Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder

druk druk

Zo te lezen heeft iedereen het kei druk.
Oef. Veel gebeurd als je een weekje niet komt lezen.
Zoveel bijgelezen, weet nu al niet meer wie wat waar.
Gr Rymcke

Fransien

Oef 2 uur gepland en dan 10 uur. Is iets anders dan gepland ja.
Is ook niet niets, erg spannend natuurlijk om een solo te moeten fluiten. Op welke blokfluit, bas ?
Vind het in ieder geval knap.
Betreft pubers, die kun je blijven sturen is mijn mening.
Heb er 3 in huis (nou ja 18 en 20 meegerekend). Puberen af en toe nog steeds.
En 11 en dan volledig make up vind ik persoonlijk nog erg jong. Misschien vanaf de brugklas iets meer maar ligt helemaal aan het kind. Ene zal volledig opmaken andere voelt zich dan niet op haar gemak.
Hihi sint perikelen, hier gelukkig rustig verlopen.
Spelen met de spullen hier natuurlijk ook, alleen wij vierden het pas zondags wegens drukte en afwezigheid manlief. Onze jongste heeft altijd dag naar sint vrij.
Fijne regel van school.
Gr Rymcke

jessica

Als eerste nog gecondoleerd met jouw schoonvader.
Oef is wel heftig hoor zo net voor alle feestdagen.
Vooral voor jouw schoonmoeder.
Heftig.
Ah nee he. Nog steeds je voet.
Hoe kan die ontsteking in hemelsnaam steeds terug komen. Dan moet er toch nog steeds iets inzitten.
Vervelend dat je nu dus aangepast werk moet gaan doen.
Hoop dat het toch snel beter wordt.
Zit je nu toch al weer een heel tijdje mee.
Diabetes poli hopelijk krijg je daar goede zooltjes/tips.
Gr Rymcke

neteret mut

Hoe is het verder bij jullie, ook bezig voor de voorbereidingen van het kerstfeest.
Is bij jullie in de kerk ook zoveel voorbereiding te doen ?
Hier is alles alweer op en top versierd.
Niet zo leuk van jullie zoon maar hopelijk draaien ze voor de kerst nog bij.
Wel vervelend als je als 14 jarige dit moet meemaken en dan zo 'in de steek gelaten' word.
Gr Rymcke

en Hier

Dit weekend een heerlijk weekendje gehad ....smelt.....
Lekker naar Parijs geweest.
Natuurlijk weer veel te veel gelopen en dus beetje last van mijn heup AUWA.... (lees beetje veel).
Maar goed, kei mooi badpak gekocht, kom ik erachter (hier in Nederland) dat Fransen andere maten hanteren, PIEP valt ie ook nog eens klein uit. Chips dus, zit wel erg strak. En ruilen kan natuurlijk niet .....
Zag dat ie bij Zalando er ook was, of stout doen. Goede maat bij Zalando bestellen en dan de Franse versie terug sturen. Tja voelt niet goed .....
Wat zouden jullie doen ?
Maar was kei gezellig, oooooo alleen die prijzen. hahaha 3 nullen enzo.
Bijna geen fatsoenlijk betaalbare winkels te vinden.
Ach kijken is ook erg leuk.
En thuis was het ook goed gegaan.
Onze jongste is stierlijk verwend door oma, nieuwe schoenen en een jas.
Oma vond had hij nodig.
Ok schoenen klopt, maar moet zoon mee.
Jas heeft hij er 2 maar vond deze erg mooi.
Oma is gek hihi.
Hier verder goede sint gehad.
Weer lekker verwend.
Wel pas zondag erna gevierd, jongste geloofd half om half. Hij weet dat Sinterklaas vroeger heeft geleefd (officiele verhaal vertelt) maar toch steeds : mam ik denk dat ik toch nog geloof.
Zit echt in zo'n overgangsjaar.
Met de kids verder allemaal goed.
Rapport oudste super, tweede idem, derde had hem al maar met een 10 op zijn lijst voor Wiskunde ben ik super trots. (nog nooit meegemaakt). Dus echt super rijp voor niveau hoger. Blijft mooie punten halen.
Jongste heeft voor de verandering eens moeite met rekenen, maar meer het automatiseren. Juf vind dat hij nog te veel op zijn vingers rekent en vindt het niet snel genoeg gaan.
Ach ieder kind is anders.
Oudste en derde zijn kei goed in rekenen/wiskunde.
Tweede gemiddeld.
Bij ons is het grootste struikelblok de talen.
Vooral het engels, maar daar heeft derde nu zelfs een 8 voor !!!! en oudste heeft met pijn en moeite een 5 op zijn VMBO examen gehaald en nu is hij vrijgesteld, hij scoorde boven gemiddeld (mijn mond viel open). Hahaha.
Zo en nu maar eens de kerstspullen voor de dag trekken.
Moet de boom nog zetten, kei laat voor mijn doen.
2 jaar geleden ook al ivm de nieuwe vloer toen.
Hoop dat mevrouw draadkniptang (jongste poezedame) de kabeltjes van de lampjes met rust laat. Bijt nl. alle kabeltjes door (alleen dunne) zoals koptelefoon en mobiele oplaadkabels. Zo lekker klein dingske, past overal tussen, ziet het bijna ook nooit gebeuren, ziet het altijd later pas. Werk van Noa (zo heet dit dametje).
Gr Rymcke

neteret mut

neteret mut

16-12-2013 om 11:27

rymcke

Leuk voor je, een weekendje Parijs. Over wat te doen met het badpak, hm. Zou denk ik proberen het ergens te verkopen maar niet het stiekem omruilen voor iets van zalando (al kan ik me die neiging wel goed indenken).
Cijfers op scholen zijn rare dingen. Gisteren zat mijn oudste dochter haar cijfers uit klas 3, de klas waarin ze is blijven zitten, na te kijken. Verbazing bij haar volop voor hoe laag haar cijfers ook alweer waren en vooral ook op welke vakken. Ze is toen een niveau lager gegaan en heeft sindsdien alleen hoge cijfers (nou ja genoeg hoge cijfers). Zo hoog en vaak dat de leerkrachten vorig jaar al iets hadden van waarom ze geen niveau hoger zat. Simpel omdat dat stellig afgeraden werd. Het gekke zit er ook in dat haar cijfers in klas 1 en 2 ook goed waren, niet echt hoog maar gewoon goed en dan in klas 3 redelijk dramatisch slecht. Zelfde verhaal bij jongste dochter (alleen dan de slechte cijfers in klas 2, nu alleen maar hoog)
In de kerk staat de kerstboom al, thuis nog niet. Voorbereidingen voor de presentatie van de kinderkerk worden gedaan door de leiding daarvan. Mijn man moet de diensten nog inelkaar steken (welke liederen in welke dienst, liefst geen dubbelen maar wel genoeg klassiekers in elke dienst enz.). Het scheelt wel dat er net iets minder diensten zijn toen we nog in NL woonden. Op Kerstavond is er eentje en op kerstochtend is er een aangepast iets, met koffiedrinken en koffiekoeken/ broodjes erbij. Die voorbereiding ligt bij anderen. Tweede kerstdag is hier niet, dus ook geen dienst. Feest van de kinderkerk gaat samen met die van de ouders gewoon op kerstochtend. De maandelijkse bijeenkomst van de senioren is al geweest en daar zat wel extra werk in.

jessica 5

jessica 5

17-12-2013 om 00:05

Fransien

Ach, wat schattig zo'n klein kind te zien spelen. Pff 10 uur werken is wel heel veel. Hoe is het met je buikgriep vergaan?. Nog even door bijten en dan lekker vakantie.

jessica 5

jessica 5

17-12-2013 om 00:08

Rymcke

Och wat heerlijk even lekker naar Parijs. Fijn dat het goed gaat met de jongens.

jessica 5

jessica 5

17-12-2013 om 00:15

Hier.

Het zit hier allemaal niet mee deze maand. Nog steeds verdrietig over het verlies van mijn schoonvader. Veel te snel gegaan allemaal. Mijn schoon zus bekommert zich nu over mijn schoon moeder, we zitten gewoon te ver weg.
Ik ben vandaag naar de diabetes voeten poli geweest. Er is weer wat eelt weg gehaald, maar het werd gewoon te pijnlijk om door te gaan. Zit nu voor een week in het gips om de voet rust te geven. Nou van werken komt nu dus ook even niets. Ik hoop dat ik nu eindelijk daar de goede behandeling krijg, baal er zo van.

Fransien

Fransien

17-12-2013 om 11:06

Neteret

Tsja, cijfers op school zijn rare dingen. Mijn oudste kwam met een 5 voor taal thuis, haar sterkste vak, helemaal overstuur. Wat bleek, ze had de antwoorden voor de vraag op de stippellijntjes boven de vraag geschreven in plaats van eronder op het tweede blad. Het was de juf niet eens opgevallen... Maar ook van andere kinderen uit de klas heb ik wel eens gezien dat ze ineens een periode slechte cijfers halen, compleet onverklaarbaar, en dan weer de oude cijfers.
Sterkte met de laatste kerstloodjes, het is bijna kerst en dus bijna vakantie. Onze kinderen zijn ook al moe van het hele gedoe en willen rust en uitslapen.
Vandaag gaan we de lekkere dingen voor het kerstdiner op school maken, morgen is het kerstdiner en overmorgen de kerstviering. Vrijdag alleen 's ochtends naar school en dan is het vakantie.
Gelukkig hebben we de eerste week van de vakantie vrij, maar er staat wel een grote logeerparij bij opa en oma op stapel, en kerstviering van de opvang waar we ook absoluut bij verwacht worden. De tweede week heb ik gelukkig de eerste helft ook nog vrij en kunnen we lekker in ons eigen huis rustig aan doen.

Fransien

Fransien

17-12-2013 om 11:13

Rymcke

Wat hebben jouw oudsten een vreselijk mooi rapport, heerlijk!
En mijn derde rekent ook nog steeds op haar vingers, heeft niets te maken met intelligentie of rekenvaardigheid maar inderdaad met automatiseringsproblemen. Op zich geen ramp, gewoon extra tijd voor inplannen. Gewoon zodra je zoon begint met snappen wat vermenigvuldigen is (feitelijk gewoon herhaald optellen) beginnen met de tafels. Dochter is daar ook al mee bezig (eigen initiatief bij haar) want het steekt haar dat grote broer nu al zulke ingewikkelde vermenigvuldigingen en delingen kan maken terwijl zij nog niet eens een simpele kan, da's haar eer te na.
Balen van je badpak, hoewel het weekendje Parijs wel heel leuk was waarschijnlijk. Nou nog even die heup voldoende rust kunnen geven, slenteren is funest. Ik zou proberen het badpak gewoon te verkopen en niet via Zalando terug te sturen, maar ik ben ook veel te eerlijk.

Fransien

Fransien

17-12-2013 om 11:16

Jessica

Inderdaad, voor jou is het geen fijne decembermaand. Ik hoop voor je dat je weer vlot opknapt, die voet heeft nu al lang genoeg in de lappenmand gelegen met jou erbij.
Voel je niet te schuldig over je schoonmoeder, ze heeft iemand daar die wel dichtbij woont, en jou kennende bel je haar heus wel en zul je ook wel een kerstkaartje sturen, of een extra kaartje.
Doe gewoon wat je kunt, meer lukt nu niet.

Fransien

Fransien

17-12-2013 om 11:22

Hier

Goed nieuws, mijn bijleskindje kan naar een andere school. Ze gaat terug naar groep 7 om nu wel een stevige basis te krijgen.
De vorige school heeft er alles aan gedaan om haar tegen te houden, ze hebben een compleet roddeloffensief in gang gezet en haar als achterlijk, te dom voor gewoon onderwijs, nergens goed in, sociaal compleet incompetent en dergelijke uitgemaakt en haar moeder voor nog veel ergere dingen. Het is dat de nieuwe school haar moeder en mij al had gesproken en haar al een dag had laten meedraaien en zo hun eigen oordeel al gevormd had, en dat er een rapport van een psycholoog lag met iq-getalletje zwaar bovengemiddeld.
Vanwege de houding van deze school is besloten om haar morgen al te laten beginnen op de nieuwe school. En vandaag is ze schoolziek en schrijft ze een kerstkaartje met persoonlijke boodschap voor ieder van haar klasgenootjes om toch op haar eigen manier afscheid te kunnen nemen.
Zij en haar ouders en broers en zussen zijn zo vreselijk blij, die hebben in ieder geval een heel goed uiteinde en een nieuw begin gekregen.

Fransien

Fransien

18-12-2013 om 09:10

Concours

Mijn jongste dochter doet mee aan het prinses Christina junior concours, niet om te winnen, maar gewoon om mee te doen. Haar filmpje staat bij de violen, ze is 6 jaar en staat in een klaslokaal.
Ze heeft net goed en wel een jaar les en ik weet dat niet alles vlekkeloos gaat, maar ik ben zo trots op haar.

jessica 5

jessica 5

19-12-2013 om 13:20

Fransien

Ach wat fijn voor je bijles kindje dat ze het op die andere school zo goed hebben opgepakt voor haar.
Ik heb het filmpje gezien van de dochter. Schoot even vol toen ik haar zo hoorde spelen. Knap hoor en nog geen jaar les. Ik zou ook trots zijn als mijn kind al zo goed viool zou kunnen spelen.

jessica 5

jessica 5

19-12-2013 om 13:35

Hier

De kinderen hebben gister avond het kerstdiner gehad, vandaag de laatste dag school en dan twee weken vrij. Oudste vertrekt morgen met zijn vriendin voor een paar dagen naar Londen.
Eerste nacht in het gips was een ramp, het zat te strak met als gevolg dat ik geen gevoel meer had in mijn tenen. De volgende ochtend nieuw gips gekregen. Het zit nog niet echt lekker maar ja ik moet er dan ook zo min mogelijk op lopen, dat is de bedoeling hier van. Verveel me te pletter zo op de bank. Vanavond ga ik nog wel even naar het kerstdiner van mijn werk, ben ik er toch nog even tussen uit. Ik zal blij zijn als maandag dat gips er weer af kan. Slaap ook slecht hier door.

Fransien

Fransien

19-12-2013 om 17:37

Jessica

Bah, die voet van jou schiet ook echt niet op.
Kun je nog een studie ofzo doen of schrijf/nakijkwerk? Dan verveel je je net iets minder op de bank.

neteret mut

neteret mut

20-12-2013 om 12:49

zo 3 uitslagen binnen

van de decemberexamens. Beide dochters hebben hoge uitslagen, zeer goed gedaan. Jongste zoon heeft nog net alles voldoende, al is 50% op frans natuurlijk niet hoog (een 5 is hier voldoende). Het duurde vandaag wat langer voordat ik zijn rapport kon zien, hij had het vergeten op school en moest van mij dus terug om het op te halen (boos, en of ik hem niet kon brengen met de auto)

neteret mut

neteret mut

23-12-2013 om 00:42

zucht

opnieuw slechte uitslagen voor de tweeling, vooral door niet inleveren/ te laat inleveren van projecten enz. zich nergens voor inzetten. We moeten in de vakantie maar eens met ze om de tafel gaan zitten wat ze nu willen

Fransien

Fransien

23-12-2013 om 14:30

Rapporten

Neteret, wat fijn van je dochters, niet leuk voor je jongste zoon, het klinkt of hij er wat harder aan zal moeten gaan trekken het komende halve jaar. En wat vervelend van je tweeling, beroerde rapporten door een beroerde werkhouding die ze niet hebben willen/kunnen verbeteren het afgelopen halve jaar.
Sterkte met de gesprekken, ik had je een fijnere kerst gewenst.

neteret mut

neteret mut

24-12-2013 om 12:03

o ja

oudste dochter heeft haar theoretisch rijbewijs gehaald, de derde die nu oefenen wil. Zucht, jammer dat het winter is en vroeg donker.

Fijne feestdagen

Voor iedereen een super gezellig en fijne feestdagen.
Gr rymcke

neteret mut

Oef dat wordt een planning maken voor te oefenen.
Succes ermee.
Gr rymcke

fransien

Zat gisteren effe op de site van het Christina concours.
Staat maar 1 dame van 6. Voornaam begint met T.
Klopt dat ?
Geen wonder dat je super trots bent op haar.
Zo mooi. Ik kreeg kippenvel.

Jongste heeft muziek les op school en muziek leraar neemt regelmatig instrumenten me.
Maandag hebben we samen kerst liedjes gespeeld. Hij blokfluit. Haha. Speelt alleen b - a - g
Ik op klarinet. Das was lang geleden. Jongste heeft nog effe klarinet geprobeerd. Krijgt goed geluid eruit maar de vinger spreiding nekt hem.
Was gezellig.
Gr rymcke

Hier

Maandag kapot geschrokken.
Effe nog broodjes voor kerstdiner op het werk gehaald. Kom ik thuis. Ahhhhh hele kerstboom op De grond. Mijn kerst stal die ik 12 jaar geleden zelf gemaakt heb helemaal gesloopt.
Onze pup (nu 9 maanden) had huisgehouden.
Daarna was Ik vooral erg verdrietig.
Mannen waren boven en hebben niets gehoord.

De klas van onze jongste had meegedaan met de bruna prijsvraag.
2000 basis scholen deden mee.
Moesten en woord maken van letters die ze kregen. Elke 10 euro kreeg je letters bij. Ze hadden een heel lang woord gemaakt. Vrachtwagenchauffeurs.
En nu net groep 4a van onze school wonnen.
Hadden een koffer vol boeken gewonnen ter waarde van 600 euro.
En kwamen in de krant.
Trots dus.
Gr rymcke

Fransien

Fransien

26-12-2013 om 20:55

Fijne kerst ook voor jullie

Al is het wat aan de late kant.
Rymcke, je hebt de goede dame te pakken en ik ben inderdaad beretrots op haar.
Neteret, leuk voor je oudste dochter dat ze nu ook haar theoretisch heeft, kan ze ook leren autorijden.
Hier heeft er familie-uitbreiding plaatsgevonden, op eerste kerstdag 's ochtends is er een klein nichtje geboren, het eerste nichtje dat mijn kinderen hebben. Het is een vreselijk snoesje.

jessica 5

jessica 5

29-12-2013 om 21:20

neteret mut

Pff balen dat de tweeling er zo slecht voor staat. Tja volwassen kinderen ga je ook niet meer achter de broek aan zitten met school werk. Nou dat wordt dan flink puzzelen voor die rijlessen.

jessica 5

jessica 5

29-12-2013 om 21:26

Fransien

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie nichtje. Bijzonder hoor een kerst kindje.
Genieten jullie ook lekker van de vakantie?.

jessica 5

jessica 5

29-12-2013 om 21:28

Rymcke

Pff balen van de kerstboom en je kerststal. Wat een geluk dat net jullie school (klas) die prijs gewonnen heeft.
En heb je nog veel werk?.

jessica 5

jessica 5

29-12-2013 om 21:37

Hier

Eerste week zit er al weer op van de vakantie. Gezellig met zijn allen eerste kerstdag bij mijn zusje gevierd. Ook mijn moeder opgehaald. Het blijft nog steeds vreemd zo kerst te vieren zonder mijn vader die op die dag ook nog jarig was. Met mijn schoonmoeder gaat het wel redelijk, ze is goed opgevangen door de zussen van mijn man.
Helaas gaat het helemaal niet goed met mijn voet. Gips is er af heb nu een gipsschoen, moet daar ook rust mee houden. Heb nog steeds geen gevoel in drie tenen en dat stuk eelt is al weer aangegroeid ondanks rust en gips. Bel morgen et z.h wel weer. Baal er flink van, ben er in die twee weken nog niets mee opgeschoten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.