Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Julali schreef op 21-09-2021 om 19:37:

[..]

Nou nee, want de meeste tbm's hebben geen plan voor hun toekomst op werkgebied.

Ze stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen en vervolgens zijn ze op hun 55e nog steeds gestopt met werken, terwijl de kinderen allang en breed volwassen zijn.

Tennis, de vereniging van de buurtclub en de kinderen die soms het weekend over komen, dat is al heel wat voor ze. En ze hebben een dagtaak aan de tuin, het huishouden en koffie drinken met de buurvrouw.

Of ze zijn inmiddels oppasoma om hun kinderen te ontlasten. Of ze doen hele dagen vrijwilligerswerk, of mantelzorg voor hun hulpbehoevende ouders. Of alledrie.

yette schreef op 21-09-2021 om 19:34:

[..]

Realistisch gezien, kunnen de meeste tweeverdieners zich dat ook niet veroorloven.

Wel om minder te werken. Als je met 1x 40-50 uur rondkomt als gezin, dan kom je met 2x 24 uur helemaal rond, aangezien dit ook nog belastingtechnisch voordelig is (zoals we eerder al hebben vastgesteld). 

Herfstappeltaart schreef op 21-09-2021 om 19:39:

[..]

Of ze zijn inmiddels oppasoma om hun kinderen te ontlasten. Of ze doen hele dagen vrijwilligerswerk, of mantelzorg voor hun hulpbehoevende ouders. Of alledrie.

Precies de dingen die andere mensen ook doen, maar dan naast een betaalde baan. 

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:40:

[..]

Precies de dingen die andere mensen ook doen, maar dan naast een betaalde baan.

Oppassen op kleinkinderen is onmogelijk als je fulltime werkt. Er zijn juist in de leeftijdsgroep die jij noemde heel veel vrouwen die op hun tandvlees lopen of een burnout oplopen door het móeten combineren van bijvoorbeeld mantelzorg met een baan.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

21-09-2021 om 19:42

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:40:

[..]

Precies de dingen die andere mensen ook doen, maar dan naast een betaalde baan.

Het siert niemand om tbm zo te omschrijven. Dat riekt naar jaloezie. Leven en laten leven. 

Keetie schreef op 21-09-2021 om 19:42:

[..]

Het siert niemand om tbm zo te omschrijven. Dat riekt naar jaloezie. Leven en laten leven.

Ik vond het ook jaloers klinken.

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:08:

[..]

En wie denk je dat het zorgsysteem betaalt? Dat zijn al die werkenden samen waar de tbm's zo op neerkijken.

Die tbm kijken op niemand neer. 

Wij werken allebei 32 uur. Ik vind dit vrij ideaal. We verdelen zorg en werk eerlijk, bouwen beiden pensioen op en het allerbelangrijkste mocht één van ons werkloos worden dan heeft hopelijk de ander zijn werk nog.

Glamourlama schreef op 21-09-2021 om 19:13:

[..]

Er slapen meer gezinnen onder de brug dan je denkt. Helaas.

In principe zou bij onvrijwillig baanverlies de voorheen kostwinner in aanmerking komen voor een uitkering. Echter er is momenteel ook een woningnood probleem. Zie bij het moeten verkopen van je te duur geworden huis nog maar eens iets fatsoenlijks terug te vinden van je WW of bijstand. Waar je gezin dan ook nog bij in past.

https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid=%7BC738AF8B-6C7C-4C93-BEEB-5B5EC0BB5747%7D#case_%7B590A06A7-CEB1-47FB-BAAA-878560C04933%7D
Op basis van de info in de link, ga ik ervan uit dat gezinnen niet onder een brug hoeven te slapen.

Ik zeg niet dat het niet zwaar is, je baan te verliezen. Maar zo zwart-wit, als Julali  het schetste, gaat mij te ver.

In tijd van reorganisatie, kon man ook ergens  anders beginnen. Ik kon indien wenselijk, ook in de zorg of COVIDtest- straten terecht. Wel onregelmatige diensten en dus meer geregel, maar wel haalbaar en werkbaar. Vrienden hebben in een moeilijke fase hun huis verkocht en een goedkoper huis aangeschaft. Je gaat een stap of twee terug, minder royaal. Maar daar vergaat de wereld niet mee.

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:40:

[..]

Precies de dingen die andere mensen ook doen, maar dan naast een betaalde baan.

Mijn werk is inderdaad de hele dag vrijwilligerswerk. Geef ik zo toe. 

Herfstappeltaart schreef op 21-09-2021 om 19:42:

[..]

Oppassen op kleinkinderen is onmogelijk als je fulltime werkt. Er zijn juist in de leeftijdsgroep die jij noemde heel veel vrouwen die op hun tandvlees lopen of een burnout oplopen door het móeten combineren van bijvoorbeeld mantelzorg met een baan.

Je hoeft ook niet fulltime te werken, daar heeft niemand het over. 

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:37:

[..]

Nou nee, want de meeste tbm's hebben geen plan voor hun toekomst op werkgebied.

Ze stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen en vervolgens zijn ze op hun 55e nog steeds gestopt met werken, terwijl de kinderen allang en breed volwassen zijn.

Tennis, de vereniging van de buurtclub en de kinderen die soms het weekend over komen, dat is al heel wat voor ze. En ze hebben een dagtaak aan de tuin, het huishouden en koffie drinken met de buurvrouw.


Jij kent ze allemaal? 
Jouw man mag van jou toch ook stoppen voor zijn hobby? Zoals die hobby maar geen tennis is en er geen koffie wordt gedronken met de buurvrouw is het wel okay? 


Julali schreef op 21-09-2021 om 19:37:

[..]

Nou nee, want de meeste tbm's hebben geen plan voor hun toekomst op werkgebied.

Ze stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen en vervolgens zijn ze op hun 55e nog steeds gestopt met werken, terwijl de kinderen allang en breed volwassen zijn.

Tennis, de vereniging van de buurtclub en de kinderen die soms het weekend over komen, dat is al heel wat voor ze. En ze hebben een dagtaak aan de tuin, het huishouden en koffie drinken met de buurvrouw.

Wat weet jij veel van de meeste tbm. 

Littledragon schreef op 21-09-2021 om 19:34:

[..]


Dan is er toch geen probleem? Zij wil niet met jou ruilen en jij niet met haar.

Het is een belediging om dat tegen iemand te zeggen.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

21-09-2021 om 19:46

Julali schreef op 21-09-2021 om 19:08:

[..]

En wie denk je dat het zorgsysteem betaalt? Dat zijn al die werkenden samen waar de tbm's zo op neerkijken.


Je bent enorm aan het projecteren, ik lees niets anders dan dédain in je posts. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.