Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hielden jullie rekening met de uitgerekende datum bij het zwanger worden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nancy

Nancy

11-12-2010 om 18:13

Pijnlijk onderwerp want 14 weken te vroeg

Als ik zo'n draadje lees voel ik toch altijd even het litteken. Mijn dochters waren 14 weken te vroeg. Ik verwachtte eind november nog in de late herfst, het werd begin augustus nog hartje zomer.....
We wisten dat een tweeling gemiddeld 3 weken te vroeg zouden komen, maar 14 weken....
Dus alles was enigzins gepland was viel meteen in duigen. Ik was tot die tijd iemand die alles nauwkeurig plande en een heel duidelijk beeld had van hoe ik de toekomst zag, dat is inmiddels wel veranderd....

Petr@

Petr@

11-12-2010 om 19:15

Rekening mee gehouden

Wij hadden de mazzel dat beide keren dat we besloten hadden om het te proberen ik meteen zwanger was.
Oudste zoon is verwekt in januari en geboren in oktober. Toen ik na 15 maanden borstvoeding eindelijk weer ongesteld werd hebben we bewust januari niet gebruikt om zwanger te raken. In maart zou mijn man in het buitenland zijn dus het moest in februari gebeuren )) En dat is gelukt: jongste is in november geboren.

Margriet*

Margriet*

11-12-2010 om 21:13

Dat alles maar willen plannen

daar zit een allergie van mij. Het leven is maakbaar maar met grenzen...
Na 10 jaar om mij heen kijken ben ik erachter gekomen dat niet interessant is wanneer je zwanger bent maar of je zwanger kunt worden.
Zelf had ik niet te klagen (was drie keer snel zwanger en voorspoedig) en als ik dat al deed heb ik heel snel geleerd dit soort dingen niet meer uit te spreken. Voor velen is dit pijnlijk.
Vandaar dat ik moeite heb met dit soort geplan....

merene

merene

11-12-2010 om 21:20

Wel geprobeerd

We hebben wel geprobeerd om te plannen, maar kinderen laten zich niet plannen hebben wij geleerd. Wij vonden een verjaardag in het voorjaar wel leuk, maar dochter liet op zich wachten en kwam in september. Zoon kon niet wachten en kwam in december (tussen sint en kerst) i.p.v. in het voorjaar.
We zitten nu in een paar zeer chaotische weken, maar het geeft wel sfeer zo kerst- en verjaardagsversieringen door elkaar.
p.s. ze zijn nog steeds eigenwijs.

judiths mama

judiths mama

11-12-2010 om 21:25

Niet gepland...

2 broers die ik ken, zijn op dezelfde dag jarig. Dat is tot daar aan toe. Maar ze zijn ook nog eens jarig op 25
december. Vast niet gepland!

Ik kan ook niet zo goed tegen het plannen van zwangerschappen trouwens, ik was al blij dat ik eindelijk zwanger was. De maand of datum kon me niks schelen. Mijn meiden zijn trouwens allebei de 17e jarig. De ene in januari, de tweede in februari. De verloskundige vroeg al of ze moest boeken voor de derde op 17 maart

Petal ot

is je man nu om ? Zo ja, wat ontzettend leuk !

19e en 9e

dat zijn beide geboortedagen en die haal ik nu dus regelmatig door elkaar. Bij de jongste had ik een fotoalbum besteld, met het verkeerde getal er dus op, zo verstrooid ben ik gebleven overigens, echt niet normaal !
Ik moet dus eerst altijd nadenken als ik de geboortedata opschrijf.

emma43

emma43

11-12-2010 om 22:06

Niet echt

Op een gegeven moment wilde we wel kijken of we een kindje zouden kunnen krijgen,verder nergens over nagedacht.Bij de oudste was ik half januari uitgerekend,dicht bij de verjaardag schoonvader.Ze is eind januari geboren.De jongste had een millenium baby kunnen zijn,dat wilde we niet,dus daar wel rekening meegehouden,hij is in maart 2000 geboren.

Poppy

Poppy

11-12-2010 om 22:10 Topicstarter

Even voor de duidelijkheid

Hier dus (ook) geen geplan. Ik moet er niet aan denken. Het merendeel van jullie denkt er dus ook zo over. Gelukkig

Poppy

Poppy

11-12-2010 om 22:12 Topicstarter

Manda

Was jouw reactie op mij gericht? Of aan mensen die proberen te plannen? Want ik vond hem wel een beetje confronterend zo.

Welk reactie bedoel je?

mijn 1e in de draad ?

Ik vind het belachelijk als mensen gepland bezig gaan, dat het dan goed uitkomt met de kerstvakantie etc. Want doen ze dat dan met de agenda erbij, om te zien op welke maanden en dagen ze het maar beter niet kunnen doen ? Ja dat vind ik absurd. En ik vind het nog absurder dat jij commentaar krijgt op de geboortedatum van je zoon, dat is vast omdat ze even niets anders weten te vragen of te zeggen, want het slaat nergens op.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2010 om 22:38

Margriet

Bedankt dat je er bij stilstaat dat het pijnlijk kan aanvoelen. Ik vind het bijna frivool om er mee om te gaan of je er iets over te vertellen hebt. Maar misschien is dat onbewust ook wel een vorm van de 'goden bezweren'. Als je het gevoel hebt dat je er zeggenschap over hebt gaat het vast wel goed... zoiets.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-12-2010 om 22:43

Ik wel hoor

Bij de eerste gekeken wat de uitgerekende datum zou zijn als het meteen zou lukken. Als het niet meteen zou lukken dan hadden we een paar maanden gewacht.
Ik was na één keer zwanger (niet na één maand, na één keer). Echt mazzel gehad. Wel hebben we in ons achterhoofd gehouden dat als het niet makkelijk zou gaan, het niet meer zou uitmaken.
Bij de tweede ook enigszins gekeken, ook hier weer als niet zou lukken zouden we het een half jaar uitstellen. Die tweede keer vond ik spannender dan de eerste keer, inmiddels had ik in mijn omgeving meerdere mensen bij wie het een tweede keer niet lukte. In één keer raak. Nummer drie is zeer eigenwijs, hij kwam zonder dat we 'alles' hadden gedaan. Uitermate vruchtbaar stel zijn we . Ik besef dat we enorm geboft hebben. Maar waarom zou je wanneer je totaal onbevangen begint aan kinderen geen rekening houden met de uitgerekende datum? Ik begrijp dat wanneer het niet lukt of er ander verdriet is het helemaal niets uitmaakt, maar bij de eerste kan ik me voorstellen dat je wel kijkt naar de verwachte geboortedatum.

Poppy

Poppy

11-12-2010 om 22:49 Topicstarter

Manda

Ja die eerste. Omdat je zo 'je' schreef leek het net alsof je mij daarmee aansprak. Niet dus

Poppy

Poppy

11-12-2010 om 22:52 Topicstarter

Rosa

Wij hebben heel spontaan de voorbehoedsmiddelen achterwege gelaten, helemaal niet nagedacht over wat dan de uitgerekende datum zou zijn. Ik was veel te blij en vond het zo spannend dat ik daar geen seconde aan heb gedacht. Als ik dat well had gedaan had ik toch niets veranderd want in een keer raak verwachtte ik toch niet.

Poppy

Poppy

11-12-2010 om 22:55 Topicstarter

Oh manda

Zijn er nog niet maar hij zegt in ieder geval niet meer subiet nee. Ik wacht al minstens 2 jaar op mijn man dus als hij ooit zou willen dan kan de datum me niks schelen.

dc

dc

11-12-2010 om 23:29

Nee

Er zit een maand tussen de verjaardagen van mijn kinderen, en de volgende is uitgerekend rond de verjaardag van mijn oudste. Niet handig, maar volgens mij zijn we rond die periode gewoon hitsig ofzo

Vic

Vic

11-12-2010 om 23:31

Pelle

Op het moment dat ik jouw vraag las, moest ik weer even nadenken Daar had ik nog nooit bij stilgestaan, nr 1 is inderdaad van de 21e. Ik raak juist altijd in verwarring omdat de maand van nr 2 eerder komt dan die van nr 1. Misschien dat ik het nu wel ga onthouden.

Maylise

Maylise

12-12-2010 om 00:56

Nee

Mijn jongste dochter zou in een hele saaie periode in de winter geboren worden waarin niks anders gepland stond maar ze kwam met 27 weken al ter wereld. Nu is ze dus op 15 december jarig. Echt handig misschien niet maar dat maakt mij helemaal niks. Het had ook heel anders af kunnen lopen. Ik ben al heel blij dat we die dag überhaupt kunnen vieren.

Verder heb ik ook nooit wat gepland. Ze kwamen zoals ze kwamen.

Maylise

Fiorucci

Fiorucci

12-12-2010 om 07:44

Maylise

Inderdaad Maylise, blij zijn dat je die dag steeds weer kunt vieren, dat is mooi gezegd. Wanneer doet er niet toe.

Maylise?ot

Van welk jaar is jouw dochter?onze tweeling is ook van 15 december namelijk.

Maylise

Maylise

12-12-2010 om 13:15

Sus-anne

Wat leuk! Mijn dochter is van 1996.

Maylise

Maylise

Grappig, mijn kinderen zijn precies 10 jaar ouder.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-12-2010 om 16:22

Nee

Toen we besloten om zwanger proberen te worden wilde ik graag zo snel mogelijk zwanger zijn/een kind. En dus wilde ik niet wachten op de perfecte datum.
(bij zoonlief lijkt het wel gepland, hij is precies tussen onze verjaardagen in jarig, dus met z'n 3en in 1 week jarig. En dat heeft 'm ook nog een "mooie" datum opgeleverd)

Misschien....

Ik had toen we "begonnen" wel het idee dat ik wilde proberen om november en december uit te sluiten. Maar ik stopte met de pil in juli, het was snel raak en onze oudste is geboren in juni. Het was 2 dagen voor het 40-jarig huwelijksfeest van mijn ouders, daar waren we dan ook niet bij. Maar ze hadden wel een heel mooi cadeau natuurlijk .
Bij de 2e begonnen we in januari, was meteen raak, maar het leidde tot een miskraam na 12 weken. Daarna werd ik weer snel zwanger en onze 2e dochter is geboren in mei.
Wat wel grappig is, is dat beide dochters geboren zijn tussen 2 concerten van onze fanfare in, daarvan hoefde ik dus niets te missen. Ook een leuk detail, als een van hen op zondag jarig is dan is dat ook vader- of moederdag!

Ik had in een wetenschappelijk tijdschrift gelezen dat het ideale leeftijdsverschil tussen nummer 1 en 2 een jaar en vier maanden was, en tussen 2 en 3 een jaar en acht maanden. Dus zijn we aan de slag gegaan 9 maanden voor de die datum. En aangezien je naar mij maar hoeft te knipogen en ik ben al zwanger is dat gelukt. Het leeftijdsverschil is inderdaad ideaal.

Tango

Tango

12-12-2010 om 22:39

Hier

Bij de eerste totaal niet gepland, we waren al lang blij dat ik na een jaar zwanger was. Ik was uitgerekend op 28 maart en Tangodochter werd geboren op 1 april. Dat heeft ze me later echt nog kwalijk genomen....Vreselijk vindt ze het.
Bij de tweede ging het veel sneller, hij is van 20 september. Ik was toen in gedachten wel aan het plannen, een maand later mocht ik nog zwanger worden, daarna inderdaad een maandje of twee overslaan. Was niet meer nodig.
Overigens totaal niet gedacht aan 1 oktober grenzen op school bij de tweede. Dat hij dus een hele jonge leerling was, had als gevolg dat hij groep 2 nu over doet. We hebben er nu inmiddels vrede mee, maar dat heeft even geduurd.
En leeftijdsverschil? poeh 1 jaar en 4 maanden, ik moet er niet aan denken. Bij ons schelen ze 3 1/2 jaar en ik vond dat ideaal. Maar goed, dat is een ander draadje...

Tango

Tango

12-12-2010 om 22:43

Mijn ouders

Waren trouwens wel erg goed in plannen. Die hebben het zo uitgemikt dat in ons gezin precies iedere 3 maanden iemand jarig was. Mijn vader 14 februari, ikzelf 11 mei, mijn moeder 19 augustus en mijn zus 5 november. Erg knap, vooral ook de data van zus en mijzelf: 5-11 en 11-5.
Natuurlijk helemaal niet over nagedacht, maar wel heel bijzonder.

reina

reina

13-12-2010 om 09:25

Niet

Zulke belangrijke dingen moet je niet hoeven te plannen, een kind krijgen is toch veel belangrijker dan al het andere? Laat het rond de kerst zijn, wat dan nog, dubbel feest! Ik vind plannen van kinderen zo'n luxe-probleem, er zijn zoveel mensen die er alles voor over zouden hebben een kind te mogen krijgen.

Ik wel

ik wilde geen kinderen in okt. tem. maart (herfst of winter), ik hou veel meer van de lente en zomer.
En dat is dus prima gelukt. Moest ik niet vlot zwanger zijn geworden zou ik dit plan wel hebben laten varen. Het is belangrijker een kind te hebben dan in welke geboortemaand natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.