Fransien
12-10-2013 om 15:25
Schuurtje
Een mooie gemetselde schuur met dak en tegen je huis aan, dat heb je volgens mij niet voor 7000 euro, in ieder geval niet met nette vertanding in je gevel, fundering, vloer, elektriciteit en deur en alles. In ieder geval zou ik er meer voor rekenen, maar het is wel een mooi begin.
neteret mut
14-10-2013 om 12:45
hok
het maakt ons niet uit hoeveel het gaat kosten, die zijn voor het electriciteitsbedrijf, daar zijn wij en zij heel duidelijk in geweest. De kosten van vervanging zijn voor hen, wij zouden geen onkosten moeten hebben.
Ik hoef niet met alle groothuisbezoeken mee, 1 gaat niet door (ziekte van het gastgezin) en bij 1 zijn er al heel veel deelnemers (doorgeschoven van dat niet doorgegane gezin), dat was helaas wel die waar ik het meeste zin in had. Nou ja 2 ipv 4 x is ook iets om blij mee te zijn (vanmiddag bij een groep 80-plussers die ik niet allemaal even sympathiek vind, volgende keer bij een groep die voor zeker de helft uit anderstaligen bestaat en minstens 1 heel onsympathiek mens)
Zucht weer een fietsband lek, plakken lukt niet dus maar naar de fietsenmaker voor een nieuwe band (we zijn niet handig met nieuwe band leggen om een achterwiel met kabels van versnelling enz) En de reservefiets staat niet thuis, gggrrr dus jongste is nu op mijn fiets weg.
neteret mut
17-10-2013 om 13:48
groothuisbezoek
er zijn er 2 geweest, daar ben ik bij geweest, de volgende/ laatste ga ik niet mee. Het viel mee, gesprekken gingen redelijk goed, sfeer was goed. Nu logeerdeel schoonmaken, morgen komen schoonvader en zwager (heet hier schoonbroer).
Oudste dochter had haar rapport al, was goed.
jessica 5
17-10-2013 om 23:28
neteret mut
Nou dat is bij jullie dan daar in België ook weer goed geregeld dat je als ouder zelf die rijlessen mag geven, scheelt je bakken met geld. Lukt het wat bij jullie met die bijbaantjes van de kinderen?. Het is hier een ramp, oudste is ontslagen (met 21 te duur) dochter met 19 ook te duur. Ze zijn hard op zoek naar nieuw werk.
Man had hier een vorkspreider gekocht waarmee je ook een band met een fiets met versnellingen zelf kan vervangen, erg handig om in huis te hebben. Hebben ze bij jouw nu ook vakantie?.
jessica 5
17-10-2013 om 23:54
Rymcke
Het valt niet mee om een huis te verkopen in deze tijd. Kunnen jullie niet nog even wachten of hebben jullie haast?. Fijn dat het goed gaat met de jongens. Ben je nu dan al aangenomen in Zeeland?.
jessica 5
17-10-2013 om 23:57
Fransien
En hebben de kinderen bij jou ook vakantie?, En hebben jullie al samen een weekendje weg gepland?.
jessica 5
18-10-2013 om 00:09
Hier
Hebben de jongste twee morgen al vakantie, gaan met mijn broer naar LEGO world in Utrecht. Met dochter gaat het goed op school, krijg elke week mooie boeketten. Oudste heeft het goed naar zijn zin met zij opleiding. Zoon 16 heeft twee weken na de vakantie weer een S.E week.
Met mijn voet ging het slecht. Na 4 dagen werken droop het pus uit mijn voet en was ik weer terug bij af. Nu weer een nieuwe a.b kuur en twee keer een bezoek aan de chirurg die weer dood weefsel en een drainage heeft gemaakt, moest ik rust houden. Het gaat nu wel weer wat beter, maar kan nog geen uur een schoen aan houden zonder pijn. ik had mij maandag ook al ziek gemeld en heb nu vakantie. Ik hoop dat die ontsteking nu weggaat dan kan over twee weken die chirurg een beleid maken over die likdoorn die heel diep zit.
neteret mut
18-10-2013 om 11:51
oef jessica
dat gaat nog niet goed met die voet. Lastig in de praktijk en best wel psychisch vermoeiend lijkt mij.
Hier nog geen vakantie, ook volgende week nog niet maar de week daarna.
Op dit moment heeft geen enkel kind een bijbaan, wel op zoek. Vorige week had er eentje een sollicitatie, niet aangenomen wegens te weinig ervaring. Wat leeftijd betreft valt het wel iets mee, probleem is eerder dat je als student/ scholier maar 50 dagen per jaar mag werken. oudste vd tweeling heeft in de zomervakantie wel leuk gewerkt (3 weken fulltime). De dochters verdienen ook wel redelijk met oppaswerk, gaat via de gezinsbond (duidelijke regels en verzekering). Vooral oudste dochter heeft een rijtje "vaste "adressen waar ze regelmatig komt (bij 1 zelfs elke week, vaste tijd tot kerstvakantie).
Het is uiteindelijk gelukt om de band te plakken.
Fransien
19-10-2013 om 14:24
Jessica
Bah, dat schiet ook niet op met je voet. Volgens mij is het nu zelfs voor de chirurg wel duidelijk dat er toch echt eens een beleid moet komen, twee keer dood weefsel verwijderen en weer een antibioticakuur, dat is gewoon niet leuk meer, en ook niet goed voor het herstel van je voet.
Fijn dat het wel goed gaat met je kinderen, ik hoop dat je zoon een beetje gaat leren voor z'n SE-week, het is wel zo prettig dat hij erdoor komt.
Veel plezier vandaag voor je jongsten bij lego-world.
Fransien
19-10-2013 om 21:30
Neteret
Nou, fijn dat het in ieder geval qua kosten van het fietsenschuurtje geregeld is. Zijn jullie er al uit waar hij moet komen en of alles dan nog gaat passen?
Fijn dat de groothuisbezoeken zo prettig verlopen zijn, toch altijd een heel gedoe (in ieder geval voor iemand als ik, ik ben hopeloos in grote gezelschappen).
Fijn dat je dochter al zo'n goed rapport meenam, en dat al je kinderen weer lekker op hun eigen fiets kunnen (of heb je al meer bandenpech of andere fietskwalen?)
Hoe gaat het eigenlijk met je oudste en je inwonende schoondochter? Lukt het hen om iets te vinden voor zichzelf of beginnen ze steeds beter hun draai te vinden bij jullie?
Fransien
19-10-2013 om 21:35
Rymcke
Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Lukt het een beetje in zeeland om daar een baan te krijgen? Heb je al kijkers voor je huidige huis? En hoe loopt het met je 5 mannen?
neteret mut
19-10-2013 om 23:17
fransien
een eigen woonruimte vinden lukt nog niet, een mogelijk plan is om volgend jaar bij haar moeder te gaan wonen ( en dus naar een andere hogeschool te gaan), na de zomervakantie dus. Nog ver weg, we zien wel. (nu zitten ze met de kinderen die thuis zijn samen een film te kijken)
Och wat is een groot gezelschap, de ene eer waren het er 11 en de tweede keer 9, wijzelf meegerekend. Nog niet echt groot, maar misschien wel te groot voor jou (iedereen kent elkaar al redelijk)
We moeten nog na-meten, nieuwe komt op bijna dezelfde plek, iets verschoven.
Jongste dochter had een heel goed rapport, oudste vd tweeling 2 onvoldoendes, weer eens iets niet ingeleverd en daarom op geschiedenis en aardrijkskunde een onvoldoende (geen ramp, is wel op te halen)
Fransien
20-10-2013 om 09:53
Wat weinig
Bij ons zitten er altijd zo'n 30-40 bij een groothuisbezoek, dat is wat ik gewend ben. Een echt gesprek zit er dan ook niet in, er zijn altijd wel een paar tetteraars aanwezig.
Met maar zo'n 9-11 mensen kun je veel makkelijker het wel ergens over hebben en lijkt het me ook eens gezellig worden.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met je oudste en schoondochter, volgens mij zullen ze zich bij haar ouders ook aan moeten passen.
Hier heeft derde weer een astma-aanval, we kunnen het nog onder controle houden met ventolin voorlopig dus met een beetje mazzel hoeft ze niet opgenomen te worden.
*Rymcke*
22-10-2013 om 05:16
Jessica
Oef die voet van jou.
WIlt niet echt helen.
Hoeveel antibiotica kuren heb je in hemelsnaam al gehad ?
Dan zit die lelijke likdoorn wel erg diep toch.
Nou succes ermee.
Hoop dat je in deze vakantie er niet zoveel last van hebt.
Gr Rymcke
*Rymcke*
22-10-2013 om 05:32
hier
De foto's zijn gemaakt.
Slik nu is het echt, gisteren zou hij al op site te zien zijn. Kan het nog niet vinden.
Als ie er staat plaats ik wel een link.
En dan maar hopen dat het voorspoedig mag gaan.
Valt wel beetje tegen met verkoopprijs.
Tja houden een restschuld, komen we niet om heen.
Verder gaat het hier zijn gangetje.
Vorige week vakantie gehad, althans de kids.
Nu weer er tegen aan.
Bij jongste op school extreem pauze beleid in gevoerd.
Mag geen pakjes/zakjes drinken of ander zoet drinken meer mee nemen.
Mogen in een afsluitbare beker (hergebruik) alleen verantwoord drinken of water meenemen.
Ook school/pauze koekjes mag niet meer.
Alleen gezonde dingen, boterham, fruit of groente.
En boterham alleen met verantwoordelijk beleg.
Dus heeft heel wat voeten in aarde.
Is milieuvriendelijk (afvalberg) en beter voor de gezondheid.
Nou mijn kids zijn niet dik hoor, 1,22 en 23 kg voor bijna 8 jaar is niet bepaald dik dacht ik. Eet gewoon, 2 x 2 boterhammen (soms cornflakes of 4 boterhammen (hahah BSO) en gewoon avond eten en af en toe snackjes of snoepje.
Msar toch is wel wennen.
Oudste heeft nu proefwerkweek. Dus pretpakket.
Tweede heeft ook tropenrooster. Pffff gisteren dan weer eerste dag naar school. Hup vrij. Studiedag voor leraren. Vandaag en morgen stage, donderdag 2de jaars een excursie, leraar valt uit voor 1 ste jaars. Dus vrij.
Derde staat een 8.1 gemiddeld (10 voor wiskunde), laagste is 7.2 voor Maatschappijleer. Dus gaat nu weer een niveau hoger doen. He he zie je wel dat ie het kan. Hij is nu eindelijk zelf ook op een punt dat hij het inziet en dat hij echt wilt !
Vierde loopt lekker mee in de groep. Ons dromertje. Is soms middelpunt van pestactiviteitjes in de klas. Worden meteen de kop ingedrukt. Tja onze korte achternaam rijmt op sommige niet zo leuke dingen/woorden.
En mijn werk.
Combi met zwemmen en brandveiligheidswacht loopt super.
Elke week tussen 25-32 uur !
Na de verhuizing zal ik ws. weer full time als brandveiligheidswacht aan de slag gaan. Zowel mijn bedrijf als bedrijf van mijn man (waar ik ook al vorige zomer voor heb gewerkt) is geïnteresseerd. Maar kunnen pas wat doen als ik daar echt heen ga. Ach ik heb goede voorruitzichten.
Nu nog ons huis verkocht krijgen!
Gr Rymcke
*Rymcke*
23-10-2013 om 19:26
ons huis
http://www.poelsmakelaars.nl/aanbod/nieuw-aanbod.html
Bovenste huis is ons huis.
In de het mooie kloosterdorp S.
Dus als jullie nog iemand weten die een leuk huis in Limburg zoekt.
Denk aan ons en stuur 'm door !
Gr Rymcke
neteret mut
25-10-2013 om 16:20
rymcke
leuk huis, leuke prijs maar ik ken niemand die die kant op wil. Hoop voor je dat er snel iemand komt
Fransien
27-10-2013 om 19:06
Vakantie voorbij
Helaas, hier is de vakantie alweer voorbij. Het spijt mijn kinderen wel, die hadden best wat langer vakantie gewild.
Oudste heeft haar eerste disco-feestje gehad bij een klasgenootje incl echte dj en alles erop en eraan. Ze vond het geweldig, alleen jammer dat ze zo vroeg opgehaald werd (al om 10 uur 's avonds, het feestje duurde tot 11 uur, vond ik veel te laat voor een kind wat net 9 geworden is).
Tweede is heerlijk bij lievelings-tante wezen logeren, alleen het ontbijt was niet zo geslaagd (meneer wilde geen havermoutpap en heeft het ook niet geproefd).
Derde heeft geen complete astma-aanval gekregen de vorige keer, we konden het onder controle houden, maar ze zit er steeds vaker tegen aan en dat is minder. Binnenkort weer naar de kinderarts...
Vierde is nog volop zijn eigen wil aan het ontdekken en dat gaat soms tegen onze wil in en dan trekt hij meestal aan het kortste end, vind hij niet altijd leuk.
Wat ons betreft, we hadden allebei de vakantie vrij genomen en dat was wel erg fijn. We hebben een stuk achterstallig opruimwerk kunnen doen, scheelt erg veel vierkante meters want er kon veel weg en er is ook behoorlijk wat op marktplaats beland.
Fransien
27-10-2013 om 19:06
Rymcke
Leuk huis hebben jullie, ik hoop dat je hem snel kwijtraakt. En wat hebben jullie alles enorm netjes opgeruimd...
neteret mut
27-10-2013 om 22:11
vanmiddag
ben ik voor het eerst met zoon gaan rijden. Op het grote parkeerterrein bij een supermarkt. Gewoon starten, wegrijden, schakelen naar de 2, bochtjes. Niet alles gaat al soepel genoeg om de weg op te gaan maar het begin is. Nou ja tijd genoeg om te oefenen, zijn theoretisch rijbewijs is 36 maanden geldig. Was trouwens voor mij ook wennen omdat we in zijn auto rijden (waarin hij dus niet alleen in mag rijden ,alleen onder begeleiding van iemand die minimaal ..jaar een rijbewijs heeft) En die auto heeft geen stuurbekrachtiging en nog een handmatige choke, een oude auto dus. Grappig is dat we niet alleen waren , er draaiden nog een paar anderen rondjes.
jessica 5
29-10-2013 om 23:08
Rymcke
Leuk huis hebben jullie en wat een mooie grote tuin!. Ik weet ook niemand die die kant op wil verhuizen. Hebben jullie al kijkers gehad?.
Hoe gaat het met de stage van je tweede ?. Hier met dochter niet zo goed met haar stage, ze wordt gewoon uitgebuit als gratis kracht. Ze krijgt ook geen stage vergoeding, ze heeft het er op school al over gehad dat ze er dus niets leert. Ze gaat nu weer op zoek naar een ander stage adres.
Mooi dat jullie derde weer een niveau hoger kan gaan doen, kader?. Kun je op het M.B.O ook wel wat meer mee.
En die jongste komt er ook wel, wel vervelend van dat pesten.
jessica 5
29-10-2013 om 23:21
Fransien
Lekker dat je even samen vakantie met je man had, lekker het huis opruimen en beide aandacht voor de kinderen. Vervelend dat het niet zo goed gaat met je dochter met de astma. Zou niet te lang wachten om naar de kinderarts te gaan. Je kunt ook even bellen om eventueel de dosis wat te verhogen. Hier puffen ze al een maand niet meer en dit gaat tot nu toe goed.
jessica 5
30-10-2013 om 00:28
neteret mut
Hihi, nou ik zou willen dat het hier ook mocht dat rijden met ouder. Hebben we ook wel eens een rondje parkeerplaats gedaan met samengeknepen billen omdat dit echt niet mag hier.
jessica 5
30-10-2013 om 00:40
Hier
Na een heerlijke vakantie ga ik ook weer aan het werk. Ik Ga deze woensdag nog langs de chireurg hoor het wel wat te doen. Ik voel die plek onder mijn teen nog wel. Het is nog steeds wat ontveld. Ik hoop dat het goed gaat met het werken. Ik heb veel last gehad van de bijwerkingen van die a.b kuur.
Afgelopen zondag de verjaardag gevierd van mijn moeder die 80 is geworden. Pfff na al die ellende die er was voor haar en hoe ze nu is was dit weer een mijlpaal. Echt genoten die dag!. We waren er allemaal met de aanhang en alle kleinkinderen. Nicht is fotograaf en heeft weer mooie foto's gemaakt.
neteret mut
31-10-2013 om 16:10
dom dom dom
helemaal vergeten dat het morgen een officiele vrije dag, 1 november Allerheiligen , en dat dus morgen geen vuilnis opgehaald zal worden. Bleek woensdag al geweest te zijn. Nou ja, het is geen ramp, volgende week weer een kans, dan maar wat langer met die zakken in de tuin.
Fransien
31-10-2013 om 16:12
Jessica
Fijn dat het nu zo goed gaat met je moeder en dat je echt heb kunnen genieten van de verjaardag.
Fijn ook dat je weer een beetje kunt lopen, hoe is het gisteren gegaan bij de chirurg?
*Rymcke*
03-11-2013 om 08:28
neteret mut
Lees ik het nu goed. Zoonlief heeft al een eigen auto ? Wauw wat luxe maar nog geen rijbewijs.
Hoop dan dat hij het snel leert.
Deed het ook vroeger hoor stiekum op een parkeerplaats samen met mijn man oefenen, was toen 18.
Hier erg duur om rijlessen te nemen. Gem. 40-45 euro per les. x 30 a 40 nodig. Slik.
Gr Rymcke
*Rymcke*
03-11-2013 om 08:36
ons huis
Nou de site van de makelaar is 115 x bekeken en das veel zeggen ze. Ons huis lijkt op de foto's idd super netjes. Veel opgeruimd. Maar we hebben hele handige vlieringen (geen foto's hahaha)voor. Onze tuin is niet zo heel groot hoor. Ongeveer 8 m breed en vanaf achterdeur 10 m. diep. Vanaf keuken ongeveer 8 m. Inham van terasje. Maar is gezellige en sfeervolle tuin. Althans vinden wij.
Gr Rymcke
*Rymcke*
03-11-2013 om 08:40
Jessica
Nog proficiat met je moeder.
Hoe is het nu met je voet ?
Al beetje beter.
Chips met de sage van jullie dochter.
Hoop dat ze er snel weer één vind.
Hier zoon prima naar zijn zin op stage.
Ziet en doet veel, opruimen en poetsen hoort er ook bij.
Gr Rymcke
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.