Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Triva

Triva

02-05-2016 om 11:17

Het nadeel van een BN'er zijn....


Jaina

Jaina

02-05-2016 om 18:36

Natuurlijk

Ik kende deze DJ tot vandaag ook niet maar inmiddels uitgebreid op de hoogte via de Telegraaf site. Sinds ik uit Nederland weg ben lees ik de plaatselijke roddelbladen zelden meer dus alle B-beroemdheden ken ik nu niet meer. Ik ben nu dus niet meer zo goed op de hoogte van alle roddels. Maar goed zoals ik het begrijp heeft de DJ iedereen uitgebreid op de hoogte gehouden tijdens de zwangerschap en de bevalling en zelfs mededelingen gedaan over waar de conceptie wel of niet zou hebben plaatsgevonden. Ik denk dus inderdaad dat hij weinig andere keuze had dan het te vertellen. Als hij 'zomaar'was weggegaan bij haar dan had iedereen hem een ongelooflijke l*l gevonden en ik snap wel dat hij daar niet op zit te wachten. Bovendien was er dan een eindeloze reeks speculaties van de bladen gekomen en waren al zijn familieleden, vrienden, kennissen en buren waarschijnlijk afgebeld door de journalisten van de roddelbladen. Uiteindelijk was de waarheid dan toch naar buiten gekomen.

Het is niet heel fraai om dit allemaal en plein publique te doen maar als je natuurlijk je hele prive leven (inclusief vruchtbaarheidsproblemen) deelt met de luisteraars dan zet je eigenlijk je zelf in die positie

Ad Hombre

Ad Hombre

02-05-2016 om 19:06

Hortensia

"Ja, de tijden van Frits Spits zijn voorbij en ja, je bent bevooroordeeld "

Ik ben nog geinterviewd door Frits voor 'Gute Nacht Freunde'. Dus enige ervaring met dat wereldje is mij niet vreemd.

Nou moet ik zeggen dat ik hem ook wel een beetje erg naar de andere kant vond doorschieten.

"Maar ik moet je nu toch even corrigeren: als jij Giel Beelen (die ik zelf overigens niet kan luchten of zien, breek me de bek niet open!) aanhaalt m.b.t. een actie van hem die alweer (ik geef toe, ik heb gegoogled) 26 jaar geleden gebeurde kun je toch echt niet meer spreken van "tegenwoordig" "

26 jaar! Geez, de tijd vliegt. Was de prostitutie toen eigenlijk al gelegaliseerd? Nou ja, niks mis met mijn geheugen in ieder geval. Maar misschien is hij inmiddels wel wat opgegroeid hoewel de regelmatige aanwezigheid in de paar talkshows die ik wel eens zie anders doet vermoeden.

Magalí

Magalí

02-05-2016 om 19:21

Giel

Dat van Giel Beelen is 16 jaar geleden, dus toch iets minder lang.

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 19:28

Ad Hombre

Ik weet niet of hij is opgegroeid. Ik doe er alles aan om Giel te ontlopen. Die man zit zo diep in mijn irritatieveld... Dan liever honderd posters van radiopresentatoren die ik nog nooit heb gehoord

Ik heb zelf ook in/met diverse mediavormen gewerkt en toen ik jonger was kende ik veel omroepmensen dus je kwam nog wel eens iemand tegen (maar maak het niet groter dan het is; het was gewoon werk of een bekende van een bekende - wel een heel leuke tijd, want het is een heel aparte wereld!).

40er

40er

02-05-2016 om 19:29

heftig

Of je jou bn-er bent of niet, zo'n ontdekking blijft heftig! Pfff, je moet er niet aan denken. Juist doordat hij het nu zelf zo bekend heeft gemaakt haalt hij de roddelbladen wel een beetje de scoop weg.

Nog even over Heart, heerlijk liedje. Heeft voor ons ook een speciale betekenis, dus elke keer als ik hem hoor....

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 19:30

Magali

Oeps, rekenen is zooo moeilijk...!

Maar dan nog is het een héél lange tijd geleden

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 19:32

40er

Precies. En hem een schop na geven plus de narcismekaart trekken omdat hij zijn (aanvankelijke) geluk zo openbaar deelde, tja...

Andreaa

Andreaa

02-05-2016 om 19:53

Hortensia

Narcisme is een term uit de psychologie en zo gebruikte ik hem, niet als een psychiatrisch label. Dus ja, ik kan die term gewoon gebruiken. Ik blijf erbij dat hij aan niemand verantwoording schuldig is, zelfs al zou hij zijn vriendin nu verlaten net na de bevalling. Hij is dan alleen verantwoording aan haar verschuldigd.

Inderdaad is mijn schoonfamilie van het echte toneel en niet van de categorie soapsterretjes, dus kijk ik inderdaad op iederen neer en weet niet hoe het gewone volk denkt . Maar het is mijn schoonfamilie en familieleden he, ik ben het niet zelf, heb zelfs geen bloedband met ze.

loekie

loekie

02-05-2016 om 19:56

het zal je maar gebeuren

Het zal je maar gebeuren: van intens geluk in ellende donderen. Je hebt iedereen van je geluk op de hoogte gesteld, deze man doet dat dan ook van zijn ellende in de hoop zo de mond te snoeren van de roddelpers. Lijkt me niet raar, dat doet de aangetrouwde acteursfamilie net zo goed, net genoeg informatie geven aan de roddelpers, als het de familie is die ik denk dat het is. Ik vermoed dat deze dj er nu verder wel klaar mee is. Ik vind niet dat hij zijn bijna-ex te kakken zet in die brief. En ja, dat vind ik best knap. Daar staan wij dan anders in.
Overigens, ik heb er een hekel aan dat tegenwoordig maar te pas en te onpas met termen als narcist of autist of adhd'er strooit, terwijl men de persoon helemaal niet kent. Wie weet is de man nacist, ik weet het niet, ik weet wel dat hij momenteel een niet zo fijne fase in zijn leven doormaakt en probeert voor iedereen het zo goed mogelijk af te ronden. En verder, kan lekker zo, anoniem blamen op het internet.

Magalí

Magalí

02-05-2016 om 21:10

Hortensia

Lol! Is inderdaad ook een tijd geleden!

Hortensia

Hortensia

02-05-2016 om 21:11

neerkijken op...

"Inderdaad is mijn schoonfamilie van het echte toneel en niet van de categorie soapsterretjes, dus kijk ik inderdaad op iederen neer en weet niet hoe het gewone volk denkt ."

Ik weet van 99% van de mensen in de roddelrubrieken niet wie ze zijn, en ik weet dat er een groot verschil zit tussen jouw schoonfamilie en de soapsterretjes en andere vormen van licht vermaak.

Maar daarop neerkijken vind ik misselijk en laag. Ook deze mensen werken hard, al moeten ze het misschien meer van hun looks dan van hun talent hebben. En ze weten hordes mensen te amuseren. Misschien niet zo hoogstaand als jouw familie of een echte professionele presentator in dit geval, maar ze doen het toch maar.

Daarop neerkijken zegt meer over degene die dat doet dan over de mensen die in die zo verfoeide branche werken.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

02-05-2016 om 22:00

Nooit van gehoord

Oh ja, je moet hier zeggen dat je die mensen niet kent he?! Bah, dom volksvermaak waar wij ons niet mee inlaten.
Ik ken de man wel maar had eigenlijk niet verwacht dat hij een vrouw had. Van Q music vind ik alleen het foute uur leuk, maar dat valt samen met de Verrückte halbe Stunde van de zender waar ik naar luister, dus ik heb Mattie en Wietze nog nooit gehoord. Maar natuurlijk wel van ze gehoord En ik vind het heel zuur voor hem. Krijg je na zo lang wachten en hopen onverwacht toch nog twee kinderen, blijken ze niet van jou te zijn. Lastige beslissing die je dan moet nemen, of je het juridische vaderschap in stand laat. Zou ik wel doen, maar mannen staan daar meestal anders in (vrees ik).

Mussie

Mussie

02-05-2016 om 22:10

Ook eens met kenfan

Ik zou niet weten wat er aan de hand is, maar heb wel geleerd dat elk verhaal twee kanten heeft. En haar kant kennen we niet. Ik vind het raar dat hij zoiets persoonlijks wat ook over twee meisjes en een vrouw gaat met heel NL deelt. En dat maakt dat ik het hele verhaal met enig wantrouwen bekijk.

Andreaa

Andreaa

02-05-2016 om 22:53

Jeetje Hortensia

Een beetje humor kan geen kwaad hoor.
Natuurlijk kijk ik niet op andere mensen neer, dat suggereerde jij en ik bevestigde dat alleen maar met een smiley erachter. Maar dat is niet overgekomen.

Het begon er alleen mee dat het mij opvalt dat in de huidige tijd zoveel mensen hun hele priveleven open en bloot op het web, de radio of tv gooien en dat ik dat raar vind. Die dj waar t mee begon had wat mij betreft niet zo open hoeven zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet zielig voor hem vindt dat zijn vriendin hem heeft bedrogen en dat ik t niet zielig voor hen beiden vind dat de kinderen zo vroeg zijn geboren met alle zorgen vandien.

Li

Li

02-05-2016 om 23:15

De Passievrucht

Dat boek moet hij maar eens lezen. Daar komt het uiteindelijk goed. Dan scheelt het misschien wel dat de vreemdgaande vrouw in dat boek al dood is, maar de hoofdpersoon zet uiteindelijk - terecht - het kind centraal.

Ik vraag me af of die vrouw misschien geen zin had in de nogal belastende vruchtbaarheidsbehandelingen en het dus zo dacht op te lossen. Het was misschien goed bedoeld, een manier om het probleem voor beiden op te lossen. Normaal gesproken had dat gekund, want bij de meeste baby's wordt echt geen DNA onderzoek gedaan. En waarom moet dat dan weer aan de gelukkige ouders verteld worden? Er zijn zoveel dingen die een mens niet weet. Hier wordt niemand gelukkiger van, lijkt me.

Ik heb wel eens gelezen dat een op de vijf mensen een andere vader heeft dan hij denkt. Geen idee of dat waar is, maar het komt ongetwijfeld meer voor dan we denken.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

02-05-2016 om 23:20

Simpeler?

Je kunt natuurlijk in principe met een simpel bloedtestje vaderschap al uitsluiten, als de bloedgroep van het kind niet overeenkomt met beide ouders. Het is best aannemelijk dat de bloedgroep van een prematuur geboren kind al bekend is i.v.m. mogelijke behandelingen.

Triva

Triva

02-05-2016 om 23:35

dat fabeltje mag de wereld nu wel uit. Overigens was het niet 1 op 5 maar 1 op 10 (het fabeltje dan, niet de waarheid)

http://www.scilogs.be/eos-gastblog/het-fabeltje-van-de-melkboer-en-de-postbode/

Li

Li

03-05-2016 om 08:54

Triva

Interessant artikel! We zijn dus braver dan we dachten, en dat zonder boerka's.

Moemie

Moemie

03-05-2016 om 10:09

Wat ik zo erg vindt

Is dat Mattie zo lang al bij die couveuses heeft gezeten. Balancerend tussen hoop en vrees, angst en verdriet om die 2 minimensje, waarvan hij dacht de vader te zijn en waar hij niets voor kon doen omdat ze nu nog aan de zorg van het ziekenhuis waren toevertrouwd. Uit persoonlijke ervaring weet ik hoe het is om kinderen te krijgen na 26 weken weken zwangerschap. Toen ik destijds in de krant las dat Mattie vader was geworden van 2 meisjes na 26 weken zwangerschap was dat voor mij aangrijpend en herkenbaar. De beste man in kwestie kende ik daarvoor helemaal niet maar ik voelde wel waar hij doorheen moest gaan en zocht ook af en toe of ik er iets over kon vinden in de hoop te lezen dat het goed met hen zou gaan, zoals ik dat ook deed bij Tonny, oma van minimensje hier op OOL. Nu blijkt dat Mattie niet de vader is en heb ik nog meer met hem te doen. ik hoop dat hij dit ooit kan verwerken en bovenal hoop ik dat de tweeling het redt.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-05-2016 om 10:11

Het is meer dat je tegenwoordig (ik heb het nu over 50+ jaar!) met alle mogelijkheden op het gebied van voorbehoedmiddelen wel een grote oetlul moet zijn om per ongeluk van een derde zwanger te worden.

En de vrouwen die met opzet van een derde zwanger willen worden zijn waarschijnlijk vrij zeldzaam.

(of je moet met een of andere onvruchtbare DJ opgescheept zitten die zonodig je complete vruchtbaarheidsleven wil delen met de hele wereld, natuurlijk. In dat geval kan ik me voorstellen dat je je 'kont tegen de krib' gooit)

Triva

Triva

03-05-2016 om 10:22

Ik weet niet waar jouw laatste zin op duidt maar hij heeft nooit gezegd kinderen te willen of daar mee bezig te zijn. Dat heeft hij ook gezegd toen hij de zwangerschap aankondigde. Vorig jaar hebben ze een week op twee kinderen gepast in het kader van 'wie is de beste vader' en dat was voor hem heel heftig omdat hij wist dat hij waarschijnlijk nooit vader zou worden.

Li

Li

03-05-2016 om 10:52

Ja Ad

Maar dan was ik allang weg geweest, het lijkt me verschrikkelijk als je partner je privacy zo te grabbel gooit. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Het schijnt wel mode te zijn om alles op Facebook te gooien. Daar zul je mij dus niet vinden.

Dat van die voorbehoedmiddelen klopt, maar mijn indruk van het artikel was dat ze via een ingewikkeld gedoe met Y-chromosomen wel wat verder hadden kunnen terugkijken dan 50 jaar.

Puck

Puck

03-05-2016 om 11:02

Andreaa

Als je de teskt uit de brief goed gelezen had dan werd daarin opgeroepen om vooral respectvol te blijven en niet te (ver)oordelen. Erg jammer dat jij dat dus wel doet. En dan kan je wel tegenwerpen "dan had hij dat niet in de pers moeten brengen" maar sneu vind ik t wel dat jij allerlei negatieve meningen over iemand meent te moeten doen die je niet eens kent.

Noet

Noet

03-05-2016 om 11:04

nou

ik lees nergens in de brief dat hij weggegaan is, het kan ook zijn dat hem de wacht aan is gezegd natuurlijk. Er staat alleen dat ze uit elkaar gaan.

40er

40er

03-05-2016 om 11:39

noet

Ik begreep er juist uit dat hij wel wegging bij haar. Dat ze de boel ah afwikkelen waren en dan ieder weer op zichzelf was.

Maar hoe het ook zei, mooi kl*te als je zoiets gebeurt. En helemaal als je dan leest hoe de mensen over je oordelen!

Enne, Ad, die opmerking van jou tussen haakjes slaat kant nog wal! Hoe weet jij dat hij onvruchtbaar is? Heeft hij dat ook op de radio vertelt? De een met een kinderwens vertelt meer dan een ander. Zo gaat het ook met mensen id medische molen. En BN-ers zijn ook gewoon mensen hoor!

bloemetje

bloemetje

03-05-2016 om 11:40

Andreas

Nee, je hoeft niet iemand persoonlijk te kennen om er iets van te vinden. Maar in dit geval haal je nogal fel uit naar iemand waar je nog nooit van hard gehoord, en waarvan je het complete verhaal niet kent. Je baseert je op een enkele boodschap in de Telegraaf en dat vind je al genoeg om iemand narcistisch en belachelijk te noemen.

Juist omdat je ook nog je familie erbij haalt, komt dat allemaal nogal bijzonder over. Inderdaad, nogal verheven. "Kijk eens hoe goed wij dat in de familie doen." Ik zou verwachten dat jij als geen ander zou weten dat je je nooit moet baseren op een enkel berichtje. Dat het verhaal altijd iets genuanceerder is dan wat je in de Telegraaf leest.

"Het begon er alleen mee dat het mij opvalt dat in de huidige tijd zoveel mensen hun hele priveleven open en bloot op het web, de radio of tv gooien en dat ik dat raar vind. Die dj waar t mee begon had wat mij betreft niet zo open hoeven zijn."

Ach.... Maar jij bent geen DJ he? En waarom zouden mensen geen persoonlijke verhalen met 'de buitenwereld' moeten delen? Grappig trouwens dat je doet alsof dat iets van 'de huidige tijd' is. Alsof de kranten en tijdschriften niet al tientallen jaren vol staan met persoonlijke verhalen. En wat te denken van documentaires en TV-programma's. Mensen zijn namelijk geïnteresseerd in persoonlijke verhalen. Van bekende mensen en van minder bekende mensen. Ik begrijp gewoon niet waarom je dat nu zo veroordeelt. Dat komt heel onaangenaam over. Achteraf is het makkelijk praten he.

Noet

Noet

03-05-2016 om 11:41

40er

dat staat er ook dat ze de boel aan het afwikkelen zijn, dat ze uit elkaar gaan.
Maar er staat nergens wie wie de wacht aangezegd heeft.

Jay

Jay

03-05-2016 om 12:00

Dit had nooit goed kunnen aflopen

Althans, ik neem aan dat we het er hier allemaal mee eens zijn dat een man, die er een maand na de geboorte van 'zijn' kinderen achterkomt dat hij niet de vader is, het recht heeft om bij de moeder weg te gaan en die kinderen daarna nooit meer te zien. Na 10 jaar zou een ander verhaal zijn, maar we hebben het hier over 1 maand.
Als je dat weet, stel je dan het volgende scenario voor:
Mattie gaat bij zijn vriendin weg en ziet de kinderen niet meer (te pijnlijk). Hij vertelt aan niemand in het openbaar dat dit niet zijn kinderen zijn. Want dat is privé. Zijn eigen ouders en eventueel broers/zussen e.d. weten het uiteraard wel, daar kan ie niet omheen, 'opa', 'oma', 'tante' en 'oom' mogen hun 'kleinkinderen' en 'nichtjes' niet meer zien immers.
In eerste instantie zou dat als het bekend werd een grote ophef opleveren, en zou hij een gigantische lul worden genoemd. Maar goed, hij denkt 'ik accepteer dat, want mijn prive-zaken zijn prive. Ook al ben ík degene die bedrogen is, ik accepteer dat iedereen míj nu uitkotst.' Echter, ook zou er erg veel speculatie gaan plaatsvinden, want van iemand die het op de radio over niets anders heeft dan zijn vriendin's zwangerschap, vader worden, en zijn te vroeg geboren kinderen naar iemand die niets meer met 'zijn' kinderen te maken wil hebben, daar gaan mensen natuurlijk over speculeren.
Uiteindelijk komt de waarheid tóch naar boven, na weken, maanden of jaren: dat gebeurt. Zijn ouders, of andere naaste familie/vrienden kunnen bijvoorbeeld uiteindelijk hun mond niet houden uit verontwaardiging. En dán staat die vriendin nog veel meer voor schut dan nu, want al die tijd was zij de zielige in de steek gelaten vriendin en nú blijkt....etc.
Kortom: er is gewoon geen mogelijkheid voor hem geweest om zijn ex-vriendin hiervoor te beschermen, als ie dat al zou hebben gewild. Het valt gewoonweg niet uit te leggen dat je weggaat en je kids niet meer ziet, en de pers zou hebben geport en gezocht tot ze erachter waren gekomen, óf iemand uit zijn directe familie (of de hare) zou zijn mond uiteindelijk niet kunnen houden.

Dus vertel mij maar hoe hij dit had moeten oplossen met inachtneming van iedereens privacy.
Ja achteráf kun je zeggen dat hij niet zo open had moeten zijn over de onvruchtbaarheid, zwangerschap en zorgen over de te vroeg geboren meisjes. Maar hier had hij natuurlijk ook nooit op gerekend.

mirreke

mirreke

03-05-2016 om 12:47

Maar wat ik niet begrijp...

Ik begrijp er trouwens heel veel niet van, niet in het minst inderdaad dat de hele boel zo smak op het net wordt gezet, en ik moet bekennen dat ik het alleen maar via via gehoord heb en er niets over heb gelezen, maar wat ik dus niet begrijp:

Je houdt van die kindjes! Tijdens de zwangerschap al. JE bibbert om ze door die vroeggeboorte en houdt wanhopig nog veel meer van ze.
En dan blijk je niet de vader te zijn en dan 'klik' gaat de liefde uit?

Dat begrijp ik dus echt he-le-maal niet. En ook naar z'n partner toe snap ik dat niet. Dat je zo ineens kunt besluiten, oh nee, toch niet... Waarop is die liefde gebaseerd dan? Alleen maar op het ene feit dat ze biologisch van jouw zijn? En als dat niet het geval is, kun je dan zomaar bij ze weg lopen en uit je hart zetten?

Ik ben het ook wel een beetje met Andreaa eens: het lijkt wel grootheidswaanzin om je hele hebben en houden zo in de openbaarheid te gooien, omdat je een publiek figuur bent... Heel apart. Het lijkt mij ook wel samenhangen met de, ja hoor, ik durf het aan, narcistische neigingen in de huidige maatschappij om alles te zien als een soort selfie, je hele leven is een selfie en wat vooral belangrijk lijkt te zijn is hoe je overkomt op anderen. Hup, je bent alleen maar bezig met het effect, en de werkelijkheid, het ervaren, is dat er nog wel?

Enfin... zoiets...

Wat inderdaad niet wegneemt (lijk je wel erbij te moeten vermelden, als een soort disclaimer) dat het mij een ontluisterende ervaring lijkt, na alles wat je samen hebt meegemaakt. Maar ik geloof niet dat ik weg zou lopen nee... Tenzij je partner ineens een wilde liefdesrelatie heeft opgebouwd met die zaadvader, en met hem verder wil. Dan heb je niet zoveel keus. Ik zou het juist geweldig vinden als hij wel blijft als vader en partner...

Jay

Jay

03-05-2016 om 13:17

ik denk Mirreke

dat dat ten eerste een mannending is....
Niet zoveel mannen kunnen het opbrengen het kind van een ander als hun kind op te voeden en dat vind ik toch ook wel hun goed recht. En misschien kun je dan beter na 'slechts een maand de knoop doorhakken, dan nog een tijdje proberen, nog meer een band opbouwen, en dan uiteindelijk tóch weggaan omdat het te zwaar is. Nú weggaan is voor de kinderen beter dan wanneer ze bijv. 5 jaar zijn. Dat soort dingen neem je als (niet)-vader allemaal in overweging, lijkt me.
En ook: bij iemand blijven die je zó verraden heeft, dat moet je ook maar kunnen opbrengen. Hoeveel je ook van je (niet)-kinderen houdt...

En ten tweede is het juist die liefde die je hebt opgebouwd tijdens de zwangerschap en die eerste maand, juist die liefde die de klap van het verraad nog veel harder maakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.