*Rymcke*
03-11-2013 om 08:45
Fransien
Hoe gaat het nu met jullie dochter met haar astma ?
Weer onder controle ?
Kids weer naar school.
Lukt het nog een beetje om de kids voldoende uit te dagen qua stof.
Gr Rymcke
*Rymcke*
03-11-2013 om 08:54
en hier
Verheug mij zo op 12 november. Gezellig met mijn moeder naar zeeland.
Ons moeder dochter dagje. Vorig jaar viel die in het water omdat mijn moeder net een heup operatie had gehad. Dat jaar daarvoor was hilarisch. Hele dag regen. Wij naar Maastricht, kei gezellig shoppen, paraplu's begaven het allebei. Nu heb ik een moeder dochter fotoshoot gewonnen via vakantieveiling. Samen op foto met haar en visagie erbij. Daarna lekker ergens eten en weer naar huis.
En voor de shoot natuurlijk ergens koffie en iets niet gezonds hahaha.
Meteen een cadeautje voor mijn vader. Die is paars dagen erna jarig en weet nooit wat ik die man moet geven. Heeft weinig hobbies en zegt altijd dat hij alles al heeft. Vrouw dochter en kleinkinderen.
Tja kan ik niets tegen inbrengen. oef. Maar krijgt nu dus prachtige foto van zijn twee favoriete vrouwen. (ik ben enigs kind).
Hahaha.
Gr Rymcke
neteret mut
03-11-2013 om 16:38
hee rymcke
Ik ben ook enigst kind (van mijn moeder en vader samen dan, vader had al 2 volwassen kinderen uit zijn eerste huwelijk)
Tja de auto was van een vriend, is nog niet helemaal betaald, is behoorlijk auto maar wel ok en volledig nagekeken (is wel weer wennen met handmatige choke en zonder stuurbekrachtiging). Met een theoretisch mogen ze hier rijden als er maar iemand naast zit die al ..jaar een rijbewijs heeft, er een blauw L op de achterruit hangt. Ze hebben 36 maanden de tijd om het praktische te halen. Rijscholen zijn er wel, lessen daar zijn nog veel duurder dan wat jullie betalen.
jessica 5
05-11-2013 om 21:57
Rymcke
Nou dat is mooi dat de site al goed bekeken is, nu nog een "kijker"!. Jullie tuin is wel even wat groter dan die van ons. 6 bij 5 meter.
Fijn dat je zoon het wel naar zijn zin heeft op stage. Dochter begint volgende week bij haar nieuwe stage, hoop dat ze het daar beter naar haar zin krijgt en beter begeleid gaat worden.
Veel plezier zo samen met je moeder.
jessica 5
05-11-2013 om 22:01
neteret mut
HiHi, dat is wel even wennen met een handmatige choke en zonder stuurbekrachtiging. Maar goed ik hoop dat het gaat lukken binnen de tijd. Hoe gaat het jou studie?.
jessica 5
05-11-2013 om 22:03
Fransien
En hoe gaat het bij jullie met de kinderen en de sollicitatie van je man?.
jessica 5
05-11-2013 om 22:11
Hier
Vorige week rustig aan begonnen met het werken. De chirurg heeft de laatste ( hoop ik)pit van die likdoorn uit mijn voet gehaald. Ik heb er geen pijn meer aan. Ik moet het nu goed gaan onderhouden bij de pedicure en ga een afspraak maken bij een podoloog, voor zooltjes zodat de druk verdeeld wordt. Deze week weer extra werken, veel ziekte op het werk.
Met de kinderen gaat alles goed. Zoon heeft volgende week zijn eerste s.e week.
Fransien
07-11-2013 om 11:06
Hier
De sollicitatie van manlief is even niets geworden, personeelsstop enzo. Ach, hij zit niet heel erg op de schopstoel.
Oudste dochter wordt langzamerhand weer vrolijker, minder gedoe en gepest in de klas, het scheelt zo veel. Uitgedaagd wordt ze niet, echt niet, vooral niet voor taal (haar beste vak), dus dat wordt weer een puntje bij de komende rapportbespreking.
Oudste zoon loopt nu tegen hiaten aan, en probeert onder moeilijk werk uit te komen door stiekem Duckjes te lezen. Heerlijk, hij moet eens iets doen op school. Contact met de middelbare school is al gelegd, dat gaat komend jaar nodig zijn.
Jongste dochter heeft niet zoveel last van astma op het moment, zijn we heel blij mee, binnenkort ook weer op controle bij de kinderarts en ik ben benieuwd wat die zegt. Qua uitdaging wordt het nog een leuke, ze steekt zoveel boven de rest van de klas uit dat het lastig wordt, maar ze wil niet opvallen, ze wil geen ander werk doen. Ook weer een leuke voor de rapportvergadering.
Jongste zoon vindt het fijn op de peuterspeelzaal, begint daar een beetje zijn draai te vinden. Hij praat ook steeds meer en dat is wel heel prettig. Hij is volop in de peuterpuberteit, dus iedere keer een keuze geven is hard nodig. Ach, best leuk en goed voor je creativiteit.
Fransien
07-11-2013 om 11:10
Rymcke
Wat leuk, een echte moeder-dochter dag, veel plezier!
Hoe gaat het onderhand met het verkopen van je huis? Zijn er al kijkers geweest?
Fransien
07-11-2013 om 11:16
Jessica
Sterkte met je voet, ik hoop dat je pijnvrij blijft.
Hoe gaat het ondertussen met je dochter en haar stage?
En hoe gaat het met je zoon en de voorbereiding van zijn se's?
Fransien
07-11-2013 om 11:17
Neteret
Best wel handig, je eigen kind rijles mogen geven, dat scheelt echt een slok op een borrel. Vindt hij het leuk?
Fransien
10-11-2013 om 10:46
En tweede heeft zijn B-diploma, joepie!!!!
Nou nog C en dan is hij er vanaf.
Derde schiet voor geen millimeter op, dus ik blijf voorlopig wel even in het zwembad. Als ze niet opschiet zit de vierde op zwemles voordat zij er vanaf is.
jessica 5
11-11-2013 om 00:22
Fransien
Het blijft dus niet echt lekker gaan met de uitdagingen op school van jullie kinderen. Jammer voor de kinderen. Wel fijn dat dat gepest minder is geworden. Mooi dat de astma nu onder controle is.
En heb er al weer nieuwe klantjes bij om te begeleiden?. En mooi dat er weer een zijn B heeft gehaald. Pff ben zo blij dat ik daar niet meer inzit.
jessica 5
11-11-2013 om 00:28
Hier
Met mijn voet gaat het gelukkig goed. Veel zieken op het werk en dus weer een paar diensten overgenomen. Komende week ook weer crisis er moet weer veel opgevuld worden. Dit weekend lekker vrij gehad. Zaterdag heerlijk samen met man,zus en zwager wezen eten bij mijn broer. Hij kan zo lekker koken.
Deze week begint zoon 16 met zijn s.e week, hij is al druk aan het leren.
Oudste heeft er weer 6 studiepunten bij. Dochter begint dinsdag met haar nieuwe stage.
Fransien
12-11-2013 om 10:08
Jessica
Nou, als die zwemlessen over zijn gaat hier de vlag uit!
Helaas is derde geen talent (ik druk mij zacht uit) en zal dat nog wel even duren en dan kan vierde ook al beginnen... Ik vermoed dat als iedereen het op hetzelfde niveau maakt dat ik nog wel 4 jaar in dat zwembad rond hang.
Fijn dat je voet weer zo goed gaat, dat scheelt je zoveel pijn. Ik hoop dat het goed blijft gaan.
Tsja, het voldoende uitdagen van leerlingen die niet in het stramien passen is gewoon lastig. Ik ben al lang blij dat onze school zoveel doet. Bij oudste is het maar de helft van het werk wat echt ver beneden niveau is, de rest is wat beneden of ongeveer op niveau.
Bij tweede klopt het heel aardig, die heeft een compleet eigen leerlijn, dus daar moeten ze van alles voor uit de kast halen. School is nu al met de middelbare school aan het overleggen om volgend jaar niet helemaal klem te komen zitten. Naar verwachting is hij einde schooljaar klaar met de hele basisschool, hij is dan net 8.
Derde, daar zullen we een orthopedagoog bij moeten halen, zij duikt zo vreselijk onder. Ze vertelt met een stalen gezicht dat ze vandaag bos heeft leren lezen, dat kon ze nog niet echt, want alleen op school kun je dat 'echt' leren. Ze mag boekjes pakken voor hogere groepen, ze leest thuis avi-uit, en vlot ook, maar dat wil ze liever niet. En van mij hoeft ze niets te kunnen, maar ik wil zo graag dat ze zichzelf durft te zijn en zich niet schaamt dat ze alles al kan.
En ja, de orthopedagoog zullen we zelf moeten betalen...
*Rymcke*
14-11-2013 om 07:39
Zwemles
Ik heb op de zaterdag nog wel een plaatsje over op mijn zwemles !
Hahahaha maar zal wel te ver zijn. Leende (bij Eindhoven).
Hier relatief kleine groepjes en heerlijke rustige sfeer in het zwembad.
Fijn A en B hebben, C is ook wel erg leuk.
Gr Rymcke
*Rymcke*
14-11-2013 om 07:43
Fransien
Oef wat lastig, een groep vierder die de basisschool stof klaar heeft.
Dan zie ik jullie derde daar wel achteraan gaan.
Nu al AVI uit (heet nu toch anders, Eind 8).
Onze jongste netjes M4. Loopt gewoon gemiddeld. Maar lijkt mij harstikke moeilijk om niet te willen opvallen en toch niets te kunnen leren meer.
Pffff moeilijk hoor.
Gelukkig dat het met jullie oudste dochter beter gaat.
Komt ook zij weer lekker in haar velletje te zitten.
Gr Rymcke
*Rymcke*
14-11-2013 om 07:49
Hier
Zoooooo genoten van ons dagje uit. Moeder dochter dagje.
Alleen weer regen!!!!!!!!!!!
Wij zoeken altijd een dag uit en dan gaat het regenen.
Lijkt ons geluk te zijn en de LOL onder elkaar.
Dagjes worden 2 a 3 maanden van te voren gepland dus het weer is onmogelijk te voorspellen.
Er zijn zulke mooie foto's gemaakt.
Geweldig smelt gewoon.
Super leuke activiteit.
En we mogen er voor onze leeftijd nog best zijn.
We kregen aardig complimentjes voor haar en gezicht.
Allebei niet grijs (zelfs geen 1 haartje (uitzondelijk vond die man) en onze huid idem, of we een facelift hadden gehad. Nou daar hebben we kostelijk over gelachen hoor. Niet aan ons besteed.
Jammer dat je eigenlijk hier geen foto's kan plaatsen.
Morgen krijg ik de dvd.
gr Rymcke
*Rymcke*
14-11-2013 om 07:54
jessica
En nog last van je voet ?
Is nu eindelijk de pit eruit ?
Lekker veel werken dus.
Leuk extraatje voor de feestdagen.
Hoe gaat het met de stage plaats van jullie dochter, vind ze het hier leuker ?
Hier begint zoon op stage een beetje te klagen af en toe.
Tja schoonmaken hoort erbij.
En laatste weken is het nu toevallig zo dat de hokken en rennen een flinke beurt krijgen. Is hij minder blij mee.
Maar ze hebben mee stagaires en vrijwilligers en die moeten ook het zelfde werk doen. Dus geen uitzondering.
Gr Rymcke
Fransien
14-11-2013 om 15:59
Rymcke
Tsja, voor zwemles ga ik niet zo ver reizen, dat wordt me te gortig en daarmee maak ik het voor de kinderen ook te groot. Ik ben al lang blij dat oudste alles zonder problemen in normaal tempo haalde, tweede in een zwaar beneden normaal tempo, derde zit nu al twee jaar en heeft de schoolslagcombinatie echt nog niet te pakken, zucht. Geen zwemtalent dus.
Wat 3e betreft, de juffen zien nog geen probleem. Ze is lief en aardig maar pakt het extra werk niet wat haar aangeboden wordt. En een samenvatting van een boek schrijven is inderdaad teveel gevraagd van een kind van 6.
Ze leest nu ongeveer M6/E6 en dat is het oude avi-uit. Ze leest de ondertiteling van tv zonder problemen mee, dus de snelheid heeft ze wel.
De juffen verdenken ons ervan om pushende ouders te zijn en begonnen al dat de boeken van 3e wel moeten aansluiten bij haar leeftijd en dat we haar niet vanalles moeten geven en vooral niet moeten overvragen etc etc.
We hebben de juffen gevraagd om het extra werk verplicht te maken, ze moet gewoon ook iets kunnen doen op school.
Waar ze wel tegenaan liepen is dat 3e niet echt goed luisterde en instructies (zoals wat moet je doen als je klaar bent met je werk) niet onthoudt.
De juffen staan nu nog niet open voor hulp van een orthopedagoog, dus dat wordt over een maand nog een keer een afspraak maken, want ik wil dit niet op zijn beloop laten, ik heb een stikchagerijnig kind thuis.
Van de oudste en de tweede krijgen we maandag de rapporten. Voor de tweede is direct dubbele tijd ingepland, hoeven we niet nog een afspraak te maken.
Tweede heeft een basblokfluit van zijn juf te leen gekregen en mag daarop spelen bij het kerstconcert. Hij is de koning te rijk.
neteret mut
15-11-2013 om 00:12
basblokfluit
lukt hem dat al? wat de afstand/ vingerstand betreft. Daarnaast ook weer een andere notering van de noten, bassleutel. Bas is leuk voor erbij, in een groepje maar niet alleen. Heel veel plezier
Fransien
15-11-2013 om 07:19
Basblokfluit
Met zijn 1.18 was het even passen en meten welke bas hij de baas kon, een knikbas lukte in ieder geval niet. Hij heeft nu zo'n bas met een blaas-tuitje eraan te leen. Wat vingers betreft, maximale spreiding en vooral niet te lang achter elkaar oefenen, het kan eigenlijk net niet maar hij wil zo ongelooflijk graag dat de juf overstag is gegaan.
Juf heeft zo nu en dan even blazen op een van haar fluiten als beloning gegeven voor als hij extra goed geoefend had op zijn techniek (vingervlugheid heeft hij wel, nauwkeurigheid is op het gebruikelijke niveau van een eigenwijs springerig 7-jarig jochie).
Ik heb de juf nog niet verteld dat hij al weet dat er een subbas bestaat en dat dat waarschijnlijk zijn volgende doel zal zijn
Ach, voor jongetjes maakt formaat blijkbaar nogal uit, hoe groter hoe beter
neteret mut
15-11-2013 om 21:51
en dan
zijn er ook nog de renaissancefluiten....Heb je al eens op de site van moeck gekeken?
Fransien
16-11-2013 om 12:30
Klopt
Dan wordt je hebberig... Die klinken ook zo vreselijk mooi.
Het is alleen zo onhandig dat de a een halve noot lager klinkt dan de a van de klarinet en de viool hier ter plekke.
Wat mij betreft mag hij best renaissancefluiten, maar dan als hij er aan toe is, het is ook wel een aanschaf...
Ach, als je marktplaats goed afspeurt valt het meestal ook wel mee.
neteret mut
17-11-2013 om 18:35
fransien
Ik kwam een site tegen van thomann.de, verkoop van blokfluiten en daar stond bovenaan bij de basblokfluiten/ aanbiedingen een basblokfluit van het merk thomann voor 98 euro. Of het iets zou kunnen zijn weet ik niet, hij is nl van plastic (en dat heeft echt mijn voorkeur niet). Prijstechnisch uiteraard wel interessant. Heb zelf nu geen tijd om verder te neuzen, doe ik straks wel denk ik , gewoon eens zien wat er te koop is, mogelijk is.
jessica 5
18-11-2013 om 00:33
Hier
Een drukke week gehad met werken, morgen een dagje vrij. Met mijn voet gaat het nog steeds goed.
Zoon 16 zit in zijn s.e week, het ging afgelopen week wel goed volgens hem. Morgen A. K en Nederlands, dinsdag nog geschiedenis en dan maar wachten op de cijfers, ben benieuwd.
Dochter is afgelopen week op haar nieuwe stage geweest en dat beviel haar goed. Ik heb ook weer een prachtig bloemstuk gekregen van haar
Een van de tweeling is weer wat benauwd, kon die piepjes test tijdens die gymles ook nog maar net halen, moet weer aan de puffers denk ik.
Oudste zit ook in zijn toets week, hoor het wel wat daar de uitslagen van zijn.
Fransien
20-11-2013 om 10:41
Blokfluiten moeten van hout zijn
Ik vind dat blokfluiten van hout moeten zijn, de klank is dan zoveel mooier, warmer en voller. Ach, marktplaats blijven afspeuren, er komen regelmatig betaalbare bassen voorbij (nou ook nog in de buurt graag).
Fransien
20-11-2013 om 10:43
Jessica
Fijn dat je voet goed blijft gaan, en spannend met de kinderen, duimen voor de uitslagen dus.
neteret mut
20-11-2013 om 11:57
fransien
ben het ermee eens dat ze van hout moeten zijn, meldde het alleen maar om het kleine prijsje en het grote aanbod op die site. Mijn bas is trouwens die met een pijpje, gebruik ik in de praktijk niet want ik blaas zo op het bovenstuk (niet het echte bovenste bovenstuk maar die waar een spleetje inzit), scheelt een heel stuk ademinhoud.
Fransien
20-11-2013 om 12:02
Neteret
De bas die mijn zoon geleend heeft is ook met zo'n pijpje, hij heeft dat wel nodig, anders komt hij met z'n vingers niet bij de gaatjes/kleppen.
Maar het aanbod is inderdaad groot, en leuk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.