-2025 om 06:32
Ik vind het heel interessant dat het zo gaat over die oppas. Eigenlijk is dat compleet irrelevant toch? Die was er voor 1 avondje.
TO heb je het goede advies van moederkareltje gelezen? Dat verzuipt tussen de hele discussie over de oppas. Maar aan wat de oppas deed kun jij niks veranderen, aan je eigen gedrag wel.