Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe tonen dat ik goede ouder ben

Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:39:

[..]

Ja over dingen erbij halen gesproken. Ik verwacht van een oppas dat zij in staat is om een telefoon te bedienen en 3 cijfers in te tikken en te spreken en om medische hulp te vragen. Als dat al te moeilijk is moet je niet op kindjes passen. Grappig wel dat de oppas nu gereduceerd wordt tot arm onwetend en onverantwoordelijk kindje die echt haar moeder nodig heeft want een half uurtje is al teveel voor haar arme breintje.

Dus jij laat een 4-jarige alleen de ambulance ingaan en alleen in 't ziekenhuis liggen zonder ouder of babysit?

Op zo'n moment wil ik toch écht die moeder kunnen bereiken zodat zij naar 't ziekenhuis kan.

Maar tja, dan moet die moeder natuurlijk niet volslagen leplazarus in een politiecel liggen.

Als een kind bij 't KDV of op school zit verwacht 't KDV of de school ook dat ouders bij noodgevallen bereikbaar zijn. En niet leplazarus in een politiecel liggen.

Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:30:

[..]

Kind is 19, een uur is nou ook weer niet zo wereldschokkend. En ja dit zijn de oppas haar klanten, dat er een een uur te laat komt wil niet zeggen dat je dochter meteen getraumatiseerd is wel? en dankbaar voor wat? To had ook gewoon een uur extra of dubbel kunnen betalen. En na 4 uur geen alcohol en opgesloten zitten ben je goed genoeg om te laten lopen volgens de politie zelf. Ik veronderstel dat TO al genoeg schaamte voelt en ik zie geen reden om dat er extra in te wrijven of de oppas een veer in der reet te steken.

Nou, die oppas is ze kwijt en ze is boos op haar en haar moeder dus dat excuus zal er idd niet komen. Haar keuze. 

Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:42:

[..]

Volgens afspraak en kreeg daar waarschijnlijk ook gewoon voor betaald, het is niet TO haar probleem dat de oppas de volgende dag nog plannen heeft. Dat ze baalt kan, maar om nou over een uur te balen denk ik dat kinderopvang niet jouw ding is

Kinderopvang? Dat kind past in de avonduren een paar uur op om wat bij te verdienen. Zoals heel veel pubermeiden doen. 

Pimpelmees67 schreef op 05-01-2025 om 23:47:

[..]

Kinderopvang? Dat kind past in de avonduren een paar uur op om wat bij te verdienen. Zoals heel veel pubermeiden doen.

Waarschijnlijk nog aan een hongerloon ook  . Zoals elke gemiddelde puber. Waarbij de vraag ook nog speelt of dat kind - gezien de ruzie, discussie en de schitterende "nuchterheid" van opstartster - wel betaald is.

Marty1984 schreef op 05-01-2025 om 23:44:

[..]

Dus jij laat een 4-jarige alleen de ambulance ingaan en alleen in 't ziekenhuis liggen zonder ouder of babysit?

Op zo'n moment wil ik toch écht die moeder kunnen bereiken zodat zij naar 't ziekenhuis kan.

Maar tja, dan moet die moeder natuurlijk niet volslagen leplazarus in een politiecel liggen.

Eh nee, jij past op dus jij lost het op. En natuurlijk kun je dan gewoon je mond opendoen en zeggen dat moeders uit is en haar naam en gegevens doorgeven en de hulpdiensten lossen dat dan verder op. Hoe denk je dat ouders die alleen thuis zijn met zo'n situatie omgaan? Als de oppas zelf niet kan bedenken wat zij in deze situatie moet doen vraag ik me echt af wat ze dacht. Noodsituaties wachten niet even tot oppas een ouder gesproken heeft, die vereisen direct handelen, ook van de oppas dus ook al is ze nog maar 19. 

Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:39:

[..]

Ja over dingen erbij halen gesproken. Ik verwacht van een oppas dat zij in staat is om een telefoon te bedienen en 3 cijfers in te tikken en te spreken en om medische hulp te vragen. Als dat al te moeilijk is moet je niet op kindjes passen. Grappig wel dat de oppas nu gereduceerd wordt tot arm onwetend en onverantwoordelijk kindje die echt haar moeder nodig heeft want een half uurtje is al teveel voor haar arme breintje.

Niet de oppas gaan affakkelen, die heeft prima gehandeld. Dat is wat er gebeurt als mensen wel een support system hebben. Dan ga je iemand om ondersteuning vragen als je het even niet meer weet omdat degene voor wie je oppast zich niet aan de afspraken houdt en waarschijnlijk niet heel nuchter gebeld heeft dat ze er echt zo aankomt.

Dat zou die van mij ook doen. En als het dan gewenst is, dan ga ik die kant op. Want ik ben een goede ouder 😉. Zorgen houdt niet meteen op als ze 18 zijn

Marty1984 schreef op 05-01-2025 om 23:47:

[..]

Waarschijnlijk nog aan een hongerloon ook . Zoals elke gemiddelde puber. Waarbij de vraag ook nog speelt of dat kind - gezien de ruzie, discussie en de schitterende "nuchterheid" van opstartster - wel betaald is.

Ja en? Daar gaan ze zelf mee akkoord toch?  

Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:50:

[..]

Eh nee, jij past op dus jij lost het op. En natuurlijk kun je dan gewoon je mond opendoen en zeggen dat moeders uit is en haar naam en gegevens doorgeven en de hulpdiensten lossen dat dan verder op. Hoe denk je dat ouders die alleen thuis zijn met zo'n situatie omgaan? Als de oppas zelf niet kan bedenken wat zij in deze situatie moet doen vraag ik me echt af wat ze dacht. Noodsituaties wachten niet even tot oppas een ouder gesproken heeft, die vereisen direct handelen, ook van de oppas dus ook al is ze nog maar 19.

Ik neem aan dat een alleenstaande ouder dan iemand belt, een ouder of zo, om op het andere kind te passen, en dan met het zieke kind mee gaat naar het ziekenhuis.

Maar een kind kan ook flink ziek worden zonder dat 112 eraan te pas hoeft te komen. Als een kind wakker wordt met een flinke oorontsteking en koorts en huilt om zijn moeder, is het toch wel fijn als je die kan bereiken. En dat die nuchter genoeg is om voor dat kind te zorgen en er eventueel mee naar de HAP te gaan.

Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:51:

[..]

Ja en? Daar gaan ze zelf mee akkoord toch?

Dat ik als puber babysitte voor een hongerloon was één zaak.

Er stond ergens nergens in mijn contracten dat de opdrachtgever totaal onbereikbaar mocht zijn of zich leplazarus mocht zuipen.

Als de afspraak was "tot ten laatste 1 uur" stond ik om 5 voor 1 met mijn jas voor de deur om stipt door te gaan. Toedels en je zorgt maar dat je thuis bent.

karenm2

karenm2

05-01-2025 om 23:55 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 05-01-2025 om 20:53:

[..]

Maar je had gezegd 5 minuten. Ik zou als oppas bang geweest zijn dat je dus ergens laveloos langs de weg lag of een ongeluk had gehad of iets dergelijks. En dat ze haar moeder gevraagd heeft wat nu te doen. Niet om te roddelen, maar uit bezorgdheid.

Maar dan had ze me toch eerst even kunnen bellen als ze dat dacht? Toen was ik weer bereikbaar en onderweg naar huis. 

Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:50:

[..]

Zeker belt de oppas, opvang, school, buurvrouw of vriendje moeder, opa en oma, wie dan ook die op je kind(eren) past, eerst 112 bij een noodgeval. 

Maar daarna toch gelijk de ouders? Ik had altijd een briefje op tafel liggen met de belangrijkste telefoonnummers waar wij te bereiken waren. 

Mlah! schreef op 05-01-2025 om 23:51:

[..]

Niet de oppas gaan affakkelen, die heeft prima gehandeld. Dat is wat er gebeurt als mensen wel een support system hebben. Dan ga je iemand om ondersteuning vragen als je het even niet meer weet omdat degene voor wie je oppast zich niet aan de afspraken houdt en waarschijnlijk niet heel nuchter gebeld heeft dat ze er echt zo aankomt.

Dat zou die van mij ook doen. En als het dan gewenst is, dan ga ik die kant op. Want ik ben een goede ouder 😉. Zorgen houdt niet meteen op als ze 18 zijn

Dus als jij een probleem op je werk hebt bel je je moeder om je te helpen? En die komt dan langs om je werkgever even te vertellen wat zij ervan vind?? Ik zou me als ouders beter eerst afvragen of mijn kind wel in staat is om op andermans kinderen te passen en of die weet wat hij/zij moet doen in geval van acute nood. Als het eerste instinct is om mama te bellen zou ik het sowieso afraden.

karenm2 schreef op 05-01-2025 om 23:55:

[..]

Maar dan had ze me toch eerst even kunnen bellen als ze dat dacht? Toen was ik weer bereikbaar en onderweg naar huis.

Jij had ook kunnen bellen toen die 5 minuten er opeens 30 werden. 

karenm2 schreef op 05-01-2025 om 23:55:

[..]

Als jij én al te laat bent én zo'n geschift verhaal ophangt aan telefoon én zegt "ik ben er binnen 5 minuten" verwacht ik je binnen 5 minuten.

Dan ben ik er wel klaar mee en ga niet nog 5 keer zitten bellen waar je nu weer blijft.

Dan wil ik je eventueel 10 minuten geven, maar na die 10 minuten is je krediet écht wel op.

karenm2

karenm2

05-01-2025 om 23:58 Topicstarter

krulliebollie schreef op 05-01-2025 om 21:02:

ik heb het al eerder geschreven maar ik vind ook dat de oppas correct gehandeld heeft. Ze is 19 en niet een moeder met verantwoordelijkheden en een fulltime baan. Kom op zeg. Het is logisch dat zij zich zorgen maakt als de moeder laveloos in de cel heeft gezeten vanwege opvallend gedrag ( wat voor gedrag weten we niet want dat kan TO zich niet herinneren).
TO je hebt heel veel op orde, ga ook dit aan. Je stress, je spanningen en daarbij gepaard gaande alcoholgebruik.
Veilig thuis kan ook bellen als ze een melding hebben gekregen. Als het de eerste melding is zullen ze er geen bloedspoed op zetten tenzij de politie een heftige melding heeft gedaan. Maar dat had je dan ook wel van de politie vernomen.
Sowieso komt jeugdzorg echt niet meteen kijken. Veilig Thuis zal altijd proberen om vrijwillige hulp in te zetten en als jij daar voor open staat en aan meewerkt komt heel jeugdzorg niet kijken.

Ze heeft correct gehandeld door bij de kids te blijven het is een goede oppas. Maar niet door haar moeder in huis te halen. Ik was zelf fout door te laat te zijn en daar had ik sorry voor gezegd. Ze mag daar dan nog boos over zijn maar er is geen reden om haar moeder erbij te halen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.