Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder

jessica 5

jessica 5

15-09-2013 om 00:48

Hier

Vorige week die biopsie laten doen, het lange stilliggen was erger dan die biopsie. Een dagje rust en toen ging het wel weer. Afgelopen woensdag weer naar de mama poli geweest. Het biopt is voor een second opinion naar een andere pataloog gestuurd omdat het onduidelijk was of het beginnende borstkanker zou zijn. Woensdag krijgen we daar de uitslag over. Het kan dus twee kanten op of het is niets of wel beginnende borstkanker en dan laat ik me opereren. Dan wel een borstbesparende operatie. Dus we zitten nog even in spanning hier.

jessica 5

jessica 5

15-09-2013 om 00:57

Rymcke

Nou dat is nog al wat wat er bij jullie gaande is. Willen jullie het zolang uitstellen tot volgend jaar, is wel lang zeg! Hoop dat het allemaal gaat lukken met het vinden van werk voor jou, verkopen van jullie woning e.d. Pff snap goed dat je er tegenop ziet.

Jessica

O spannend bij jou. Ik duim voor je dat het meevalt.
Nu verhuizen geen optie.
We hebben hier ook een koophuis. En de jongens zitten net op school. Tweede is net nieuwe opleiding gestart. Daarom leek ons zomer beter. Kunnen ze allemaal rustig instappen per nieuw schooljaar. En het huis dat we gezien hebben (zooo mooi) moet nog gebouwd worden. Oeps.
Maar hangt ook van mijn werk als BVW af of dit door kan gaan. Anders moeten we kijken. Als mijn werk niet overstag komt met een contract dan hebben we een probleem en kunnen we alleen in lagere prijsklasse kopen.
Heel gedoe en veel kopzorgen.
Gr rymcke

Fransien

Fransien

17-09-2013 om 10:53

Jessica

Nog maar 1 dag wachten op de uitslag, ik hoop zo dat het goed is, die stress is niet bevorderlijk voor je nachtrust.

jessica 5

jessica 5

18-09-2013 om 00:34

Fransien

Nee inderdaad die is niet bevorderlijk voor de nachtrust !. Moet ook niet te veel gaan googelen daar word ik helemaal kriebel van. Afgelopen week veel gewerkt helpt goed voor de afleiding, nu ik weer een paar dagen vrij ben heb ik weer meer last van die zenuwen. Morgen ochtend weer werken, morgen middag de uitslag. Waar ik het meeste tegen op zie als er wel een operatie komt is hoe vertel ik het de kinderen en hoe reageren die er op. Zou ze dit graag willen besparen. Dus we hopen op goed nieuws. Morgen meer hierover.

Fransien

Fransien

18-09-2013 om 09:56

Uitgaan van het beste

Jessica, gewoon uitgaan van goed nieuws. Mocht het toch slecht zijn, je kinderen willen alleen maar een gezonde moeder, en ze willen jou graag houden (ook als zeggen pubers en bijna-pubers wel eens van niet dus als daar een operatie voor nodig is, is dat maar zo.
We gaan er gewoon vanuit dat het goed is, en anders dat het op de best mogelijke manier verder gaat.
Onthoud aub dat borstkanker, mocht het zo zijn, in deze fase absoluut goed te behandelen is en dat je er gewoon vanuit kunt gaan dat je na een vervelende operatie weer prima gezond bent.
Uitzonderingen bevestigen de regel, maar zijn die regel niet!

Fransien

Fransien

18-09-2013 om 10:12

Verjaardag

Gisteren was mijn jongste jarig, hij is alweer 3 geworden...
De versierde stoel was maar matig, hij wilde graag weer zijn gewone stoel terug, maar de kadootjes bij het ontbijt was een groot succes.
Zometeen tracteren op de peuterspeelzaal, hij wordt ook al zo groot. Ik ben benieuwd of de juffen hem op de beschilderde stoel daar hebben gekregen en of hij een verjaardagsmuts op wilde.

Fransien

Nog proficiat met die grote knul.
Alweer 3. Weet nog dat je hier kwam kijken toen je zwanger was van hem.
Hihi zijn versierde stoel niet leuk.
Gr Rymcke

Jessica

Toi toi voor morgen hoor.
Gr Rymcke

en hier

pfffff wacht op het belangrijke telefoontje.
Ik mag in ieder geval op gesprek komen in zeeland bij mijn bedrijf.
Dus ze zijn wel geïnteresseerd. Kreeg ook al spontaan de nieuwsbrief (alleen voor vast personeel) ?!?!
Nu nog de datum voor het gesprek. Krijg het langzaam wel benauwd hoor.
Helaas het huis dat wij gezien hadden (mooi hoekhuis) worden er 4 gebouwd worden, 2 blokken en de rest dus tussenwoningen. Zijn alle 4 in Optie. Maar kunnen pas iets (gesprek aanvragen) als mijn bedrijf iets toezegd. Ik het zwart of wit heb ! Pffffff is jammer.
Dus nu of een tussenwoning of de 2 onder 1 kap, erg mooi maar stukje duurder. Maar hangt ook weer van mijn werk af.
Geduld is een schone zaak. Iets wat ik eigenlijk nu niet heb.
Gr Rymcke

jessica 5

jessica 5

19-09-2013 om 00:27

Nog geen nieuws

Na drie kwartier wachten in de wachtkamer eindelijk aan de beurt!. Verteld arts dat de uitslag nog niet binnen is!. Ben wel even boos geworden waarom niet even gebeld!. Blabla lul verhaal dus, het ligt bij Daniel de Hoed Kliniek en is niet urgent dus laat de uitslag op zich wachten. Snap wel dat je er van baalt blabla. Nou ik voel me dus gewoon een nummer daar op de mama poli, niets vrouw vriendelijk hoe het op de site staat!. Maandag een bel afspraak met haar, hoop dat die uitslag dan wel binnen is. Ik weet ook wel als het niet goed is en als er geopereerd moet worden dat er 100% genezing is. Maar ik wil wel graag weten of ik wel of niet geopereerd moet worden. Begon ze ook weer over dat er heel veel vrouwen zijn die al in dit onzekere stadium kiezen voor een operatie. Nou amahoela, straks is er niets aan de hand. Ik laat niet in een gezonde borst snijden!. Kortom ik baal ervan dat ze zo met patiënten omgaan. Ga dus mooi een klacht indienen over de gang van zaken. Heb ik al gedaan bij de chirurg ( is nog een vrouw ook). Ze schrok wel even van mijn felheid naar haar toe en gaf ook wel toe dat dit anders had gekund, tja mooi te laat voor ons dus!.

jessica 5

jessica 5

19-09-2013 om 00:30

Fransien

gefeliciteerd met je jongste! Tjee drie alweer!

jessica 5

jessica 5

19-09-2013 om 00:36

Rymcke

Nou mooi toch dat je wel op gesprek mag komen daar in Zeeland. Maar krijg je dan een vast contract ( als je aangenomen wordt)? Anders krijg je je hypotheek toch niet rond?. Wanner hoor je het?.

Fransien

Fransien

19-09-2013 om 13:20

Rymcke

Je mag in ieder geval op gesprek komen, da's al heel wat. Nou, tot nu toe ben je bij heel veel banen wel aangenomen, je hebt veel ervaring, bent overduidelijk geen stilzitter (en je kunt ook rustig aanvoeren dat niemand in jullie gezin dat is, nog te onderbouwen met de studie-richting van je oudsten ook).
Ach, en wat huizen betreft, het duurt nog een jaar.

Fransien

Fransien

19-09-2013 om 13:24

Jessica

Nou lekker zeg, dat hadden ze in ieder geval gewoon kunnen melden. Telefoontje 's ochtends is echt niet teveel gevraagd (kan de secretaresse zelfs doen, maar een medisch secretaresse heeft over het algemeen een heel wat minder klantgerichte houding dan een secretaresse in het bedrijfleven zich zelfs maar zou kunnen permitteren, hoewel ik ook daar wel eens sterke staaltjes heb gezien).
Ik zou ook niet in een gezonde borst gaan snijden, alleen maar omdat je niet tegen onzekerheid kunt. Maar ik geef je groot gelijk dat je een klacht indient.
Overigens duim ik maandag voor je, maar dikke kans dat ze die belafspraak vergeten, je chirurg was daar ook zo goed in met je voet. Hoe is het daar eigenlijk mee?

pfffffff

Voorlopig helaas helemaal niets !
Pas op het moment dat we verhuisd zijn kunnen ze iets doen. Eerder contract kunnen ze mij niet bieden omdat er hier in zuid (regio waar ik nu woon) geen vacatures zijn.
Dus voorlopig blijf ik flex helaas.
Dus nu een gesprek aanvragen om te kijken in hoeverre mijn salaris mee mag tellen en anders kijken wat we kunnen.
Gr Rymcke

Jessica

Nou idd vrouw onvriendelijk bijna.
Hadden ze jou daar niet even over kunnen bellen.
Had jij je niet zo hoeven op te zitten vreten.
Ze doen wel heel erg gemakkelijk erover.
Groot gelijk dat je klacht indient !
Maar dan alvast succes weer.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

23-09-2013 om 11:06

Duim, duim, duim

Jessica, we denken aan je. En nou hopen dat die uitslag binnen is.

neteret mut

neteret mut

24-09-2013 om 08:19

hoe is het jessica?

Heb je al nu wel een antwoord? ook hier wachten we in spanning af

jessica 5

jessica 5

24-09-2013 om 23:38

Goed nieuws

Vandaag de uitslag gekregen. Het hoeft nu nog niet geopereerd te worden de haard is nog zo klein en hoogst waarschijnlijk zal dit niet lijden tot borstkanker. Na een jaar moet ik weer een mammografie maken en kijken als er meer kalkspatjes zijn bij gekomen. Zo ja weer een biopt. Arts vond het ook wel verantwoord om nu niet preventief al te opereren gezien mijn stelligheid van niet snijden in een w.s gezonde borst en gezien mijn diabetes en stollings- problemen. Morgen wordt dit nog besproken in het team. Verwacht daar ook geen gekke dingen van en de arts ook niet. Kortom we zijn erg opgelucht. Volgend jaar zie ik het wel weer.

neteret mut

neteret mut

25-09-2013 om 07:47

he gelukkig

en volgend jaar is pas volgend jaar

Jessica

pfffffff das goed nieuws zeg.
Gelukkig.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

25-09-2013 om 15:16

Gelukkig

Dat scheelt...
Nou hopen dat het volgend jaar inderdaad niets bleek te zijn.
En weer een dag later dan beloofd, hoezo vrouw-vriendelijk...

jessica 5

jessica 5

25-09-2013 om 23:20

Dames

Bedankt voor het meeleven en de steun van jullie. XXXXX

Fransien

Fransien

27-09-2013 om 10:50

Samen weg

Manlief en ik zitten te dromen van samen een weekendje weg, maar waar laten we de kinderen. Bovendien wil ik ze eigenlijk nog niet missen, maar even samen er tussenuit zou wel fijn zijn...

neteret mut

neteret mut

27-09-2013 om 11:43

dat is een moeilijke

Denk er eens over na of er iemand/ een stel een weekend in jullie huis op de kinderen kan passen. Ik denk dat dat het makkelijkst zou zijn.

Fransien

Fransien

01-10-2013 om 21:34

Neteret

Ik ga eens kijken of ik iemand uit de familie kan vinden die het aandurft om 4 boeven een weekend te hebben. Gelukkig zijn ze bij een ander wel heel lief en braaf.

Fransien

Fransien

01-10-2013 om 21:50

Hier

Gaat het heel aardig. De kinderen beginnen het soms naar hun zin te hebben op school. Oudste heeft nog steeds soms last van het gepest, maar het lijkt wat minder te worden. Tweede had gedoe met de begeleidende moeder van zwemles (had ik geloof ik wel gemeld) en die is door de juf tot de orde geroepen. De moeder zit tegenwoordig ook bij de overblijf en lijkt het echt op mijn jochie voorzien te hebben.
Derde begint nu een beetje haar draai in groep 3 te vinden (en te wanhopen of ze daar ooit iets gaat leren, ze heeft al het pluswerk al en nog steeds nooit hoeven nadenken, zucht). Vierde begint eindelijk echt met woorden te proberen te communiceren, spraak komt eindelijk een beetje op gang, we horen heel soms al 3 woorden zinnetjes en hij begint nu standaard met twee woorden zinnetjes in plaats van wijzen of 1 woord.
Mijn werk gaat weer veranderen, totaal onduidelijk hoe of wat het het komende jaar gaat worden, heel prettig (ahum). Ik krijg waarschijnlijk per komende maand mijn vierde manager dit jaar.
Manlief wil graag een andere richting op, ik heb bij toeval contact gelegd met een van de managers in die andere richting (big data, voor het geval dat iemand iets zegt) en met een beetje mazzel mag hij op gesprek. We hopen dat hij in ieder geval op gesprek mag, daarna zien we wel verder. Het zou zo leuk zijn voor hem, daar ligt zijn hart een stuk meer dan bij wat hij nu doet.

jessica 5

jessica 5

02-10-2013 om 00:20

Fransien

Ach dat is zo heerlijk even een weekend met zijn tweeën!. Ik hoop dat je de kinderen ergens kan onderbrengen of dat er iemand bij jullie thuis kan komen.
Mooi dat het met de kinderen op school redelijk gaat.
Kun je wel blijven op je werk?. Wel gevaarlijk in deze tijd om van baan te veranderen, gezien de vaste contracten niet meer snel worden gegeven.

neteret mut

neteret mut

02-10-2013 om 00:20

fransien

de vierde al dit jaar en je werkt nog maar zo kort. Duimen voor je man.
Hoop dat je iemand vind die wil oppassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.