Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hielden jullie rekening met de uitgerekende datum bij het zwanger worden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@izar

LOL
Enne, ja toch wel.

Jimpe

Jimpe

13-12-2010 om 11:38

Ik ook

Wij hebben er wel rekening mee gehouden, in december en januari hebben we in totaal al 23 verjaardagen naast de andere feestdagen, in januari zelfs 6 achter elkaar. En allemaal dierbare mensen waar we graag naar toe gaan voor hun verjaardag. Dus toen wij hadden besloten dat we graag een kindje wilden hebben we bewust gewacht tot de uitgerekende datum in februari zou vallen, de tweede maand was ik zwanger en oudste is dan ook van maart. Bij de andere drie kinderen kwam het zo uit dat we nog een kindje wilden, maar toen we dat besloten hadden was de december/januari periode nog niet aan de orde.

Brianna F

Brianna F

13-12-2010 om 13:17

Nee

Als ik dat had gedaan was mijn middelste niet tegelijkertijd met haar vader jarig en was ik van de jongste niet uitgerekend op de verjaardag van oudste. (Tis dat ik met 38 weken ben ingeleid, want anders......)

Brianna F

Brianna F

13-12-2010 om 13:18

Aanvulling

Ik had ook nog een miskraam tussen 2de en derde, daarvan was ik uitgerekend op mijn verjaardag.

Hanne.

Hanne.

13-12-2010 om 15:53

Nee

Nee, nooi ook maar een seconde rekening mee gehouden.

Wel 3x Shit geroepen toen ik er achter kwam wat de uitgerekende datum was (verjaardag papa, sinterklaas en midden in de zomervakantie).

Maar goed, geen van drieen lijkt er problemen mee te hebben. Plannen was ook niet goed mogelijk geweest aangezien ik maar 3-4 keer per jaar ongesteld ben. Dan betekent een keertje overslaan ineens wel een hele grote sprong.

anne

anne

13-12-2010 om 20:16

Uitspraak mark tuitert hierover

In het Volkskrantmagazine van vorig weekend zei schaatser Mark Tuitert hier prachtige dingen over. Ik heb het bewaard en ga het even over typen, zo mooi en wijs vond ik het.

Interviewster vraagt: begin dit jaar, vlak voor Vancouver, bleek dat Helen zwanger was. Hadden jullie niet overwogen pas na de spelen aan kinderen te beginnen?

Mark: Als je zo denkt, voel je je wel heel veel groter dan de natuur, hoor. De natuur beslist. Dat hebben we zelf ondervonden: na 17 weken kreeg Helen een miskraam. Willekeur van de natuur.

Interviewster: Dat zie je zo?

Mark: Ja. Ik kom van de boerderij, daar maak je het dagelijks mee. Het ene dier redt het wel, het andere niet. Mededogen en sympathie zijn mooie menselijke waarden, maar de natuur heeft er geen boodschap aan. Wij zoeken instinctmatig naar een verklaring voor wat ons overkomt. Dat is het lastige van mens-zijn: accepteren dat iets soms geen reden heeft. En dat niet alles planbaar is, zoals het ideaal van de moderne maatschappij wil.

Asa Torell

Asa Torell

13-12-2010 om 20:37

Nee

en dat terwijl ik wel heel berekenend bezig ben geweest met pas proberen zwanger te worden als ik dacht dat een periode minder functioneren door misselijkheid oid. niet al te slecht uitkwam. De einddatum hield me een stuk minder bezig. En gestopt met proberen was ik zowiezo niet!
Dit alles de vorige keren, op dit moment ben ik alleen maar voor de 'nu of nooit' bezig zonder een seconde aan dit soort overwegingen te doen.
Trouwens Petal, ik duim voor je dat er snel nog meer schot in de zaak blijkt te zitten bij jullie!

soepstengel

soepstengel

13-12-2010 om 22:33

Bij de eerste wel.

Want toen we gingen trouwen wilde ik neit met een dikke buik in mn trouwjurk, dus even wachten, en toen bleek als we zouden starten en het lukte ineens dat ik dan met kerst zou bevallen; met alle verjaardagen van de zussen/vrienden/trouwdag van mijn ouders en nog de feestdagen erbij...wilde ik wachten tot januari.
Dan hadden we een jaar voor we weer bij december waren
Ze is van begin juni.
Nummer 2 wilde ik veel eerder dan man dus toen zij 9 maanden was vroeg ik lichtelijk wanhopig aan man wat hij dan als ideaal leeftijdsverschil zag; "nou, 1,5 jaar"Eeeh...man...je bent 9 maanden verder hoor eer nr 2 er is en dan is het 1,5 jaar??
Dus aan de slag en; zoon is 1 week voor dochter dr 2e verjaardag geboren( ook niet handig, hahha) Al was ik heel blij dat er nog een week tussen zat.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2010 om 23:46

Tango

Als wij de geboortedata van onze dochters vertellen moeten mensen altijd lachen: 3-3-'91 en 1-1-'93.

Merel78

Merel78

14-12-2010 om 11:59

Nee

Hier ook niet, beide keren. Bij de eerste was ik de derde maand zwanger (en ze is geboren op 1 mei, al zag het er eerst naar uit dat het koninginnedag zou worden). De tweede duurde iets langer en is uitendelijk van februari. We hebben bij hem nog wel overwogen om de decembermaand over te slaan, maar dat wilde ik toen uiteindelijk toch niet. Achteraf ben ik wel blij dat hij niet van december is trouwens (want feestdagen en een hoop verjaardagen). En wat dat plannen betreft: volgens mij kun je niks plannen. Het duurt zolang als het duurt. Een vriendin van mij was bij de eerste pas na ruim een jaar en enkele miskramen verder zwanger. Bij de tweede hadden ze dus al ingecalculeerd dat het ook wel weer even kon duren. Prompt was ze gelijk (blijvend) zwanger. En dus rond het einde van het jaar uitgerekend (29e of 30e of zo). Vriendin dacht dat het wel sinterklaas kon worden (want eerste was bijna 5 weken te vroeg), toen dat niet gebeurde dacht ze dat het wel een kerstkindje zou worden, maar uiteindelijk kwam het kindje op 1 januari

groetjes, Merel

Merel78

Merel78

14-12-2010 om 12:02

Aanvulling

Overigens, onze kinderen hebben prachtige verjaardagsdata, gezien de verjaardagsspreiding van onze (vrij grote) familie. We mogen dus zeker niet klagen, maar was het anders geweest dan was het anders.

groetjes, Merel

Malihu

Malihu

14-12-2010 om 12:22

Bij eerste niet, bij tweede wel

Bij de eerste totaal niet over nagedacht. Was toen 25 december uitgerekend, maar de baby kwam al veel eerder, op de verjaardag van mijn zus.....

Aangezien mijn zus en 2 van haar kinderen ook al in december jarig zijn hebben we er bij de tweede wel rekening mee gehouden.

Zijn pas begonnen met proberen vanaf mei geloof ik, zodat we heel wat kansen hadden voordat het weer een decemberbaby zou worden
Uiteindelijk was ik van de tweede uitgerekend met pasen, maar ook deze baby kwam een stuk eerder, namelijk op mijn eigen verjaardag......

Je kan dus een beetje rekening houden met de periode waarin je zwanger probeert te raken, maar in ons geval blijkt dus dat er niets te plannen valt!

Ik vind het overigens wel bijzonder dat ik 2 keer op dezelfde datum als mijn moeder bevallen ben

Mijn zus vond het vroeger trouwens altijd erg vervelend dat ze erg dicht bij Sinterklaas jarig was en vroeg mijn ouders altijd hoe ze dat nou toch zo hadden kunnen doen. 1 van haar eigen kinderen is op 2 december jarig.....

Poppy

Poppy

14-12-2010 om 15:04 Topicstarter

Anne

Helemaal waar, wij hebben er niets over te zeggen. Kunnen alleen hopen dat het goed gaat.

Poppy

Poppy

14-12-2010 om 15:05 Topicstarter

Asa

Dank je Jij ook succes met de overweging.

Aatje77

Aatje77

15-12-2010 om 14:32

Nee,,,,

Daar hebben we totaal geen rekening mee gehouden. Je weet toch van te voren niet of het die maand raak zal zijn (als het allemaal op de normale manier gaat).

En Petal even ot...

Ik was ook op 16 december (2007) uitgerekend en ben ook bevallen op 25 december. Ik was het toen zo zat dat het me niets meer kon schelen dat het eerste kerstdag was. Het had ook wel iets heel speciaals zo in die kerstnacht, zoon kreeg meteen na de geboorte een lichtblauw kerstmutsje op van het ziekenhuis....

Poppy

Poppy

15-12-2010 om 20:23 Topicstarter

Aatje

Grappig, jouw zoon met precies dezelfde data. Mijn bevalling begon trouwens op 23 dec rond 7 uur dus ik was maar wat blij dat hij er eindelijk uitgetrokken werd zo'n 40 uur later!

Aatje77

Aatje77

16-12-2010 om 09:18

Petal

Pfoeh, 40 uur....

Ik liep al een paar dagen te rommelen maar het zette niet door, 's morgens 24/12 (nog maar eens) gestript en 's avonds rond een uur of acht had ik eindelijk het idee van ja, nu is het begonnen. 25/12 om 02.50 uur is hij geboren.

kaatje43

kaatje43

21-12-2010 om 23:03

Petal

Was het wel van plan. Oudste is geboren begin januari en het leek mij heerlijk om een zomerkindje te krijgen. Als ik geen miskraam had gekregen was dat ook gelukt. De volgende werd op 2 december geboren en wat was ik blij. Gelukkig laat niet alles zich plannen. En ja, ik heb ook heel veel opmerkingen gehoord van domme mensen dat ik beter had moeten plannen. Ach, ze zijn niet wijzer.

Wel en niet

bij de 1e wel, wilde perse niet de maand december en het werd ergens halverwege februari. Bij de 2e kon me het niks meer schelen en gezien het leeftijdsverschil (3,5 jaar ) wilde ik niet langer wachten. Kind werd op 17 december geboren, op zich prima dag en gelukkig niet met sinterklaas kerst of oud en nieuw.

Verbaasd

Wat veel mensen die daar niet over nadenken! Ben nogal praktisch aangelegd. Ik begon al een paar jaar van tevoren boeken te lezen over zwangerschap/ babie's/ tijdschriften (ouders van nu) en me in te lezen en op te passen op kids van vrienden/ familie. Je had toen nog een internet....

En ook heb ik enigszins rekening gehouden met de geplande datum. Maar bij het 2e kind niet meer trouwens, het komt wanneer het komt...En het interesseerde me helemaal niks meer wanneer die baby zou komen (19 dec. was de uitgerekende datum ) en kind kwam op 17 dec. Nou prima hoor.

Tink

Tink

22-12-2010 om 00:23

Welnee

We waren er al heel snel achter dat er helemaal niks te plannen valt . Tuurlijk denk je gaandeweg wel eens 'goh, die datum zou wel/niet handig zijn', maar dat kan je na een tijdje medische molen werkelijk helemaal niets meer schelen!
En mensen die daar opmerkingen over maken, tja... die weten, gelukkig voor hen, niet beter, denk ik dan maar.

Poppy

Poppy

22-12-2010 om 09:57 Topicstarter

Er is altijd wel wat te zeuren

Dat moet ik gewoon onthouden, het kan nooit goed zijn voor iedereen.

Mijn vader vertelde laatst dat schoondochter van zijn partner zwanger was en dat ze dat zo onverantwoord vonden. Ze is net klaar met haar studie en heeft net een baan voor 6 maanden gevonden, ze zijn net verhuisd naar een duurder huis, etc. Ze maakten zich echt zorgen over hoe dat zou gaan financieel. Dat werd een miskraam en eigenlijk waren vader en partner wel opgelucht. Heel erg sneu en ik hoop maar dat die schoondochter niet de echte gevoelens oppikt.

Wij staan ook op het punt om te verhuizen naar een groter huis en hopen ook nog een kindje te krijgen. Ik ben benieuwd wat de reacties naar ons zullen zijn als ik aankondig dat ik zwanger ben.

dc

dc

22-12-2010 om 12:47

Nou petal

"Wij staan ook op het punt om te verhuizen naar een groter huis en hopen ook nog een kindje te krijgen."

volgens mij gaan die 2 toch vaak samen hoor. Een mens erbij is een goede aanleiding voor een groter huis.

En de financiering doe je gewoon van de extra kinderbijslag!

Niet plannen

'goh, die datum zou wel/niet handig zijn', maar dat kan je na een tijdje medische molen werkelijk helemaal niets meer schelen!

daar kan ik in komen!

Hanny61

Hanny61

23-12-2010 om 12:00

Eind november uitgerekend

Bij mijn eerste kindje was ik eind november uitgerekend. Ik heb me heel erg druk gemaakt, dat hij misschien wel op 5 december ter wereld zou komen. Hij is 10 weken te vroeg geboren (in september) en uiteindelijk in april overleden. Achteraf heb ik me rotgeschaamd dat ik me met zo iets plats als een verjaardag op Sinterklaas heb beziggehouden. Wat zou ik er wat voor over hebben gehad om die verjaardag te vieren...

liora

liora

23-12-2010 om 12:20

Ach

Tja, dat is het stomme van plannen, je weet het niet natuurlijk.

Bij mij speelde de datum wel mee. Ik realiseerde me ineens dat als ik weer een poging zou wagen met mijn donor, de uitgerekende datum precies hetzelfde zou zijn als van mijn oudste en dat trok me over de streep het nog eens te proberen. Die poging mislukte en toen dacht ik 'maar goed ook, helemaal niet jeuk voor kinderen om zo dicht bij elkaar jarig te zijn.
De maand erna was het raak! Baby werd ruim drie weken te vroeg geboren, waardoor hun verjaardagen uiteindelijk maar drie dagen uit elkaar liggen.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Alsof

de natuur zich laat plannen?

Poppy

Poppy

24-12-2010 om 08:26 Topicstarter

Hanny

Oh wat vreselijk, ik heb eigenlijk spijt dat ik dit draadje ben begonnen want het haalt verdrietige gevoelens op en dat was nooit de bedoeling.

Hanny61

Hanny61

24-12-2010 om 09:20

Petal

Ach, Petal, zo had ik het ook niet bedoeld. Het roept ook niet echt verdrietige gevoelens op (al is deze periode natuurlijk bij uitstek geschikt om je daar in te wentelen). Ik wilde meer zeggen: druk maken over wanneer een geboortedag/verjaardag in het licht van leven en dood ineens een heel andere lading krijgt.
Meerdere mensen gaven dit al aan in dit draadje: je kunt niet alles plannen in het leven.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik, toen ik zwanger was van mijn derde kind en in eerste instantie begin juli was uitgerekend, het toch wel vervelend vond dat hij in de zomervakantie jarig zou zijn. Op grond van de echo is de uitgerekende datum aangepast naar eind juni en hij is half juni geboren, net voor de zomervakantie aan dus...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.