Fransien
27-08-2013 om 14:36
Jessica
Sterkte morgen met de chirurg, ik hoop voor je dat er iets uitkomt waardoor je van die pijn in je voet af bent.
Sterkte ook straks met school en alle clubjes. Het begint hier ook steeds meer op gang te komen en eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk, dat gesjees en niet meer zelf kunnen verzinnen wat je die dag zou willen doen. Maandag vioolles, dinsdag klarinetles, dinsdagavond klimavond van manlief, woensdagmiddag blokfluitles, donderdag orkestles van de oudste, vrijdag schaken, zaterdag scouting en zondag zwemles. Ik heb geen dag meer waarop we geen verplichtingen hebben. Maar ik ben wel blij dat het merendeel van de muziek tijdens naschoolse tijden gaan en dat die het vervoer doen. Dat scheelt mij wel. En o ja, de kinderen willen best nog wel wat meer doen, veel te veel dingen die ze leuk vinden, en liefst tijdens bso-tijden
Fransien
27-08-2013 om 14:38
Neteret
Ik ga zeker kijken naar het nieuwsitem op vrt 1.
Wat een geld ben je kwijt aan de boeken van de kinderen, echt niet leuk. Ik ga maar voor een behoorlijke spaarpot zorgen voor als de kinderen gaan studeren, als ik al die bedragen voor jullie zo hoor...
Fransien
27-08-2013 om 14:39
Rymcke
Flauwe geintjes houd je altijd, het stomme is dat die grote lummel het al lang niet meer weet en jullie nog wel. Ik hoop dat je jochie het makkelijk langs zich af kan laten glijden.
neteret mut
27-08-2013 om 17:23
Fransien
gelukkig zijn puur de kosten van schoolgeld niet hoog, hogeschool of universiteit kosten ong 600 euro college en examengeld samen. Zodra je in aanmerking komt voor stuidetegemoetkoming daalt dat naar nog geen 100 per jaar. middelbare scholen vragen wel vergoeding voor gemaakte onkosten als agenda en proefwerkblaadjes, verplichte uitstappen.
Fransien
28-08-2013 om 21:53
Neteret
Gelukkig dat het netto meevalt met de studiekosten. Je zult al je kinderen maar tegelijk aan het studeren hebben, dat is dan echt niet meer te betalen. Al vind ik de boeken behoorlijk aan de prijs.
neteret mut
30-08-2013 om 12:35
Fransien
volgens mij zit de hoge prijs vooral in het aantal werkboeken. De gewone leerboeken zijn huurboeken maar leerboeken zijn koopboeken en daarom duur. Mag van mij weer veranderd worden, liever meer schriften kopen dan zo (maar ik ben bang dat ik alleen de algemene trend op alle scholen niet kan veranderen)
neteret mut
30-08-2013 om 12:50
Gisteren
Oudste zoon en vriendin hadden een bon voor een soort spa, jongste dochter met vriend wilden wel mee. Of ik wilde rijden, gedaan en toen meteen eens verder gereden ivm wat boodschappen die ik in NL wilde doen. Zo heb ik een stukje B gezien dat ik nog niet gezien had met heel veel appel en perenbomen. En in het winkelcentrum waar ik terecht kwam in Stein zaten verschillende winkels waar ik naar toe wilde (wat zijn de dagelijkse boodschappen goedkoop bij jullie, 59 cent voor een liter melk, 89 cent voor mergpijpen)
Fransien
31-08-2013 om 20:51
Neteret
Wat lekker, dat toeristische uitje in eigen land. Ik vind het ook altijd zo leuk om langs boomgaarden te rijden. De bloesems zijn mooi maar ik vind het ook mooi om te zien hoe al dat fruit er hangt en rijpt en er zo vreselijk lekker uitziet.
Ja, de dagelijkse boodschappen zijn best goed te doen vind ik, zeker in vergelijking met Belgie, Luxemburg en Duitsland (daarvan weet ik het nog met de voorgaande vakanties, in Frankrijk heb ik er minder op gelet, toen hebben we echt anders gegeten). Natuurlijk moet je uitkijken waar je je boodschappen doet, maar dat moet je in ieder land.
Speel jij eigenlijk nog veel blokfluit? Zoonlief is behoorlijk verliefd op zijn tenor, hij vindt het zo'n mooie klank. Zijn vingers zijn eigenlijk nog te klein voor de laagste noten, maar hij doet z'n best en alles in het iets hogere register dan lage C en lage D gaat prima (ok, de F uitgezonderd, de Fis gaat weer stukken beter).
Fransien
31-08-2013 om 21:00
Hier
We zijn tegen een altklarinet aangelopen en oudste is helemaal dolgelukkig. Het is best een zeldzaam instrument en we hebben echt een koopje, hij lag al zo'n 15 jaar in de kast en de eigenaresse had zoiets van laat ik hem maar naar iemand doen die er wel op speelt. Lang leve marktplaats! Oudste gaat ook op een junior/leerling orkest van de plaatselijke harmonie en daar kijkt ze ook naar uit.
Verder hebben we er een klein neefje bij, de zus van mijn man is vanochtend bevallen van een heel lief gezond klein kereltje en ze zijn er heel gelukkig mee (en heel moe). Zodra het kan gaan we op kraamvisite.
Komende week beginnen alle clubjes/lessen/sport/etc weer en hebben we het echte ouderwetse rennen/draven/vliegen. Het zal wel weer flink wennen zijn en eigenlijk verlang ik al terug naar de vakantie. Morgen begint zwemles ook weer en heb ik de kinderen beloofd popcakes te bakken en vooral met ze te versieren. Ze kijken er vreselijk naar uit.
Fransien
31-08-2013 om 21:02
Jessica
Hoe gaat het nu met je? Hoe is het gesprek met de chirurg gegaan, kom je een beetje van je pijn af? En trek je al het werken wel met een voet waar nog steeds iets in zit?
Fransien
31-08-2013 om 21:05
Rymcke
Nog maar 1 maandje doorbijten en dan heeft hij z'n ov-kaart... Ik hoop dat hij niet al te veel gedoe krijgt met boetes en slecht functionerende incheckpaaltjes.
Krijg je het nog een beetje rond met je uren en met uitbreidingen met andere zwembaden? En met het ophalen van je jongste? En trekt je man het nog een beetje met dat gedoe met dat verplichte huis daar?
Mijn tweede, die net als jouw jongste in groep 4 zit, is nu bezig met de rekentoets van midden 7, hij begint het nu pas een beetje lastig te vinden. Het wordt echt leuk voor de leerkrachten ben ik bang...
jessica 5
01-09-2013 om 23:51
Fransien
Gefeliciteerd met jullie nieuwe neefje. En suxes weer met die zwemlessen. Hier maar een sport p.p anders was het niet te betalen of te doen met het brengen en halen. De tweeling begint vrijdag weer met turnen, kunnen ze nu ook zelfstandig heen. Hier staat de kalender ook al weer vol met afspraken.
Ik moest niet naar de chirurg, hij zou mij bellen over de uitslag, heeft hij niet gedaan , ga maandag naar de h.a. Ik hoop dat hij er wat aan kan doen, loop nu op pijnstillers.
jessica 5
01-09-2013 om 23:55
Neteret mut
Je zou denken dat alles nu wel op de laptop kan voor de studenten, was stukken goedkoper geweest en makkelijker. Geen gezeul meer met die boeken.
Nou ik vind die boodschappen echt niet zo goedkoop, haal het wel bij de goedkope winkels maar 25 euro ben ik gemiddeld zo kwijt per dag.
jessica 5
01-09-2013 om 23:56
Rymcke
En hoe gaat het bij jullie?. Heb je al wat gehoord over dat gesprek?.
jessica 5
02-09-2013 om 00:14
Hier
Het einde van de vakantie!. Morgen gaat de tweeling weer naar school, ze hebben er wel weer zin in. Oudste heeft morgen de intro riedel( zo noemt hij dat). Dochter heeft Dinsdag haar intro week. Zoon Gaat Dinsdag zijn rooster en boeken ophalen. En ik ben lekker nog twee dagen vrij.
Afgelopen week weer wat extra gewerkt. Vrijdag weer vergadering over hoe en wat bij de thuiszorg. Ons kantoor gaat naar een andere locatie. We balen daar van scheelt ons heel wat tijd met de sleutels ophalen en daar de rapportage lezen. Weer terug fietsen naar onze wijk. Vervolgens na de laatste cliënt daar weer heen te moeten fietsen voor de sleutels en e.v.t rapportage. Vrijdag avond was ik al tot half elf bezig, baal als een stekker om straks weer tien minuten te moeten fietsen naar die andere locatie ( nu 1 minuut) om de sleutels daar in te leveren en dan weer 20 minuten naar huis te moeten fietsen (Nu 10 minuten). Nou ik zie het vrijdag wel hoe het loopt. Ik mag geloof ik nog blij zijn dat ik mijn baan daar nog heb. Bij die andere thuis zorg heb ik weer twee nieuwe cliënten en tijden. Daar zitten ze erg omhoog met het personeel. Mijn vrije maandag wil ik dan ook graag houden, plan dan ook niets in.
Ik heb nog steeds pijn in mijn voet, ga morgen naar de h.a.
neteret mut
02-09-2013 om 11:09
Jessica
wat boodschappen betreft, bij ons kost verse melk ong 130 en een zelfde soort pakje (grootte en aantal en verpakking) mergpijpen haal ik hier bij de lidl voor 180. Ok mergpijpen zijn geen noodzakelijke boodschappen en verse melk kan vervangen door houdbare maar het geeft wel een prijsverschil aan. Houdbare melk is veel goedkoper en drinken we meestal. Er is wel joghurt en vla te koop in aldi en lidl maar alleen maar in bekers en emmertjes. Niet de literpakken.
Vandaag zijn ook hier de scholen weer begonnen, jongste begint meteen gewoon met een hele dag had vrijdag al boeken en rooster moeten ophalen. De anderen beginnen met een halve dag.
neteret mut
02-09-2013 om 11:20
Fransien
op het moment speel ik heel weinig, durf het niet goed meer als iemand anders het kan horen. De klank van een tenor is idd heel mooi, en lage tonen zijn sowieso het lastigst om er mooi uit te krijgen maar dan ook nog te kleine handen. Oefening helpt daar wel bij, krijg je meer lenigheid en handigheid in hoe je vingers en pols zo te zetten/ buigen dat het wel kan.
Fransien
02-09-2013 om 13:27
Neteret
Wat jammer dat je zo weinig speelt. Ik vind een blokfluit zo mooi klinken en ik probeer het zelf altijd even op het moment dat de boel weer netjes schoongemaakt en in de olie zit. Het is onderhand een heel wagenpark geworden want ook de klarinet gaat mee in de olie, die is ook van hout.
Mijn kleine jochie wil nu ook graag een basblokfluit, maar daarvoor moet hij van mij toch echt eerst fatsoenlijk groeien, die dingen zijn nog groter. Bovendien, anders valt er voor hem niets meer te wensen en dat is ook niet goed voor hem.
Fransien
02-09-2013 om 13:32
Jessica
Balen hoor, van die chirurg. Ik zou er ook achteraan, op pijnstillers je dag/werk door moeten komen is echt niet de bedoeling.
Vervelend dat je kantoor naar een andere locatie gaat, gelukkig is het maar 10 minuten en blijft je reistijd nog redelijk beperkt, maar lastig blijft het. Ik hoop voor je dat je je vrije maandag kunt houden, wanneer moet je anders het huishouden doen en alle andere noodzakelijke klussen, het weekend heb je al nodig om je kinderen en je man wat aandacht te kunnen geven en zelf ook je ontspanning te kunnen krijgen.
Fransien
02-09-2013 om 13:35
Rymcke
We hebben een altklarinet kunnen kopen, prima staat, erg mooi geluid, maar 17 jaar niet bespeeld en dat zie je. Hoe poets je de metalen onderdelen eigenlijk? Zilverpoets? Ze zijn wat dof geworden en voelen wat ruwer aan dan hoort, zonde, alle kleppen en dergelijke sluiten namelijk nog prima.
neteret mut
02-09-2013 om 13:42
Fransien
Kwa klank vind ik de basblokfluit niet veel toevoegen, de klank van de tenor is veel "dieper" "rijker". Ik heb de bas vooral gebruikt in een blokfluit kwartet, dat was best leuk. Nadeel was dat voor bas je weer een nieuwe notenbalknotering je eigen moet maken. Als en sopraan/tenor staan ook al verschillend. En zeker nog een paar jaar wachten, eerst de tenor maar eens goed kunnen bespelen
Fransien
02-09-2013 om 14:59
Blokfluitkwartet
Dat lijkt me ook zo leuk voor zoonlief, maar daarvoor moet hij voorlopig maar eens fatsoenlijk met zijn andere 4 fluitjes overweg leren kunnen. De bas-sleutel vind ik zelf niet zo'n probleem, ik heb zelf orgel gespeeld en dan lees je hem zo.
Ach, zoonlief is klein en alles wat groot is (liefst groter dan de klarinet van grote zus) is stoer, cool en wat dies meer zij. De juf heeft behalve een bas ook een subbas enz, hij zit er flink verlekkerd naar te kijken.
jessica 5
05-09-2013 om 00:30
Vervelend nieuws gehad
Afgelopen maandag bij de h.a geweest voor die voet die nog steeds pijnlijk is, moet er toch mee naar de pedicure. Maar ik heb een paar weken geleden ook een mammografie laten maken en die was dus niet goed. Ik ben vanmorgen met man naar de mama poli geweest en heb daar te horen gekregen dat het kalkspatjes zijn die in drie jaar tijd zijn vermeerderd. Dit kunnen beginnende kankercellen zijn, hoeft niet. Vrijdag wordt er een biopt genomen en volgende week woensdag krijg ik hier de uitslag over.Pff wel even schrikken dus. Ook al is de uitslag dat het mis is zou het nog in de begin fase zitten en zijn we er op tijd bij. Baal ervan dat we dus nog een week moeten wachten op de uitslag. Hier een stres weekje dus.
Fransien
06-09-2013 om 10:22
Jessica, sterkte vandaag
Wat ellendig, ook al is het niets, of ook al is het goed te behandelen, je zit toch allervreselijkst in de stress. En daarnaast is een biopt gewoon niet leuk.
Sterkte meid, ik hoop dat het meevalt.
En laat die huisarts de chirurg bellen, als er nog iets in je voet zat wat er niet hoort moet dat er gewoon uit, zeker als je er al zolang zoveel pijn van hebt.
*Rymcke*
11-09-2013 om 06:45
Jessica
Oei, lees je effe niet mee hebben ze alles veranderd ahhhhhh
En dan lees ik jouw nog al vreselijke nieuws. Nee he.
Hoop dat de uitslag toch goed is. Succes ermee.
Gr Rymcke
*Rymcke*
11-09-2013 om 16:25
Fransien
De klepjes gewoon met een doekje (katoen, oud t shirt is fijn).
Of soms met een zilverdoek.
Maar bij mij niet verzilverd hoor.
Helaas door zweetvingers worden ze vaak wat doffer.
*Rymcke*
11-09-2013 om 16:38
En hier
pffffff veel gebeurd hier.
Maar wel in positieve zin denk ik.
Manlief en ik hebben heel wat gesprekken gehad.
Meeste helaas op afstand want hij zit nog steeds wat hem heel erg nekt. Week weg (soms 2) en dan soms maar 1 dagje thuis wilt hij eigenlijk niet meer.
Dus zitten kijken hoe wat of waar. Nu zijn we op een punt dat we zeggen verhuizen. En dan per juni/juli (einde schooljaar, in de vakantie dus). Hij wilt graag elke avond weer thuis zijn.
Voor mijn werk ben ik nu bezig of mijn flex geen contract kan worden.
En dan overplaatsen. Mijn bedrijf zit in die regio.
Wij zoeken speciaal rondom één plaats ivm de scholen van de kids.
Nl Goes. Als ik een contract als brandveiligheidswacht kan krijgen ga ik stoppen met het zwembad. Helaas maar in het zwembad kan ik nooit 30 uur krijgen ! Momenteel heel druk als brandveiligheidswacht.
Wilde mij eigenlijk de hele week hebben maar moet ook 11 uur in zwembad werken. Dus deze week maar 2 dagen als BVW.
Kinderen vonden het eerst maar zozo. Maar nu als we daar gaan wonen is de reistijd van 3 kids sterk verminderd. Oudste pendelt nu tussen 3 locaties (6-7-9 km) heen en weer. 2de moet uur met bus. Derde fietst 7 km Dit is allemaal enkele reis. Dan zou dit allemaal rond de 2 km zijn enkele reis. Oudste zou volgend jaar ook naar andere locatie moeten voor zijn 3de jaar en wel 55 km verder !! Zitten maar 5 scholen in Nederland.
Pffffff veel werk om op te ruimen en ons huis te koop zetten ed. Zie ik enorm tegenop. Maar hoop dat mijn bedrijf mee wilt werken. Dan kunnen we daar iets moois kopen. Iets gezien maar kan alleen als ik contract krijg. Dus ik heb officieel gesolliciteerd, ben door mensen aanbevolen en wel. Wachten nu.
Zucht worden stressvolle tijden.
Fransien
11-09-2013 om 16:53
Jessica
Hoe gaat het met je?
Is de uitslag goed?
Trekken je man en jij de onzekerheid nog?
Sterkte, en laat het even weten als je kunt.
Fransien
11-09-2013 om 16:56
Rymcke
Fijn dat je man ook niet zo lang van huis wil zijn, ik was al bang dat dat jullie huwelijk zou beschadigen en vorig jaar is er al genoeg gebeurd...
Neem je tijd voor dit soort beslissingen, maar als jullie er allemaal op vooruit gaan lijkt de keuze niet zo moeilijk. Het is alleen zo vervelend dat de huizenmarkt nog niet weer vlot lijkt te komen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.