Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Triva

Triva

02-05-2016 om 11:17

Het nadeel van een BN'er zijn....


Tabitha

Tabitha

03-05-2016 om 15:08

Maar..

ik zie in de brief alleen staan dat Mattie en zijn vrouw uit elkaar gaan. Ik zie nergens iets over de kinderen. Ik kan me voorstellen dat hij daar nog over moet nadenken en niet zomaar iets kan beslissen. Hij zal toch ook van die hummeltjes zijn gaan houden.

Katja

Katja

03-05-2016 om 16:10

arme Mattie

Ik heb alleen maar zwaar medelijden met Mattie. Ik ben bijna 50 maar luister graag naar hun programma. Noem me infantiel. En ik vind het een goeie gozer en hij verdient het niet dat hij uitgemaakt wordt voor narcist etc. Hij heeft echt wel het hart op de goeie plaats. Het zal je zoon zijn. Of je broer. Of je vriend. Een beetje compassie mensen, kom op. Dit is echt een kut-situatie. Ook voor haar. En ook voor de familie en later ook voor de kids. En ik oordeel niet want ik heb al een hoop dingen gezien en meegemaakt.

Mensen zijn niet heilig, mensen maken fouten of vergissingen. En dat doen ze meestal niet doelbewust om iemand eens even lekker te kwetsen. Wat zijn sommigen hard zeg, en veroordelend zonder dat je precies op de hoogte bent van hoe of wat. Je kent ze niet, je weet niet wat ten grondslag ligt aan haar beslissing om met iemand anders het bed te delen. The Human League zong het al, "I'm only human, born to make mistakes".

Triva

Triva

03-05-2016 om 16:37

maar

ik geloof helemaal niet dat hij het pas sinds een paar dagen weet. Ik vermoed al van vlak na de bevalling of daarvoor zelfs want het was heel vreemd dat hij meteen zolang niet op de radio kwam. Ik denk dus dat hij ruim een maand bezig is geweest met hoe dit op een nette manier op te lossen maar elke andere manier die hij had gekozen met een vorm van geheimhouding zou hém in een kwaad daglicht hebben gezet en ik denk dat hij daar na een maand nadenken niet voor gekozen heeft.

Of hij nog wat met die kinderen te maken wil hebben is helemaal niet bekend gemaakt, ze gaan uit elkaar. Meer niet.

loekie

loekie

03-05-2016 om 17:08

uit elkaar

Hoelang Mattie het weet, gaat ons verder helemaal niets aan, evenals of hij de kinderen blijft zien of niet. Alles wat daarover gezegd wordt, is speculatie. Het enige wat we weten staat in die brief: kinderen zijn niet van hem, hij en zijn vrouw/vriendin gaan uit elkaar, respecteer de rust van hem, ex, kinderen en familie. Al het andere is (en blijft?) tussen hen en voor ons alleen maar speculatie.

@kenfan o.t.

Altijd weer raak he. Ik noem wat vage herinneringen en hoppa jij staat paraat met facts & figures. Die film - hm ja, , is vast nu heel langdradig

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2016 om 14:13

Jay en anderen

Wat betreft het op straat gooien van dit soort privé-informatie, denk ik dat het vooral ook voor deze beroepsgroep heel vanzelfsprekend voelt om je luisteraars van alles te vertellen. Ik kan me voorstellen dat als je er vol van bent, je je lippen niet op elkaar kunt houden. Ik veroordeel dat dan ook zeker niet. Het is natuurlijk wel heel triest dat dit de keerzij is.

Tot slot ergert het mij een beetje hoe er (ook hier) over gepraat wordt. Als dit een happy-end had gehad, zou niemand over zijn openhartigheid gevallen zijn. Iedereen die afgeeft op bladen als Privé e.d., zou zich ook niet naar dat niveau moeten begeven.

bloemetje

bloemetje

04-05-2016 om 14:22

beroepsgroep

"Wat betreft het op straat gooien van dit soort privé-informatie, denk ik dat het vooral ook voor deze beroepsgroep heel vanzelfsprekend voelt om je luisteraars van alles te vertellen."

Wanneer je BN'er bent, is dit soort dingen volgens mij juist helemaal niet vanzelfsprekend. En maak je een heel goede afweging van wat je wel en niet vertelt. Ik denk dat veel BN'ers relatief voorzichtig zijn, omdat ze weten wat het effect kan zijn.

Het zijn ook helemaal niet alleen maar BN'ers die hun ziel en zaligheid delen met de buitenwereld. Kijk maar eens wat er de afgelopen dagen op TV langs is gekomen. Gisteravond: een stel dat werd gevolgd bij de adoptie van een kindje. Zondagavond: ik vertrek. We hadden de reünie, met altijd wel weer een of twee 'intieme' verhalen. En dan hadden we Geer en Goor die met eenzame ouderen op stap gaan. Binnenkort zal Boer zoekt Vrouw wel weer gaan beginnen. Etc. etc.

Iedere avond komen de persoonlijke verhalen weer je woonkamer in.

loekie

loekie

04-05-2016 om 14:44

Die persoonlijke verhalen

Ja, die persoonlijke verhalen. Die kom je inderdaad overal tegen. Ik ben geregeld verbaasd wat mensen op facebook gooien onder hun eigen naam. Maar ook hier op dit forum, vrijwel altijd onder een nickname. Ik denk aan bijvoorbeeld hoe mensen los kunenn gaan in de "mijn schoonmoeder is een draak"-verhalen. Maar goed, ieder het zijne.
Die Mattie (ken hem ook alleen maar van de abri) komt er nu achter: hij vertelde hoe blij hij was vader te worden van een tweeling, terwijl ze hadden gehoord dat dat onmogelijk was, hij liep over van geluk en blijdschap en nu het niet waar blijkt te zijn, rondt hij het af door de afloop te vertellen. Ik vermoed dat hij in het vervolg wat minder loslippig zal zijn.

Triva

Triva

04-05-2016 om 14:49

maar

Vinden jullie het werkelijk loslippig en niet vanzelfsprekende informatie om te zeggen dat je vrouw zwanger is van een tweeling en later dat ze veel te vroeg bevallen is. Serieus? Leven jullie nog in de negentiende eeuw?

bloemetje

bloemetje

04-05-2016 om 14:52

loslippig?!

Helemaal eens met Triva. Je blijdschap delen met anderen... dat noem je toch niet loslippig? Loslippig betekent dat je je mond niet kan houden terwijl je dat wel moet doen. Geheimen van een ander doorvertellen bijvoorbeeld. Vertrouwelijke informatie, dat soort dingen.

loekie

loekie

04-05-2016 om 14:57

ik denk

Ik denk dat het om het vertelen van de vruchtbaarheidsproblemen gaat. Ik weet niet wat de man verder nog vertelt in zijn programma.

Triva

Triva

04-05-2016 om 15:01

nee

Hij heeft het voor het bekendmaken van de zwangerschap volgens mij nooit over de onvruchtbaarheidsproblemen gehad. Dat zei hij volgens mij ook toen begin dit jaar. We dachten geen kinderen te kunnen krijgen maar we hadden dat een poosje geparkeerd en toen bleek ze onverwacht (!) zwanger te zijn. Nogmaals: wat is daar mis mee? Hoe kon hij ooit vermoeden dat het zo zou aflopen?

Niks mis mee

maar aan mij is het niet besteed. Dat je dan arrogantie of wereldvereemdheid aangewerven krijgt vind ik merkwaardig. Integenstelling tot wat jij meent hebben mensen hebben nog wel enigszins in de hand wat ze met het publiek delen - zie David Bowie. Mensen die zelf de publiciteit opzoeken als de zon stralend aan de hemel staat ga ik niet lopen beklagen over hun gebrek aan privacy als de lucht betrekt.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2016 om 17:10

Toch...

Als je achter zo'n microfoon je programma aan elkaar aan het praten bent, kan ik me best voorstellen dat je wel eens persoonlijke informatie 'morst'. Een zwangerschap is over het algemeen iets wat heel veel mensen van de daken willen schreeuwen. En als je het niet meer verwacht had helemaal. Dus heel begrijpelijk dat je zoiets in je enthousiasme tijdens een programma verteld. Over de mate van gedetailleerdheid kun je discussiëren, maar dat maakt voor dit moment eigenlijk niet eens zoveel uit. Iedereen kon het horen en iedereen meent er daarom nu van alles over te mogen zeggen. Ik vind het de omgekeerde wereld als je je nieuws voor je moet houden omdat 'men' zich bij tegenslag overal mee denkt te mogen bemoeien.

praatwerk

Zo is dat, het is 'praatwerk' en ook nog van een laagdrempelige soort, en mensen die dat doen zijn een bepaald soort mensen - toch? Ik vind het niet zo raar dat dan kindjes op komst tijdens zulk praatwerk ter sprake komen, helemaal al niet omdat het zeker in zijn geval wonderbaarlijk nieuws was - hoewel - elke baby is wonderbaarlijk nieuws

Dat mensen zich ermee bemoeien omdat het hen kennelijk op een of andere manier in beweging brengt, is van alle tijden. Mijn moeder vertelde eens over een hoorspel (radio, mensen!) waarmee veel luisteraars zo intens meeleefden dat ze zelfgebreide babysokjes stuurden naar de baby die in het hoorspel op komst was.

Kenfan? Jij weet welk programma?

Theekopje

Theekopje

04-05-2016 om 19:12

Eens met bromvlieg

Mensen die gesloten van aard zijn, worden geen radio DJ.
Ik ken die hele Mattie niet, de meeste van die DJ's doen vziw niet anders dan ouwehoeren, luisteraars bellen, kletsen met de sidekicks, kletsen met de co-presentator etc. Onvermijdelijk dat je dan ook wel eens over persoonlijke dingen praat.
Dat is voor een acteur of zanger anders. Diens werk is een rol spelen cq muziek maken, niet om dagelijks uren vol te kletsen.

Verder vind ik het vooral een treurig verhaal, en lijkt het me voor geen van alle betrokkenen prettig als overal media en topics volgespeculeerd worden over het hoe en wat en waarom. Maar ja, je kunt er weinig aan doen.

GS

GS

05-05-2016 om 00:48

Kenfan

De openheid van Mattie hierover werd ingegeven door het feit dat hij niet meer in staat was op een juiste manier om te gaan met alle meelevende reacties (las ik in de krant). Ik kan me daar wel iets bij voorstellen: hij wordt natuurlijk door zoveel mensen benaderd met goed bedoelde, maar voor hem zeer confronterende vragen en opmerkingen over de kinderen. Dan kan ik me voorstellen dat je er dan maar voor kiest openheid van zaken te geven, ook al heeft niemand er eigenlijk iets mee te maken.

Mijntje

Mijntje

05-05-2016 om 08:19

bizar

Even ingelezen, want ik zit niet zo in de show business en van deze man nog nooit gehoord. Maar ik vind ook het delen van de zwangerschap en de zorgen over de te vroeg geborenen al bizar, dus het staartje kan er ook nog wel bij. De man denkt dat zijn fans daar behoefte aan hebben, maar eigenlijk post hij natuurlijk alleen voor zichzelf.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er opeens helemaal geen band of liefde is voor die twee mensjes, ook al zijn ze dan opeens niet 'eigen', dus ik vind zijn actie hem niet sieren, hoewel ik zijn onthutstheid wel snap. Maar het is wel een beetje aan de schandpaal nagelen van die vrouw, zij kan zich niet verweren want zij is niet beroemd. Triest voor hen allemaal.

Triva

Triva

05-05-2016 om 11:45

mijntje

Jij vindt werkelijk het delen van de zwangerschap al te bizar? Het was dus ook bizar dat Wimlex en Maxima drie keer een zwangerschap aankondigden? En dan ook nog de zorgen rond een vroeggeboorte niet mogen uiten? In wat voor wereld leven jullie?

Mijntje

Mijntje

05-05-2016 om 13:17

Triva

Niet het delen van de zwangerschap, maar wel alle details. En nee: moeilijke zaken (als hier vroeggeboorte) zou ik prettiger vinden met naasten te delen, niet met de hele wereld.
In welke wereld leef jij dan?

Triva

Triva

05-05-2016 om 13:22

Maar

stel nou dat het wel om lex en max ging: de delen dus eerst mee dat er een zwangerschap is en dan wordt het kind te vroeg geboren. Moeten ze dat voor zich houden? Wat is het verschil met gewoon op tijd geboren? Je wordt dan toch ouders? Verder wordt het hele gedoe rond de onvruchtbaarheid overdreven. Volgens mij heeft Mattie alleen gezegd dat hij dolblij was omdat hij dacht dat ze nooit ouders zouden worden. MAG dat dan echt niet? Hij is DJ, inderdaad geen acteur of schrijver en ze kletsen vijf kwartier in een uur.

Ik leef in een wereld waarin ik dat helemaal niet zo vreemd vind en ik verbaas mij er over dat jullie dat allemaal wel zo vinden.

Let wel: ik heb het niet over de recente gebeurtenissen rond het vaderschap.

Mijntje

Mijntje

05-05-2016 om 13:39

het verschil

is dat Lex en Max allebei BN-ers zijn. De vrouw van deze Mattie is echter geen BN-er. Zij kiest er niet voor dit in de openbaarheid te gooien. Zij kan zich niet verdedigen en is hier de zondebok.
En ik snap ook best dat je na een blije aankondiging van zwangerschap (best begrijpelijk) het ook zegt als het niet goed gaat. Kort. Maar niet met zoveel tamtam, met een uitgebreide brief. Want nu staat het in alle bladen, met naam en toenaam. Leuk voor de kinders om dit later te lezen, maar niet heus.

Hortensia

Hortensia

05-05-2016 om 13:56

Mijntje

Jij gaat er van uit dat Mattie over die vrouw heeft heengewalst en dat die vrouw niet mondig genoeg was om aan te geven dat ze dit liever niet op de radio wilde hebben.

In "dit wereldje" (en ja, daar mag je op neerkijken, maar je kunt er ook je schouders over ophouden) is het vaak normaal om lief en leed te delen. Mensen leven mee, en ik weet zeker dat dat oprecht is. Sommige reacties grenzen aan hooghartige arrogantie nu het zo uit de hand is gelopen.

Mattie had deze wending niet uit de media kunnen houden. Mensen zijn geïnteresseerd, leven mee (en ja, ik geloof dat dit oprecht meeleven is), en dan opeens niks meer? En jij denkt dat dat stil blijft? Dat niemand uit de direct omgeving lekt "Mattie woont niet meer bij zijn gezin"? En wat de gevolgen dan zouden zijn geweest?

Dat vind ik verschrikkelijk naïef.

Het hele gebeuren heeft een bizarre wending genomen die niet te voorspellen was. Zonder de vrouw de zondebok te willen maken: dit kun je gewoon niet zien aankomen. Verschrikkelijk voor de kinderen die nu het etiketje "Mattie is niet mijn papa en mijn mama ging vreemd" zullen dragen.

Als Mattie dit van tevoren had geweten had hij misschien zijn mond wel gehouden. Maar 99,9% van de zwangerschappen nemen niet zo'n bizarre wending. Én een vroeggeboorte, wat al heftig is, en dan dít.

Hij had geen andere keuze dan te vertellen dat er problemen waren. En ik vind dat hij dat op een nette manier heeft gedaan, met respect naar de moeder van de kindjes. Het was toch wel uit gekomen, hoe dan ook.

Er over oordelen is ongepast (ook richting de vrouw). Er zijn alleen maar verliezers. Met de kinderen voorop.

Dit was absoluut niet te voorzien.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2016 om 14:02

Mijntje

Nee, dat is niet leuk. Maar we leven in een tijd waarin je beter zelf iets kunt vertellen, dan dat een ander het voor je doet met informatie van 'van horen zeggen'. En dat was hier o.a. gaande. Verder kan ik er alleen maar het beste van hopen. Akelig is het al, hopelijk zien zowel Mattie als de vriendin/moeder in dat het niet erger hoeft.

Mijntje

Mijntje

05-05-2016 om 14:11

niet te voorzien

Nee, dat is waar. Het was waarschijnlijk niet te voorzien. Als je blij een zwangerschap meldt, meldt je ook dat het mis gaat. Het ging ook wel erg mis.

Nooit een relatie met een BN-er beginnen dus, of altijd open kaart spelen

maar ergens snap ik dan weer niet dat de liefde voor die twee kuikentjes ook meteen over is. Meteen doei, zonde van mijn tijd dat ik zorgen had? Maargoed.

knor

knor

05-05-2016 om 14:38

aannames

Hij wilde inderdaad ws. openheid geven om verwarring en verkeerde aannames te voorkomen. En dan zijn er nog steeds aannames, zoals dat zijn liefde voor de kindjes over zou zijn. Dat staat toch nergens? Misschien gaan ze 'slechts' scheiden, misschien komt de biologische vader meer in beeld, we weten het niet. En dat heet dan dus privacy, daar heeft niemand wat mee te maken.

loekie

loekie

05-05-2016 om 14:43

waar lees je dat?

"maar ergens snap ik dan weer niet dat de liefde voor die twee kuikentjes ook meteen over is. Meteen doei, zonde van mijn tijd dat ik zorgen had?"
Dat heb ik nou helemaal niet kunnen halen uit die brief. Alleen dat hij en de moeder van de tweeling uit elkaar aan het gaan zijn. Niet dat hij de kinderen niet meer wil zien. Hoef ik ook niet te weten. Dat is iets tussen hem en zijn ex(?).
Weet je, ik vind dat hij zijn toemomstige ex in die brief helemaal niet beschuligt ergens van. Integendeel, hij vraagt begrip en respect. Er wordt zoveel bij gehaald. Als je zijn brief leest, dan blijven maar een paar dingen over die ik al eerder heb genoemd. Er wordt wel van alles gespeculeerd. Maar dat is niet wat hij heeft gezegd.
Verder denk ik dat het heel normaal is om zwangerschap en vroeggeboorte te melden. Als je het zelf niet doet, doen anderen het wel, omdat toch veel mensen in dergeijke verhalen geinteresseerd zijn. Alsof het over een goede bekende gaat. Details hoeven niet vermeld te worden. Maar ja, de afloop is slecht, ik denk dat je niet ander kunt dan dit ook te vertellen. Anders zou het wel eens met veel sensatie in het nieuws gebracht kunenn worden door anderen. En dan wel met oordelen.
En ja, dit verhaal heeft een hele bijzondere plottwist. Was dat niet het geval, dan was er niets aan de hand geweest. Stel, ze zouden weer bij elkaar komen of er komt een andere partner, dan zal deze persoon een stuk voorzichtiger zijn met wat hij wel of niet vertelt.
En verder vind ik er niet zo heel veel van, behalve dat ik hen als gezin veel geluk samen had gegund. Maar zo is hethelaas niet. Geen sprookje met een happy ending.

Hortensia

Hortensia

05-05-2016 om 15:45

Aannames, aannames...

"maar ergens snap ik dan weer niet dat de liefde voor die twee kuikentjes ook meteen over is. Meteen doei, zonde van mijn tijd dat ik zorgen had?"

Ik heb de brief van Mattie even gegoogled en gevonden:

http://www.qmusic.nl/nieuws/een-bericht-van-mattie

Rechtstreeks van de bron, dichterbij kun je niet komen.

Wáár lees jij dat de liefde voor die kindjes meteen over is? Wát is jouw geheime rechtstreekse bron die ervoor zorgt dat jij zo goed weet?

Mijntje

Mijntje

05-05-2016 om 15:50

o o

mijn excuses voor zoveel aannames.

Staartje van de affaire: verkoop dna-testen stijgt

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4295104/2016/05/05/Run-op-dna-testen-na-onthulling-Mattie-Valk.dhtml

"Nederlandse laboratoria krijgen momenteel meer dan ooit aanvragen binnen van ongeruste mannen die via dna-onderzoek een vaderschaptest willen doen. Ook wordt de zoekterm 'vaderschapstest' de laatste dagen vaker dan voorheen op Google ingevoerd. De belangstelling is, zo meldt de NOS, op gang gekomen na de onthulling van Qmusic-dj Mattie Valk dat hij niet de biologische vader is van de premature tweeling die zijn inmiddels ex-vriendin eind maart baarde."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.