karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen
Nick90
05-01-2025 om 23:01
Marty1984 schreef op 05-01-2025 om 23:00:
Dat 19-jarig kind heeft waarschijnlijk ook de hele week gewerkt of gestudeerd en opstartster zou "ten laatste om 1 uur" thuis zijn.
Ik zou de uren en minuten na middernacht als babysit toch ook zitten aftellen waar moeder blijft uit verveling, vermoeidheid en omdat ik naar huis wil.
Als moeder er dan nog altijd niet is om 1 uur word ik waarschijnlijk ook ongerust en ga iemand bellen. Of minstens mijn moeder verwittigen dat ik nog niet dadelijk thuis ben.
😂 dan moet dat 19 jarige kind zich niet aanbieden als oppas als ze het eigenlijk niet aan kan. Op kinderen passen is een serieuze zaak en iemand die de uurtjes aftelt tot ze naar huis kan omdat ze de hele week al druk was moet gewoon een ander baantje zoeken, bij voorkeur iets waar je geen verantwoordelijkheid hebt.
Pimpelmees67
05-01-2025 om 23:03
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:00:
[..]
Ze spreken af tot 01.00, to belt om 01.30 en komt een half uur later thuis, in totaal is dat dus maar 1 uur, geen 4 uur waarin de oppas niet wist waar to was en/of dat ze überhaupt nog in leven was. Vind je je moeder uitnodigen in het huis van je klant die dan vervolgens je klant gaat bedreigen omdat zij een uur te laat is echt helemaal normaal?
Wie zegt dat oppas moeder heeft uitgenodigd?
kenfan
Je toont aan dat je een goede moeder bent als je erkent dat je hulp nodig hebt en daarvoor openstaat. Ik spuug ook niet in een wijntje ,maar als je je toevlucht moet nemen tot alcohol om "alles even te vergeten" en ladderzat wordt, is dat een teken dat je het nu even(?) niet meer aan kunt. Dat is geen schande, maar je hakken in het zand zetten, mensen met goede bedoelingen wegjagen, gaat alleen averechts werken.
Ik vind jou geen slechte moeder, maar wat je schrijft is heel zorgelijk. Dat zullen oppas en haar moeder ook vinden.
Mlah!
karenm2 schreef op 05-01-2025 om 22:30:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik moest er wat langer over nadenken ofzo maar ik vind het wel juist wat je schrijft want dat is ook wat ik bedoel en hoe ik het voel. Ik wil ook niet weerstand opwekken of de indruk geven dat ik geen schuldbesef heb want dat is wel zo. Ik wil mijn eigen aandeel ook niet kleiner maken, maar ik wil gewoon niet aangevallen en bedreigd worden hier (of door de moeder van mijn oppas van 19 die ze plots in huis had gehaald). En het is ook gewoon niet waar dat ik een slechte moeder ben. Of dat veilig thuis n odig is voor mijn kids.
Wat jammer. Ik dacht even dat het kwartje gevallen was. En toen kwam de "ja maar" die alles weer ontkrachtte.
Nick90
05-01-2025 om 23:06
Pimpelmees67 schreef op 05-01-2025 om 23:03:
[..]
Wie zegt dat oppas moeder heeft uitgenodigd?
Blijkbaar zat moeder daar in huis en aangezien TO niet thuis was om haar te binnen te laten en de kinderen sliepen lijkt mij de enige mogelijkheid dat ma hiervan op de hoogte was door haar dochter en iemand heeft die moeder binnengelaten en alles verteld
Pimpelmees67
05-01-2025 om 23:10
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:06:
[..]
Blijkbaar zat moeder daar in huis en aangezien TO niet thuis was om haar te binnen te laten en de kinderen sliepen lijkt mij de enige mogelijkheid dat ma hiervan op de hoogte was door haar dochter en iemand heeft die moeder binnengelaten en alles verteld
Zucht. Meest logisch is dat moeder haar op zou halen en dus thuis zat te wachten. Als dochter dan laat weten dat het later wordt omdat TO in de cel zat, zouden heel veel moeders hetzelfde doen.
Nick90
05-01-2025 om 23:17
Pimpelmees67 schreef op 05-01-2025 om 23:10:
[..]
Zucht. Meest logisch is dat moeder haar op zou halen en dus thuis zat te wachten. Als dochter dan laat weten dat het later wordt omdat TO in de cel zat, zouden heel veel moeders hetzelfde doen.
Toen TO belde stond ze alweer buiten. Maar jij denkt dus dat de moeder van de oppas haar op zou halen en dat het dan dus heel normaal is dat TO bij thuiskomst ook de moeder van volwassen oppasmeisje aantreft die zich vervolgens met van alles bemoeit omdat ze boos is dat haar dochter niet op tijd klaar was? En toen TO belde stond ze alweer buiten en duurde het nog 30 min tot ze thuis was.
En ik verwacht van een oppas dat die capabel is en zelf lastige situaties weet op te lossen, daar betalen we ook voor, dat de oppas een zware week heeft gehad is niet mijn probleem. Wat de moeder van de oppas vind is ook niet mijn probleem en als zij een melding zou maken zou ik ze afdoen als gekkies.
Maar blijkbaar mag je van een de jeugd van nu niet meer verwachten dat ze zelfstandig kunnen denken en relativeren. Ik hoor echt te vaak van jongelui van nu dat ze het mentaal niet aankunnen om meer dan 3 dagen per week te werken. Dit is daar weer een mooi voorbeeld van.
Moederkareltje
05-01-2025 om 23:23
Ik ga jou de gouden tip geven.
Jouw angst is nu een instantie die zich gaat bemoeien, op een negatieve manier, begrijp ik uit het verhaal. Het allerslimste om te doen is in de periode tot je daadwerkelijk personen van veilig thuis over je vloer krijgt alle drank laten staan. Dan kun je met droge ogen zeggen dat je zelf ook geschrokken bent van het incident en dat je de alcohol nu sindsdien hebt laten staan. Dat jij dat op je eigen kracht kan zegt dat jij in ieder geval geen drankprobleem hebt. Die rode vlag vinken ze dan vast van hun kaart. Iemand met een drankprobleem zou namelijk niet 6 weken, stel het bezoek is over 6 weken, op eigen kracht de drank kunnen laten staan. Die zou zeggen nee ik moet alleen wat minderen of nee ik moet minder glaasjes nemen, ik ben geminderd, ik drink alleen op vrijdag en zaterdag, ik heb geen probleem, ik had alleen stress, ik drink niet meer zoveel etc etc etc, alle excusen passeren de revu.. Als jij je echt zoveel zorgen maakt en geen drankprobleem hebt waarom stop je dan niet in ieder geval tot ze langskomen? Gegarandeerd succesvol. Asjeblieft voor mijn gouden tip.
wil40
05-01-2025 om 23:27
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:00:
[..]
Ze spreken af tot 01.00, to belt om 01.30 en komt een half uur later thuis, in totaal is dat dus maar 1 uur, geen 4 uur waarin de oppas niet wist waar to was en/of dat ze überhaupt nog in leven was. Vind je je moeder uitnodigen in het huis van je klant die dan vervolgens je klant gaat bedreigen omdat zij een uur te laat is echt helemaal normaal?
"Maar" één uur te laat en midden in de nacht wachten op een dronken moeder. We verschillen van mening, ieder zijn ding, ik zou me kapot schamen na zo'n avond en de dames dankbaar zijn dat ze er waren voor mijn kinderen. Je haalt er nu van alles bij wat ik wel of niet normaal zou vinden. Je hebt het over een "klant", nou als dit de klant is van mijn dochter dan hoop ik dat de rest van haar "klanten" beter met haar omgaat.
Nick90
05-01-2025 om 23:30
wil40 schreef op 05-01-2025 om 23:27:
[..]
"Maar" één uur te laat en midden in de nacht wachten op een dronken moeder. We verschillen van mening, ieder zijn ding, ik zou me kapot schamen na zo'n avond en de dames dankbaar zijn dat ze er waren voor mijn kinderen. Je haalt er nu van alles bij wat ik wel of niet normaal zou vinden. Je hebt het over een "klant", nou als dit de klant is van mijn dochter dan hoop ik dat de rest van haar "klanten" beter met haar omgaat.
Kind is 19, een uur is nou ook weer niet zo wereldschokkend. En ja dit zijn de oppas haar klanten, dat er een een uur te laat komt wil niet zeggen dat je dochter meteen getraumatiseerd is wel? en dankbaar voor wat? To had ook gewoon een uur extra of dubbel kunnen betalen. En na 4 uur geen alcohol en opgesloten zitten ben je goed genoeg om te laten lopen volgens de politie zelf. Ik veronderstel dat TO al genoeg schaamte voelt en ik zie geen reden om dat er extra in te wrijven of de oppas een veer in der reet te steken.
Marty1984
05-01-2025 om 23:32
wil40 schreef op 05-01-2025 om 23:27:
[..]
Niet alleen met haar. Ook met haar kinderen.
Als één van de 2 kinderen zwaar ziek geworden was had de babysit moeder niet eens kunnen bereiken tussen 9 en 1 à half 2. En was moeder niet in staat geweest om thuis te komen en naar een arts / het ziekenhuis te gaan met kind.
Wie had het dan moeten oplossen? Die 19-jarige zonder rijbewijs én verantwoordelijk voor 2 kinderen? (Kind 2 maar ergens dumpen terwijl je als 19-jarige met je moeder en een kind van een ander naar het ziekenhuis rijdt?)
Pimpelmees67
05-01-2025 om 23:36
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:30:
[..]
Kind is 19, een uur is nou ook weer niet zo wereldschokkend. En ja dit zijn de oppas haar klanten, dat er een een uur te laat komt wil niet zeggen dat je dochter meteen getraumatiseerd is wel?
Dat kind van 19 zat er al vanaf een uur of 6. En moest misschien de volgende dag om 8 uur weer bij haar zaterdagbaantje zijn.
Ik vul ook maar in hoor, maar dat oppas hiervan baalt vind ik echt niet raar.
wil40
05-01-2025 om 23:37
Nick90 schreef op 05-01-2025 om 23:30:
[..]
Kind is 19, een uur is nou ook weer niet zo wereldschokkend. En ja dit zijn de oppas haar klanten, dat er een een uur te laat komt wil niet zeggen dat je dochter meteen getraumatiseerd is wel?
Getraumatiseerd is een groot woord, geen ervaring mee gelukkig. Mijn werkgevers komen niet dronken op de werkvloer en zijn gewoon op tijd.
Nick90
05-01-2025 om 23:39
Marty1984 schreef op 05-01-2025 om 23:32:
[..]
Niet alleen met haar. Ook met haar kinderen.
Als één van de 2 kinderen zwaar ziek geworden was had de babysit moeder niet eens kunnen bereiken tussen 9 en 1 à half 2. En was moeder niet in staat geweest om thuis te komen en naar een arts / het ziekenhuis te gaan met kind.
Wie had het dan moeten oplossen? Die 19-jarige zonder rijbewijs én verantwoordelijk voor 2 kinderen? (Kind 2 maar ergens dumpen terwijl je als 19-jarige met je moeder en een kind van een ander naar het ziekenhuis rijdt?)
Ja over dingen erbij halen gesproken. Ik verwacht van een oppas dat zij in staat is om een telefoon te bedienen en 3 cijfers in te tikken en te spreken en om medische hulp te vragen. Als dat al te moeilijk is moet je niet op kindjes passen. Grappig wel dat de oppas nu gereduceerd wordt tot arm onwetend en onverantwoordelijk kindje die echt haar moeder nodig heeft want een half uurtje is al teveel voor haar arme breintje.
Nick90
05-01-2025 om 23:42
Pimpelmees67 schreef op 05-01-2025 om 23:36:
[..]
Dat kind van 19 zat er al vanaf een uur of 6. En moest misschien de volgende dag om 8 uur weer bij haar zaterdagbaantje zijn.
Ik vul ook maar in hoor, maar dat oppas hiervan baalt vind ik echt niet raar.
Volgens afspraak en kreeg daar waarschijnlijk ook gewoon voor betaald, het is niet TO haar probleem dat de oppas de volgende dag nog plannen heeft. Dat ze baalt kan, maar om nou over een uur te balen denk ik dat kinderopvang niet jouw ding is