Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder

neteret mut

neteret mut

02-10-2013 om 00:31

hier

heb ik eigenlijk geen nieuws, de boel gaat z'n gangetje nu iedereen weer geregeld naar school gaat. Niet blij zijn we met de oudste. Doordat het maar niet lukt om wiskunde voldoende te krijgen moet hij of voor een commissie komen om te pleiten dat hij verder mag met zijn studie. Doet hij niet want hij gelooft er zelf niet in. In plaats daarvan heeft hij zich ingeschreven voor een professionele bachelor ( vorige was academische bachelor) en dan hetzelfde "vak" nl electromechanica ict (tenminste ik denk dat het die is). Hij zit nu voor bijna alle vakken opnieuw in het eerste !!! Met een schakelprogramma kan hij dan wel een academische bachelor halen en dan verder met een master als hij dat zou willen tegen die tijd. Diepe zucht. Basisschool heeft hij een jaar korter over gedaan dan normaal, daarna gymnasium met vooral wiskunde en natuurkunde (hier heet dat latijn/wetenschappen), ook alles gewoon in 1x gehaald. En daarna is het een ramp. Hoe kan zo iets ???
Nou gelukkig gaat het vooral met jongste dochter heel goed op school. Zij is snel onzeker en was overgestapt naar een andere (moeilijkere ) richting met meer natuurkunde/ chemie en wiskunde.

jessica 5

jessica 5

02-10-2013 om 00:32

Hier

Vorige week begonnen op ons nieuwe kantoor. Nog een vergadering gehad over hoe nu verder. Ziet er wel positief uit, behalve dat ik een stuk verder moet gaan fietsen. Gelukkig hebben ze daar ook een paar elektrische fietsen staan die we ook mogen gebruiken.
Ik zit sinds vorige week donderdag met een ontstoken voet thuis. Ik heb nu een a.b kuur en ben vandaag naar de chirurg geweest die wat dood weefsel heeft weggehaald en wat heeft geopend zodat de troep eruit kan. Moet nu nog even rust houden, loop nu nog even op krukken. Over twee weken moet ik terug komen en gaan we kijken of die diepe likdoorn die er in zit ( dit kwam uit die echo) er uit is of die er uitgehaald moet worden.
Dochter maakt mooie boeketten op school. Ze komt elke week weer met een paar mooie boeketten thuis, haha hoef het komend jaar niets te kopen.
Met de anderen gaat het ook goed op school.

jessica 5

jessica 5

02-10-2013 om 00:38

neteret mut

Haha zitten we gelijk te typen!
Pff wat een gedoe met je oudste! Hier heeft oudste weer Nederlands niet gehaald. Ik hoorde van hem dat maar 30% dat had gehaald. Gelukkig voor hem nog genoeg herkansingen.

Fransien

Fransien

02-10-2013 om 10:56

Verandering binnen bedrijf

Mijn nieuwe baan was er eentje binnen ons bedrijf dus mijn vaste contract blijft vast (en voor onbepaalde tijd).
De nieuwe functie waar mijn man op aast zou ook binnen hetzelfde bedrijf zijn, dus blijft ook een contract voor onbepaalde tijd. En als hij daarna buiten zijn eigen bedrijf gaat kan hij als kiezen waar hij wil werken, er is net in dat gebied namelijk een enorme schaarste.

Fransien

Fransien

02-10-2013 om 11:00

Jessica

Wat een gedoe met je voet, dat de boel moet ontsteken voordat die chirurg eindelijk iets doet...
Fijn dat je kinderen zo lekker gaan op school, is toch altijd een kopzorg minder, en wel leuk al die bossen bloemen in huis.
Een electrische fiets zou fijn voor je zijn, scheelt een stuk trappen, maar eerst maar eens van de krukken af.

Fransien

Fransien

02-10-2013 om 11:01

Neteret

Kan je oudste eigenlijk wel leren? Zo te horen heeft hij de basisschool met 2 vingers in de neus gedaan en voor zijn gymnasium heeft hij in ieder geval voor wiskunde nooit echt iets hoeven doen. Misschien is dit de eerste keer dat hij voor wiskunde aan de slag moet en heeft hij gewoon geen idee hoe hij dat moet aanpakken?

neteret mut

neteret mut

02-10-2013 om 11:41

fransien

Dat roep ik dus ook al steeds, dat hij niet weet hoe te studeren ( en dat hij daar hulp voor moet zoeken). Ik had ook het idee dat de tijd die hij stak in studeren veel te weinig was, is nu wel een stuk verbeterd. Hulp zoeken heb ik de afgelopen jaren al vaker tegen hem gezegd en hij wil dat niet (gaat niet eens naar de docent/ prof om een examen na te bespreken).
Nou ja de andere kinderen krijgen wel een beeld van hoe het niet moet ( wat helaas weer betekend bij sommige dat die bang worden om iets te kiezen want stel dat ze iets kiezen dat niet aan de verwachtingen voldoet)

neteret mut

neteret mut

02-10-2013 om 11:43

jessica

puf, wat een gedoe met die voet. Hopelijk gaat het nu wel snel beter. En nederlands geeft hier geen problemen, wel af en toe het verplichte frans.

Fransien

Fransien

03-10-2013 om 13:12

Neteret

Zucht, zo zonde voor je oudste. Hij heeft een prima stel hersens en het lukt hem niet om ze echt goed in te zetten.
Mijn zusje was net zo'n eigenheimer op de TU en dat heeft haar daar genekt. Overigens heeft ze wel een dubbele HBO-studie en is ze uiteindelijk wel op haar pootjes terecht gekomen, maar het blijft zonde.
En als je echt iets wil leren van je fouten is een examen nabespreken wel de eerste stap, schaamde hij zich teveel?

Ik hoop voor je dat je andere kinderen niet te kopschuw worden om iets moeilijks aan te pakken. Uiteindelijk is het wel heel handig als je geleerd hebt om te leren en om door te zetten. Meestal gebeurt dat al op school, maar als je van die slimmeriken hebt die daar met twee vingers in de neus doorheen rollen...

jessica 5

jessica 5

05-10-2013 om 23:05

Fransien

En is je man al op gesprek geweest?
Ik heb zelf een fiets met trapondersteuning, maar die batterij gaat niet echt lang mee. Ga wel die elektrische fiets uitproberen op het werk dan bespaar ik mijn eigen batterij.

jessica 5

jessica 5

05-10-2013 om 23:08

neteret mut

En hoe gaat het met jou studie?.

jessica 5

jessica 5

05-10-2013 om 23:09

Rymcke

Hoe gaat het met de kinderen en je zoon met zijn nieuwe opleiding?. Werk je nog veel in het zwembad?.

jessica 5

jessica 5

05-10-2013 om 23:18

Hier

Voet is niet meer dik en rood, komt nog wel wat troep uit. Lopen gaat wel weer zonder krukken al voelt het nog niet echt lekker aan en na een half uurtje lopen moet ik echt even gaan zitten en de voet omhoog leggen. Kan zo echt nog niet aan het werk.
Voor de rest kan ik wel lekker genieten in de tuin op een stoel van het mooie weer.

Fransien

Fransien

07-10-2013 om 10:55

Nog niet

Nee, man heeft nog geen sollicitatiegesprek gepland staan. Maar hij doet nu in zijn eigen tijd wel cursussen en zit zijn kennis weer flink op te poetsen.
Enige nadeel is dat het in de avonden en het weekend gaat. Voordeel is dat hij er echt vrolijk van wordt en energie van krijgt.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Fransien

Fransien

07-10-2013 om 10:57

Nieuw meisje

En zo heb je je laatste bijlesklant uitgezwaaid en komt er weer een nieuwe bij. Meisje zit in groep 8 en gaat met lood in haar schoenen naar school omdat de juf de pest aan haar heeft. En in zo'n klimaat leer je niets.
Goed, ik heb tot de cito's om haar van een paar jaar achterstand weer op niveau te krijgen. Het arme kind zal hard moeten werken.

Fransien

Fransien

07-10-2013 om 10:59

Jessica

Fijn dat het weer wat beter gaat met je voet, zo kun je inderdaad niet werken, ik hoop dat je snel weer goed op de been bent en dat je er nu eindelijk vanaf bent.

jessica 5

jessica 5

08-10-2013 om 23:10

Fransien

Nou mooi dat je man ook lekker bezig is, het is toch maar voor even die cursussen?.
Nou daar heb je dus weer een hele klus aan om dat meisje bij te spijkeren.

jessica 5

jessica 5

08-10-2013 om 23:14

Hier

Ben vandaag weer aan het werk gegaan en dit ging goed. Vergadering was weer erg zinvol. Nu met de samenvoeging loopt alles nog niet even goed.

neteret mut

neteret mut

09-10-2013 om 22:18

updatetje

school vd kinderen gaat wel lekker denk ik. Volgende week weer groothuisbezoeken, maar eens zien of ik weer met allemaal meega. Oudste en oudste vd tweeling hebben nu allebeide een theoretisch rijbewijs (36 maanden geldig), oudste vd tweeling heeft een oude auto gekocht (staat voor de verzekering op mijn naam) dus we kunnen beginnen met de rijlessen ( mag hier door de ouders gegeven worden). Vooral de tweeling is druk bezig met een baantje zoeken ( studenten/ scholieren mogen 50 dagen per kalenderjaar werken) Oudste en vriendin zijn nog steeds op zoek naar betaalbare woonruimte ook al gaat het hier redelijk met af en toe een irritatie-tje Voor mijn eigen studie een paar leuke boeken binnen. Vandaag een gesprek gehad met het electriciteitsbedrijf. Die willen hun "huisje" vervangen en dat staat op onze grond, moet groter en of wij grond aan hen willen verkopen. probleem is dat we daar het fietsenhok hebben staan. Voorstel van hen is om voor ons een nieuw, gemetseld ( dus passend bij de gevel vh huis ) fietsenhok te maken, ong even groot als nu maar net even anders kwa grondoppervlak. Dit is het tweede gesprek, landmeter is ook al geweest en nu dus een echt voorstel incl voorlopige bouwtekening. morgen maar een met een meetlint door de tuin enz lopen en kijken of het wat ons zo kan (genoeg plek voor de fietsen en de auto).

updatje vanuit limburg

Ja tijdje geleden weer (schaam schaam). Werk, huizen perikelen en comp die af en toe weigert te doen wat ik niet wil.
Twee weken geleden gesprek in Zeeland gehad. En bracht naar voren dat mijn werk gewoon lekker meetelt. Dus das zorg minder. Maar dit huis heeft meer zorgen. Gewoon 7 jaar geleden voor leuke prijs en idem hypotheek gekocht. Nu dus huizen flink gekelderd en vanmorgen naar zoveelste gesprek voor huis te koop te zetten is het armoede troef. Nog net niet janken. Blijven toch zitten met restschuld.
Das flink balen, want de pot is niet groot genoeg om deze restschuld te betalen.
Dus blijven we naar alle waarschijnlijkheid zitten met tussen de 5 en 10 duizend restschuld. Die kunnen we wel in een nieuwe hypotheek financiëren maar zorgt er natuurlijk wel voor wat ons nieuwe huis mag kosten. En we hebben een pracht exemplaar gezien. Helemaal onze droom met 5 ruime slaapkamers tussen 8½ en ruim 14 m2. Leuke buurt/straat. Alle scholen tussen 400 m en 3 km afstand lopend/fiets.
Maar eerst ons huidige huis.
Met het werk gaat het goed. Ik werk gemiddeld twee dagen als brandveiligheidswacht en rest (10,50 uur over 4 dagen) in het zwembad.
Gisteren moest ik naar een verplichte introductie van het zwembad. Alleen plaats was nogal ongunstig. Slechts 2 ¾ uur rijden ! (209 km)En curus was maar 3 uur !
Toen erna hele huis gepoetst, voor vandaag toen deze makelaar kwam.
Gr Rymcke

Jessica

Pffff wat een gedoe met jouw voet zeg.
Hopelijk is de ontsteking snel over.
Succes ermee.
Wel makkelijk met zo'n dochter, altijd vers bloemetje in huis.
Dat mis ik wel hoor, onze poezen zijn verzot op het water wat dan in de vazen zit. 9 van de 10 x gaat helaas de vaas om. Dus al ruim een jaar durf ik geen verse bloemen meer neer te zetten.
Gr Rymcke

neteret mut

Lastig zo'n jongeman die nooit er echt iets voor heeft moeten doen en nu het niet lukt. Maar is het echt een kwestie van niet willen/geen zin of echt niet kunnen.
Hoop dat deze richting beter gaat dan.
Gr Rymcke

Fransien

Jij verschuift binnen jouw werkgever, jouw man ook.
Werkt hij al bij het zelfde bedrijf als jij ?
Heel gedoe maar nieuwe impulsen wel leuk.
Succes ermee.
Gr Rymcke

kids hier

Met de oudste op het CIOS gaat het erg goed. Heeft er heel veel plezier in. Echt zijn ding.
Werkt af en toe en volgende week nog lekker als sport en spel animator. Vind hij ook erg geweldig.
Tweede vindt zijn school ook helemaal leuk. Wilt overal snel en goed in zijn. Heeft alles op tijd af en op stage gaat het ook allemaal erg goed. Heeft daar de leuke en minder leuke dingen al mee mogen maken. Kittens van paar dagen, voeden en naar opvanggezin brengen maar ook een poes die daar was overleden (18 jaar) en die weggebracht moest worden. Vind het nog steeds erg leuk en das het belangrijkste.
Derde laat ons verbazen. 1ste jaar moest hij enorm wennen. Resultaat (VMBO KT) toto getallen. Moest hij terug naar basis niveau. Maar wij wisten al pffff hij kan veel beter. Hadden de leraren in de tweede ook het gevoel bij. Maar had 7 gemiddeld en 3de vond het wel best, kon hij lekker niet veel hoeven doen en toch veel sporten.
Dit jaar had hij het voornemen terug te willen naar kader. Dus is hij super begonnen. 10 voor Wiskunde en 9.8 voor rekenen gemiddeld, rest allemaal 8 en 9. Behalve voor Maatschappijleer, een 7 ! Daarnaast zit hij dit jaar voor het eerst in de B 1 van voetbal.
Hele grote vereniging dus erg knap. Maar vind het wel veel trainen enzo. 3x per week en dan nog wedstrijd(en).
Vierde loopt gemiddeld. Alleen lijkt een beetje een dromerig chaootje te zijn in de klas. Beetje soms met andere dingen bezig als met het werk. Vind aan elkaar schrijven nog erg lastig. Erg testen laten een gemiddeld kind zien.
Dus het gaat goed met mijn mannen.
Gr Rymcke

weekendje weg

hmmmmm zo lekker. Vorig jaar voor het eerst gedaan dan eerst toen tweede moest fietsen in Frankrijk (nou ja jongste was er bij maar toch) en toen weekendje londen met bedrijf van mijn man.
Dit jaar gaan wij naar Parijs. Is ook de enigste vakantie van het jaar. Ach manlief betaalt 8 euro per maand. En dan geheel georganiseerd naar Parijs is leuk. Alleen 's avonds eten moet je zelf doen. Maar ach dit kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Deden we in Londen ook. Toen hebben we op de boot gegeten.
Jongste gaat dan naar opa en oma en andere 3 krijgen budget voor op zich zelf te zijn, tja die zijn ook 20, 18 en 15.
Maar Fransien kunt ook twee aan twee doen bij evt. tante of opa en oma ? Hebben wij vroeger ook wel een keer gedaan.
En is het zo dat ze op een clubje zitten waar 1 x kamp bij is ? Kids op kamp en jongste bij familie en pap en mam weekende samen ?
Succes met een leuk tripje uitzoeken.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

10-10-2013 om 15:39

Rymcke

Lekker hoor, dat jouw mannen goed gaan, is altijd een zorg minder. Wel balen dat jullie met zo'n restschuld blijven zitten na verkoop van het huis (als dat tenminste lukt in deze markt). Ik zou er toch voor gaan, de kwaliteit van leven is ook belangrijk en soms belangrijker dan geld.

Fransien

Fransien

10-10-2013 om 15:42

Jessica

Fijn dat je voet weer langzaam beter wordt, dan kun je weer wat. En die samenwerking, dat blijft altijd lastig bij samenvoeging van verschillende organisaties. En dan heb ik het nog niet eens over bepaling van de pikorde...

Fransien

Fransien

10-10-2013 om 15:51

Neteret

Oef, die groothuisbezoeken... Daar voelde ik mij nooit zo plezierig bij, die skippen wij waar mogelijk.
Lekker dat je je eigen kinderen rijles mag geven, dat scheelt een bak geld, ik zou wel willen dat dat hier ook mocht.
Fijn dat het met oudste en vriendin nog goed gaat bij jullie thuis, je had er in het begin een behoorlijk hard hoofd in, zeker wat schoondochter betreft. Ik hoop wel dat ze wat vinden voor zichzelf, dat is ook voor hun het fijnste.

Wil je zelf eigenlijk wel een nieuw fietsenhok? Geeft een hoop gedoe, zo'n stel bouwvakkers om je huis heen. Wel netjes dat het electriciteitsbedrijf het aanbod doet, ik weet niet of ze dat hier zouden doen.

En je hebt je studie weer opgepakt, lukt het een beetje?

Fransien

Fransien

10-10-2013 om 15:52

Fagot...

Oudste heeft een fagot gehoord en dat lijkt haar ook wel wat. Staat er een leuke op marktplaats mama?
Hmmm, ik denk dat we het voorlopig toch gewoon alleen bij klarinet houden.

neteret mut

neteret mut

11-10-2013 om 21:03

fransien

hm schoondochter..., gaat redelijk al heb ik via mijn dochters gehoord dat ze het hier eigenlijk te streng vindt. Ik heb 1x gezegd dat ik het niet nodig vind om ver na 12 uur nog in bed te liggen en dan na 14.30 te beginnen met brunchen, ook dat ze wel gewoon met ons aan de eettafel kunnen zitten als er plek is (is er niet altijd want maar 8 echte plekken). Dat apart willen eten vind ik niet sociaal. Vorige week samen een appartementje bekeken, toch te duur (huur wordt opgetrokken ivm komende nieuwe beglazing enz). Soms doen ze gezellig met de andere kinderen mee met een spel ofzo maar meestal zitten ze in hun kamer.
En tja een nieuw fietsenhok, nu een in elkaar / bij elkaar geknutseld metalen hok met veel openingen. Dan zou het een bakstenen iets worden met deur (kan dan ook op slot, nu geen deur en dus geen slot). Dan zal de gevel "doorgetrokken " worden met een zelfde soort baksteen, meer 1 geheel. We moeten dit weekend maar eens met een meetlint rondlopen en dan een beslissing nemen. Het electriciteitsbedrijf heeft te maken met allerlei regels als minstens 1 meter van de erfscheiding blijven, niet voorbij de rooilijn/ gevellijn enz. Blijkbaar is wat er nu staat te klein voor de wijk door alle extra huizen, te oud en nog net niet onveilig. Zij willen graag iets en hebben daar onze hulp bij nodig vandaar het aanbod van op hun kosten een vervanging (beraming was iets van een euro of 7000 en dat heeft ons metalen geval echt niet gekost)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.