neteret mut
23-11-2013 om 17:02
gisteren
telefoon van de school van jongste, een akkefietje van schelden en dan een duw en een mep (tja als je voor vuile hond uitgescholden wordt scheld je terug en als je een duw krijgt doe je iets terug, dat het een mep werd was niet de bedoeling geweest), bovendien had hij iets gedaan met een passer en een elastiekje....Maandagmiddag worden wij op school verwacht voor een gesprek. Verder een brief dat jongste 3x te laat geweest dit jaar zonder geldige reden (1x had hij een lege band en een spatbord dat loshing en eerst vastgemaakt moest worden, blijkbaar geen geldige reden en van 1x weet ik dat hij wist dat hij laat was en daarom een andere route wilde rijden, korter, maar toen verkeerd gefietst is en dus wel 5 min te laat was). We wisten al van 3x te laat en daarom 3 x om 8.00 uur op school moet zijn (ipv 8.25)
jessica 5
24-11-2013 om 23:37
Rymcke
En hebben jullie al wat bezichtigingen gehad voor jullie woning?. Tja schoonmaken op je stage is niet altijd even leuk, vind dochter ook niet leuk maar hoort er wel bij. Nieuwe stage plek bevalt haar goed, nog even afwachten of ze daar wel een stage vergoeding krijgt. Krijgt jouw zoon wel een stage vergoeding?.
jessica 5
24-11-2013 om 23:41
Fransien
En hoe is de rapport bespreking gegaan ?. Is er voor je man nog een leuke vacature langs gekomen ?. En hoe gaat het met je huiswerk begeleiding klantjes, loopt dat een beetje?.
jessica 5
24-11-2013 om 23:44
Neteret mut
Ach wat een gedoe weer, moet je weer komen opdraven op school. Hoe gaat het met je studie?.
jessica 5
25-11-2013 om 00:09
Hier
Helaas is het sinds donderdag avond weer helemaal mis met mijn voet. Weer een ontsteking, zit weer aan een A.B kuur en moet er dinsdag middag weer mee naar de chirurg. Loop weer op krukken. Ik baal er weer flink van.
Ik heb deze week twee sollicitaties de deur uit gedaan. Op mijn ene werk in de thuiszorg gaat het niet goed, we worden w.s overgenomen door een grote organisatie. Ik heb daar niet zo'n zin in. Bij de andere thuiszorg, komen er te weinig nieuwe cliënten bij om wat extra uren te draaien. Ik hoop dat ik word uitgenodigd voor een gesprek. Het is geen thuiszorg maar beschermd wonen (psychiatrie ). Dit heb ik jaren geleden ook gedaan en zie dat wel weer zitten.
Zoon 16 heeft zijn s.e redelijk gemaakt, ze krijgen een herkansing voor eco (toets klopte niet) in dec een bespreking op school hier over. Zoon gaat morgenavond naar een info avond voor een vervolg opleiding, vakmanschap en veiligheid. Ben benieuwd of hij dat echt wel wil. Dinsdag gaat hij daar proefstuderen.
Met de tweeling gaat het goed. Ik merk dat ze steeds zelfstandiger worden, ze zijn dan nog wel klein van stuk, maar al wel 11.
Met zoon 21 gaat het wel goed op school. Dochter heeft het goed naar haar zin op school en stage. Ze verwent me elke week weer met een mooi bloemstuk.
*Rymcke*
25-11-2013 om 06:59
jessica
Net als we denken dat jouw voet de strijd heeft opgegeven. Ging zo goed. Is het weer mis.
Is het toch niet iets van overbelasting ?
Sollicitatie, spannend. Hoop en duim voor je.
Vakmanschap en veiligheid, lijkt onze derde ook een leuke opleiding.
Is nu een 3 de jaars. Hij weet vooral wat hij NIET wilt. Nu iets zoeken wat hij wel wilt. Pffff zucht. Is geen type om stil te zitten, moet iets actiefs doen.
Spannend SE Hoop op goede punten.
Gr Rymcke
*Rymcke*
25-11-2013 om 07:02
Fransien
O blokfluiten.
Ben nooit verder als de alt blokfluit gekomen (leen van vriendin). Maar heb nog wel altijd mijn aura sopraan.
Mijn kids doen helaas niets met muziek.
Vind ik best jammer.
Lijkt mij super gezellig zo'n gezin waar iedereen iets speelt.
Gezellig gewoon.
Hier komen ze niet verder dan het verplichte op de middelbare school op keybord.
Bas lijkt mij erg zwaar voor jullie zoon nog.
Maar zo te horen wilt hij erg graag. Wat een kanjer.
Gr Rymcke
*Rymcke*
25-11-2013 om 07:18
En hier
Tja we hebben weer veel nagedacht en er zijn weer een aantal dingen uitgekomen.
De twee middelste kids waren zo falikant tegen verhuizen dat ik de knoop heb doorgehakt om te zeggen dat dit niet kan.
Dus naar Zeeland verhuizen is van de baan.
Dit is niet goed voor ons gezin.
Nu gaat mijn man kijken voor een functie in zijn vakgebied hier in de buurt terug.
Anders gaat ons gezin kapot.
Willen we allemaal niet.
Hebben ook veel zitten rekenen en zijn tot conclusie gekomen dat we ook beter kunnen blijven zitten waar we zitten.
En dan hier stuk voor stuk kunnen moderniseren.
Pfffff we hadden weer zo'n grandioos idee.
Zo'n lekkere last minut actie. Hahaha
Om half 5 op zaterdag middag zeil kopen voor de keuken.
Maar tja gisteren (zondag dus) jongste jarig, zucht 8 alweer wilde we dat er in hebben.
Dus .... ik aan de slag.
Heeft mij wil de hele avond gekost, maar het ligt.
En dat voor de eerste keer vind ik het best goed geworden.
Ligt nl een grind vloer zonder toplaag en alles gaat er in zitten.
De kattenbakken staan hier ook en het stof (al is het stuiven miniem) inzitten. Combi van water of iets knoeien en dan kreeg je lelijke plekken en vlekken. Dat waren we zooo zat.
Maar oef als je dat niet gewend bent is dat een pokkewerk.
Heb je netjes recht geknipt, blijkt de muur iets scheef te lopen grrrrrr.
Maar goed kids zijn happy met het hele idee van niet verhuizen.
Oudste is nu op school zijn keuze aan het maken voor de richting van volgend jaar. 1 richting en 2 keuze vakken moeten er gekozen worden.
Hij wilt graag buitensporten gaan doen, gym leraar vind hij te saai ...
Sport en recreatie als hoofdlijn en dan buitensporten en ?????? als keuzevakken.
Maar is echt moeilijk want hij kan sommige vakken weer niet als keuze pakken in combi met de hoofdstraaming. Pfffffff is er niet niet 100 % uit.
Verder gaat het hier met de kids als een trein.
Tweede vind de opleiding nog steeds geweldig.
De Derde mag de hoofdvakken op Kader doen.
En de vierde is helemaal in zijn nopjes, hij gelooft niet meer in Sint maar hij vindt het allemaal erg spannend. En roept dan : ik geloof het toch nog wel heel erg hoor.
Had gisteren weer verwendag.
Nu is hij echt 8.
Gr Rymcke
neteret mut
25-11-2013 om 17:03
pfff
Om half 3 was de afspraak op school, om net na 2 uur telefoon dat we niet hoeven te komen. De leerkracht die erbij zou zijn was ziek en daar kwamen toen pas achter. Nou ja we waren nog net niet weg en we hebben niet vrij hoeven nemen van werk of andere afspraken moeten afzeggen. Voorlopig een wordt vervolgd.
Studie staat even wat stiller ivm veel drukte/ gedoe rond de kinderen en omdat ik moe ben (veel slaap) en dan tijd en energie tekort kom om naast alle dagelijkse dingen ook nog aan werkstukken te werken. Nu op zoek naar de autopapieren, ivm keuring
neteret mut
29-11-2013 om 12:05
he he
autopapieren gevonden, veel tijd gekost maar heeft als voordeel dat er op bepaalde plekken eindelijk eens opgeruimd is
Fransien
02-12-2013 om 14:17
Neteret
Hoe gaat het met jullie auto, heeft hij de keuring overleefd? En hoe gaat het met jouw en de kinderen? Dat je zo moe bent is nou ook weer niet echt leuk. Hoe gaat het met de relatie tussen je schoondochter en de rest van het gezin?
Fransien
02-12-2013 om 14:18
Rymcke
Dat was een kortstondige huizenjacht. Misschien wel zo verstandig als je gezin er niet beter uit was gekomen, al weet je het nooit helemaal van te voren natuurlijk.
Wel lekker dat je nu gaat moderniseren, altijd leuk zo'n stukje bij beetje mooier huis.
Bij ons voorlopig geen verbouwingen/vernieuwingen meer, de vorige is net afgelopen en daar moeten we nog een paar laatste dingetjes voor doen.
Fransien
02-12-2013 om 14:26
Hier
Zitten we in de Sint-stress. De suprises moeten af voor school, de gedichten voor de kinderen nog geschreven, de laatste cadeautjes moeten nog binnenkomen, aaaaaargh.
Nog een paar dagen maar, dan is er weer een rustpunt.
Tweede oefent lekker voor zijn concert, is blij met die bas want die is zo stoer. Hij heeft er ook echt weer lol in (was even weg met al het geoefen op de techniek).
Mijn werk is druk en hectisch en ik loop nou (niet geheel tot mijn genoegen) mee in het standby-schema. Manlief is bijna met zijn cursus klaar. Ik moet nog certificaten gaan halen. Het is gewoon druk en veel werk.
Mijn bijlesgezin komt gelukkig op de rit, al is het langzaam. Je komt binnen voor de jongste en pakt direct alle gezinsleden aan, da's niet vaak maar hier wel nodig. Nou heb ik twee van de 5 kinderen daar al op de rit, eentje die volop in de bijles zit en er nu echt aan moet trekken (en naar een andere school moet en dan direct een klas terug gezet wordt omdat er qua werkhouding anders niet meer te remedieren is). De andere twee kinderen daar en moeder moeten nog even wachten met bijles, anders word ik gek. Daar ga ik ook hulptroepen voor inroepen, moeder heeft bijna alle symptomen van ptss en dat kan ik niet oplossen.
neteret mut
03-12-2013 om 22:08
fransien
moe heeft ws te maken met te laat naar bed en slecht slapen, moet ik wat aan doen. Auto is goedgekeurd.
Schoondochter en oudste hebben zich teruggetrokken uit de Sint viering, ze waren gepikeerd over bepaalde gedragingen van de andere kinderen. Maar ook vraagt ze geregeld of ze kan helpen met eten koken, doet soms mee met een kaart/ bordspel. Een beetje dubbel. Ze heeft wel iets losgelaten over dat haar ouders gescheiden zijn toen ze 14 was en dat haar moeder daarna steeds minder ging koken en dat er vanaf toen ook geen regels meer waren in huis, nav dat er bij ons min of meer de regel is dat je na 14.00 geen lunch meer gaat eten (niet dan pas je bed uitrollen en dan gaan eten zonder geldige reden als laat werk of ziekte).
neteret mut
03-12-2013 om 22:14
morgen
beginnen voor 1 vd kinderen de decemberexamens, donderdag volgen er nog 2 enz. Rapporten van de jongste 3 waren goed, de zogenaamde dagelijks werk rapporten. Eind december, na de examens volgen de examenuitslagen.
Fransien
04-12-2013 om 10:47
Morgen Sinterklaas
Wat naar dat je oudste en je schoondochter zich hebben teruggetrokken, dat zet toch een domper op het geheel en de andere kinderen zal het wel grondig ingepeperd zijn dat het om hun was enz enz enz. Bah!
Tsja, en regels in huis, dat had ze kunnen weten. Wel naar dat ze er nu zo achter moest komen, dat is voor niemand leuk.
Jammer dat de opvoeding na de scheiding zo is verwaarloosd, maar er schijnen werkelijk waar mensen te zijn die denken dat je pubers niet meer kunt opvoeden. Laatst sprak ik een vader op het schoolplein en we kwamen op het makeup gedrag. Zijn dochter van nu 11 heeft een flinke lading en daar is hij niet gelukkig mee, mijn dochter van straks 10 mag alleen nagellak en lipgloss. Hij vond dat hij het niet meer kon verbieden, want vanaf 10 zijn het pubers en dan kun je niet meer opvoeden. Ik sloeg echt steil achterover, pubers zijn het dan al misschien en zijn dochter is inderdaad behoorlijk gebekt en heeft altijd al een behoorlijk grote mond gehad, maar regels blijven er gewoon. Zelfs ik als volwassene heb me gewoon aan de regels bij mijn ouders thuis te houden als ik daar ben. Nou ja, ik hoop dat de moeder in dat gezin wel regels blijft stellen, al vrees ik het ergste.
Overigens met een flinke lading makeup bedoel ik lippenstift, oogschaduw, rouge, oogpotlood en mascara. Dat heeft ze dus iedere dag op.
De suprise van dochter is goed gelukt, ze heeft hem vanochtend op school afgeleverd en daar is nu een suprise-tentoonstelling. Een van de kinderen van groep 8 was wel heel orgineel geweest, die had de zanger van one direction gemaakt, dus een op ware grootte geprint hoofd op karton, kleren en schoenen, dat op een stoel gezet, in een van de handen een gedicht en in de andere een roos, en dat op zo'n steekkarretje van verhuizers, kon de ontvanger haar idool zo mee naar huis nemen. Ik vond het zo orgineel.
Morgen heb ik vrij genomen, eerst Sint vieren op school en peuterspeelzaal, daarna lekker pepernoten bakken en kijken wanneer de Sint komt.
De kadootjes zijn allemaal binnen, ingepakt, en het gedicht is bijna klaar. Pfffft.
neteret mut
04-12-2013 om 11:09
alvast een fijne dag
morgen. Wij vieren vrijdagavond sinterklaas, zwager en schoonvader komen dan ook (ijs en weder dienende, om maar eens oud gezegde te bezigen). En ik ben nog lang niet klaar, niet met inkopen doen en al zeker niet met gedicht. Op school enz is Sint geen issue, wordt niet aan gedaan. Het is hier ook speciaal voor kinderen, die vinden op 6 dec. 's ochtends in hun schoen de cadeautjes.
Tja wanneer kun je nog opvoeden en wanneer alleen nog advies geven?
Net dochter E aan de telefoon, klas 6 middelbaar. Lichamelijke opvoeding viel uit, nu daarom 2 uur studie (dus in een lokaal zitten en alvast je huiswerk doen). Het zijn wel de laatste uren van de schooldag want normaal om 12 uur uit. En niet naar huis mogen om daar te studeren ook al heeft niemand huiswerk mee voor morgen. Morgen hebben ze wel het eerste examen van deze periode. Bij uitzondering mogen ze nu al om half 12 naar huis en kijken ze tot die tijd een film. Regels ivm schoolverzekering scholieren en de weg naar huis. ( die klas 18 jarigen is niet blij)
Fransien
04-12-2013 om 11:25
Tsja
Een kind van 10 of 11 moet je nog kunnen bijsturen als ouders, en regels blijven er. Bij jullie zijn er ook nog steeds regels zoals niet met je voeten op tafel bijvoorbeeld.
En een puber van een jaar of 16, daar overleg je mee, maar je blijft grenzen stellen als het gedrag van puber de andere gezinsleden ernstig benadeeld of als het gevaarlijk is.
Maar goed, het is soms maar net hoe je het noemt.
Wel balen voor je dochter, een 18-jarige die niet eerder naar huis mag terwijl er geen les is. Zo wil je niet behandeld worden als (bijna-)volwassene, dit is een regel voor brugpiepers.
Sterkte met de examens en ook een fijne sinterklaas overmorgen.
Fransien
06-12-2013 om 09:51
Sinterklaas
Ze zijn heel erg blij en spelen heerlijk met hun cadeautjes.
Oudste heeft een set gekregen om geheimtaal mee te kunnen schrijven en is druk bezig in een hoekje met allerlei geheime boodschappen.
Tweede is buiten zijn afstandsbestuurbare helikopter aan het uitproberen.
Derde is sieraden aan het maken op de eetkamertafel.
Vierde is naar zijn luisterboek aan het luisteren en aan het dansen op de muziek daarvan.
Wij hebben lekker een spelletje gedaan.
Ze hebben nog wel meer gekregen, maar dat gaan ze later wel uitproberen, eerst nu naar school (ze hoefden pas om half 10 te beginnen vandaag).
jessica 5
06-12-2013 om 23:16
Rymcke
Wat een moeilijke beslissing is dat geweest voor jullie om toch maar niet te gaan verhuizen. Maarja je huis wat moderniseren heeft ook wel wat, al kost dat ook wel wat. Haha ik ken dat van zeil snijden, idd een pokke klus.
Fijn dat het goed gaat met je jongens. Zoon (16) weet het nog niet of hij die opleiding van vakmanschap en veiligheid wel wil gaan doen. Mijn man vond het helemaal niets. In januari gaat hij kijken op het scheepvaart en transport college. http://www.stc-group.nl/Pages/scheepvaarttransportlanding.htm. Veel keuze daar voor hem.
Het blijft gewoon moeilijk om op die leeftijd een keuze te maken.
En heb jij nog veel werk?.
jessica 5
06-12-2013 om 23:26
Fransien
Zo te lezen hebben jullie een fijne Sinter klaas gehad.
Fijn dat je man bijna klaar is met zijn cursus, heeft hij ook weer wat meer tijd voor het gezin.
Het is gewoon zwaar en een gezin en werken en nog wat leren erbij. Maarja je weet dat dat leren voor certificaten maar voor even is.
Wel heftig dat bijles gezin!.
jessica 5
06-12-2013 om 23:29
neteret mut
Wat een gedoe daar bij jullie thuis met schoondochter!. Lijkt me wel moeilijk om daar mee om te gaan.
Suxes met de decemberexamens.
jessica 5
06-12-2013 om 23:43
Hier
Afgelopen woensdag is mijn schoon vader plotseling overleden. Gisteren samen met man, schoonmoeder en zussen alles geregeld voor de crematie op Dinsdag. Wel weer heftig om dit mee te maken. Wij en de kinderen hadden niet een hele nauwe band met hem maar toch grijpt dit je aan. Dochter gaan een mooi rouwstuk maken namens de kleinkinderen.
Met mijn voet gaat het helemaal niet goed. Die ontsteking blijft zo terug komen. Moet nu naar de diabetes voeten poli, daar wordt er dan een drukmeting gedaan en krijg ik w.s zooltjes die er voor moeten zorgen dat het eelt niet steeds weer aangroeit waar die ontsteking dan onder gaat zitten. Ik mag van de bedrijfs- arts geen lichamelijk belastend werk gaan doen. Maandag ga ik overleggen met de teamleider voor aangepast werk daar op kantoor of naar cliënten die alleen wat ondersteuning nodig hebben, dus gewoon zitten en praatje maken enz.
Fransien
08-12-2013 om 13:08
Jessica
Sterkte, vorig jaar je vader en dit jaar je schoonvader... Het zit je even niet mee, en dan ook nog al die pijn met je voet.
Dikke knuffel!
neteret mut
10-12-2013 om 17:08
jessica
ik lees het nu pas, sterkte met het verlies. Ook al hadden jullie dan misschien niet een sterke band een verlies is het wel.
neteret mut
10-12-2013 om 17:14
hier
vrijdag kwamen mijn schoonvader en zwager, de eerste met de trein. Geen vlotte reis dit keer voor hem. het begon al meteen slecht omdat de buurtbus te vroeg vertrokken was, gelukkig was een buurman bereid om hem naar het station te brengen. Later veel vertraging waardoor hij ruim 3 uur later dan verwacht bij ons aankwam. Terugreis begon ook al slecht ivm afgelaste trein, dus een ander enz, ook weer veel later thuis dan gepland.
We hadden een hele leuke avond, gezellig en iedereen echt tevreden, meer gedichten dan verwacht.
Fransien
10-12-2013 om 20:28
Jessica, sterkte vandaag
Ik hoop dat je de dag doorgekomen bent, ik heb aan je gedacht.
Sterkte...
jessica 5
11-12-2013 om 23:58
neteret mut en Fransien
Mijn dank voor jullie medeleven.
Het was erg verdrietig allemaal. Ik had het zo te doen met mijn schoonmoeder. Mijn schoonzus en zwager trokken al jaren met elkaar op en wonen ook in de zelfde plaats. Dus voor hen en hun twee zoons was het wel erg emotioneel. Dochter heeft een prachtig bloemstuk gemaakt namens onze kinderen voor hun opa. Ach we hebben er allemaal vrede mee dat het zo is gegaan. Hij heeft na een vroeg pensioen veel van de wereld mogen zien samen met mijn schoon moeder. Ze hebben het echt fijn gehad zo samen. Afgelopen zomer zijn ze nog verhuist naar een mooie aanleun woning naast een verzorging huis. We zijn blij dat mijn schoonmoeder daar nu al zit, ze kent daar ook veel mensen van vroeger. Komende tijd zal het weer even druk worden met het regelen van de administratie.
Man en ik beginnen morgen weer met het werk. Ik aangepast werk, omdat ik niet zo veel mag lopen en staan.
Fransien
15-12-2013 om 11:06
Hier
De blokfluituitvoering van tweede is geweest, hij speelde heel mooi mee alleen bij zijn solostuk raakte hij de kluts kwijt van de zenuwen (arme jongen).
Het werk is loei-druk, allerlei dingen die er voor het einde van het jaar nog doormoeten. Ik heb gisteren 10 uur gewerkt terwijl er 2 uur gepland was.
Komende week kerstdiner op school (met allerlei hapjes en drankjes die je natuurlijk als moeder moet maken en afleveren) en daarna vakantie.
Vandaag de doop van ons kleine neefje (leuk, alleen ik lig met buikgriep in bed).
Nog een weekje werken en dan heb ik anderhalve week vrij. Heerlijk!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.